Wonen rondom Ede

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Wonen rondom Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:02

http://www.funda.nl/koop/zelhem/bouwgro ... chrijving/

Is en allerschattigst huisje en tot voor kort of zelfs nu nog bewoont. Wordt helaas aangeboden als bouwkavel omdat het een niet al te groot huisje is dat duidelijk gemoderniseerd moet worden, ziet er van buiten uit als een museumpje voor vroegere interieurs. Ligt rustig met alleen buren tegenover je achter en naast pas een eind verderop.

Het is dat we niet willen verhuizen en geen hypotheek zouden krijgen ivm zzp maar het is een huisje dat ons zeker zou aanspreken voor opknappen en moderniseren. Alleen niet binnen 45 minuten in zaltbommel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:17

@karuna: dit staat wel op vervuilde grond; kosten koper om het schoon te maken.
@laetitia: leuk huisje, maar voor je ergens bent om leuk buiten te rijden (Wekeromse Zand) ben je al even onderweg en na 3x een rond WZ heb je het daar wel gezien :)
Wil je écht naar de hei zul je met de trailer moeten (of er een dagtocht van maken).

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:46

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:52

Haha leuk die huizenjacht, je hebt op de Veluwe zoveel mooie plekjes <3 .

We hebben destijds ook even gedacht over Radio Kootwijk, een dorp met zo'n 15 huizen en heerlijk stil (maar je hebt er verder ook niets, behalve dan het oude zendstation).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:57

Deze is wel super trouwens voor dat geld! Jammer dat wij vorig jaar al een huis gekocht hebben, anders had ik het wel geweten!
Is in het dorp waar ik woon.

http://www.funda.nl/koop/ugchelen/huis- ... sstab=true

P.S. even gekeken waar het ligt, maar daar woon je echt fantastisch! Bossen en heide in je achtertuin, maar toch binnen 5 minuten op de A1.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:05

Ik heb van 1989 tot 2006 in Ede gewoond, zowel in de Rietkampen als in Veldhuizen B. Veldhuizen is ingedeeld in A en B.
A is voornamelijk huurwoningen in de vorm van flats en portiekwoningen, hier wonen dus relatief veel buitenlanders en dit gedeelte van Veldhuizen is ook regelmatig in het nieuws geweest. Veldhuizen B is veelal koopwoningen in de vorm van rijtjeshuizen, ook zijn er wat appartementencomplexen.
Rietkampen is veelal koopwoningen. Veel laagbouw.

Wat ik zelf een nadeel vind van Ede is dat alles zo ver uit elkaar ligt. En het centrum is niet echt gezellig.

Ons paard heeft toen bij een pensionstal tussen Ede en Lunteren gestaan. Dus veel uitrijmogelijkheden.

Ik woon nu sinds een aantal jaren in Rhenen.
Rhenen heeft weinig hoogbouw.
Centrum is erg klein met weinig aanbod van winkels dus om te winkelen ga ik naar Veenendaal.
Uitrijmogelijkheden zijn hier genoeg maar als ik eens een hele lange rit wil maken moet ik toch eerst een drukke weg over.
Dan kan ik de hele Utrechtse heuvelrug over.

Sinds een aantal maanden heb ik mijn paarden aan huis. Dus geen ervaring met pensionstallen hier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 15:15

laetitia schreef:
Het is nog vrij prijzig TS. Voor dit betaal je al 275.000: http://www.funda.nl/koop/lunteren/huis- ... sstab=true

Maar goed je ogen open houden, ook heel veel op Marktplaats kijken :j. Niets is onmogelijk :D

Dit is qua wonen groot zat! Jammer van de buren, de hoeveelheid grond en de schuur ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 15:21

laetitia schreef:
Deze is wel super trouwens voor dat geld! Jammer dat wij vorig jaar al een huis gekocht hebben, anders had ik het wel geweten!

P.S. even gekeken waar het ligt, maar daar woon je echt fantastisch! Bossen en heide in je achtertuin, maar toch binnen 5 minuten op de A1.

Deze vind ik heel leuk! Maar staat toch gewoon vrij? (Advertentie zegt half vrij staand)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:43

Hier in de omgeving een vrijstaand huis vinden voor rond de 2 ton is wel een flinke uitdaging. Ik woon zelf in Veenendaal en vind dat ideaal, hele rustige wijk en het bos op loopafstand, maar ook alle faciliteiten (station, winkelcentrum) heel dichtbij. De Veluwe zijn we ook zo. Is het ook geen optie om een (rijtjes) woning te zoeken die aan de rand van een woonplaats ligt, en waarbij je wel dicht bij het bos woont? Die zijn in de plaatsen hier in de buurt wel te vinden voor jouw budget, bijv. in Bennekom.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 15:47

Nee, ik wil absoluut geen buren aan mijn huis vast (vinden de buren ook niet leuk gezien de hobby van mijn man ;) )

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:56

stef schreef:
laetitia schreef:

Deze vind ik heel leuk! Maar staat toch gewoon vrij? (Advertentie zegt half vrij staand)

http://www.funda.nl/kadaster/?ref=48452144

Dat stuk wat er dwars op staat zijn de buren...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:56

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:01

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:20

Grappig huisje, maar midden in een woonwijk (zie de rijtjes huizen op de tuin foto)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:25

Tja maar wel vrijstaand ;-) Als je echt vrijstaand wil moet je echt wel wat meer geld neertellen.
En ja wij wonen ook buitenaf maar als ik hier zou gaan drummen horen mensen dat ook. dat heet omgevings geluid. en als dat niet hele dag is en niet middden in de nacht moet dat kunnen toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:30

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:59

wendyenbram schreef:
http://www.funda.nl/koop/putten/huis-48 ... straat-17/

geen ede maar met 10 autominuten ben je daar.

Ik heb regelmatig vanuit Veenendaal naar Ermelo gereden met de auto, maar ik kom gemiddeld op 45 minuten enkele reis uit :j dan pak ik de A 30, en rij daarna binnendoor.

Als ik trouwens zou moeten kiezen hier in de omgeving, dan zou ik zelf het liefst in Amerongen, Leersum of Lunteren willen wonen. Mis helaas net als ts die grote zak met geld := er zijn genoeg leuke plaatsjes hier in de omgeving waar je fijn kan wonen.

Heb nog even een huisje erbij gezocht voor het idee: http://www.funda.nl/koop/amerongen/huis ... traat-132/ wel in een wijk maar bijna aan de rand van het bos, vrijstaand en binnen budget :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:44

je kunt niet in elk huis een nagelstudio beginnen. Je hebt daar een vergunning voor nodig, omdat het te maken heeft met bestemming en dat is wonen! Begin je een nagelstudio erbij, dan moet je ontheffing aanvragen bij de gemeente. Dit heeft nl. ook te maken met bezwaren van omwonenden ivm parkeerplaatsen die dan worden gebruikt voor klanten ipv bezoek of bewoners. Houdt daar rekening alvorens je je op een huis stort. Je kunt dit navragen bij de gemeente.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 11:27

Haha, je doet nu net of ik dagelijks honderden klanten over de vloer krijg ;). Gebruik van parkeerplaatsen wat een probleem zou vormen voor omwonenden is geen probleem aks je vrij woont. Dan parkeren ze gewoon op m'n eigen erf.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:39

Ik woon sinds een paar maanden in Lunteren. Ik huur particulier iets. Ik vind het hier echt prachtig wonen met de bossen op loopafstand maar dat is vooral omdat ik zelf 25 jaar praktisch aan het strand heb gewoond in Zuid-Holland.

Het enige waar ik nog wel steeds tegenaan loop is zoals genoemd, de biblebelt. Ik draag gelukkig zelf altijd al vaak rokken en jurkjes maar in een spijkerbroek wordt ik echt aangekeken. Het zal nog wel een paar jaar duren voordat ik daaraan gewend ben, vrees ik :') :j Het is ook lastig om in zo'n kerkelijke gemeenschap nieuwe mensen te leren kennen als je zelf niet naar de kerk gaat. -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:45

UK_eef schreef:
Ik woon sinds een paar maanden in Lunteren. Ik huur particulier iets. Ik vind het hier echt prachtig wonen met de bossen op loopafstand maar dat is vooral omdat ik zelf 25 jaar praktisch aan het strand heb gewoond in Zuid-Holland.

Het enige waar ik nog wel steeds tegenaan loop is zoals genoemd, de biblebelt. Ik draag gelukkig zelf altijd al vaak rokken en jurkjes maar in een spijkerbroek wordt ik echt aangekeken. Het zal nog wel een paar jaar duren voordat ik daaraan gewend ben, vrees ik :') :j Het is ook lastig om in zo'n kerkelijke gemeenschap nieuwe mensen te leren kennen als je zelf niet naar de kerk gaat. -O-

Sorry hoor... Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat je nagekeken wordt in een spijkerbroek :') en ik woon toch echt mijn hele leven al in deze omgeving en ben genoeg in lunteren geweest :+

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:51

Misschien dat het mij meer opvalt omdat ik juist uit een heel ander gebied kom (aan de kust). Ik heb hiervoor in Barneveld gewoond maar dat was nog erger. _O- Maar ik hou jouw woorden in mijn achterhoofd. Misschien glooit er hoop aan de horizon voor me :') _/-\o_

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:04

Ik heb je topic met belangstelling gelezen, omdat het inderdaad een heerlijke omgeving is. Maar even heel eerlijk? Voor 2 ton een huisje dat aan jouw wensen voldoet, zul je in principe niet gaan vinden :) Dat gaat al mis bij je criterium vrijstaand. En dan tel ik het bosrijke nog niet eens mee. Tel daarbij nog je wensen qua bereikbaarheid, en dan denk ik dat je eerder op 3 ton plus uit gaat komen.
Maar dromen mag natuurlijk, en wie weet heb je net dat ene mazzeltje!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:10

Ik woon, werk en rij in Lunteren / Ede. Voor het geld dat jij wilt, kan je niks kopen wat je zoekt. Dan zou je moeten gaan huren :j. Helaas sta ik al 7 jaar op de wachtlijst in Ede, maar kan niks (leuks) krijgen voor een redelijke prijs. Ik huur nu een 'Bakhuisje' met 2 slaapkamers bij iemand op het erf. Ik heb daardoor geen buren, alleen maar weiland verder :D. Ik woon in de Valk, buitengebied van Lunteren. Vaak moet je het dan hebben van marktplaats of advertenties in supermarkten.

Maar als ik jou wensen zo lees, raad ik je echt geen Ede gaan. Ik ben zelf ook op zoek naar een woon / huur huis met dezelfde eisen. Dat ga je alleen niet vinden. Ik raad je dan eerder richting Kootwijkerbroek / Kootwijk / Oenen aan ! Ede, Lunteren, Barneveld, is echt niks te vinden voor 2 ton :n.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:24