Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:14

Waarom is het vrouwenvoetbal zo ondergesneeuwd en kijken 'alle' mannen liever naar de benen van andere mannen?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:15

Leffroi schreef:
JasmijnJoy schreef:

Ja en die voetballers dan?Die verdienen ook veel, om achter zo'n balletje aan te rennen.

Om hem vervolgens ook nog weer weg te trappen als ze dat rotding eindelijk hebben!

HAHA Inderdaad! :') Al zijn voetbaljongens/mannen wel sexy meestal. :+

Leffroi

Waarom werken we nog om amper rond te kunnen komen, als we ook gewoon een uitkering aan kunnen vragen om amper rond te kunnen komen?

Nayomie

Hormonen spelen inderdaad ook een rol. Maar ook de omgeving speelt hierbij een grote rol :) Filmpjes op internet, films en dergelijken.

TessJS

Geniaal topic, ik volg en post zeker als ik een geniale ingeving heb.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:16

rainbow8 schreef:
M_D_H schreef:
waarom zijn mannen het sterke geslacht en wij vrouwen het zwakke?

Omdat het vanuit het mannelijke gedachtegoed komt. Die gingen uit van het krachtige lichaam, dus spieren. Terwijl eigenlijk vrouwen veel sterker zijn. Als er 100 prematuurtjes van het mannelijke geslacht geboren worden en 100 vrouwelijke. Overleefd 75% van de vrouwelijke het en maar 25% van de mannelijke prematuurtjes. Oftewel te vroeg geboren baby's.

Juist! In principe zijn de mannen het zwakkere geslacht, kijkend naar levensduur en ontwikkeling. In het begin van de ontwikkeling worden er om te beginnen meer mannelijke voortplantingscellen aangemaakt dan vrouwelijke. (25% meer) Voordat we geboren worden zijn er al veel mannelijke cellen dood, waardoor het aantal ongeveer gelijk is bij de geboorte. (1,05 meer mannen) Dit is dus al een hulpje van de natuur.
Verder hebben mannen een sneller (basaal)metabolisme waardoor ze eerder dood gaan. Alles is eerder 'op' bij wijze van spreken. Als je kijkt naar de verschillende geslachten en leeftijden in bejaardentehuizen, zie je een stuk meer oudere vrouwen.

Bij vogels is het trouwens precies andersom! Dit heeft te maken met de geslachtschromosomen.
Bij ons is het als volgt: Mannelijk individu = XY, vrouwelijk individu = XX.
Bij vogels: Mannelijk individu: ZZ en vrouwelijk individu ZW.
In dit geval zijn er veel minder vrouwelijke individuen bij geboorten dan mannelijke.

Dit heeft te maken met genen die de geslachtsrijping beïnvloeden.
Een man moest vroeger jagen! Zorgen voor het eten = toch sneller metabolisme. De vrouw mocht thuis al het eten bereiden, verzamelen. Vergt verschillende soorten van lichamen en metabolismes.
Verder, omdat een man XY heeft, heeft hij veel meer problemen met genetische afwijkingen en aandoeningen. Het X-chromosoom is groot en bevat veel genen die belangrijk zijn voor codering van verschillende eiwitten (en dus lichaamsprocessen). Als hier een foutje in komt bij een man, heb je daar een Y chromosoom tegenover. (klein, weinig genen). Er staat dus niks tegenover wat het foute gen kan opheffen. Bij vrouwen zijn er twee X-chromosomen. Is de ene niet goed, heb je altijd de andere nog!

Sjors

JasmijnJoy schreef:
Nou, ik ben anders smoorverliefd. Vroeger was ik dat nooit. En nu? Echt niet fijn. Ik dacht komt door hormonen ofso?

HAHAHAHA Jasmijntje :(:) Gooi het ook maar effe in ons HK, dan weten wij dat ook weer :) :(:)

JasmijnJoy

Nayomie schreef:
Hormonen spelen inderdaad ook een rol. Maar ook de omgeving speelt hierbij een grote rol :) Filmpjes op internet, films en dergelijken.

Oke :)

Nayomie

Leffroi schreef:
Waarom werken we nog om amper rond te kunnen komen, als we ook gewoon een uitkering aan kunnen vragen om amper rond te kunnen komen?

In hoop ooit een loonsverhoging te kunnen krijgen

Mossel

elisa_ schreef:
waarom gaan verdiepingen de hoogte in?
waarom zit je achter de computer en voor de televisie?
waar zitten je hurken? als je er op gaat zitten :+

Ik zit ook voor de computer :+ Achter is niet veel te zien namelijk..

Leuk topic :j

JasmijnJoy

Sjors schreef:
JasmijnJoy schreef:
Nou, ik ben anders smoorverliefd. Vroeger was ik dat nooit. En nu? Echt niet fijn. Ik dacht komt door hormonen ofso?

HAHAHAHA Jasmijntje :(:) Gooi het ook maar effe in ons HK, dan weten wij dat ook weer :) :(:)

Haha, geen behoefte aan :') dan komen er allerlei emotionele zeikverhalen enz. En zo ben ik niet :')

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:17

Waarom zijn honden wel zo gebouwd dat ze aan hun eigen geslachtsdeel kunnen likken en wij mensen niet?

(Of ik dat wil kunnen is wat anders, vroeg het me gewoon af, heb er zelf geen behoefte aan :D )

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:18

murness schreef:
Waar blijft een mug als je het licht aan doet? :?

Ohh raap me op..

Waarom een boterham (bijna) altijd op de besmeerde kant valt...

MyHu

vuurneon schreef:
MyHu schreef:

Die is niet zo moeilijk. Een paard is zo geworden met de tijd mee, en zebra's zijn nu niet meer te rijden.

Nu, maar vroeger; er is ooit iemand mee begonnen. Waarom paard (en zijn voorganger) en niet een ander dier? Beide waren net zo wild en geschikt om op te eten.

Dat zeg ik, een paard is zo geworden doordat wij het zo gebruikten, dus was vroeger gewoon een soort zebra.

Nayomie

Boheme schreef:
murness schreef:

Ohh raap me op..

Die kant is zwaarder :)

Sjors

NWDynamite schreef:
Waarom zijn honden wel zo gebouwd dat ze aan hun eigen geslachtsdeel kunnen likken en wij mensen niet?

(Of ik dat wil kunnen is wat anders, vroeg het me gewoon af, heb er zelf geen behoefte aan :D )

Wtf _O- Maar volgens mij is dat toch omdat hun hem zo kunnen schoonmaken ? In de natuur moeten ze dat zelf doenn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:19

Waarom wordt de mens als intelligent beschouwd als wij de aarde verpesten? :=

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:19

Hoe heeft de oerknal ooit plaats kunnen vinden als er eerst niks was?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:20

Ik ben nog steeds benieuwd naar de bestaansreden van muggen en teken.

En wat is na het oneindige? Wat is oneindig eigenlijk? Na het heelal moet er toch wat anders zijn?

vuurneon

NWDynamite schreef:

Ron Jeremy kan dat wel :j

rainbow8

Nayomie schreef:
Als je overal dialecten hebt, wat is het échte Nederlands dan nog? :)

Nope. Heeft ook nooit bestaan ook. Aangezien NL in de gouden eeuw bestond uit Zuid-Holland, Noord-Holland en een stuk Utrecht. Vonden ze dat dat de Nederlandse taal moest zijn.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:21

jetje, wat een diepe gedachtes allemaal! De mijn zijn daarbij vergeleken echt heel raar. misschien moet ik onder mijn steen vandaan komen? :')

NWDynamite

Ohja waarom worden er even veel mannen geboren als vrouwen?

Theoretisch gezien zouden wij ons sneller kunnen voortplanten als er meer vrouwen en minder mannen werden geboren omdat mannen meerdere vrouwen kunnen bevruchten. Als je dus kijkt naar de natuur dan zou dat het meest logische zijn. Dus geeft het feit dat er evenveel mannen als vrouwen worden geboren dan aan dat er voor iedere man 1 vrouw is en andersom? (homoseksuelen daargelaten). Dus vreemdgaan en niet monogaam zijn is eigenlijk onnatuurlijk?

Leffroi

Boheme schreef:
murness schreef:

Ohh raap me op..

Omdat je dan het meest baalt en het eigenlijk opvalt. Hebben ze bij mythebusters getest en het blijkt onzin te zijn xD

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:22

Ah okee. Dus het échte Nederlands hebben we niet (gehad).