Scooter kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 12:10

Morgen moet ik afrijden. := Ik hoop dat het gaat lukken.

Ik ga voor een nieuwe scooter, Piaggio Zip 4t 45km.

Ik heb een winkel gevonden in Amsterdam die de scooter verkoopt voor €1745 inclusief rijklaar maken, gratis eerste beurt, gratis hoog windscherm, gratis slot en korting op de helm. Ze hadden hem alleen niet meer in het rood, omdat die al een jaar niet meer gemaakt worden. Dat vind ik wel jammer, maar nu neem ik denk ik gewoon een zwarte, dat is ook wel mooi. Is dat een goede deal? Of kan ik het elders goedkoper vinden? Ik zit nu op internet alle scooterwinkels af te gaan. :P

Maar op internet zie ik overal rode aangeboden, nieuw, maar een aantal winkels heeft inderdaad tegen mij gezegd dat rood er niet meer is.

Het enige wat ik dan nog moet regelen is een verzekering. Ik wil die op naam van mijn ouders zetten en dan bestuurders onder de 25 jaar meeverzekeren. Niet elke verzekering doet dat. Heeft iemand enig idee welke verzekering het beste is?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:17

Ik zou 'm gewoon op jouw naam verzekeren, maak je mooi kilometers schade vrij & dan is je verzekering straks met een auto goedkoper! Hoop voor je dat 'ie niet gejat wordt :)

Sabine_Duco

Re: Scooter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 12:21

Ik ga hem ook diefstal verzekeren.

Ik dacht dat je daarmee geen schadevrije jaren opbouwt?
Het scheelt wel echt heel veel namelijk per maand of hij op mijn vaders naam staat of op mijn naam

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:26

Scheelt per verzekering. Ik zit bij ZLM en als ik straks een auto koop mag ik mijn schade vrije jaren meenemen. Tegen de tijd dat ik een auto koop heb ik dus 5 schade vrije jaren en dát scheelt pas bakken met geld.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:29

Ik heb mijn vespa bij scooterdumper.nl gekocht. Die waren het goedkoopst en super aardige gasten. Verder heb ik zelf alleen een wa verzekering voor €79,- per jaar. Wel moet ik erbij zeggen dat ik hem thuis altijd binnen heb staan en in de stad goed op slot ergens aan vast (achterwiel)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:57

Klopt. Ik wilde ook een rode, maar tegen mij werd dat ook gezegd, helaas. Dus nu een zwarte. :D Wit is ook wel mooi. Ik vind het een goede deal!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:27

Het is trouwens ook verplicht om de scooter te verzekeren op naam van de persoon die m het meest gebruikt..
Nette prijs verder hoor :-) misschien een tip: vraag even na wat zij inhoudelijk verstaan onder rijklaar maken en de eerste beurt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:06

Sabine_Duco schreef:
Morgen moet ik afrijden. := Ik hoop dat het gaat lukken.

Ik ga voor een nieuwe scooter, Piaggio Zip 4t 45km.

Ik heb een winkel gevonden in Amsterdam die de scooter verkoopt voor €1745 inclusief rijklaar maken, gratis eerste beurt, gratis hoog windscherm, gratis slot en korting op de helm. Ze hadden hem alleen niet meer in het rood, omdat die al een jaar niet meer gemaakt worden. Dat vind ik wel jammer, maar nu neem ik denk ik gewoon een zwarte, dat is ook wel mooi. Is dat een goede deal? Of kan ik het elders goedkoper vinden? Ik zit nu op internet alle scooterwinkels af te gaan. :P

Maar op internet zie ik overal rode aangeboden, nieuw, maar een aantal winkels heeft inderdaad tegen mij gezegd dat rood er niet meer is.

Het enige wat ik dan nog moet regelen is een verzekering. Ik wil die op naam van mijn ouders zetten en dan bestuurders onder de 25 jaar meeverzekeren. Niet elke verzekering doet dat. Heeft iemand enig idee welke verzekering het beste is?

Als het goed is kan je de kappen vervangen.
Via mijn scooterwinkel (Van Pels in Utrecht) mocht ik gewoon een ZIP kiezen en hadden ze iedere kleur.
Ik wou toen gaan voor de kleur antraciet maar het is uiteindelijk een andere scooter geworden ipv een zip. Onzin dus, je kan gewoon de kleur krijgen die jij wilt :j

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 21:14

Ja klopt, ik had ook een dealer aan de lijn die zei dat hij rode kappen erop kon zetten. Maar krijg je dan wel originele kappen? Want een andere dealer zei weer dat je geen originele krijgt, omdat die heel duur zijn, en dat je dan uiteindelijk slechter af bent.

Ik denk dat als ik het morgen haal (Niks is zeker haha) dat ik eventjes langs ga bij die winkel en dat ik kijk of ik wit of zwart mooier vind. En stel dat ik uiteindelijk toch nog rood wil dan kan ik hem altijd nog laten spuiten ofzo haha. Maar dat is van latere zorg. :P

Met die verzekering, is dat echt verplicht? Dus eigenlijk mag hij dan niet op mijn ouders naam? Heel veel verzekeringen doen namelijk ook niet voor onder de 18, dus dan zou je zelfs je scooter niet kunnen verzekeren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:16

Hij staat op mijn vaders naam met ik als bestuurder. Ik zou dat gewoon doen als ik jou was, scheelt veel in prijs denk ik. Ik ben verzekerd bij de hema. :D

Het zijn geen originele kappen, maar maakt dat iets uit? Het is even stevig als anders. Bij onze scooterwinkel iig. Ik wilde toen deze kappenset: http://www.myscootershop.nl/3210-2716-t ... -grijs.jpg
Voor nog geen 250 kon ik ze krijgen. Als jij je scooter niet laat vallen oid zullen ze niet kapot gaan.

Ik wilde geen wit of zwart omdat ik dan sowieso mijn scooter op school niet meer terug kon vinden zonder er minstens 4 geprobeerd te hebben..zowel wit of zwart. Zijn zoveel bekende kleuren.. en ook zo'n slecht beeld bij.. altijd bij jongeren, opgevoerd (die van 25 km gaan harder dan de mijne van 45 km die 56 rijd.. ) Als ik jou was zou ik kijken naar de mogelijkheid naar toch een ander kleurtje.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 21:54

Ik ga er even over nadenken, vind het zo jammer dat ze rood niet meer maken! Dat is juist de mooiste kleur!

Het maakt dus niet zoveel uit bij wie ik verzekerd ben als het maar mogelijk is om het op naam van mijn ouders te zetten en dat ik alsnog meeverzekerd ben?

Als ik het haal ga ik morgen ff langs die dealer misschien kan hij me er ook meer over vertellen.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 22:02

HEMA zou voor mij iets van 45 euro per maand zijn en voor mijn ouders rond de 10. :p

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:17

Wij betalen 50 euro, dan is het helemaal verzekerd All risk + bijrijders.
Lekker op de naam van je ouders dan maar!

Met een rode zip ben je enigszins nog origineel xd Al rijden ze wel heerlijk :D
Als je veel in de avond rijd, raad ik je aan om in je voorlamp led te zetten. Heb ik ook.. zien ze me extra goed en de weg is ineens boem verlicht xd

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:18

Ik ben echt blij dat ik bij ZLM kan verzekeren. Daar is een scooter met 0 schade vrije jaren 20 euro per maand en kun je je schade vrije jaren meenemen naar een auto.

Ik begon dus met 20 euro per maand en zit nu op de 10 euro per maand met 3 schade vrije jaren.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 10:50

Ik ben geslaagd. :D :D :D

Ik ga zo naar de dealer, even vragen of zij een goede verzekeraar weten, en vanmiddag met mijn vader overleggen. ;)

ZLM kan niet voor mij, verkeerde regio helaas haha

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:55

Wauw. Goed joh! Gefeliciteerd.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 11:52

Thanks! :D :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:55

Gefeliciteerd! Anwb zit ik al jaren bij, vind ik persoonlijk een goede.ben allrisk voor 18,/ p-maand verzekerd!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 13:24

Dankjewel! Zal de ANWB in mijn achterhoofd houden ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:01

Gefeliciteerd!!! en veel plezier met de ZIP.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 15:49

Thanks!

Mag er nou in het begin niemand achterop of wel?
En kan ik de varioring eruit halen of is dat illegaal? :p

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:51

Volgensmij mag je gewoon iemand achterop. Heb ik wel altijd gedaan, maar had mijn auto rijbewijs toen al toen mijn zusje haar scooter kreeg. Die ring mag er volgensmij niet uit. dan loopt ie te hard..

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 15:54

Okee dan laat ik die er lekker in zitten!
Ik ga nu mn verzekering uitzoeken haha en dan heb ik alles geregeld. :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:11

Dat is onzin. Mijn varioring is eruit en ik reed op de rollerbank... Jawel 53...
Meisje voor mij had wel een vario ring en kreeg van de politie het commentaar dat haar scooter te langzaam reed. Kan erg hinderlijk zijn voor de rest van het verkeer.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:12

Die ring zullen ze er toch wel niet voor niks in zetten lijkt me?