Om aan geld te komen ga je.............

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:25

Ailill schreef:
Joolien schreef:

Ik kan pinda's in de lucht laten verdwijnen zonder te hoeven dweilen.

Waar heb je de stofzuiger dan verstopt :P

Die heb ik aan de overburen gegeven omdat ze geen last hebben van teveel papier.

Wat ik bedoel te zeggen, ik kan ook onzin banketstaaf maar ik vraag er geen geld voor :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:36

Toen ik een jaar of 16/17 was (20 jaar geleden dus alweer) verkocht een vriendin van me schilderijen huis aan huis.
Ik ben zelf ook 2x meegegaan, maar het kwam er op neer dat je met een l*ulverhaal bij mensen langs gaat dat je met een groep studenten van de kunstacademie werken aan het verkopen bent.
In werkelijkheid waren het absoluut geen unieke doeken en werden gemaakt in een of ander Aziatisch land. Je kon er goed geld mee verdienen, maar na de 2e keer trok ik het oplichten toch echt niet meer. Niet dat het geen mooie doeken waren en die mensen er niet blij mee waren, maar toch er werd wel veel geld voor neergelegd.

Ook heb ik 2 jaar de 2 weken voor kerst kerstmutsen verkocht in Amsterdam. Gewoon allemaal legaal met vergunning etc.
De meeste meiden en jongens die dat deden kwamen niet uit Amsterdam dus ik kende de beste plekjes en deed gewoon lekker leip. Ik verkocht echt heel erg veel mutsen, op de goeie dagen zo 2 vuilniszaken vol ik geloof rond de 200 mutsen.
Per muts moest ik 5 gulden afstaan en ik verkocht ze voor 7,50 (gulden) dus reken maar uit wat een zaterdagje opleverde. Vooral 's avonds met al die aangeschoten lui gaat dat echt heel hard. Haalde er toch zeker in 2 weken tijd 3000 gulden mee binnen.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:40

CrazyCat schreef:
Toen ik een jaar of 16/17 was (20 jaar geleden dus alweer) verkocht een vriendin van me schilderijen huis aan huis.
Ik ben zelf ook 2x meegegaan, maar het kwam er op neer dat je met een l*ulverhaal bij mensen langs gaat dat je met een groep studenten van de kunstacademie werken aan het verkopen bent.
In werkelijkheid waren het absoluut geen unieke doeken en werden gemaakt in een of ander Aziatisch land. Je kon er goed geld mee verdienen, maar na de 2e keer trok ik het oplichten toch echt niet meer. Niet dat het geen mooie doeken waren en die mensen er niet blij mee waren, maar toch er werd wel veel geld voor neergelegd.

Ook heb ik 2 jaar de 2 weken voor kerst kerstmutsen verkocht in Amsterdam. Gewoon allemaal legaal met vergunning etc.
De meeste meiden en jongens die dat deden kwamen niet uit Amsterdam dus ik kende de beste plekjes en deed gewoon lekker leip. Ik verkocht echt heel erg veel mutsen, op de goeie dagen zo 2 vuilniszaken vol ik geloof rond de 200 mutsen.
Per muts moest ik 5 gulden afstaan en ik verkocht ze voor 7,50 (gulden) dus reken maar uit wat een zaterdagje opleverde. Vooral 's avonds met al die aangeschoten lui gaat dat echt heel hard. Haalde er toch zeker in 2 weken tijd 3000 gulden mee binnen.

Wauw! misschien moet ik toch maar eens zelf wat gaan verzinnen waarmee ik een beetje geld bijverdien :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:41

Ik vind dat men TS wel erg hard aanpakt nu :o Ik dacht dat het inmiddels wel algemeen bekend is dat socialehandigheid en logisch inzicht niet de sterkste kanten van TS zijn (oprecht niet gemeen bedoeld overigens). Afzeiken heeft daarom denk ik totaal geen nut..

Nynke1

Re: Om aan geld te komen ga je.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:44

Misschien leef ik onder een steen maar ik heb geen idee wie TS is.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:45

Ik moest er wel om lachen := Je weet nu wel beter dan zo iets te doen toch TS? Ik heb dat soort malle dingen nooit gedaan gelukkig, haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:51

Toen ik de OP las dacht ik, dit meen je niet? Toen er zoveel pagina's reacties waren dacht ik 'dit kan toch niet waar zijn?' Tot ik ze ging lezen, gelukkig denk ik hetzelfde als veel andere mensen. := Ronduit schandalig!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:13

Nynke1 schreef:
Misschien leef ik onder een steen maar ik heb geen idee wie TS is.

+1

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:16

CrazyCat schreef:

Dat heb ik ook gedaan! Ben inderdaad 1x meegeweest om te kijken wat het was, maar toen ik ontdekte waar het allemaal echt om draaide ben ik meteen afgehaakt :n
Je kon er wel goed geld mee verdienen inderdaad, maar dan moet je wel glashard kunnen liegen en kunnen banketstaaf als brugman. Laat maar!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:18

Wow dit is toch wel heel erg!
Ik zou echt woest zijn ;o

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:18

schaam je!
dat je dit vol trots kunt vertellen :n

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:19

Als iemand zo'n geintje bij mij zou flikken door mn haar te verpesten. Dan durf ik te wedden dat de heggenschaar in jou haar zit.

Ik deed altijd iemand helpen met haar boodschappen, mevrouw was al wat ouder en ik was jaar of 12, deed een keer in de week boodschappen. Dus ik altijd twee tassen naar haar deur sjouwen *ze hadden een lift yay* en daar kreeg ik altijd een euro voor. :D
Laatst bijgewerkt door Saaams op 06-03-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:23

Gelukkig is het zo fijn dat bokkers elkaar zo goed weten aan te vullen, want ik denk dat TS het na vijf pagina's nog niet begrijpt. Kom op zeg, het is nou wel duidelijk hoor.. :=

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:29

Zou me doodschamen!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:46

Oei oei TS.. ik zou me inderdaad wel schamen en dit niet zo neerzetten.

Ik vind het ook wel een beetje 'zorgwekkend' wat er in je profiel staat.
"therapeut, counseler enz" (vooral dat enz.)

"daar waar mensen het niet meer zien zitten ben ik er om te helpen."

Normaal zou ik hier geen twijfels over hebben, maar door je zo juist geplaatste verhaal heb ik dit wel. Denk even heel goed na hoe je jezelf neer zet... ook in je profiel. Als je geen opleiding hebt gedaan, mag jezelf niet aanbieden (vind ik) als therapeut, counselor... maar al helemaal niet aanbieden om dat jij daar bent om te helpen als mensen het niet meer zien zitten.

Misschien is het beter om aan te geven dat je medium praktijken of iets dergelijks uitoefent.

Misschien is dit een andere discussie.. maar dit is wel wat je nu teweeg bij mij hebt gebracht n.a.v. je voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Mear op 06-03-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:49

jemig echt, hoelang gaan jullie nu nog door? TS was zeer waarschijnlijk nog in haar puberteit toen ze dit heeft gedaan. Ondertussen waarschijnlijk ook volwassen waarom is wat wat in haar profiel staat opeens zorgwekkend? Gossie zeg, iedereen heeft toch stomme dingen gedaan in z'n puberteit.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:51

Maartje1990 schreef:
jemig echt, hoelang gaan jullie nu nog door? TS was zeer waarschijnlijk nog in haar puberteit toen ze dit heeft gedaan. Ondertussen waarschijnlijk ook volwassen waarom is wat wat in haar profiel staat opeens zorgwekkend? Gossie zeg, iedereen heeft toch stomme dingen gedaan in z'n puberteit.

Omdat ze zo te zien zich bezighoudt met alternatieve hulp, dit vind ik nogal iets anders dan je uitgeven als therapeut, counselor "enz."en hulp voor mensen die het niet meer zien zitten. Je moet je uitgeven zoals je bent, duidelijk zijn in wat je doet.

Overigens dat "enz.", alsof ze alles in één is. Dat was mijn struikelblok vooral.
Laatst bijgewerkt door Mear op 06-03-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:52

Maartje1990 schreef:

Alleen niet iedereen vindt het als volwassene nogsteeds zo grappig dat ze het openbaar op een forum zetten, lachend en wel.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:54

Ik werk voor m'n geld.
Het idee van de TS was niet handig. Maar om er allemaal nou zo boven op te gaan zitten. Denk dat het punt nu wel duidelijk is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:56

Maartje1990 schreef:

Nu ga je er alweer vanuit dat TS dit heeft gedaan in haar pubertijd :D. Nergens staat iets over een leeftijd, dus laten we daar geen conclusies over trekken.

En ja, jezelf aanbieden als counseler is wel slecht, vooral omdat het gespeld wordt als counselor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:57

_San87_ schreef:
Maartje1990 schreef:

Nu ga je er alweer vanuit dat TS dit heeft gedaan in haar pubertijd :D. Nergens staat iets over een leeftijd, dus laten we daar geen conclusies over trekken.

En ja, jezelf aanbieden als counseler is wel slecht, vooral omdat het gespeld wordt als counselor.

_O-

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:00

Ik heb het voornamelijk over de dingen die ze nu doet waar ik niet achter sta. Zou hetzelfde zijn als ik mezelf zou uitgeven als psycholoog, terwijl ik met een opleiding bezig ben. Ik vind het gevaarlijk dat je jezelf uitgeeft voor iets wat je niet bent, en dan vind ik het uitgeven van therapeut, counseler, "enz." nog een stapje erger dan iemand zijn haar verpesten eerlijk gezegd.

Ben nog niet lang bezig maar ik kom er wel achter dat therpeut zijn, counseling en dat soort beroepen echt weer meer is dan een leuk babbeltje hebben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:00

_San87_ schreef:
Maartje1990 schreef:

En als dit nu gewoon simpelweg haar baan is waarvoor ze heeft gestudeerd? Wat is daar slecht aan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:02

Maartje1990 schreef:
_San87_ schreef:

En als dit nu gewoon simpelweg haar baan is waarvoor ze heeft gestudeerd? Wat is daar slecht aan?

Dan spel je op zijn minst de naam van je beroep correct.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:02

Volgens de TS haar persoonlijke website houdt zij zich bezig met alternatieve geneeswijze. En als je een studie hebt gedaan, dan weet je je titel en benoem je jezelf geen therapeut, counseler "enz."