Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

briitje schreef:Je moet denk ik ook niet overal bij stil staan, waar t vandaan komt. Al weiger ik t wel om een dikke bontkraag te dragen! hoe mooi ik t ook vind, dat is pas zielig!
Nee idd gewoon je ogen sluiten voor dierenleed.
) Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er hanen bestaan met 60 cm lange veren die geen schacht hebben en durf daarom wel te twijfelen aan die "echte" veren. briitje schreef:Hoe weet jij zeker dan dat de dieren voor de decoratie of bont gedood worden? Waaruit maak jij dat op? Heb je hier een artikel/site van ?
Lieees schreef:Zoals hierboven beschreven zijn deze dieren dan al geslacht, ik neem aan voor het vlees. Dus de veren zijn ook een bijproduct van het vlees.
Al vind ik synthetisch er wel leuk uitzien. En daar hoef je je dan ook niet over te schamen. Peppertree schreef:Femke_L schreef:Ik heb echte veren, ik vind ze mooi en ik heb er in eerste instantie onbewust voor gekozen..
Maar ik ben er blij mee..
Leven en laten leven asjeblieft!
En de discussie over dierenleed blijft een eeuwige discussie..
Nou, dat laten leven heb je dus zelf ook niet gedaan.
heidy_wilco schreef:Ik heb net wat veren besteld. Maar wel naturel gekleurde veren.
Misschien doe ik er later nog gekleurde veren bij.
Ik zat er ook aan te denken om van die Afrikaanse kralen te kopen. Ik denk dat het (bij de naturel) erg leuk staat met de veertjes
kellyloet schreef:heidy_wilco schreef:Ik heb net wat veren besteld. Maar wel naturel gekleurde veren.
Misschien doe ik er later nog gekleurde veren bij.
Ik zat er ook aan te denken om van die Afrikaanse kralen te kopen. Ik denk dat het (bij de naturel) erg leuk staat met de veertjes
Waar? en heb jij synthetische of echte
heidy_wilco schreef:En om nou al die Afrikaanse landen bij langs te gaan... Ik denk steeds dat het Ghanese kralen zijn, maar ik kan niets meer vinden... Ik had er wel een waarbij je die kralen ook goed vast kon zetten. Maar je kan vast wel normale kralen gebruiken.
(tja als we toch bezig zijn met bekeren
) Peppertree schreef:Femke_L schreef:Ik heb echte veren, ik vind ze mooi en ik heb er in eerste instantie onbewust voor gekozen..
Maar ik ben er blij mee..
Leven en laten leven asjeblieft!
En de discussie over dierenleed blijft een eeuwige discussie..
Nou, dat laten leven heb je dus zelf ook niet gedaan.
Ruga schreef:heidy_wilco schreef:En om nou al die Afrikaanse landen bij langs te gaan... Ik denk steeds dat het Ghanese kralen zijn, maar ik kan niets meer vinden... Ik had er wel een waarbij je die kralen ook goed vast kon zetten. Maar je kan vast wel normale kralen gebruiken.
Toch wel met een label dat ze vrij zijn van kinderarbeid hoop ik(tja als we toch bezig zijn met bekeren
)