Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 20:47

Ik weet niet hoe kippenvel eruit ziet.. ja ik weet het een beetje, natuurlijk heb ik dat 'geleerd', maar nog nooit gezien..

Ik geniet zoveel van de mooie wereld om mij heen :) maar heb wel gigantische hoofdpijn, phoe moet echt alles even verwerken zeg :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:49

En ik heb respect voor jouw dankbaarheid voor alles wat jij nu kan zien! ;)
Gefeliciteerd en geniet ervan!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:53

Geweldig dat je nu zoveel meer kan zien! Heel veel plezier met het opnieuw ontdekken van de wereld om je heen! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:02

Wat ben jij dapper en stoer.
En dankjewel dat je me een inkijkje in jouw leven hebt gegeven.
Met jouw verhaal kijk ik weer even heel anders naar de wereld om me heen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:04

Wat een mooi beschreven gevoel. Het geeft zicht in een wereld die normaal juist voor ons wazig is.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:07

Wat geweldig voor je! *\o/*

Het zal wel even duren voordat je aan alle indrukken bent gewend, wat zul je genieten van de mooie dingen zoals je paardje en de lieve mensen om je heen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:07

Wat stoer dat je die operaties aandurfde! En wat ongelooflijk geweldig dat je nu al deze nieuwe dingen kan ervaren.

Geniet ervan! Hoop voor je dat je misschien met een leesbril of zo nog meer mag gaan zien.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:17

Wouw, prachtig, ik ben echt onder de indruk. Wat ze tegenwoordig allemaal kunnen...

Wat ik me afvraag, puur nieuwsgierigheid, heb je al dingen gezien die "wij" eng noemen? Spinnen, muizen, ongedierte... Ik vraag me heel erg af of jij daar net zo op reageert als mensen met goed zicht.

Zou er nog een mogelijkheid zijn om het zicht nóg meer te verbeteren? Wellicht uiteindelijk zover dat het met een bril +-100% wordt?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 21:23

RoosG, toevallig dat je dit zegt... vanavond, toen wij terug kwamen, zag ik voor de deur 'iets' liggen. Ik wist niet wat het was (dat kan ik niet zien) dus vroeg aan mijn moeder 'wat is dat?' mijn moeder vertelde dat het kikkers waren, 2 die aan het paren waren. Ik schrok nogal, maar helemaal toen ze ineens wegsprongen (dus ik ineens iets zag 'bewegen') schrok ik me helemaal lam haha. :) Moet echt nog wennen aan bepaalde dingen die voor andere mensen heel gewoon zijn..

Of ik ooit goed kan zien is de vraag, met een leesbril zou ik waarschijnlijk wel weer wat kleinere letters kunnen lezen :)

Ik heb veel oogaandoeningen waar gewoon nu geen oplossing voor is, of dat ooit komt weten we ook niet natuurlijk.. maar de wetenschap staat niet stil :).

Al moet ik zeggen.. voor mij is het even goed zo hoor, ik zie nu 10% (over een maand gaan we weer kijken) en ik heb wel echt veel hoofdpijn en moet echt veel verwerken, moet er even niet aan denken hoe het zou zijn om 100% te zien haha ;). Maar dat zou dan vast ook in stapjes gaan dat je niet gelijk 100% ziet, ik heb geen idee..

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:24

wauuww respect en leuk om dit te lezen! sucses er mee!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:26

Wauw wat gaaf zeg, dat lijkt me ontzettend bijzonder.
Ik heb het nog nooit zo bekeken zoals jij het verteld, dat wij als "ziende" mensen heel veel te verwerken hebben..
Moest even aan dit verhaaltje denken voor je, misschien ken je het al;

De vorm van sneeuw

Moela Nasroedin begeeft zich op een dag naar een blinde en gaat bij hem zitten.
De blinde vraagt hem: ” Nasroedin, vertel me eens, hoe ziet sneeuw eruit?”
“Sneeuw is wit,” antwoordt Nasroedin.
“Ah,” zegt de blinde. Kort daarna vraagt hij: “Maar wat is wit?”
“Wit,” zegt Nasroedin, naar woorden zoekend, “is als melk.”
“Ah,” zegt de blinde. Even later vraagt hij: “hoe ziet melk eruit?”
“Melk, zegt Nasroedin, “kijk, melk is als die vogels op de rivier, je weet wel, zwanen…”
“Ah,” zegt de blinde. Even later vraagt hij aan Nasroedin:
“Vertel me eens, Nasroedin, hoe ziet een zwaan eruit?” “hm, een zwaan is een grote vogel, met grote vleugels, een heel lange hals en zo’n snavel.” Hij imiteert een zwaan door zijn arm, met gebogen pols, naar voren te steken.
De blinde strekt zijn hand uit en laat die langzaam en aandachtig over Nasroedins arm en hand glijden.
Dan zegt hij met een glimlach: “Ja, nu weet ik hoe sneeuw eruitziet.”

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 21:31

Nachtlampje, wat een mooi verhaaltje! Zo zie ik het ook vaak.. dan vragen mensen aan mij: ''wat zie jij nu dan? Kun je vertellen wat je nu ziet?'' en dan kijk ik om mij heen zeg ik.. ''vertel eerst maar wat jij ziet, dan zeg ik wel of ik het wel of niet zie.'' Blijf dat lastig vinden om uit te leggen.. :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:34

Madeira_ schreef:
Sabinee__ schreef:
Wat ik me afvraag.. Zie je jezelf nu ook beter in de spiegel? :)
Hoe vond je dat?

Was een heel bijzonder moment.. ik was eigenlijk heel emotioneel om mezelf te zien, ik vond mezelf aan de ene kant tegen vallen (báh, zo zie je er dus uit! Mensen zien jou dus zó!') maar aan de andere kant, heel erg mooi om te zien! Mensen, alle levende dingen op onze aarde zijn zo bijzonder, heel bijzonder om dat nog te mogen zien in mijn leven :)

Hier trouwens nog even tut-tut op, want ik heb even gespiekt in je profiel en ik vind dat je er knap uitziet :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:40

Ik vond het ook onwijs bijzonder om aan een (van geboorte af aan) blinde een gebouw te mogen uit te leggen; het dwingt je om echt heel bewust te kijken naar een alledaags iets :)

Moet je ook echt turen nu? Of kun je rustig kijken?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:50

Gefeliciteerd! Ik mis nu de "superleukknop"

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:56

Kijk, dit is nu een topic waar ik helemaal blij van word! Tranen in mijn ogen bij het lezen.

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen hoe het is om zo weinig te zien, maar dat er voor jou zo'n wereld open gaat vind ik helemaal geweldig.

Ik lees/schrijf mee in een topic van waar mensen je blij mee kunnen maken. Ik ga dit topic daarbij zetten en daar één quote van je neerzetten. Een hele simpele, maar het deed mij zoveel...
Citaat:
Daarnet uit eten geweest, ik zat aan een tafeltje toen er een vreemde man voorbij liep. Hij glimlachte naar mij, spontaan, uit het niets. Werd er bijna ontroerd van, om dat voor het eerst te zien, wat prachtig.. ik zit hier nog helemaal na te genieten..

Daar werd ik ontroerd van. :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:58

Wauw!

Zit met kippenvel je verhaal te lezen.
Wat voor ons eigenlijk zo normaal is. Is eigenlijk zó bijzonder. Echt top dat je zicht nu verbeterd is!

Prachtig hoe je het heb geschreven! :)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:09

Wat moet dit bijzonder voor je zijn, ik ben ontzettend blij voor je :)
Weet je ook wat ze precies hebben gedaan tijdens de operatie? Daar ben ik wel benieuwd naar, want het is natuurlijk ontzettend bijzonder dat ze een oog zo een stukje beter kunnen maken.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:10

Wat ben ik ontezettend blij voor jou.
Met tranen in mijn ogen heb ik je stukje gelezen.
Zo ontzettend mooi hoe je jouw gevoel opschrijft en wat je ervaart op het moment.
Ik ken je al een tijdje uit andere topics en heb ontzettend veel bewondering voor je.
Voor jou moet dit zoiets speciaals zijn en wat je zegt wij zijn het gewend en kunnen ons niet instellen hoe het is om bijna of niets te kunnen zien.
Ik vind het zo fijn dat jij zelfs de kleine dingen ziet en dat is denk ik normaal.
Wat ben ik blij dat deze operatie voor jou goed heeft uitgepakt en dat je nu verder kunt leven met meer zicht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:10

Ik zit ineens te denken; kun je nu ook weer diepte zien? :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:18

Ik heb met tranen in de ogen gelezen, zo mooi dat je nu de wereld kan ontdekken. Veel plezier met je nieuwe zicht.

Nog wel een vraagje. Heb niet alle post gelezen ;) hoe typ je dit dan en en lees je de reacties van alle bokkers ;)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:22

tassie schreef:
Ik heb met tranen in de ogen gelezen, zo mooi dat je nu de wereld kan ontdekken. Veel plezier met je nieuwe zicht.

Nog wel een vraagje. Heb niet alle post gelezen ;) hoe typ je dit dan en en lees je de reacties van alle bokkers ;)

Ik zal hem even voor je quoten :)

Madeira_ schreef:
Bedankt voor de onwijs lieve, leuke reacties! <3 Doet mij zo goed!! Ben zo aan het genieten nu, hihi :D

Hoe ik dit nu lees/typ? Ik heb behoorlijk grote letters nu (flink scrollen met je muis + control knop in houden) en typ gewoon blind :)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:27

Wauw, geweldig dat je nu zoveel meer kan zien!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:32

Gefeliciteerd. Wat een bijzonder verhaal.. en wat een bijzondere ervaring.
Wat zal dit voor jou een bijzondere lente worden.

Dankjewel dat je dit met 'ons' deelt.
Ik besef weer een beetje meer hoe bijzonder ons alledaagse leven is en dat gewone dingen er zijn om van te genieten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:32

Wauw, echt super veel respect voor je :)

Lijkt me zo mooi om dan opeens je paard echt te zien.

Succes met al de "nieuwe" dingen te ontdekken :)