Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
!
Alleen dit keer niet zelf geschreven maar gekopieerd... 
Martine_R schreef:Wist je dat:
- Coca Cola vroeger cocaine bevatte?
- Aragorn uit Lord of the Rings het paard van Arwen heeft gekocht voor de stuntvrouw die hem getraind heeft voor de film? Het was haar lievelingspaard, dus kreeg ze hem cadeau.
- een mensenlijk hart in het midden van de borstkas zit en niet aan de linkerkant?
- bijna alle zinnen in de Donald Duck eindigen op een uitroepteken?
- je bananen beter niet bij ander fruit kunt leggen omdat ander fruit dan sneller rijpt en dus ook sneller overrijp wordt? Komt door een stofje in de bananen.
- er inmiddels een auto bestaat die niet meer bestuurd hoeft te worden door mensen? Hij is alleen nog niet goedgekeurd voor op de weg.
- flamingo's roze zijn omdat ze garnalen eten? In garnalen zit caroteen, wat zorgt voor de kleur van flamingo's.
- er geen enkel woord bestaat in de Nederlandse taal dat rijmt op 'twaalf'?
xSCWx schreef:Jarenlang was Bokt een zeer leuk informatief forum waar mijn hersenen genoeg aan hadden.
Maar nu zie ik vaak dezelfde onderwerpen voorbij komen die ik wel ken.
Ik snak naar informatie, weetjes, dingetjes die ik leuk vind! Alleen ik weet niet waar over.
Eigenlijk alles waar ik geen antwoord op weet google ik, en dat vind ik ook onwijs leuk.
Maarja, soms is er geen vraag en heb ik Bokt open terwijl ik alles gelezen heb.
Dus, wie heeft er leuke weetjes/vragen?Alles mag, als het maar kennis verrijkend is.
Gimme_Spurs schreef:Wist je dat pubers er niets aan kunnen doen dat ze "lui" zijn en niet vooruit kunnen plannen? Dat heeft te maken met de onontwikkelde prefrontale cortex. In sommige landen zijn ze er zelfs over aan het nadenken scholen later te laten beginnen (zo rond 10 uur) omdat jongeren 's ochtends weinig opnemen aan kennis. De beste tijd van de dag is daarvoor 13.00 uur tot 15.00 uur. Dat hebben ze dan weer onderzocht met toetsen de de daarbij behorende resultaten.
. badeendje schreef:Gimme_Spurs schreef:Wist je dat pubers er niets aan kunnen doen dat ze "lui" zijn en niet vooruit kunnen plannen? Dat heeft te maken met de onontwikkelde prefrontale cortex. In sommige landen zijn ze er zelfs over aan het nadenken scholen later te laten beginnen (zo rond 10 uur) omdat jongeren 's ochtends weinig opnemen aan kennis. De beste tijd van de dag is daarvoor 13.00 uur tot 15.00 uur. Dat hebben ze dan weer onderzocht met toetsen de de daarbij behorende resultaten.
Mij moet je om die tijden niet aan het leren zetten hoor, dat zijn juist mijn meest a-productieve uren op de hele dag.
badeendje schreef:Gimme_Spurs schreef:Wist je dat pubers er niets aan kunnen doen dat ze "lui" zijn en niet vooruit kunnen plannen? Dat heeft te maken met de onontwikkelde prefrontale cortex. In sommige landen zijn ze er zelfs over aan het nadenken scholen later te laten beginnen (zo rond 10 uur) omdat jongeren 's ochtends weinig opnemen aan kennis. De beste tijd van de dag is daarvoor 13.00 uur tot 15.00 uur. Dat hebben ze dan weer onderzocht met toetsen de de daarbij behorende resultaten.
Mij moet je om die tijden niet aan het leren zetten hoor, dat zijn juist mijn meest a-productieve uren op de hele dag.
laten we het er maar op houden dat uitzonderingen de regel bevestigen...