Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 22:04

^ Grinnik hahahaha. Wij hebben nu grote Wiekse Witte glazen, die dingen zijn zulke drama's om te lopen.

Afbeelding

En hopsa, daar ging er weer eentje over de grond :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:09

StuiterBall schreef:
Ik kan me zo verschrikkelijk ergeren aan bazen die mensen zonder ervaring aannemen en die laten proefdraaien op de drukste avonden. Gék kan ik er van worden. Ik heb al geen tijd om mezelf in de gaten te houden op die avonden, laat staan een 15-jarig meisje dat niks kan. :7
Sorry voor de 15-jarigen die wél een horecahart hebben

Verder heb ik ook een hekel aan collega's die zich verschrikkelijk goed aan hun eindtijd houden en gewoon de handdoek in de ring gooien om een bepaalde tijd. 'Ja, ik ben klaar.' Daarna lekker gaan zitten met een drankje, terwijl de zaak nog bomvol zit, en de rest van het personeel met de handen in het haar. Kom op zeg, nog een (half) uurtje knallen voor je collega's wil je toch wel doen?!
Dit is eigenlijk ook schuld van de baas óf roostermaker... Maar goed, is er geen team spirit in een bedrijf, ben ik snel weg! :j

Ik kan het echt alleen maar met je eens zijn :j.

Natuurlijk moet een nieuwe ook drukke dagen kennen. Maar het is toch fijn om én op drukke dagen een ervaren persoon te hebben in plaats van een nieuwe en inderdaad is het voor de nieuwe ook niet leuk.

Vorige keer zou ik om 7 uur klaar zijn, vanaf 12. Ben uiteindelijk door gaan werken tot 11 omdat mijn collega's 't niet trokken. Collegialiteit noemt men dat.. (Helaas doet mijn google chrome autocorrect niet meer, correct me if i'm wrong) -O-

Ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad bij mijn tweede baantje. Een 'café' in een nieuw gebouw van school. Gratis drankjes van 5 tot 8.

Laat ik het zo zeggen, de Spanjaarden waren vriendelijker dan de Hollanders.. :Y) Hollanders en gratis.. Hartstikke boos worden als het bier op is.
Sorry, er is 400 liter doorheen, jullie hebben al genoeg op! :+

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:10

@ stuiterbal

Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens. Inwerken wil beter met drukte maar dan moet zo'n nieuw iemand er gewoon extra instaan. Dus naast iemand die het werk gewoon kan doen. Op die manier hebbend e gasten er in ieder geval geen last van.

@ courses daar heb ik nou helemaal geen moeite mee, vind het hele fijne stabiele glazen. En het waait bij ons altijd hard!

@ suus Jaa dat hebben wij ook een Corona bestellen en dan als je het brengt vragen waarom er geen glas bij zit. Nou meneer dat hoort niet zo, maar als u er graag een glas bij wil kan dat hoor. Waarom krijg ik geen Corona glas? Die bestaan niet meneer aangezien het uit de fles gedronken word, O laat dan maar zitten :')

Meestal kan ik om zulke gasten wel lachen maar als je er een stuk of tien achter elkaar hebt ... :x
Laatst bijgewerkt door skippy op 15-05-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:11

Wij hebben trouwens iets nieuws! Dat mensen een heel groot biertje kunnen bestellen in zo'n speciaal karaf (helemaal vergeten hoe het heet..) en dan zelf inschenken. Ik ga dat van de zomer flink promoten :j. Scheelt weer werk.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:12

Een pitcher! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 22:12

Wij proberen van de week een paar nieuwe mensen op stang te jagen :') We hebben een aantal restaurants en cafes bij ons op het plein zitten en toen vroegen we of ze Corona glazen wouden halen bij een van de naast gelegen restaurants :') Helaas trapten ze er geen van alle in :P
Laatst bijgewerkt door Courses op 15-05-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:19

Ah balen dat zijn altijd mooie grappen :')

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:29

Courses schreef:
Wij proberen van de week een paar nieuwe mensen op stang te jagen :') We hebben een aantal restaurants en cafes bij ons op het plein zitten en toen vroegen we of ze Corona glazen wouden halen bij een van de naast gelegen restaurants :') Helaas trapten ze er geen van alle in :P

Hahah, zo hebben wij eens een nieuwe collega laten zoeken naar de bierzeef! Het fust was leeg en gaf dus heel veel schuim, zij hard op zoek naar de bierzeef! Collega's uit de keuken speelden mooi mee en gooiden snel een zeef in het magazijn. Kwam ze terug, wij zo: "Oh.. Sorry, dat is de verkeerde, dat is de zeef voor het gewone bier, we moeten de speciaalbierzeef hebben!" En helaas kon niemand z'n lachen meer inhouden, anders was ze zo verder gaan zoeken :')

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:35

Ik heb paar weken terug mijn 1e werkdag gehad in de horeca, eerste dag mooi weer bij een midget golf, gevolg ik die 0 ervaring heb in horeca (duidelijk meerdere keren aangegeven zelfs bij sollicitatie!) Werd op een groep gezet van 70 man..
Ik vond het dus 10 x niks.
Heb netjes bericht gegeven dat ik graag nog een keer zal willen, maar toen was was de reden je hebt niet genoeg ervaring dus keus is niet op jou gevallen. Pardon??? Ze zeurde als ik iets niet wist over het invoeren/ drank+glas enz. Wat een k*t werk zeg!
Gelukkig wel hele lieve gasten die ook extra aardig deden omdat het mijn 1e dag was, ik vond het contact met de klant wel heel leuk!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:37

Vind het hier altijd zo raar als klanten om een flesje hertogjan vragen er een longdrinkglas vol met ijs erbij willen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:43

Ik had iemand die een Westmalle Trippel wilde....en dan een scheutje Ranja in zn glas waar hij het bier op schonk.
Nog nooit meegemaakt in mn 25 jarige horeca bestaan :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:47

Da's Brabants....

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:50

Bijzonder :D

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:58

borderjay schreef:
Ik had iemand die een Westmalle Trippel wilde....en dan een scheutje Ranja in zn glas waar hij het bier op schonk.

Dat ken ik wel

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 00:43

borderjay schreef:

Dat heb ik al eens vaker geschonken, erg apart inderdaad... Toch maar eens proeven hihi

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 06:28

Westmalle met grenadine is mij niet onbekend nee. Maar ben dan ook Brabander haha. En Bonny wat balen! Klinkt niet als de beste manier om iemand in te werken.. Misschien toch nog bij een ander restaurant proberen?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:20

RusselNuwell schreef:
Hier trouwens wel eens mensen die 'last' hebben van flirtende gasten?

Ja.
Bij mijn baantje sta ik erom bekend dat ik altijd heel vrolijk en vriendelijk ben achter de kassa. Krijg er super veel positieve reacties over! :)
Zo maak je wel eens een praatje met mensen, en speel je in op de wensen van vaste gasten waarvan je onderhand weet wat ze altijd nemen. Gast A was ook zo iemand, altijd kort praatje, extra beetje slagroom, dat soort dingen. Totdat ik een briefje van hem kreeg met erop "als je wil, mag je jouw telefoonnummer geven". Met eronder zijn eigen nummer en een " ; )". Man (50+) kwam destijds dagelijks met zijn vrouw -O-

Iepke schreef:
Courses schreef:

Hahah, zo hebben wij eens een nieuwe collega laten zoeken naar de bierzeef! Het fust was leeg en gaf dus heel veel schuim, zij hard op zoek naar de bierzeef! Collega's uit de keuken speelden mooi mee en gooiden snel een zeef in het magazijn. Kwam ze terug, wij zo: "Oh.. Sorry, dat is de verkeerde, dat is de zeef voor het gewone bier, we moeten de speciaalbierzeef hebben!" En helaas kon niemand z'n lachen meer inhouden, anders was ze zo verder gaan zoeken :')

Prachtig! :')
Hier laten ze de nieuwkomers wel eens zoeken naar de groene paprikapoeder. Kan dat soort grappen altijd wel waarderen :D

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:14

Ieuw Denise daar is niks aan! Vooral niet als de mevrouw die mee is ook gewoon altijd leuk en aardig tegen je is.

De eerste keer dat ze bij ons om grenadine vroegen had ik ook zoiets excuse me? Maar nu gebeurd het regelmatig.

Hebben jullie ook allemaal een druk weekend voor de boeg met pinksteren?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:07

Hihi :D. Of een aardbeienontpitter of jukstoters in blik :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:13

Hier (in Brabant dus) drinken heel veel mensen een trappist met grenadine :D

Wij hadden eerst een afwasmeisje en dat was echt zo'n popje zeg maar.. Vond het vreselijk werk, want haar nagels werden vies.. :roll:
Een keer was de wc verstopt en een collega moest dat dus even gaan fixen.
Hij vroeg mij of ik boven een bakje met pindakaas wilde halen om een grap uit te halen.
Dus ik met een bakje pindakaas naar hem toe en hij smeert zn hele arm in..
Rent ie de afwas keuken in 'Gatverdamme, het is ontploft!!'
Nou dat meisje wist niet hoe snel ze moest maken dat ze wegkwam, kokhalzend en al _O-

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:45

Citaat:

Prachtig! :')
Hier laten ze de nieuwkomers wel eens zoeken naar de groene paprikapoeder. Kan dat soort grappen altijd wel waarderen :D

Bij vriends werk;

'Kun je de kreeft even uitlaten buiten? Zijn lijn hangt naast de deur'

Er zijn serieus mensen die op zoek gaan naar de lij. :')

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:00

Hahah mijn 2e seizoen in de horeca.
achter de bar, afwas, restaurant en ijssallon.
Manusje van alles.
Wel echt leuk werk maar ik kan me irriteren aan die 14 jarige die gewoon helemaal neits doen

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:07

mogen veertienjarigen al werken dan? :?

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:09

skippy schreef:
mogen veertienjarigen al werken dan? :?

O sorry zal 15 zijn haha

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:46

yup en die mogen ook nog bijna niets doen, alleen afwassen geloof ik. En ook nog stomme uren niet na zevenen enzo