Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Jaime_ schreef:Volgens mij ben ik 1 van de weinigen uit mijn generatie (ik ben 23) die haar telefoon regelmatig meerdere dagen uit heeft staan.. heb hem ook niet altijd bij me.. en ik heb ook geen whatsapp. En verder ben ik best modern hoor
).
En dat terwijl ik altijd ontzettend uitkeek naar het werk en er regelmatig extra
(hij was de enige die er geen een had).
Rebeccaa schreef:Jaime_ schreef:Dat kan toch ook op de laptop?
wat maakt het nou uit of je op je laptop zit of op je telefoon?
ik snap dat niet, op je laptop ben je toch net zo goed asociaal bezig dan?
Jaime_ schreef:Mijn laptop staat thuis in het kantoor, en enkele keren in het jaar gaat hij mee naar mn school ivm studie. Ik check dus alleen dingen op m'n laptop in mijn eigen tijd als ik thuis ben en niet met iets anders bezig ben of met iemand anders ben.
Een telefoon heeft iedereen tegenwoordig 24/7 bij zich, die is er dus ook als je met je vrienden bent. Als ik over straat loop, dan lacht bijna niemand meer vriendelijk naar je, iedereen kijkt naar z'n telefoonschermpje en dát vind ik asociaal. Net als dat ik het asociaal vind dat als je met vriend A wat zit te drinken je ondertussen loopt te smsen, appen, facebooken whatever met je andere vrienden. Ik heb jaren in de horeca gewerkt, en dan zie je mensen gewoon serieus in een kringetje staan gebogen over hun telefoon. De virtuele vriendenwereld lijkt bijna belangrijker geworden dan de reallife vriendenwereld.
Ik vind een laptop heeeel wat anders dan een telefoon. Een telefoon is tegenwoordig continue (mensen nemen hem zelfs mee naar bed!!!) en als je hem hoort piepen/trillen kijkt iedereen gelijk, want je bent toch te neiuwsgierig om 'iets' te missen.

Geniet, maar
(ja, flauw)