2013!! tijd voor een nieuw belastinggeld topic!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: 2013!! tijd voor een nieuw belastinggeld topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:56

Blingh, de brief krijg je net voordat het op je rekening gestort krijgt. De dagtekening is meestal in de toekomst en dat is de datum van overschijving door de bel.dienst.
Texelse, Ik los elk jaar 10% af :D

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:16

bij mij word het ons zakgeld voor ons tripje naar new york :j

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:21

wij krijgen dit jaar eindelijk eens wat terug van de belasting :D , voorgaande jaren telkens terugbetalen.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:21

ik zelf krijg 52 euro terug en manlief een mooi fijn bedrag omdat we vorig jaar onze hypotheek hebben laten omzetten.
Volgend jaar kan ik ook meer terug verwachten omdat ik nu ook kindgebonden budget krijg, groot gedeelte van manlief gaat op zijn spaarrekening en van de rest wil hij de zolder gaan isoleren voor de winter.
Wij hebben ergens midden maart aangifte gedaan

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:19

Mootje schreef:
Blingh, de brief krijg je net voordat het op je rekening gestort krijgt. De dagtekening is meestal in de toekomst en dat is de datum van overschijving door de bel.dienst.
Texelse, Ik los elk jaar 10% af :D

Je bedoelt de aanslag (voorlopig of definitief) en die dagtekening heeft niks te maken met de datum van overschrijving.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:31

oeh, is het er weer tijd voor :oo

*kipzonderkopmodus*

Het schijnt dat ik echt bizar veel moet terugbetalen, paar 100 euro. Maar dat klopt imo ook niet helemaal, anders zou een bijbaan meer kosten dan opleveren.
Bah wat vind ik dit soort dingen toch spannend %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:54

Bij mij op de spaarrekening :) kan ik voor het eerst sparen :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:35

Ik krijg dit jaar een leuk bedrag terug! Gaat mooi naar de spaarrekening :). Ben benieuwd wanneer het gestort wordt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:38

Wij krijgen als het goed is ook een cent terug (december huis gekocht). Dit wordt besteed aan een andere auto. Mijne is zo onderhand bijna aan het einde van zn latijn. Ik ben zeer benieuwd wanneer we bericht krijgen. We hebben 8 maart de aangifte verstuurd. Is ook voor het eerst dat we wat terugkrijgen, jarenlang (veel) moeten betalen, dus dit is wel eens leuk voor de verandering.. maar eerst zien en dan geloven haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:17

*kijkt wanhopig elke dag naar de brievenbus.... ik ga het geld voor mijn vakantie bewaren aangezien ik voor 12 dagen naar New York ga. Kan ik mooi even shoppen daar :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:59

Ik krijg het van dit jaar, vorig jaar, en het jaar daarvoor.. :))

Vorig jaar voor het eerst aangevraagd en toen bleek dus dat ik het van dat jaar daarvoor ook nog terug kon krijgen. Nu is er een heel gezeik geweest en heeft de boekhouder iets verkeerd gedaan waardoor de brief nooit op de juiste afdeling is aangekomen. Helaas willen m'n ouders dit prece regelen en hebben we het dit jaar via een andere boekhouder gedaan voor alle 3 de jaren :j .

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:38

Nou dat is lekker zeg. .. krijg je een hoop centjes

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:23

Winged schreef:
DeniiSee schreef:
Hmm.. dat word even doorsparen dus :P

Hangt ook af van de hoeveel loonheffing je al hebt betaalt. Als je teveel hebt afgedragen krijg je ook meer terug. Ik zou met alleen mijn werk 1300 euro terugkrijgen.. Heb alleen 3 maanden in de bijstand gezeten waardoor ik nu minder dan 500 euro mag ontvangen.... -O-

Misschien is het de moeite waard om je inkomen te middelen: je mag het inkomen van 3 opeenvolgende jaren op 1 hoop gooien en daarover de loonheffing berekenen. Vooral als je wisselende inkomsten hebt gehad kan het zomaar gebeuren dat je door het middelen in een lager tarief terecht komt en dat je geld terug krijgt.
Op de site van de belastingdienst staat meer info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:34

Ik wacht met smart de brief af en dan mag het heul snel binnenkomen. Ik wil kijken of er een mogelijkheid is om mijn rijbewijs ervan te gaan halen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:16

Silvia schreef:
Misschien is het de moeite waard om je inkomen te middelen: je mag het inkomen van 3 opeenvolgende jaren op 1 hoop gooien en daarover de loonheffing berekenen. Vooral als je wisselende inkomsten hebt gehad kan het zomaar gebeuren dat je door het middelen in een lager tarief terecht komt en dat je geld terug krijgt.
Op de site van de belastingdienst staat meer info.

Gaat dat ook op als je alle jaren braaf je aangifte hebt gedaan? Daarnaast is dit mijn eerste echte baan (na bijbaantjes en stages)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:48

@winged: ja hoor, je kunt juist pas middelen als je van 3 opeenvolgende jaren je definitieve aanslag hebt ontvangen. Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... e_inkomens

Je zult in jouw geval nog even een paar jaar geduld moeten hebben maar met een beetje mazzel het is zeker de moeite van het nakijken waard.
Aangezien deze regeling de belastingdienst geld kost wordt er niet echt veel reclame voor gemaakt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:32

Goed om in het achterhoofd te houden dus. Bedankt voor de tip :)

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:29

Geen mensen met brieven meer?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:33

Hier tot zo ver nog geen brief :))
Maar bijna 1 maand voorbij, nog max 2 maanden wachten :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:45

Ik hoef geen inkomsten aangifte te doen omdat ik maar heel weinig gewerkt heb... is ook voor het eerst dat ik dat hoor... :o?

Maar ik heb nu wel een studie schuld weet iemand hoe dat zit? Ik bel er zelf sowieso nog achteraan maar denk misschien heeft iemand hier er ervaring mee?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:47

Ik nog niet, maar heb het geld toch niet nodig :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:47

volgens mij bij weinig inkomsten en studieschuld krijg je terug.... zou daar zeker achteraan gaan of dat waar is....

kan altijd goed uitpakken je weet nooit

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:48

overigens nog niets gehoord...was dat maar waar... dan zouden ze uitbetalen ook

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:56

Hier ook nog geen brief helaas :+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:02

Ik zit te twijfelen of ik aangifte ga doen.
Moet echt al zo lang als ik me kan herinneren belastingaangifte doen maar vorig jaar kreeg ik opeens een brief dat ik niet aangifteplichtig was.
Ik dacht 'dat kan vast niet kloppen' dus maar gebeld en daar zeiden ze dat ik inderdaad niet aangifteplichtig was want: ik stond in het systeem op nul of negatief. Dus of ik zou op 0 uitkomen, of ik zou geld terug krijgen.

Ja ja... dus omdat ik waarschijnlijk geld terug zou krijgen was ik opeens niet meer aangifteplichtig.

Heb het vorig jaar maar laten doen, was er wegens omstandigheden niet meer aan toe gekomen maar nu dit jaar zit ik toch te twijfelen.
Ik heb dit jaar helemaal geen brief gehad maar kan natuurlijk altijd nog aangifte doen voor dit jaar (en evt. vorig jaar).

Meestal kreeg ik toch wel een paar honderd terug maar dan kwamen er ook altijd wel wat verrekeningen boven drijven dus nu ben ik aan het twijfelen.
Heb een beetje 't idee 'linksom krijg je een bedrag en dan moet je 't rechtsom weer terugbetalen door allerlei verrekeningen die wellicht nog boven komen drijven'.

Wat is wijsheid?

Kan ik evt. ergens een proefberekening maken?
Meestal ging ik voor de aangifte naar t belastingkantoor met mijn map en dan werd het zo voor me gedaan en wist ik gelijk waar ik aan toe was. Maar ik heb geen zin in een aangifte te doen en dat dan straks blijkt dat ik nog een bedrag moet terug betalen.