Feather extentions, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FemJarig

Re: Feather extentions, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:09

En aangezien ik van kip houd.... Hmmmmmm

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:10

Hoe weet jij zeker dan dat de dieren voor de decoratie of bont gedood worden? Waaruit maak jij dat op? Heb je hier een artikel/site van ?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:11

briitje schreef:
Je moet denk ik ook niet overal bij stil staan, waar t vandaan komt. Al weiger ik t wel om een dikke bontkraag te dragen! hoe mooi ik t ook vind, dat is pas zielig!

:') Nee idd gewoon je ogen sluiten voor dierenleed.

Ik zie weinig verschil tussen de neppe veren en de echte, stylen, krullen etc is ook slecht voor natuurlijke veren (net als voor natuurlijk haar ;) ) Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er hanen bestaan met 60 cm lange veren die geen schacht hebben en durf daarom wel te twijfelen aan die "echte" veren.

FemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:13

De veren komen niet alleen van hanen/kippen heb ik begrepen.
Ook van andere vogels toch?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:13

Ga jij eerst alles uitzoeken voordat je iets koopt wat mogelijk van een dier afkomt?

Je ziet ook geen verschil tussen syntetische en echte veren, maar het gebruik ervan zoals je hier boven kan lezen als je bv ze wil krullen en stylen ;)

FemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:14

Ik heb echte veren, ik vind ze mooi en ik heb er in eerste instantie onbewust voor gekozen..
Maar ik ben er blij mee..

Leven en laten leven asjeblieft!

En de discussie over dierenleed blijft een eeuwige discussie..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:15

briitje schreef:
Hoe weet jij zeker dan dat de dieren voor de decoratie of bont gedood worden? Waaruit maak jij dat op? Heb je hier een artikel/site van ?

Dat van het bont heb ik zelf een keer uitgezocht, die dieren worden speciaal voor het bont gefokt, er is een site waar je kunt zien van wat voor dier je bontkraag is, 1 van de vele bronnen: http://www.bontkragen.nl/bontkragen/

De bron van de veren kan ik even niet vinden maar als je bij google Ibiza Feathers intypt, staat het op veel site's.

Maar nogmaals, willen de tegenstanders a.u.b. een eigen topic openen en daar verder in gaan? Dan kunnen wij on-topic blijven.

FemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:18

Ach, er worden zat dieren voor het vlees gefokt.. Dat eten we toch ook op! (Dan het ik het niet over vegetariërs)..

En dan zijn er nog mensen die dieren houden voor de leuk die er nog slechter voor zorgen dan de dieren die worden gefokt voor het vlees en nevenproducten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:20

@ Femke_L amen!

@ Wiwabalia klopt, maar had het echt over de veren zelf. Over dat bont is een algemeen iets. En stem ik absoluut niet mee in. Maar idd laten we het on topic houden!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:34

Lieees schreef:
Zoals hierboven beschreven zijn deze dieren dan al geslacht, ik neem aan voor het vlees. Dus de veren zijn ook een bijproduct van het vlees.

Dat is niet zo, het dier is een bijproduct van de veer.
http://www.upc-online.org/entertainment ... ndout.html

En voor degenen die nu zeuren over het ranzige randje aan hun haardecoratie in dit topic, dit IS on topic. Het gaat over feather extentions, en wie ze gebruikt.
Ik niet ;) Al vind ik synthetisch er wel leuk uitzien. En daar hoef je je dan ook niet over te schamen.

FemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:36

En ik hoef me ook niet te schamen overmijn echte veren..
Laat mij lekker...

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:41

Nog n keer de vraag waar bestel je goedkope veren?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:42

Wil je iedereen nou bekeren ofzo? Laat iedereen in zijn waarde. Als mensen dit willen dragen, zijn we jou niet tot last toch? Het is ontopic om over waar je het kan kopen en hoe te dragen ect. ;)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:44

Femke_L schreef:
Ik heb echte veren, ik vind ze mooi en ik heb er in eerste instantie onbewust voor gekozen..

Nou, dat laten leven heb je dus zelf ook niet gedaan :+ .

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:46

Peppertree schreef:
Femke_L schreef:

:')

Ik ben tegen het rellen in een topic, maar om deze opmerking moest ik even gniffelen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:05

Ik heb net wat veren besteld. Maar wel naturel gekleurde veren.
Misschien doe ik er later nog gekleurde veren bij.

Ik zat er ook aan te denken om van die Afrikaanse kralen te kopen. Ik denk dat het (bij de naturel) erg leuk staat met de veertjes ;)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:08

Ik kwam op mp verkoper natasja tegen denk dat ik mijn veren bij haar bestel 21 nog wat voor bundel van 10 losse veren in kleuren naar keuze incl. 6 ringetjes en een haakje. Tangetje moet je dan zelf halen voor mij geen probleem want die heb ik in huis. Ze heeft nog niet heel veel kleuren wel natural tinten, wit, zwart 2 kleuren blauw en 2 kleuren roze ze heeft effen en grizzly veren. Van de kleuren die je hebt gekoze maakt ze dan eerst een foto voor je.

Ik heb zelf ook krullen dus ben ook wel benieuwd wat mooier is de veren krullen of zo laten. Ik moet voor mijn werk me haar in knot of vlecht dragen kan dat makkelijk met de veren?

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:09

heidy_wilco schreef:

Ik zat er ook aan te denken om van die Afrikaanse kralen te kopen. Ik denk dat het (bij de naturel) erg leuk staat met de veertjes ;)

Waar? en heb jij synthetische of echte

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:11

kellyloet schreef:
heidy_wilco schreef:

Waar? en heb jij synthetische of echte

Ik heb de enige echte ;)
Ik heb ze bij YourGiftStore.nl vandaan. En die kralen haal ik denk ik ergens van marktplaats. Ik had hele mooien gezien, maar ik ben de link kwijt ;(
En om nou al die Afrikaanse landen bij langs te gaan... Ik denk steeds dat het Ghanese kralen zijn, maar ik kan niets meer vinden... Ik had er wel een waarbij je die kralen ook goed vast kon zetten. Maar je kan vast wel normale kralen gebruiken.

Edit: Dezen zijn ook wel leuk denk ik: http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/kralen-en-sieraden-maken/a1000326723-afrikaanse-glaskralen-gewone-kralen-zijn-er-al-genoeg.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW8lzP6Gc-EEHS2VMbLRJyjVJ6VagdOvtsczrpX1_IZpPvdppTlQEogZFo5MY2BxaCq5EUEg8bhakDM6Tp824S3RGVFoxN9SPgas_BdcGIlLDSP7RSDIUZlaT5IOD6jg7S4

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:15

heidy_wilco schreef:
En om nou al die Afrikaanse landen bij langs te gaan... Ik denk steeds dat het Ghanese kralen zijn, maar ik kan niets meer vinden... Ik had er wel een waarbij je die kralen ook goed vast kon zetten. Maar je kan vast wel normale kralen gebruiken.

Toch wel met een label dat ze vrij zijn van kinderarbeid hoop ik :Y) (tja als we toch bezig zijn met bekeren :+ )

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:19

heeft iemand al ervaring met de synthetische

FemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:20

Peppertree schreef:
Femke_L schreef:

Hihi, ik wist dat die opmerking zou komen..
Gelukkig zijn we hier allemaal heel goed in het ontleden van Nederlandse spreekwoorden! ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:20

Ruga schreef:
heidy_wilco schreef:

Toch wel met een label dat ze vrij zijn van kinderarbeid hoop ik :Y) (tja als we toch bezig zijn met bekeren :+ )

Ik ben hier om over de Feathers te praten, en niet over hoe of wat het gemaakt is. En dat het Ghanese kralen zijn wil niet betekenen dat ze daar ook gemaakt zijn...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:28

Ik denk dat het een grapje was heidy_wilco :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:31

Grapje :o
Maar volgens mij was ze bij de vorige keren ook zo een beetje aan het posten maar dan serieus, dus dat vind ik dan best lastig in te schatten of ze het serieus bedoelt.

Maargoed, ik blijf erbij dat ik het daar niet over wil hebben, het gaat hier om de feathers en ideeen ;)