CrazyCat schreef:Toen ik een jaar of 16/17 was (20 jaar geleden dus alweer) verkocht een vriendin van me schilderijen huis aan huis.
Ik ben zelf ook 2x meegegaan, maar het kwam er op neer dat je met een l*ulverhaal bij mensen langs gaat dat je met een groep studenten van de kunstacademie werken aan het verkopen bent.
In werkelijkheid waren het absoluut geen unieke doeken en werden gemaakt in een of ander Aziatisch land. Je kon er goed geld mee verdienen, maar na de 2e keer trok ik het oplichten toch echt niet meer. Niet dat het geen mooie doeken waren en die mensen er niet blij mee waren, maar toch er werd wel veel geld voor neergelegd.
Ook heb ik 2 jaar de 2 weken voor kerst kerstmutsen verkocht in Amsterdam. Gewoon allemaal legaal met vergunning etc.
De meeste meiden en jongens die dat deden kwamen niet uit Amsterdam dus ik kende de beste plekjes en deed gewoon lekker leip. Ik verkocht echt heel erg veel mutsen, op de goeie dagen zo 2 vuilniszaken vol ik geloof rond de 200 mutsen.
Per muts moest ik 5 gulden afstaan en ik verkocht ze voor 7,50 (gulden) dus reken maar uit wat een zaterdagje opleverde. Vooral 's avonds met al die aangeschoten lui gaat dat echt heel hard. Haalde er toch zeker in 2 weken tijd 3000 gulden mee binnen.
Wauw! misschien moet ik toch maar eens zelf wat gaan verzinnen waarmee ik een beetje geld bijverdien