Speeddating - horloge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:51

Vroeger had je horloges met een rekenmachine erop. Zelfs nerds dragen die nu niet meer dus als je iemand tegenkomt met zo'n horloge is hij vast heel zuinig op zijn spullen. :D
Mannen met sjieke horloges hechten ook vaak waarde aan nette kleding en een verzorgd uiterlijk. (overigens geldt dat ook vaak voor mannen zonder sjiek horloge).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:43

Patsy schreef:
Vroeger had je horloges met een rekenmachine erop. Zelfs nerds dragen die nu niet meer dus als je iemand tegenkomt met zo'n horloge is hij vast heel zuinig op zijn spullen. :D

Die had je in high end LED en goedkoop Casio LCD. De beste high end LEDs zijn zomaar 2000 Euro anno nu.
De oude LED horloges zijn trouwens weer helemaal aan een opmars bezig, ook om te dragen en allemaal fors in prijs gestegen. De ontwerpen van Andrew Grima zijn zelfs volstrekt onbetaalbaar en die gaan onderhands weg zonder ooit op de markt te komen.
De Pulsar 3 is een heel fraai tijdloos ontwerp. Mooi strak robijnrood scherm zonder storende klok in beeld tot je de tijd echt wil zien en de metalen band was trendsettend.
In MiB-II was een homage eraan in beeld, welke Hamilton als gelimiteerde opgave heeft uitgebracht. Vrij recent hebben ze er een stérk op gebaseerd luxe-horloge met modern high viz. LCD uitgebracht.
Omega heeft vorig jaar een moderne versie van LED uitgebracht in een vliegershorloge van 5500 Euro.

Ik heb zo´n MiB-II in originele set.

Afbeelding

(niet mijn arm)

Ideaal voor bij de

Afbeelding

hetgeen een onmisbaar stuk gereedschap is voor speeddates :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:56

Mooi horloge! Als ik dit zo zie, maakt een mooi horloge het geheel wel af :) dus ik denk dat de mannen die ik kort heb gezien sowieso geen mooi horloge om hadden; dat het mij simpelweg niet opviel :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 16:00

Hier een foto welke ik gemaakt heb om 25000 jaar artefact; een kenmerk van sápiens, uit te beelden:

Afbeelding

zó mooi:

Afbeelding

en het geeft nog de tijd aan ook met een accuratesse van binnen 2 sec. per maand.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:53

Huertecilla schreef:
Patsy schreef:

Die had je in high end LED en goedkoop Casio LCD. De beste high end LEDs zijn zomaar 2000 Euro anno nu.
De oude LED horloges zijn trouwens weer helemaal aan een opmars bezig, ook om te dragen en allemaal fors in prijs gestegen. De ontwerpen van Andrew Grima zijn zelfs volstrekt onbetaalbaar en die gaan onderhands weg zonder ooit op de markt te komen.
De Pulsar 3 is een heel fraai tijdloos ontwerp. Mooi strak robijnrood scherm zonder storende klok in beeld tot je de tijd echt wil zien en de metalen band was trendsettend.
In MiB-II was een homage eraan in beeld, welke Hamilton als gelimiteerde opgave heeft uitgebracht. Vrij recent hebben ze er een stérk op gebaseerd luxe-horloge met modern high viz. LCD uitgebracht.
Omega heeft vorig jaar een moderne versie van LED uitgebracht in een vliegershorloge van 5500 Euro.

Ik heb zo´n MiB-II in originele set.

[ Afbeelding ]

(niet mijn arm)

hetgeen een onmisbaar stuk gereedschap is voor speeddates :P

Moet zeggen als een date van mij zo'n horloge om zou hebben dan zou hij afvallen, dit vind ik geen mooie mannen horloges ..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:10

Hier dezelfde mening Fargo. Als een man horloges om doet, moeten het wel mannelijke horloges zijn.

Zoals een lekkere grote brede rolex. En als diegene dan ook nog eens brede polsen heeft.. :~

Bij dunne pulsen -> geen horloge :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:17

Ik zou afknappen op een Rolex :+
Sowieso moet 't bij voorkeur een leren bandje hebben. Geen (overheersend) goud, geen bling. Gewoon móói, elegant, maar niet te klein en ook niet te eenvoudig. Met een detail waarvan je kan zeggen 'goh, dát vind ik leuk/apart/bijzonder!' Zoiets:

Afbeelding

Met vierkant tandwiel.

Geryon

Re: Speeddating - horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:21

Oh dat is echt veel te elegant voor een man! Vind het eerder een vrouwenhorloge :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:22

Haha, en ik vind een Rolex dus juist veel te patserig :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:23

Het merk of zoals 'ie eruit ziet? Zijn natuurlijk heel veel van dat soort horloges!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:26

Het merk door hoe de meeste Rolexen er uitzien. Zelfde met Breitling. Er zullen vast uitzonderingen zijn, hoor, maar als iemand mij vertelt een Rolex te hebben heb ik toch beeld. Ik bedoel, ik vind deze allemaal niet om aan te zien (Rolex):

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 17:32

Geryon schreef:
Zoals een lekkere grote brede rolex.

Rolex is relatief klein :D :)* en het bandje is met 18 mm. zelfs smál.
Verder hoogst traditioneel ouderwets met een 40 jaar oud uurwerk wat tegenwoordig computergestuurd massa productie is, heeft een volstrekt onjuist ´superlative´ :r op de wijzerplaat gedrukt staan.
Er worden tegen de miljoen Rolexi per jaar gemaakt dus het enige exclusieve is de prijs.
Tot slot is het hilarisch om een 5.000 Euro 1.000 meter wr ´duikers´horloge om te hebben als je er zelfs niet mee in zee zwemt _O-

Ik duik niet, dus draag ik geen duikerhorloge 8-)
Door het ontbreken van de draaibare ring heeft het horloge gelijk meer ruimte voor het aangeven van.... de tijd *\%/*

Ik heb verder liever mooi afwerkte wijzers en markeringen dan lichtgevende verf.
Eenvoudig perfect de tijd:
Afbeelding
en evenveel afwijking per jaar als de Rolexi per dag :x

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:34

DaniBanani. Die vind ik dan ook wel weer lelijk ja. En te vrouwelijk.

HC. Inderdaad best klein nu ik zo aan het googlen ben.. En dat bandje... :r Maar ik ken ook wat grote rolexen. Kan ze alleen niet vinden op google. Misschien te duur :+ Of het waren niet allemaal rolexen..

Die foto is op zich een mooie horloge

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:40

DaniBanani schreef:
Het merk door hoe de meeste Rolexen er uitzien. Zelfde met Breitling. Er zullen vast uitzonderingen zijn, hoor, maar als iemand mij vertelt een Rolex te hebben heb ik toch beeld. Ik bedoel, ik vind deze allemaal niet om aan te zien (Rolex):

[ Afbeelding ]

Tja goudkleurig is zowiezo al niet echt done voor een man wat mij betreft..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:41

Huertecilla schreef:
Geryon schreef:
Zoals een lekkere grote brede rolex.

Rolex is relatief klein :D :)* en het bandje is met 18 mm. zelfs smál.
Verder hoogst traditioneel ouderwets met een 40 jaar oud uurwerk wat tegenwoordig computergestuurd massa productie is, heeft een volstrekt onjuist ´superlative´ :r op de wijzerplaat gedrukt staan.
Er worden tegen de miljoen Rolexi per jaar gemaakt dus het enige exclusieve is de prijs.
Tot slot is het hilarisch om een 5.000 Euro 1.000 meter wr ´duikers´horloge om te hebben als je er zelfs niet mee in zee zwemt _O-

Ik duik niet, dus draag ik geen duikerhorloge 8-)
Door het ontbreken van de draaibare ring heeft het horloge gelijk meer ruimte voor het aangeven van.... de tijd *\%/*

Ik heb verder liever mooi afwerkte wijzers en markeringen dan lichtgevende verf.
Eenvoudig perfect de tijd:
[ Afbeelding ]
en evenveel afwijking per jaar als de Rolexi per dag :x

Die vind ik wel mooi, strak en elegant en ergens simpel! Die mag hij wel om hebben ;-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 17:48

Geryon schreef:
HC. Inderdaad best klein nu ik zo aan het googlen ben.. En dat bandje... :r Maar ik ken ook wat grote rolexen. Kan ze alleen niet vinden op google. Misschien te duur :+ Of het waren niet allemaal rolexen..

Of nep.

Citaat:
Die foto is op zich een mooie horloge

Ook met off white wijzerplaat en dan een regelrechte concurrent voor Patek Calatrav; nóg perfecter afgewerkt en veel nauwkeuriger. Maar ja, geen Veblen waarde.

Afbeelding

Ik prefereer deze, zonder datum, want vind een datumvenster zeer a-symetrisch en storend.
Ik hou van eenvoudige perfectie. Geen fratsen of marketing hype; gewoon kwaliteit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 17:50

fargo schreef:
Tja goudkleurig is zowiezo al niet echt done voor een man wat mij betreft..

Staat op een zongebruinde arm echter wel veel beter dan staal. Op een tan bandje is het ook gelijk ontblingd.

Afbeelding
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 18:03

DaniBanani schreef:

Je vergeet de

Afbeelding

Steven Tyler (Aerosmith) draagt er zoeen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:16

Ooh smaakvol :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:20

Nel Veerkamp had dat horloge ook wel mooi gevonden. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:21

Betteke schreef:
Nel Veerkamp had dat horloge ook wel mooi gevonden. :D

Was ook het eerste waar ik aan dacht haha :D

Ach, Steven Tyler komt overal wel mee weg vind ik :+ zelfs een potsierlijk horloge staat hem nog goed!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:33

Je tikt niet al dat geld neer voor een nepperd in zo'n dure winkel HC. En met mensen die nep dragen ga ik niet eens mee om. Vind dat zo ontzettend sneu.. Draag dan geen merk.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:34

Die offwhite vind ik wel mooi maar die gouden toch net iets minder, kan wel mooi staan maar vind de metalen of de offwhite dan toch een slagje mooier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:01

Ik vind het op het eerste gezicht volstrekt on-interessant wat voor horloge iemand draagt, vooral omdat ik er geen kennis van heb (dus duur merk en design-spul toch niet herken :P ) en ik een horloge niet direct een boodschap uit vind dragen.

Wat mij betreft maakt de man het horloge, en niet andersom :)

Een horloge zal me alleen opvallen als het heel erg aanwezig is, en mijn aandacht even vasthouden als er iets aparts mee is. Zo'n luipaard-printje is op zich wanstaltig, en een afknapper. Terwijl het op bepaalde mannen juist weer veel karakter kan hebben en dus juist heel leuk kan zijn :)

Wat mij betreft zegt een horloge niet zoveel omdat je puur aan het horloge op zich toch niet af kunt lezen wat er achter zit.

Iemand kan hem om hebben omdat hij het heel bewust gekozen heeft, maar ook gewoon toevallig om hebben.... als cadeautje van iemand gekregen ofzo er er zelf niet om geven hoe het er uit ziet :P

Persoonlijk vind ik het vooral een afknapper als mensen met overduidelijke merknamen enzo rond willen lopen :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 19:30

pmarena schreef:
Ik vind het op het eerste gezicht volstrekt on-interessant wat voor horloge iemand draagt,

Je ziet ook niet of je het smaakvol vindt of niet?

Citaat:
Persoonlijk vind ik het vooral een afknapper als mensen met overduidelijke merknamen enzo rond willen lopen :P

´ROLEX oyster perpetual date, submariner 1000 ft = 300 m superlative chronometer officially certified, swiss made, ROLEX*ROLEX*ROLEX**ROLEX*ROLEX*ROLEX*ROLEX*ROLEX*ROLEX*ROLEX´

http://1.bp.blogspot.com/_Cv-0TBEhWVE/S ... deView.jpg

duidelijk genoeg?
;)