Akhal_Teke schreef:Helaas is dit wel steeds meer de trend. (Hier een juf). Ouders laten het steeds meer afweten waardoor, ook vanuit de politiek, steeds meer op het bordje van de leerkracht komt.
Het is toch ook niet normaal dat een kind van 6 haar blote kont laat zien buiten op het schoolplein. Dat een andere juf straf geeft doet er totaal niet toe, die juf had pleinwacht dus die juf bepaalt de straf.
Ik mag toch hopen dat je als ouder zijnde je dochter ook goed duidelijk hebt gemaakt dat je het niet met haar "blote kont"- actie eens was?!
Kinderen van 6 jaar weten nog niet altijd wat wel of niet gepast is, maar als juf niet eens uitlegt waarom ze straf krijgt (zo lees ik het) dan is ze verkeerd bezig. Straf geven is prima, maar zeg dan wel wat ze fout heeft gedaan en doe dit op een zodanige manier dat het de juiste impact krijgt en in lijn is met de "overtreding". De straf die nu gegeven is buitenproportioneel.
Zo ik het zie heeft de dochter niet geweten dat dit ongepast gedrag is, dan zou ik als juf een gesprekje voeren dan dit niet gewenst is, eventueel de rest van de pauze apart en dan is het klaar.
En ja, ik heb zelf geen kinderen, maar ben dochter van een kleuterjuf, heb dit ook even met haar besproken en mijn moeder zou het zo aangepakt hebben.

. Nee, serieus, ze moet wel weten dat het geen handige actie is. Maar een kind zich zo onveilig laten voelen en te kijk zetten vind ik niet kunnen gezien haar leeftijd. Ze is net kleuter-af zeg
Die juf kan haar punt echt wel op een andere manier maken. Als ik naar mezelf kijk op die leeftijd was een streng toespreken heel erg voldoende geweest.
Dat vind ik ook schandalig!