Onzekere vrouwen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:28

MarjanB schreef:
Er is een boekje, de ideale vrouw is een bitch! Ik heb dat boekje thuis en heb zo enorm gelachen over oplossingen van bepaalde problemen.
Samenvatting (bol.com)
De ideale vrouw is een bitch! onthult vanuit een uniek perspectief waarom mannen vallen op sterke vrouwen die voor zichzelf opkomen. Waarom is een bitch zoveel aantrekkelijker voor mannen dan een vrouw die altijd ja en amen zegt en zichzelf opoffert?

"What comes easy won't last long and what lasts long won't come easy."

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:29

Nynke1 schreef:
MarjanB schreef:
Er is een boekje, de ideale vrouw is een bitch! Ik heb dat boekje thuis en heb zo enorm gelachen over oplossingen van bepaalde problemen.
Samenvatting (bol.com)
De ideale vrouw is een bitch! onthult vanuit een uniek perspectief waarom mannen vallen op sterke vrouwen die voor zichzelf opkomen. Waarom is een bitch zoveel aantrekkelijker voor mannen dan een vrouw die altijd ja en amen zegt en zichzelf opoffert?

"What comes easy won't last long and what lasts long won't come easy."

Ik ga gewoon standaard moeilijk gedrag vertonen :')

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:29

Die vind ik mooi, sorry.... heb 'm gejat..... :o

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:30

Ik denk dat héél veel mensen onzeker zijn - door opvoeding, gepest worden, modebeeld etc. etc. -, maar in een relatie denk ik dat het vooral belangrijk is hoe je omgaat met die onzekerheid. Als jouw onzekerheid over jezelf en over de relatie bespreekbaar is met je partner, en als hij ook ruimte krijgt om te vertellen wat jouw onzekerheid met hem doet en waar hij misschien zelf onzeker over is, hoeft onzekerheid over jezelf niet om te slaan in wantrouwen naar je partner.

Ik ben onzeker over mezelf, maar niet over mijn relatie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:31

Kana schreef:
Hoe weten jullie dat jullie onzeker zijn?

Onzeker staat voor mij gelijk aan mij wat ongelukkig voelen, overal vraagtekens bij zetten en erg bang zijn. Hoewel ik trouwens (niet in relatie maar puur 'leven') toch best wat risico's neem. Maar dat gaat niet om dat éne gevoel, verliefd zijn is gewoon... Anders...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:32

Mijn man houdt helemaal niet van bitches (zijn ex werd er een in de loop der jaren, nou.... ;) ). Hij houdt wel van vrouwen die weten wat ze willen en assertief zijn op momenten dat dat nodig is. Dat is wat anders dan een bitch zijn in mijn ogen ;) . Dan doe je gemeen om het gemeen doen en dat vind ik niet ok (en mijn man ook niet). Zo ben ik gelukkig niet. Maar ben wel een assertieve, uitgesproken tante, indien dat nodig is. :j
Er lopen naar mijn idee al teveel bitches rond, nou, daar wordt de wereld echt niet beter van, hoor. :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:32

Winged schreef:
Kana schreef:

Onzeker staat voor mij gelijk aan mij wat ongelukkig voelen, overal vraagtekens bij zetten en erg bang zijn. Hoewel ik trouwens (niet in relatie maar puur 'leven') toch best wat risico's neem. Maar dat gaat niet om dat éne gevoel, verliefd zijn is gewoon... Anders...

Dit inderdaad :j

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:33

Winged schreef:
Kana schreef:

Jep, mooi omschreven! precies zo voel ik me ook!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:36

Ik denk dat iedereen wel eens onzeker is over iets, dat is weer wat anders dan het vaak zijn. Want dat laatste lijkt me echt lastig. Dan staat er ook over een soort 'rem' op, zodat je eigenlijk niet geniet van jezelf zijn of de situatie waar je in zit. Lijkt mij heel lastig. En wat mannen betreft, zie je relatie als aanvulling en niet als invulling in je leven. Gaat het fout, verwerk het, leer van je fouten en geniet als je weer opnieuw verliefd wordt. Garanties heb je namelijk nooit, maar maak iets van je leven voor jezelf. Met single zijn en genieten is namelijk ook niets mis.

Wildgirl

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 14:41

Onzekerheid is in mijn ogen, net als angst bijvoorbeeld wel echt een keuze :j
Grappig dat de meeste mensen hier onzekerheid koppelen aan relatie's, ik denk dat veel mensen namelijk ook buiten relaties onzeker zijn over zichzelf,hun presteren en hun toekomst bijvoorbeeld!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:42

Pion schreef:
Ik ga gewoon standaard moeilijk gedrag vertonen :')

Hahaha of dat de oplossing is weet ik ook niet :') arm vriendje -O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:44

Wildgirl schreef:

Hoe kan zoiets nu een keuze zijn? Angst is iets wat niemand wil ervaren, daar kiest niemand voor. Sorry maar ik vind het bizar dat je kan zeggen dat iemand daar zelf voor kiest.
Laatst bijgewerkt door Nynke1 op 26-02-13 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:44

omdat relaties best wel een grote deuk kunnen geven :)
ik denk dat het in dit topic voornamelijk aan relaties word gekoppeld omdat er in de beginpost over relaties wordt gesproken.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:46

Twiggy2008 schreef:
Mijn man houdt helemaal niet van bitches (zijn ex werd er een in de loop der jaren, nou.... ;) ). Hij houdt wel van vrouwen die weten wat ze willen en assertief zijn op momenten dat dat nodig is. Dat is wat anders dan een bitch zijn in mijn ogen ;) . Dan doe je gemeen om het gemeen doen en dat vind ik niet ok (en mijn man ook niet). Zo ben ik gelukkig niet. Maar ben wel een assertieve, uitgesproken tante, indien dat nodig is. :j
Er lopen naar mijn idee al teveel bitches rond, nou, daar wordt de wereld echt niet beter van, hoor. :D

Inderdaad, als je assertief bent maakt dat je niet gelijk een bitch.

Bitches die gemeen doen om het gemeen doen, zijn misschien wel de meest onzekere meiden die er zijn. Die zijn er vaak van overtuigd dat ze gekwetst worden als ze hun zachte kant laten zien. Ik denk ook niet dat mannen dat aantrekkelijk vinden. Assertiviteit/ zelfvertrouwen natuurlijk wel, maar valsheid? Nee.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:47

Junia, amen. Ik denk ook dat het prototype bitch een van de onzekerste vrouwen zijn die je maar kunt bedenken. :j

MarjanB

Net een nieuw berichtje op facebook van vriendlief. Ik kijken is dit het..

Afbeelding

ZUCHT! :')

Junia

Nynke1 schreef:
Wildgirl schreef:

Hoe kan zoiets nu een keuze zijn? Angst is iets wat niemand wil ervaren, daar kiest niemand voor. Sorry maar ik vind het bizar dat je kan zeggen dat iemand daar zelf voor kiest.

Helemaal mee eens. Maar je hebt wel een keuze in hoe je ermee omgaat en of je actief je best wil doen er iets aan te veranderen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:48

Nynke1 schreef:
Wildgirl schreef:

Oh meis je moest een weten waar wij allemaal voor kiezen! Echt!
Voorbeeld: de vrouw die dagelijks in elkaar gebeukt wordt en toch bij haar hufter-man blijft KIEST daarvoor.
Je KIEST om je leven te leven zoals je het leeft. Niemand anders.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:49

Ik snap al dat onzekere gedoe ook nooit. Heerlijk dit topic. :D

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:50

@ junia.. ja dan moet het wel van 2 kanten komen.. mijn vriend (ex) maakte het 2 weken geleden uit..
Er aan werken wou hij ook niet meer en ik had hem niet echt aan zien komen..

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:50

3 kanten?

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:51

Hahaha typ te snel

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:51

vanLotje schreef:
Voorbeeld: de vrouw die dagelijks in elkaar gebeukt wordt en toch bij haar hufter-man blijft KIEST daarvoor.

Kiest iemand er dan ook voor om gepest te worden? Ja, daar kun je wat tegen doen, maar je bent zelf niet de persoon die de keuze maakt om gepest te worden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:52

Winged schreef:
Kiest iemand er dan ook voor om gepest te worden? Ja, daar kun je wat tegen doen, maar je bent zelf niet de persoon die de keuze maakt om gepest te worden.

Maar pesten hoeft je niet de rest van je leven te beheersen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:52

vanLotje schreef:

Dat is te kortzichtig gesteld. Je weet namelijk niets van die vrouw en WAAROM zij ervoor kiest om in die situatie te blijven. Ik vind niet dat jij daarover mag oordelen, heel eerlijk gezegd. Zo'n vrouw heeft bv hulp nodig, heeft ze die? Hoe onveilig is de situatie? Zijn er kinderen bij betrokken. Het is zoooo makkelijk om te (ver)oordelen, als je zelf niet in zo'n situatie zit. Ik zou zelf ook bij de eerste klap weg zijn, maar ik ken situaties die heel wat gecompliceerder in elkaar hebben gezeten. En wie ben jij om daarover te oordelen vanachter je computer??? En dit kun je ook doortrekken naar andere situaties trouwens........