24 uur zonder telefoon, doe je mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:57

Ik kan makkelijk zonder dat ding, ben hem altijd kwijt en ik gebruik hem alleen maar om te vragen of ik langs mag komen om te rijden (en dat kan je van te voren afspreken) en voor school om wat dingetjes na te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:00

Waar ik me echt aan stoor, is gewoon dat mensen tegenwoordig bijna niets meer gewoon tegen elkaar zeggen. Alles gaat via mobiel.
Zoals ik al eerder zei, in de pauze bij mij op school zit iedereen op zijn mobiel. Lekker gezellig, dus not.
Vind het gewoon ronduit aso. Snap dat je bereikbaar wil zijn, maar kom op, naast facebook en al die andere stomme aps is er ook nog gewoon een leven.

eclair98

Re: 24 uur zonder telefoon, doe je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:02

Tja, bij mij ook hoor, zit ik daar als enige niet op mijn telefoon te kl*ten.....

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:12

eclair98 schreef:
Tja, bij mij ook hoor, zit ik daar als enige niet op mijn telefoon te kl*ten.....

En na een tijdje wordt je dat zo beu, dat je ook maar in je mobiel duikt :+ Zo ging dat bij mij toch haha!

Siskiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:19

Ik heb absoluut geen last van zo'n verslaving. Mijn mobiel is super simpel en gebruik hem heel af en toe om terug te sms'en. Als ik iets van iemand wil weten dan bel ik die gene meestal, spreek hem in persoon en anders stuur ik wel een mailtje. Ik ben blij dat ik ook van die sociale vriendinnen heb die niet met hun mobiel bezig zijn als we afspreken, ik zou dat echt zo asociaal vinden. Een van mijn vriendinnen heeft haar mobiel überhaupt nooit aan staan, en ze leeft nog! :)*
Facebook heb ik wel, maar gebruik ik niet echt veel. Het is wel leuk om foto's met vrienden te delen, maar het interesseert me dus echt niet wat een klasgenoot van me op het moment zit te eten of wanneer ze naar bed gaat. Ik heb wel wat interessantere dingen te doen in mijn leven dan een beetje saaie feitjes over andermans leven te lezen :Y).

Maar Ts, wel goed dat je er iets aan probeert te doen! ;)
Laatst bijgewerkt door Siskiz op 26-05-13 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:20

JunkDeLuxe schreef:
eclair98 schreef:

En na een tijdje wordt je dat zo beu, dat je ook maar in je mobiel duikt :+ Zo ging dat bij mij toch haha!

Daar heb je helemaal gelijk in! En ik leg hem ook altijd het eerste weg :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:24

Jaime_ schreef:
Volgens mij ben ik 1 van de weinigen uit mijn generatie (ik ben 23) die haar telefoon regelmatig meerdere dagen uit heeft staan.. heb hem ook niet altijd bij me.. en ik heb ook geen whatsapp. En verder ben ik best modern hoor :+

Ik ben 20 en heb precies hetzelfde!
Ik zou ook voor geen goud een telefoon met whatsapp ed willen..
Als je ziet wat het met andere mensen doet..
Je kunt dan nog zo hard roepen dat je dat niet wilt/gaat doen, maar
uiteindelijk zou ik net zo verslaafd raken..

Vorig jaar met kerst heb ik (en mijn 2 zusjes) een tablet gekregen (krijgen we echt niet
ieder jaar hoor! En dit was een soort excuus voor het verbreken van een belofte en te weinig
tijd voor ons hebben.. Meestal krijgen we hele simpele dingen (denk aan een nieuw dekbed etc. en daar ben ik ook altijd
erg blij mee). :+ ).

Mijn zusjes waren compleet door het dolle heen, maar ik hoefde hem niet zo nodig, vooral om de reden waarvoor we hem kregen.
Uiteindelijk ben ik er ook af en toe eens mee bezig gegaan, maar het werkte behoorlijk verslavend!
Want ja, je kon er natuurlijk ook mee bokken! En vervolgens ontdekte ik allerlei andere apps..
Ik was niet meer bij dat ding weg te slaan en baalde wanneer ik moest werken, omdat ik dan niet verder
kon spelen 8)7 En dat terwijl ik altijd ontzettend uitkeek naar het werk en er regelmatig extra
uren draaide omdat ik het zo leuk vond! (melkveehouderij).

Toen heb ik (na 5 maanden) op een dag besloten dat ik hem niet meer wilde hebben..
Alle apps eraf gesloopt en hem aan mijn vader gegeven :D (hij was de enige die er geen een had).

Pa blij, en ik helemaal blij! Zo blij dat dat ding niet meer mijn halve leven beheerste! Nu heb ik dan wel een
laptop en ben ik ook veel online, maar dit werkt veel minder verslavend als zo'n tablet die je vol zet met leuke
dingen en apps..

Voor mij nooit meer!! Ook al moet ik over 15 jaar marktplaats afspeuren voor een "ouderwetse" telefoon omdat
ze simpelweg alleen maar smartphones verkopen.. Ik heb het er graag voor over!

Mijn huidige telefoon is trouwens een ouderwetse nokia, de eerste variant met kleurenscherm en deze
is voor mij goed genoeg!! :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:27

Tja, ik viel echt buiten de boot omdat ik geen whats app had. En dat is ook echt niet leuk :(

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:32

ik heb dit een keertje gedaan en zou 10 euro krijgen van me ouders als dit lukte, natuurlijk gelukt en de helft aan t goede doel gesponserd (: (het ging toen om uberhaubt electronica (tv, pc, telefoon enz.))

zorg dat je puzelboekje hebt xd

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:35

antje_vip schreef:
Ik heb nog steeds een oldschool telefoon zonder internet abo :')

*\o/* jeeeej, ik ben niet alleen! :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 17:41

Mijn openingspost is wel een beetje overdreven natuurlijk (ik heb niet eens twitter) Maar ik merk wel dat ik eigenlijk belachelijk veel op m'n telefoon zit. Had 'm nu dus niet bij en ik heb een paar keer in m'n zakken zitten zoeken naar m'n telefoon :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:19

Rebeccaa schreef:
Jaime_ schreef:
Dat kan toch ook op de laptop?

wat maakt het nou uit of je op je laptop zit of op je telefoon?
ik snap dat niet, op je laptop ben je toch net zo goed asociaal bezig dan?

Mijn laptop staat thuis in het kantoor, en enkele keren in het jaar gaat hij mee naar mn school ivm studie. Ik check dus alleen dingen op m'n laptop in mijn eigen tijd als ik thuis ben en niet met iets anders bezig ben of met iemand anders ben.

Een telefoon heeft iedereen tegenwoordig 24/7 bij zich, die is er dus ook als je met je vrienden bent. Als ik over straat loop, dan lacht bijna niemand meer vriendelijk naar je, iedereen kijkt naar z'n telefoonschermpje en dát vind ik asociaal. Net als dat ik het asociaal vind dat als je met vriend A wat zit te drinken je ondertussen loopt te smsen, appen, facebooken whatever met je andere vrienden. Ik heb jaren in de horeca gewerkt, en dan zie je mensen gewoon serieus in een kringetje staan gebogen over hun telefoon. De virtuele vriendenwereld lijkt bijna belangrijker geworden dan de reallife vriendenwereld.

Ik vind een laptop heeeel wat anders dan een telefoon. Een telefoon is tegenwoordig continue (mensen nemen hem zelfs mee naar bed!!!) en als je hem hoort piepen/trillen kijkt iedereen gelijk, want je bent toch te neiuwsgierig om 'iets' te missen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:24

Jaime_ schreef:
Mijn laptop staat thuis in het kantoor, en enkele keren in het jaar gaat hij mee naar mn school ivm studie. Ik check dus alleen dingen op m'n laptop in mijn eigen tijd als ik thuis ben en niet met iets anders bezig ben of met iemand anders ben.

Een telefoon heeft iedereen tegenwoordig 24/7 bij zich, die is er dus ook als je met je vrienden bent. Als ik over straat loop, dan lacht bijna niemand meer vriendelijk naar je, iedereen kijkt naar z'n telefoonschermpje en dát vind ik asociaal. Net als dat ik het asociaal vind dat als je met vriend A wat zit te drinken je ondertussen loopt te smsen, appen, facebooken whatever met je andere vrienden. Ik heb jaren in de horeca gewerkt, en dan zie je mensen gewoon serieus in een kringetje staan gebogen over hun telefoon. De virtuele vriendenwereld lijkt bijna belangrijker geworden dan de reallife vriendenwereld.

Ik vind een laptop heeeel wat anders dan een telefoon. Een telefoon is tegenwoordig continue (mensen nemen hem zelfs mee naar bed!!!) en als je hem hoort piepen/trillen kijkt iedereen gelijk, want je bent toch te neiuwsgierig om 'iets' te missen.

Helemaal mee eens! Onlangs uit eten geweest, het is verbazingwekkend om te zien hoe iedereen de hele avond naar dat scherm zit te turen. Daar hebben wij een mooie oplossing voor gevonden: alle telefoons op een stapel en de eerste die hem pakt betaalt de rekening... Nou, als je ziet hoe zwáár mensen het dan hebben, om maar dat ding niet te pakken! Ik snap dat niet hoor. Ik word met mijn 19-Flintstone mobiel (ja, een echte TELEFOON, geen smartphone) regelmatig scheef aangekeken. 'Maar hoe Whatsapp je dan?' :=

Technologische ontwikkeling, we gaan er echt op vooruit :')

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:25

Sterker nog, als een soort zelfbescherming zet ik tegenwoordig als ik ga slapen mijn telefoon op vliegtuigstand zodat ik niet wakker word of 's nachts de neiging heb om te kijken of ik dat ene mailtje al binnen heb of toevallig nog van die persoon een reactie heb op een vraag.

Een smartphone is een uitvinding en een vloek tegelijk voor mij.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:40

Ik denk dat we uiteindelijk onderdoor gaan aan alle technische ontwikkelingen.. de ontwikkelingen gaan bijna te hard voor de mensheid.. Van mij mag de hele digitale wereld wel ooit eens crashen no problemo.

Wat ik helemaal een nare ontwikkeling vind is die google glasses

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:44

24 uur maar? Vind het eigenlijk best ernstig als je niet even 24 uur zonder telefoon zou kunnen :oo dan ben je toch gewoon verslaafd? Succes iedereen die er aan mee gaat doen!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:46

Fiffill schreef:
24 uur maar? Vind het eigenlijk best ernstig als je niet even 24 uur zonder telefoon zou kunnen :oo dan ben je toch gewoon verslaafd? Succes iedereen die er aan mee gaat doen!

Dan ben je ook verslaafd ja :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:01

Ik heb het een keer 3 maanden zonder smart Phone moeten doen, dus 24 uur is een eitje :+

Heb het zelf trouwens nog nooit mee gemaakt dat ik ergens op verjaardag oid was en iedereen op z'n telefoon zat hoor? :?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:18

Hmm... waarom niet een middenweg proberen te vinden?
Ik heb een smartphone, Whatsapp, Facebook, Twitter, Bokt + nog een zooi forums en andere sites die ik geregeld bezoek, maar er aan verslaafd? Neu. Heb genoeg dagen dat ik m'n smartphone geeneens bij me heb, en als ik 'm al bij me heb, dan fungeert ie meer als klok dan wat anders.
Internet net zo. Ik zou er niet zonder kunnen en ik zit in principe iedere dag achter de computer, maar als ik op visite ben bij iemand, op vakantie of gewoon een paar dagen weg dan kan ik rustig zonder internet. Heb dan ook geen aandrang om ieder uur (of iedere dag) te moeten kijken :n
Het is verdomde handig dat het er is en ook ontzettend leuk, maar ik ben er niet van afhankelijk en daar ben ik heel blij om :) Geniet, maar drink met mate :') (ja, flauw)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:58

Makkelijk ik doe mee! , telefoon kan wel een vrije dag gebruiken.

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:00

Een zwaar verslaafde meldt zich.. Ik weet niet of ik het volhoud hoor.. Maar ik doe mee!

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:07

Ik geef het op ben een half uur zonder geweest en dat is toch lastig

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:09

hahaa geweldig om dit te horen!! ik heb een lelijk koelkastje en het is heel bijzonder als ik er iemand mee bel of sms XD

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:10

24 uur maar gemakkelijk joh soms ben ik dat ding kwijt voor meerdere dagen mis em niet dan hoor...heb altijd nog een huistel

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:17

Ik heb laatst 2 maanden zonder mobiel gedaan. Wat een rust zonder dat ding heerlijk!