Idioot dure telefoon abbonementen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sentido

Re: Idioot dure telefoon abbonementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:45

Babsiej: volgens mij bedoelt ze het volgende.. Jou totale kosten zijn 940 euro (telefoon + abbo 1 jaar).
Voor een telefoon die je los kunt kopen voor ongeveer 600 euro, oftewel je betaald daarnaast 340 euro per jaar voor je abonnement. Dit is gemiddeld 28 euro per maand. Voor de minuten die jij hebt, kun je dat sim-only goedkoper krijgen. Dus betaal je uiteindelijk meer voor je telefoon.

Dat is een keuze die je zelf maakt en als jij tevreden bent is dat toch prima. :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:01

iPhone 5 heb je niet voor 600 euro...

Ze kosten rond de 700-750 euro.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:15

Waarom kan ik hem dan bij Apple zelf voor € 676 euro kopen? En ik vind aanbiedingen die daar onder zitten.

Je hoeft je niet te verdedigen, het is niet eens zo'n raar abonnement heb ze nog veel erger gezien. Maar je betaald uiteindelijk altijd meer dan als je zo'n toestel los koopt. Logisch, want ze moeten ook ergens op verdienen natuurlijk. Dus nogmaals, als jij tevreden bent.. who cares?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:31

Dat scheelt 24 euro met wat ik zeg 700 euro... En dat is nu mijn telefoon heb ik alweer paar maanden. Kleine onbekende webwinkeltjes reken ik niet mee. Vind ze niet betrouwbaar en zou er dus ook nooit kopen.

Ik verdedig mezelf ook niet je geeft onjuiste informatie. Dat betekent dat ik dus nog maar 22 per maand abonnement betaal. Voor 4gb internet onbeperkt sms en 200 minuten os dat een redelijke prijs denk ik..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:29

Babsiej schreef:
iPhone 5 heb je niet voor 600 euro...

Ze kosten rond de 700-750 euro.

iPhone 5 nieuwwaarde is 533 euro :j

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:02

Vanaf morgen zit ik bij Ben. 300 min/sms + 500 mb internet voor 13,50 (sim-only). Tot nu toe heb ik altijd bij hi gezeten. Daar ben ik erg tevreden mee, maar ze konden me helaas geen goede nieuwe aanbieding doen. Bij Hi is het verschil tussen sim-only en een abonnement met telefoon ook heel klein.

Als je van hippe telefoons houdt en je wilt elke 2 jaar een nieuwe, dan is vaak een abonnement met telefoon goedkoper. In alle andere gevallen kun je bijna altijd beter voor sim-only gaan. De meeste telefoons gaan echt wel langer dan 2 jaar mee.

Als ik kijk naar de TS (50 min, 1000 mb) dan kan dat ook voor 13,50. Ben zit wel op het T-mobile netwerk en je hebt er geen telefoon bij.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:15

Nogmaals dat is een webshop onbekend. Zou ik nooit bestellen en om heb mijn iPhone 5 inmiddels een paar maanden. Spullen worden goedkoper naarmate ze langer uit zijn.

Bij Apple kost hij 676. En dit ga ik niet nog eens herhalen. Over nog een paar maanden zal hij weer wat goedkoper zijn. Maar dan ben ik al toe aan de 5s :D

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:41

Babsiej schreef:
Nogmaals dat is een webshop onbekend. Zou ik nooit bestellen en om heb mijn iPhone 5 inmiddels een paar maanden. Spullen worden goedkoper naarmate ze langer uit zijn.

Bij Apple kost hij 676. En dit ga ik niet nog eens herhalen. Over nog een paar maanden zal hij weer wat goedkoper zijn. Maar dan ben ik al toe aan de 5s :D

De geruchten gaan dat er over 2 jaar pas een nieuwe iPhone komt :j bij mijn reparatie moest mamsie de nieuwwaarde van mn telefoon aan borg betalen, en die bedraagt 533 euro. Het kan best zijn dat ze voor een andere prijs verkocht worden :j

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:59

Oh echt ?? Ik dacht dat de 5s in augustus ongeveer zou komen....

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:01

Ik heb me dr toen heeeel erg in verdiept omdat ik meteen de 1e dag de iPhone5 binnen wilde hebben, die ik toen ook had :o, en het schijnt dat de nieuwe over 2 jaar komt.. Of het de 5s of 6 is is niet bekend :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:24

Dat zal een 5S worden en als hij pas na 2 jaar komt kan Android teveel marktaandeel wegsnoepen bij Apple. Dat gaat echt niet gebeuren ;)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:26

De 5S komt komt deze zomer.

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:32

De de 5S komt idd deze zomer al. We hebben al bericht gehad om hem te kunnen bestellen. Apple gaat er nooit 2 jaar over doen om een nieuw model op de markt te brengen. Ik zou ook nooit een toestel bijpakken bij een abbo. Je betaald vaak 200 euro meer per jaar voor je toestel. En dat vergeten sommige mensen vaak.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:42

Ik mag over een paar dagen verlengen bij Hi, maar ik ben niet zo fan van dat toestellease geneuzel. Als ik kijk dat ik voor een Samsung Note II met 300 belmin en 1000MB internet 51 eurie per maand moet neerleggen en ik voor hetzelfde bij Tele 2 zonder toestellease 36 euro per maand betaal, ben ik bang dat Hi een klant kwijt is :D

Ik zie weinig voordelen in dat toestellease...ze hebben het over extra service, maar als mijn (koop)telefoon kapot is, wordt deze ook gewoon onder de 2 jaar fabrieksgarantie. Enige verschil is dat ik zelf naar de winkel moet en mijn toestel niet aan huis opgehaald wordt, maar heb ook al ervaringen gelezen dat de monteur geregeld niet komt opdagen na het maken van een afspraak. Je moet daar weer een halve dag voor thuis blijven ook nog. Uiteindelijk moet je na die 2 jaar looptijd alsnog ongeveer 15% van de nieuwwaarde neerleggen. Voor een Samsung Note II is dat ongeveer 85 euro. Dan ben je uiteindelijk ipv 51 per maand ongeveer 55 per maand kwijt, mocht je het toestel willen houden.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:54

Ik heb nog 12 F&F Vodafone codes om weg te geven (heb er al 6 via PB weggegeven). Nog iemand interesse?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:55

Als die in januari nog geldig is zeker weten :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:47

Nope, as said tot 2 april :) Maar tegen die tijd mag je me gerust PB'en, je weet nooit wat dan de personeelsaanbieding van Vodafone is ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:10

Ik PB je wel in oktober/november :D scheelt heel veel!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:32

Choiix schreef:
Nope, as said tot 2 april :) Maar tegen die tijd mag je me gerust PB'en, je weet nooit wat dan de personeelsaanbieding van Vodafone is ;)

Ga ik zeker doen, thanks!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:09

Toch een vraag in een wat ouder topic!!!

Wat is nu een goede aanbieding, voor een abonnement met onbeperkt bellen?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:08

Onbeperkt bellen moet je vrees ik toch naar de duurdere RED abbo's..

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:32

Ja dat hebben we nu toch maar geregeld voor een zakelijk abonnement! Op zich prijs technisch nog wel te doen.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:38

Simyo!
Goede service, eenvoudige site en niet duur. Ben van een maandelijks bedrag van 90 tot 120 euro naar 15 tot 25 euro gegaan.
KPN heeft jaren veel geld aan ons verdiend!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:22

Ik schop dit topic even omhoog omdat ik nog steeds vragen krijg over Vodafone F&F.

Ik heb een redelijk aantal PB's gehad (gisteren nog zelfs) van mensen die amper/nooit wat op Bokt posten, niet eens lid zijn van de kudde en wel denken een code te kunnen krijgen.

Dit, gecombineerd met het feit dat ik sommige betweters op het HTT forum meer dan zat ben omdat ze meer denken te weten over een onderwerp en daardoor foutieve informatie de wereld in helpen (en dan niet eens daarover de discussie aan willen gaan), ik mensen probeer te helpen maar die mij kleineren als "klein mensje" of andere zaken, mensen die ongestraft hun eigen werkgever zitten te promoten en daarnaast moderators die zaken wegmodereren omdat ze denken dat iets illegaal/prive is o.i.d. terwijl dat niet zo is maakt dat ik voorlopig geen codes meer ga aanmaken voor Bokkers. Uitzondering hierop zijn mensen die actief op goede wijze deelnemen aan de Bokt community.

Er zijn aardig wat Bokkers die dankzij mij nu een goedkoop abbo hebben. Ook zijn er bokkers die wel blij waren met mij adviezen, maar de negatieve ervaringen stapelen zich de laatste tijd nogal op.

Dat wil dus het volgende zeggen:

Wil je nog een F&F code hebben? Dat kan, maar alleen als uit je post history blijkt dat je die hebt verdiend :)

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:26

En daar heb je groot gelijk in _/-\o_