Hoe ga jij om, met een break up?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Hoe ga jij om, met een break up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:53

Met die vraag zit ik dus ook... Wel leuk, aantrekkelijk en als hij bij mij was dan was die 'ja' er nog wel. Maar zodra hij alleen was dan was dat er niet meer. (en dat is niet handig met een zeeman). Maarja, als die ja er nog wel is als je wel bij elkaar bent...

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:21

Na vorige break-up: Ik ga gewoon verder met mijn leven, amuseer mij, geniet van het single leventje, ga terug uit met andere jongens en probeer ex uit mijn leven en gedachten te zetten. Gewoon verdergaan met je leven en leren uit de levenservaring extra.
Is nu zo gelopen en heb er geen spijt van. Ook niet van de relatie trouwens. Enigste waar ik spijt van heb is dat onze break-up niet zo vriendelijk is verlopen.

De break-ups daarvoor, was ik wel iets je meer drama :') Maar dat lag gewoon aan mijn leeftijd en feit dat alles dan wat erger lijkt dan het is :')

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:00

Ik heb zometeen een laatste gesprek met mijn vriend maar het is duidelijk over. We zijn donderdag eigenlijk 3,5 jaar samen en hebben nooit ruzie, passen super bij elkaar en ben nog hartstikke gek op hem. helaas twijfelt hij of hij niks mist aangezien ik zijn eerste vriendin ben. Ik probeer hem na vanavond los te laten en verder te gaan. Hoe de toekomst uit gaat zien, zie ik dan wel weer. Hij vind het net zo poedersuiker als ik, maar toch.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:21

Oei xJurdyWonanx .. dat is niet fijn. Hopelijk kan je snel je gedachten verzetten.

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:27

Toen ik nog jonger was, en vriendjes had, waren die relatie's niet echt serieus. Ben nu 20 en heb nu iets meer dan 2 jaar een 'echte' serieuze relatie. Wat ik nu zou doen als we uit elkaar zouden gaan is (natuurlijk) anders dan toen ik jonger was. Wat ik toen deed was mijn vriendinnen opbellen en 'vieren' dat ik weer vrijgezel was, en weer aanwezig zou zijn op alle meiden avonden, feestjes, uitgaans dagen etc. Dit deden we vooral door middel van veel geinen, lekker roddelen :+ en veel lol hebben, natuurlijk onder het genot van wat alcohol. hihihihihihi.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:01

Met mijn ex is het nu een week of 6 uit na een relatie van 7 jaar. Voel me prima, maar mis hem soms wel. Spreek hem wel bijna dagelijks en volgende maand krijg ik mijn huis terug omdat hij dan in zijn nieuwe huis zit :). Zijn wel goed uit elkaar gegaan dus dat scheelt.

Moet wel zeggen dat ik nu best veel uit ga en drink enzo, maar voel me beter dan ik mij het afgelopen jaar heb gevoeld. Hoe dat straks is als ik echt allen woon zie ik dan wel weer :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:31

Jullie wonen nog in 1 huis lolacabana? Dat lijkt mij wel heel vervelend... Denk dat die klap dan later nog wel komt, als je echt alleen bent :=

xJurdyWonanx, hoe gaat het?

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:46

Leuke dingen doen met vrienden! :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:51

Winged schreef:
Jullie wonen nog in 1 huis lolacabana? Dat lijkt mij wel heel vervelend... Denk dat die klap dan later nog wel komt, als je echt alleen bent :=

xJurdyWonanx, hoe gaat het?

Nee, zit nu al iets meer dan een maand bij mijn ouders.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:56

Ahhh oke, dacht al :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:05

Ik heb er zelf weinig last van eigenlijk.

Mijn zus daarin tegen....pff drama's.

Ze is 1,5 week geleden op een brute manier gedumpt. Ze zouden gaan samen wonen(deden ze eigenlijk al, maar officieel) had net haar huisje opgezegd en halve inboedel verkocht. Ze zouden naar rome, de dinsdag na het dumpen...
Kortom, drama's.

Het vervelende is dat zij stopt met eten, niet opzettelijk maar krijgt geen hap door de keel. Ze heeft wel een paar vetjes om op te teren, maar niet veel.
Van mij moet ze in ieder geval bouillon drinken, en dat doet ze ook braaf. Stuurt ze een foto van een volle mok bouillon en dan een uur later van een lege mok :')

Ook wordt ze vreselijk depri en alleen maar huilen en huilen en huilen (kan ik niet zo goed tegen).

En ik ben altijd de pineut en wordt afgebekt en afgesnauwd. -O-
Maar ja, dat is het leed dat het kleine zusje zijn heet.

Ik was vorig weekend in haar huis blijven slapen met een vriendin, en toen kreeg ik dus de sms dat het uit was.
Direct huis opgeruimd (was ontploft i.v.m. de verhuizing) en dingen terug gezet die klaar stonden om verhuisd te worden.
Ook bijna alle was mee naar huis gesleept (wasmachine was al verkocht).
Paar dagen later met mijn vader alle kringloop bij langs geweest om te zoeken naar een wasmachine en koelkast.
En toen ook de was uit de wasmand mee genomen(was ik vergeten).

Ze vroeg mij de dag erna of ik ook een 1 of ander jurkje had meegenomen. Ja zei ik.
Nou ze werd helemaal wild, en ik mocht hem niet wassen en als ik hem zou verpesten zou ze heel kwaad worden. -O- en zo ging het even door.

Nou heb haar gestuurd: JO fijn dat je mij zo vertrouwd, waardeer ik echt. MOI. En heb haar toen op negeerstand gezet
's avonds was ze wezen uithuilen bij onze oudste zus. En die was boos op haar geworden dat ze zo tegen mij deed en dat ze best snapte dat ik niet meer reageerde.

Maar om alles achter zich te laten is ze helemaal alleen een kleine week naar Barcelona gegaan.
Vind ik echt vet stoer van haar, normaal doet ze amper wat alleen en nu helemaal naar Barcelona.

Heb haar nog wel een fijne vakantie gewenst uiteraard, en wat gekletst enzo...

Hoop dat ze wat opknapt en over de break up heen komt.

Mijn oudste zus en ik weten niet of dit wel goed komt. Maar we zullen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:08

Winged :(:)

Hoe ging ik er vroeger mee om? Als een losgeslagen puber en dramaqueen. Net om die reden ben ik ergens blij dat zowel vriend als ik nu beiden zo zelfstandig zijn. Het is balen de tijd dat hij er niet is, maar het geeft me wel kans om mijn eigen ding te blijven doen en te beseffen dat ik in principe ook zonder hem kan overleven moest het uitgaan. Klinkt misschien cru allemaal, maar heb bij mijn vorige break up erg lang in zak en as gezeten, anderhalf jaar gok ik. Hij hield dat ook in stand door zijn fout in te zien, maar niet te durven toegeven tov zijn omgeving.
Toen was ik het plots kotsbeu, klik gemaakt en bepaald "ik hoef geen vent meer, leven is zo ook plezier genoeg". 6 maanden later liep ik dan per toeval mijn huidige vriend tegen het lijf en ben toen wel zo slim geweest om mijn eigen ding te behouden. zodat als het toch misgaat, dat zwarte gat er niet is.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:12

Bij mij werkte vooral; veel feesten en leuke dingen doen met vriendinnen.
Daarbij had ik het ook druk met fulltime baan en mijn paard dus ik stopte het eigenlijk
een beetje weg.

Niet heel handig want nu komt het af en toe opeens terug als ik op fb
iets over hem lees of een bepaald liedje hoor ofzo. Ik denk dat je beter eerst
heel verdrietig kunt zijn (niet te gek natuurlijk).

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:43

Het gaat bij mij nu wel. Kom nog af en toe over de vloer en contact met ex schoonmoeder en zus maar heb hem niet meer gesproken. Vind ik even fijner.

Kan het nu nog niet aan om hem te spreken zonder op hem af te vliegen en niet meer los te laten haha.
Ga veel met vriendinnen doen en een oude scharrel/super goede vriend weer contact mee en voelt wel fijn en vertrouwt.

Soms voel ik me dan ook echt poedersuiker maar heb een schriftje bij mijn bed liggen en alles waar ik mee zit en normaal aan hem zou zeggen schrijf ik dan op en beetje raar maar lucht heel erg op.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:08

Heel veel janken, onder begeleiding van wat muziek. Vervolgens als een gek feesten en ondanks mijn grote mond dat ik me helemaal klem ga zuipen, doe ik dat op het moment zelf toch vaak niet.

Hardlopen, veel naar oude foto's kijken. Van me afschrijven en ondertussen knuffels halen bij mijn vriendinnen. Een van de ergste break ups lag ik een hele dag in bed in een donkere kamer. Ik wilde even niet voelen!

En de laatste break up. Nou ik heb me helemaal rot gerend door de straten van mijn stadje. Dat kan dus ook werken! :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:18

Lekker focussen op spullen terugkrijgen :') Want mjah met ruzie uit elkaar gaan is ideaal :) Heel het huis leeghalen... Hij wilde het huis niet uit maar kon het sowieso niet betalen... Dus heb ik de huur opgezegd en gezegd dat hij wilde blijven, maar dat het niet mijn probleem was... Huis leeggehaald... Sliep ie op de grond... had alleen nog maar een bureau, bureaustoel, strijkplank, strijkijzer en zijn laptop :') Hij had geen geld meer voor eten (krijg je als je niet werkt en je rookt als een ketter en alleen echte redbull wil drinken )etc.. Dus hij was boos.. Ik heb toen de koelkast volgezet met kattenvoer :') Want hij wilde per se 1 kat houden...

En voor de rest ex = exit... Contact verbreken en klaar :) Hadden ook geen gezamenlijke vrienden of wat dan ook... (Ok, zijn toenmalige beste vriend, is mijn beste vriend :') maar die koos voor mij.. dus geen probleem)

Ok.. wel 1 kleine wraakactie gehad :$ maar dat was gewoon ontzettend veel lol hebben... Ach ja.. we konden er om lachen... mijn beste vriendje en ik :)

Nu zou het maffer zijn als het uit zou gaan omdat we nu wel een gezamelijke groep hebben waar we mee om gaan.. Maar ik heb altijd mijn mensen nog :) Dus op zich... Alleen wat minder handig nu :p Maar ga er maar niet vanuit dat het uit gaat :)

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:17

ik heb 2 jaar lang niet lekker in me vel gezeten 2 slechte relaties gehad en daarna alleenmaar meer ellende. veel gescharreld waar ik nog ongelukkiger van werd omdat ik veel belazert werd (o.a zeggen dat ze me leuk vonden en dan ineens een ander hebben of gewoon voor de sex) ze probeerde me te gebruiken waar ik gelukkig niet in trapte. nu heb ik sinds kort gelukkig iemand die me helemaal gelukkig laat voelen en eerlijk met mij is, ook voor dat hij was ging het de laatste maanden al wel beter met ups en downs maar hoe veel jongens tegewoordig met vrouwen omgaan vind ik niet kunnen.. helaas maar waar maar gelukkig geniet ik weer van het leven.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:07

Ik lees mee hier! sinds 1,5 maand uit een relatie van 2 jaar....

Ben de eerste week erg verdrietig geweest, maar ik weet dat het beter is zo...

Ik onderneem veel leuke dingen, en werk veel! Maar ik voel me af en toe zo alleen..... :(

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:09

Suus__ schreef:
Ik lees mee hier! sinds 1,5 maand uit een relatie van 2 jaar....

Ben de eerste week erg verdrietig geweest, maar ik weet dat het beter is zo...

Ik onderneem veel leuke dingen, en werk veel! Maar ik voel me af en toe zo alleen..... :(

Knuffel :(:)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:56

Hoewel ik deed alsof ik sterk ben, heb ik nu weer een slechte week. Vandeweek helemaal van slag toen ik erachter was gekomen dat mijn ex (15 jaar bij elkaar) na twee week chatcontact met die ander al wou scheiden, en geen twee maand als wat hi eerder heeft gezegt. Mijn hart brak voor de twintigste keer, er is weinig meer van over. Ik voel me zo beledigd en vernederd door hem. Het heeft zoveel schade gegeven aan mij. Ondanks min leuke leven nu en een lieve vriend, heb ik gewoon nog mijn verdriet momenten

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 01:56

Zuipe en niet aar bed gaan..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 02:25

Nou, mijn laatste break-up... niet :') Ik ben compleet als een paranoïde exvriendin door het lint gegaan := Nu was het niet echt tof uitgegaan (vreemdgaan, meteen doorgaan met die nieuwe muts). Maar mijn reactie verdient nu niet echt een medaille, valt ook niet goed te praten.

Afijn, beste wat bij mij werkt is alles wat mij aan haar (ja, lesbisch) doet denken gewoon vér uit de buurt blijven (beetje lastig als ex in kwestie in de bar beneden je woning werkt, maargoed). En gewoon véél leuke dingen doen met vrienden. En dat wat ze zeggen dat 'een nieuwe 'liefde' het beste werkt om over een oude te komen, is ook zéker waar' :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:46

Ik denk altijd dat je het probleem dan verlegd... Onder een ander duiken om over een ex heen te komen. Als het dan met de volgende ook over is zit je weer in de ellende dat je wéér een ander moet vinden om over ex nr 2 te komen. (snap? :') )

Hier is het inmiddels zo dat ik overdag - onder de mensen - mij sterker voordoe dat dan ik ben. Gisteravond een collega die een berichtje stuurde dat hij de indruk had dat ik al veel sterker ben geworden. Ik zat op dat moment met trááánen op de bank :')

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:55

bij mijn vorige break-up dacht ik echt dat de wereld verging. Heel veel gejankt en een week amper gegeten. Dat hij er mee op wilde houden kwam ook heel erg onverwachts. Pas na een jaar was ik er denk ik helemaal overheen.
en vijf weken geleden heb ik er bij mijn toenmalige vriend een punt achter gezet. Hij heeft me heel veel geflikt, van vreemd gaan, vieze smsjes met andere meisjes tot veel liegen en mij een soort van claimen (ik moest alleen maar kijken naar een andere jongen en er was gelijk ruzie. Mocht ook niks alleen doen met vrienden, want hij vertrouwde mij wel, maar andere niet.... ;p). Ook dit vind ik nog steeds poedersuiker maar weet wel dat het gewoon niet werkt en dat het zo beter is. vervelende is alleen dat hij zo'n knappe kop heeft..:P

Nu doe ik gewoon veel leuke dingen met vriendinnen/vrienden en bevalt me eigenlijk wel prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:09

Mijn PB staat voor je open hoor Winged als je er nood aan hebt?

Uitgaan als een malle en plots 100% leven, dat doe ik niet meer. In mijn geval loop ik er dan alleen maar van weg en krijg ik de klap achteraf alsnog, en vaak dubbel zo hard. Om die reden heb ik me dan ook voorgenomen om nu eigenlijk niks meer op te geven voor m'n vriend, maar ik wil dan ook niet dat hij dat doet. Ik weet dan ook dat ik bij een break up best normaal door kan met mijn leven. Ben heel erg gelukkig met hem, daar niet van, maar een einde aan de relatie zou geen einde meer aan mijn wereld betekenen.

Door ervaring leert men, helaas.