en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:30

Nienke89 schreef:
Gisteren ook weer een leuke situatie meegemaakt, moest nog aan dit topic denken.
Liep bij de supermarkt, voor mij liep een moeder met een klein jongetje. We werden ingehaald door een man op een motor, zo'n grote motor met een man met zo'n leren jas en een baard. Jongetje bedenkt zich niks, stapt op die man af; meneer?? Kan deze motor heel hard?? Je zag die man even schrikken. Dat jongetje: gaat die motor zo van (steekt armpjes vooruit alsof hij een stuur vast had) Vrroeeem, Vrroeeem, ondertussen rondjes rennend. Die grote man bukt zich, tilt jongetje op en zet hem op het zadel van de motor. Dat koppie van het jongetje erbij was echt geweldig <3 . Je zag die man er ook gewoon even van smelten!

Ah wat ontzettend lief van allebei <3

Super topic, krijg je tenminste een positief gevoel van.
In plaats van allemaal dingen waaraan mensen zich ergeren en je dan denkt 'Aaaaargh dat heb ik ook!' En dan met een geïrriteerd gevoel zit :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:35

_Nelleke_ schreef:
Ik heb heel veel leuke herinneringen aan Lowlands, waar iedereen al een beetje in de saamhorigheidsfeer zit.

- Stoere mannen die m'n veel te zware tas over de brug tillen.
- Mensen die voor me staan bij een optreden die veel langer zijn dan ik en zeggen dat ik wel voor ze mag staan.
- Vreemden die me even 2 minuten op de nek nemen zodat ik het allemaal echt goed kan zien.
- Mensen die ik niet ken helpen me met m'n tent opzetten.
- Was tandpasta vergeten, elke dag waren er wel 10 mensen bij de sanitairblokken die me even tandpasta aanbieden als ik zei dat ik 'm vergeten was.
- M'n vriend en ik hadden 1 dag iets verkeerds gegeten, gevolg, wij stonden allebei als een idioot over te geven in het toilet. Klopt er iemand op m'n deur of het wel goed ging en of ie water moest halen, ik mompel nog dat het niet hoeft, 1 minuut later nog een keer geklop, met een grote beker water en een schone handdoek.

Ik hou van Lowlands, wordt altijd zo vrolijk van dit soort dingen. :D
100% mee eens!! <3 <3 <3 Lowlands

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:36

Ik hou gewoon van de mens, zoals die is. :D Ik weet het, het klinkt heel raar, maar ik vind het heerlijk als iemand helemaal zichzelf bij me is.
Dus lekker kan chagrijnen, lachen, huilen, gek doen en kan relaxen. Vooral het contact vind ik heel leuk, ik klets graag en ben graag onder de mensen.

En ach, we hebben allemaal wel eens een rotbui, maar dat hoort erbij toch!? Het is heerlijk als iemand daarna weer kan lachen (vooral als diegene helemaal niet wíl lachen :D ) en het glas weer halfvol in plaats van halfleeg ziet. :)

Liin

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:40

Ouderen die genieten van de zon op de fiets of wandelend.
Lieve mensen die met een prikker en zak vrijwillig troep van anderen van de straat opruimen.
Mensen die je tegenkomt als je de hond uitlaat en dan gezellig praten.
Spontane leuke reacties in het algemeen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:18

Ouders op school die me oprecht dankbaar zijn voor de dingen die ik hun kind geleerd heb.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:10

In de tram een Jamaicaan met een grote grijns op zijn gezicht, lekker voor zich uit aan het zingen, echt een positive vibe. Heerlijk, ik werd er echt blij van

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:37

Nou wat ik in ieder eval niet leuk vond vanochtend:
Ik loop over de parkeerplaats naar de winkel om boodschappen te doen. Zie ik een mevrouw zoeken rondrijden, en 2x bijna ergens inparkeren, en vervolgrns parkeert ze op een invalideplek(wat e niet super goed kan zien, dat bord staat half achter de takken van een boom zegmaar. Heb er zelf per ongeluk ook wel eens gestaan :o )
In ieder geval, ik liep er langs dus loop even naar der toe en zeg,; goedendag mevrouw, ik weet niet of u het heeft gezien maar u staat op een invalideplek, ik heb er per ongeluk ook wel eens gestaan.
'Jaaa en wie denk jij wel niet dat je bent, ben jij hier de parkeeragent kom je me een boete geven? Nou niet nodig hoor is me pasje. Alsjeblieft nu krijg ikgeen boete eh? Dus ga maar weer snel naar achool ipv andere invalide mensen lastig vallen'

-O- nou zeg, wilde alleen maar helpen -O-

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:03

Wat een goed topic dit! Alleen al voor je eigen humeur scheelt het zóveel als je op de positieve dingen in het leven let in plaats van de negatieve, laat staan voor je omgeving :)

Super leuke dingen komen voorbij hier, waar ik zelf ook al een glimlach van op m'n gezicht krijg :) Inderdaad hulp aan anderen uit onverwachte hoek, spontane complimentjes of gewoon een glimlach. Waar ik ook om kan lachen, zijn de grappige gesprekken van andere mensen die je soms in het openbaar vervoer opvangt. Of als je zelf een gek/grappig gesprek hebt met een vrienden en ziet dat de jongen tegenover je stiekem mee lacht, dat soort dingen.

Een gezonde dosis zelfspot kan ik ook echt waarderen in mensen :j

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:06

Een jaar terug toen ik een enorme niesaanval in de auto had, reed er op een snelweg een meneer langs die zwaaide en 'gezondheid' zei (van wat ik er uit op kon maken) :D Daar word ik nou blij van!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:58

Hier word ik helemaal blij van:
[LZP] Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

En deze quote van TS zelf...
Citaat:
Daarnet uit eten geweest, ik zat aan een tafeltje toen er een vreemde man voorbij liep. Hij glimlachte naar mij, spontaan, uit het niets. Werd er bijna ontroerd van, om dat voor het eerst te zien, wat prachtig.. ik zit hier nog helemaal na te genieten..

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:14

Ik heb gereageerd in het 'andere' topic, maar ik neem aan dat dat meer cynisch bedoeld is? :P "Een hekel hebben aan, of d*od erger tot" klinkt wel erg cru, maar ik denk dat niemand het daar zo bedoeld ;) In ieder geval is mijn inziens daarbij dingen/kleding die je zelf gewoon nooit aan zou doen. Erger aan lijkt me daarbij een heel groot woord, maargoed, is net hoe je het topic opvat misschien ! :)

Ik heb altijd groot respect voor mensen die "gewoon" zichzelf durven te zijn. Maakt niet uit in welke vorm, al vindt ik het 'extreme' soms wel héél gaaf om te zien. Zelf ben ik niet zo, zou het ook niet 'durven', maar hoe geniaal moet het zijn als iedereen in de wereld gewoon zou denken: "Wat maakt mij het uit? Ik trek aan waar ik zin in heb" denk dat er dan veel meer variatie te zien is, ipv alle modetrends opvolgen.
Of voor mensen die open staan voor contact, en dat ook laten merken. Gewoon even kletsen met die oudere vrouw in de bus, en hele verhalen over haar verleden horen. Of even kletsen in de supermarkt met een meneer die je nog nooit gezien hebt. Of die gesprekjes bij de dokter, of wanneer je ergens moet wachten. Krijg je toch kleine stukjes te zien van het leven van een ander, wat toch wel heel speciaal is.

Verder vindt ik het altijd geweldig wanneer mensen je op het eerste gezicht negeren, terwijl wanneer je tegen ze begint te praten, er de meest spontane verhalen tevoorschijn komen. Zo zie je maar, die 'chagrijnige' vrouw in de bus, kan na een grapje ook weer lachen en haar verhaal vertellen :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:17

Als ik spontaan een knuffel krijg of een complimentje :o

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:24

Tequilaatje schreef:
In de tram een Jamaicaan met een grote grijns op zijn gezicht, lekker voor zich uit aan het zingen, echt een positive vibe. Heerlijk, ik werd er echt blij van

Oh heerlijk is dat daar kan ik ook zo van genieten. <3
Ookal zie je sommige mensen uiteraard er weer aan ergeren.
Hier is het heel normaal dat mensen zingen op straat, het maakt mij altijd zo vrolijk.
Ook mijn man heeft er een handje van :=

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:34

Rapida13 schreef:
- toen ik met de scooter kapot stond een jongen bij me stopte om mij te helpen hem te maken
- mijn moeder en ik waren aan het wandelen met oma (in de rolstoel is slecht ter been) en we een trapje op moesten ik mijn oma hielp en een vreemde man me moeder hielp met de rolstoel.
- toen ik 3 was en alleen in de speeltuin een bloedneus viel, die aardige oma die het zag en bij haar thuis even mijn neus schoongemaakt en ik nog een snoepje en wat te drinken kreeg.
- toen ik met valentijns dag een chocolaatje in de brievenbus kreeg voor mijn vrijwillige hulp bij jeugdspeel week (en deze zomer zeker weer ik neem er zelfs vrij voor)
- die lachende jongen in de bus met zijn handtas , makeup en vrouwlijke kleding prachtig is dat als mensen gewoon zichzelf zijn en erbij stralen

Helemaal super inderdaad, daar word ik nou ook blij van. En stiekem heb ik er nog bewondering voor ook.

Of een stelletje met een chihuahua in de winkel, dat ze je iets vragen en je je dan in eerste instantie tot het meisje richt, totdat de jongen het meest bezorgd om het beestje blijkt te zijn en er alles voor wil doen. Kreeg ik ook wel even een glimlach van. (Ik ken geen chihuahualiefhebbende jongens!)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:40

mijn zwaar geestelijk gehendicapte ruiter, die na de les zijn rijpaard omhelst en een paar hele dikke zoenen geeft
ik smelt altijd van binnen <3

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:00

De conducteur die je op de trein nog een prettige dag wenst :)

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:04

nine1987 schreef:
Ik doe graag dingen voor andere mensen.. vaak maak je mensen al blij met een klein gebaar.. ik werk bij de zeeman in een klein winkelcentrum.. we liggen aan een plein wat nu verbouwd wordt. (Andere vestrating etc) de mannen zijn er al 2 weken aan bezig en GEEN EEN van de andere winkeliers (shoeby blokker go sport bloemenzaak en hoogvliet) biedt de heren koffie aan.. vind ik niet kunnen.. wij rennen 3x per dag op en neer om de heren van koffie te voorzien en we krijgen elke keer toch oprechte bedankjes.. vooral toen t nog zo koud was..

Bij mij aan t eind van de straat ligt een opvang voor "speciale" kinderen.. die heb ik blij gemaakt met wat stoepkrijt en belleblaasjes wat wij niet meer konden verkopen.. kids helemaal blij.. prima toch..

Maaaaaar..

Eerlikk is eerlijk.. ik kan ke ook gruwelijk irriteren aan lastige klanten met onmogelijke wensen of een houding alsof ik een hond ben..

Ach.. wat je geeft, kun je krijgen.. :)

zo is het helemaal alleen merk ik ook weinig van wat je geeft kun je krijgen op moment van sommige;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:42

Vandaag komt er een oudere man op mij aflopen en zegt ik ben gisteren 82 jaar geworden.
Hihi
Ik geef hem twee kussen en feliciteer hem.
Zegt hij dat is het mooiste cadeau wat ik dit jaar voor mijn verjaardag heb gehad.
Een kus van een spontane vrouw <3

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:55

Geweldig, blensink!! Goeie actie!

Het lijkt niet veel, maar ik heb mij positief verwonderd over de "hangjongeren" van Almere vandaag. Ik had mijn camera (een dure) mee om foto's te maken van het centrum. Ik moest hiervoor de camera op statief zetten en weglopen van de camera om de juiste plaatjes te trekken. Jongeren liepen langs, keken met een glimlach geïnteresseerd en geamuseerd naar wat we aan het doen waren (ik liep rond te rennen met mijn flitsapparaatje), maar kwamen niet met hun vingers aan de camera. Respect! Elke halve zool had hem mee kunnen pakken, maar dat is niet gebeurd. Ik heb weer meer vertrouwen in de medemens!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:57

blensink schreef:
Vandaag komt er een oudere man op mij aflopen en zegt ik ben gisteren 82 jaar geworden.
Hihi
Ik geef hem twee kussen en feliciteer hem.
Zegt hij dat is het mooiste cadeau wat ik dit jaar voor mijn verjaardag heb gehad.
Een kus van een spontane vrouw <3

Ahhhh hier kan ik echt van smelten <3 <3 Wat lief! <3

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:58

love_western schreef:
Wat ik vind van mijn medemens:

- Sommige zijn aardig
- Sommige zijn niet aardig
- Sommige vooroordelen mij te snel
- Sommige respecteren mij gewoon, zoals ik ben.
- Zijn hun aardig, dan ben ik aardig
- Zijn ze niet aardig, dan ik ook niet
- Zijn ze beleefd en vragen ze vriendelijk iets, dan help ik ze zover als dat kan
- Zijn ze niet beleefd en vragen ze het op een eisende toon, dan mogen ze van mij de boom in.

En zo kan ik doorgaan. Maar doorgaan spiegel ik het gedrag, van wat ze zelf doen. Zal alleen nooit geweld of agressie gebruiken. Tenzij ze aan mijn dieren of familie of vriend komen. Dan hebben ze een probleem.

Sluit ik me helemaal bij aan.
Behandel je me als stuk stront? Kun je ook niet verwachten dat ik klantvriendelijk zal zijn. :n

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:01

Ja heerlijk het kan zo maar.
Juist van jeugd ook krijg je soms zulke tegenovergestelde gedachtes en blijken juist ontzettend leuk te zijn.
Hahaha ik zie het helemaal voor me heerlijk <3
Laatst bijgewerkt door blensink op 17-04-13 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:02

Waar ik laatst heel erg ontroerd door werd was een heel oud stel.. De man bestelde een bami schijf en een kroket en toen mijn collega het bracht vroeg hij of ze het gewoon neer wou zetten en vroeg hij aan de vrouw welke ze wou. Later legde de man uit dat ze heel erg alzheimer heeft en hierdoor alles vergat dus dat hij daarom meerdere dingen bestelde. En die man was zo lief voor die vrouw, ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Hoe moeilijk moet het zijn als je partner na zo lang samen zijn je niet meer herkent.. En dan toch de kracht hebben ondanks dat je de persoon hoe jij die altijd gekend hebt eigenlijk als het ware bent verloren om zo goed voor diegene te zorgen en zo lief te zijn, wauw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:03

LisaLuna schreef:
love_western schreef:
Wat ik vind van mijn medemens:

- Sommige zijn aardig
- Sommige zijn niet aardig
- Sommige vooroordelen mij te snel
- Sommige respecteren mij gewoon, zoals ik ben.
- Zijn hun aardig, dan ben ik aardig
- Zijn ze niet aardig, dan ik ook niet
- Zijn ze beleefd en vragen ze vriendelijk iets, dan help ik ze zover als dat kan
- Zijn ze niet beleefd en vragen ze het op een eisende toon, dan mogen ze van mij de boom in.

En zo kan ik doorgaan. Maar doorgaan spiegel ik het gedrag, van wat ze zelf doen. Zal alleen nooit geweld of agressie gebruiken. Tenzij ze aan mijn dieren of familie of vriend komen. Dan hebben ze een probleem.

Sluit ik me helemaal bij aan.
Behandel je me als stuk stront? Kun je ook niet verwachten dat ik klantvriendelijk zal zijn. :n

Precies, zo denk ik er ook over :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:06

LisaLuna schreef:
Waar ik laatst heel erg ontroerd door werd was een heel oud stel.. De man bestelde een bami schijf en een kroket en toen mijn collega het bracht vroeg hij of ze het gewoon neer wou zetten en vroeg hij aan de vrouw welke ze wou. Later legde de man uit dat ze heel erg alzheimer heeft en hierdoor alles vergat dus dat hij daarom meerdere dingen bestelde. En die man was zo lief voor die vrouw, ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Hoe moeilijk moet het zijn als je partner na zo lang samen zijn je niet meer herkent.. En dan toch de kracht hebben ondanks dat je de persoon hoe jij die altijd gekend hebt eigenlijk als het ware bent verloren om zo goed voor diegene te zorgen en zo lief te zijn, wauw..

Juist zoveel respect voor dit soort mensen.
Wij hebben ook klanten die twee keer per jaar komen.
Zij zit in een rolstoel en kan echt niets.
Hij neemt haar mee op reis en doet werkelijk alles voor haar.
Zo ontzettend lief.
Ik heb heel veel bewondering voor deze mannen/vrouwen die hun partner zo goed en liefdevol verzorgen :j

Wat blijf ik dit toch een heerlijk topic vinden :D