Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ojajoh schreef:CrazyCat schreef:Spel en typefouten heb ik niet zo'n moeite mee, maar "me paard" gaan m'n nekharen van overeind staan.
Dat valt voor mij in dezelfde categorie als het verschil niet weten tussen kennen & kunnen en liggen & leggen.
dat is voor mij wel een goeie (ja die typ ik express zo)
ik typ zoals ik praat, plat amsterdams dus
Kelly_ann schreef:Ik moest hier dan wel stiekem een beetje om grinnikenMisschien wordt ik oud, en kan ik niet zo goed meer tegen verandering, wordt ik dan toch een taalpurist?
CrazyCat schreef:Amsterdammer zijn is geen excuus, ben ik namelijk ookIk zal alleen nooit liggen/leggen - kennen/kunnen door elkaar halen.
En geloof me ik kan ook heel plat Amsterdams l*llen hoorSchrijven doe ik alleen wel altijd in abn.
Maar geloof me het kan nog veel erger. Ik woon in Osttirol in Oostenrijk en hier schrijft men op facebook en dergelijke echt alleen maar in plat dialect.
Nu na 2 jaar kan ik het meeste als ik het even hardop lees eindelijk begrijpen.
maria1991 schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ik snap het in het geval van spreektaal wel, maar ik vind het niet nodig om het zo uit te schrijven. Irriteer me er ook aan.
GamblersCup schreef:Ik vind de mensen die zo schrijven echt randdebielen. Hoe dom kun je overkomen. Tokkies zijn het. Mijn halfzusje doet het ook. Die zit verdomme op het voortgezet onderwijs, doe toch normaal! Of is het stoer ofzo, jezelf zo stom, dom en als een debiel over te laten komen? Niveautje kwijl.
Ojajoh schreef:CrazyCat schreef:Amsterdammer zijn is geen excuus, ben ik namelijk ookIk zal alleen nooit liggen/leggen - kennen/kunnen door elkaar halen.
En geloof me ik kan ook heel plat Amsterdams l*llen hoorSchrijven doe ik alleen wel altijd in abn.
Maar geloof me het kan nog veel erger. Ik woon in Osttirol in Oostenrijk en hier schrijft men op facebook en dergelijke echt alleen maar in plat dialect.
Nu na 2 jaar kan ik het meeste als ik het even hardop lees eindelijk begrijpen.
o maar ik zeg niet dat ik amsterdammer als excuus gebruik, dat lees je verkeerd
ik zeg dat ik typ zoals ik praat
en excuus maken doe ik al helemaal niet
als mensen zich er aan storen dan weten ze waar de verwijder knop zit
marijkje1990 schreef:Ben ik nou de enige die zich ergert aan de mensen die er aan ergeren?
goed sommige mensen zeggen het uit luiheid..
Ik zelf heb er gewoon te veel moeite mee om een zin te typen/schrijven. Daar doe ik best lang over en daar kan een fout in zitten of meer dan een.
Krijg een beetje het gevoel dat mensen met dyslexie hier uit worden gemaakt voor "dom" terwijl we daar helemaal niks aan kunnen doen.
CrazyCat schreef:Zie hele grote smiley achter mijn zin. Excuus was niet letterlijk bedoelt als dat jij een excuus gebruikt.
Waar is je Amsterdamse humor![]()
Maar sorry dat ik verkeerd ben overgekomen, dat was niet de bedoeling in ieder geval.
Maar dan vraag ik me dus het volgende af hè.
Als je ergens gaat solliciteren schrijf je dan je brief en doe je je gesprek ook in het plat Amsterdams?
Zo nee wat is er voor jou dan anders daaraan, dan schrijven op een openbare plek op internet? En dan bedoel ik niet vriendinnen onder elkaar op een semi gesloten site als facebook of iets dergelijks.
Sorry ik ben zo iemand die zich regelmatig afvraagt wat de gedachtegang is van mensen is zonder te veroordelen. Het is dus een vraag uit pure interesse geen aanval.
Ojajoh schreef:GamblersCup schreef:Ik vind de mensen die zo schrijven echt randdebielen. Hoe dom kun je overkomen. Tokkies zijn het. Mijn halfzusje doet het ook. Die zit verdomme op het voortgezet onderwijs, doe toch normaal! Of is het stoer ofzo, jezelf zo stom, dom en als een debiel over te laten komen? Niveautje kwijl.
dan weet jij vast niet goed wat een tokkie is
Ojajoh schreef:GamblersCup schreef:Oh, verkeerd gebruikt? Ik bedoel die domme lui die hun school niet afgemaakt hebben, aso's, dombo's, lowlife.
zozo wat een vooroordelen zeg.....
je scheert ze wel allemaal over 1 kam he