In love op een kerel met een vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:32

Jizzie schreef:
Ik vind het verstandig van je dat je niks gaat proberen zolang hij nog een relatie heeft. Als de relatie idd zo slecht is gaat het vanzelf wel uit (even kwijt wie dit net poste!)

En zie het zo, als hij het uit gaat maken voor jou, wie zegt dattie dan niet precies hetzelfde met jou doet wanneer de volgende voorbij komt? Dan heb je al een slechte basis.

+1

Ik heb dus in zo'n situatie gezeten..... Ik heb het (uiteindelijk) ook afgeketst, gemeld dat hij maar goed over zijn relatie na moest denken als hij mij zo graag wilde zoenen.
Ik ben mijns inziens toen veel te ver gegaan met sms'en, maar ik vond dat hij schuldiger was, gezien hij een relatie had en ik niet :o

Een paar maanden later ging het uit tussen hem en zijn toenmalige vriendin. Weer een paar maanden later zocht hij contact....
Uiteindelijk zijn we 2,5 jaar samen geweest/ samen gewoond, ging al niet heel erg lekker

Guess what? Same story all over again... Alleen ik kwam er wél achter. (Was nazaat van S. Holmes in mijn vorige leven denk ik... :') )

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:33

Lianne86 schreef:
Een relatie gaat niet uit "voor een ander"; dan moet het al niet goed zijn ;)

Het lijkt me dat, wanneer een relatie uit gaat, voor in ieder geval een van beide partijen het al niet goed zit.
Ongeacht of er een ander is of niet.

DeniseES

banky schreef:
Mensen, even voor de duidelijkheid.
Ik vind jongen echt onwijs leuk, praat wel eens met hem tijdens het uitgaan.
Dat is alles. ik zou inderdaad sowieso niets doen met hem zolang hij een vriendin heeft.
Met naar het duiveltje luisteren bedoel ik alleen maar een keer appen van hee alles goed?
normale gesprekken. Ben niet van plan complete flirt smsjes te sturen.

Netjes toch :P laat hem er eerst zelf even een punt achter zetten voor jullie 'verder' gaan. Hij moet zelf helemaal klaar zijn met zijn vorige relatie om de juiste redenen (dus niet omdat jij staat te schudden met je kont op het groene gras :P maar omdat hij en zn vriendin gewoon niet werken), anders krijg je daar later weer gezeik mee :j

Fiebie

_Micha_ schreef:
Fiebie schreef:
En dat is echt een feit!

Bron? :D

Sorry.... Zal ik mijn post aanpassen? :o

Maak ik er '' Uit eigen ervaring !'' van.... :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:37

milou123 schreef:
Lianne86 schreef:
Een relatie gaat niet uit "voor een ander"; dan moet het al niet goed zijn ;)

Het lijkt me dat, wanneer een relatie uit gaat, voor in ieder geval een van beide partijen het al niet goed zit.
Ongeacht of er een ander is of niet.

Precies, verliefd worden op een ander etc, die reden is er ook niet voor niets... Als jij totaal gelukkig bent in een relatie, dan kijk je niet rond, sta je daar niet voor open etc. Tenminste, zo "simpel" zie ik het...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:40

Fiebie schreef:
Winged schreef:
Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf. Afblijven dus!

True! Spreek uit eigen ervaring :Y)

Gelukkig niet... hier alweer 20 jaar gelukkig met elkaar :j

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:41

Zijn relatie, zijn verantwoordelijkheid.

Je kan je alleen sterk afvragen of voor vertrouwen je in iemand kan hebben als je er op die manier aankomt.

Afstand houden lijkt mij verstandig. Als de relatie echt slecht is gaat het vanzelf over. Al kunnen mensen ook heel vaak erg lang heeeel ongelukkig samen blijven omdat het een gewoonte is.

Aan de andere kant. Mensen worden nou eenmaal verliefd. Ook kan je binnen een (ongelukkige) relatie verliefd worden op een ander.

Ik vind het dan wel zaak om eerst die relatie te beeindigen voordat je in iets nieuws stapt. Zo blijf je eerlijk naar iedereen.

Even een vraag aan de andere mensen in dit topic. Vinden jullie dat je aan iemand die een relatie heeft wel je gevoelens kenbaar mag maken? Dat je bijvoorbeeld aangeeft: Ik ga afstand nemen want ik vind je te leuk of het klikt te goed?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:45

Jizzie schreef:
Ik vind het verstandig van je dat je niks gaat proberen zolang hij nog een relatie heeft. Als de relatie idd zo slecht is gaat het vanzelf wel uit (even kwijt wie dit net poste!)

En zie het zo, als hij het uit gaat maken voor jou, wie zegt dattie dan niet precies hetzelfde met jou doet wanneer de volgende voorbij komt? Dan heb je al een slechte basis.

Lekker pessimistisch. :)

Lara_Silver

Gewoon wachten. Als hij jou echt zo leuk vind, en het werkelijk zo slecht gaat met zijn vriendin neemt hij die stap vanzelf wel. Doet hij het niet, of draait hij er om heen dan is het duidelijk niet zo serieus van zijn kant als van jou kant qua verliefdheid/ leuk vinden. Je raakt een kerel kwijt zoals je er aan komt, als hij duidelijk maakt te willen vreemdgaan met jou dan beloofd dat nooit wat goeds. Als hij het daarentegen netjes uit maakt met zijn vriendin, eerlijk durft te zijn tegen haar dan is dat al een heel andere zaak.

Ayasha
Blogger

milou123 schreef:
Ja, en bij dat het niet meer klikt etc kan de geschiedenis zich ook herhalen..
En de kans dat het zich niet herhaalt is ook aanwezig.

Ja duh, maar als ze het bij de vorige relatie geen ramp vonden om bij een ander te liggen flikflooien/zonder te vechten in een dipje het maar op geven dan zal dat in de volgende ook makkelijker zijn. :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:47

Brainless schreef:
Fiebie schreef:

True! Spreek uit eigen ervaring :Y)

Gelukkig niet... hier alweer 20 jaar gelukkig met elkaar :j

Er zijn altijd uitzonderingen 8-)

Maar ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat een vos zijn haren wel verliest, maar nooit zijn streken.....
En dat is in mijn geval uitgekomen..... :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:48

Marcella_e schreef:
Zijn relatie, zijn verantwoordelijkheid.

Je kan je alleen sterk afvragen of voor vertrouwen je in iemand kan hebben als je er op die manier aankomt.

Afstand houden lijkt mij verstandig. Als de relatie echt slecht is gaat het vanzelf over. Al kunnen mensen ook heel vaak erg lang heeeel ongelukkig samen blijven omdat het een gewoonte is.

Aan de andere kant. Mensen worden nou eenmaal verliefd. Ook kan je binnen een (ongelukkige) relatie verliefd worden op een ander.

Ik vind het dan wel zaak om eerst die relatie te beeindigen voordat je in iets nieuws stapt. Zo blijf je eerlijk naar iedereen.

Even een vraag aan de andere mensen in dit topic. Vinden jullie dat je aan iemand die een relatie heeft wel je gevoelens kenbaar mag maken? Dat je bijvoorbeeld aangeeft: Ik ga afstand nemen want ik vind je te leuk of het klikt te goed?

Ja. Ik vind dat dat zeker mag.
Dat recht heeft iedereen in mijn ogen, of de ander nu een relatie heeft of niet. Dat maakt ze niet ineens godallemachtig heilig of wat dan ook.
Iedereen heeft het recht om dat te zeggen, en iedereen heeft het recht om eerlijk te horen waarom iemand bijv. afstand neemt.
Het is aan degene die het te horen krijgt wat hij/zij ermee doet.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:50

Jis_ schreef:
Jizzie schreef:

nouja dat is wat TS zegt, en of dit geprimed is omdat ze heb leuk vindt of de relatie echt slecht is... dat staat even terzijde.
Ik vind het gewoon over het algemeen niet kunnen als je (lees:)serieus gaat flirten met iemand die een relatie heeft, kijk als (en zo ben ik net zo goed) je gewoon flirt voor de lol, zonder dat je er echt iets mee wil bereiken prima, maar als je verliefd bent zoals TS en je wil het echt proberen vind ik het persoonlijk niet kunnen dat je dat ik een relatie doet. Hoe zou jij het vinden als een ander dat met jou vriend zou doen? Laten we eerlijk zijn, vind jij dat wel een goede basis? Ik vind het niet pessimistisch, eerder realistisch.

Marcella: tja als je je echt zo voelt moet je dat doen, als je het voor jezelf gaat houden en maar met iemand om blijft gaan heb je daar alleen jezelf maar mee. Dan ben je alleen jezelf maar aan het kwellen toch>?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:50

Milou Deel je toevallig ook mijn mening dat er in een goed huwlijk sowieso niet te stoken valt? Wat een derde ook probeerd?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:51

Ayasha schreef:
milou123 schreef:
Ja, en bij dat het niet meer klikt etc kan de geschiedenis zich ook herhalen..
En de kans dat het zich niet herhaalt is ook aanwezig.

Ja duh, maar als ze het bij de vorige relatie geen ramp vonden om bij een ander te liggen flikflooien/zonder te vechten in een dipje het maar op geven dan zal dat in de volgende ook makkelijker zijn. :)

Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Voor de ene misschien wel, maar dat geldt echt niet voor iedereen. :n

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:53

Jizzie mee eens.

Op het eerste stuk van je post: vind jij niet dat je alleen een wig in een relaties kan veroorzaken als een relatie niet goed is?

Als beide partijen in een relatie gelukkig zijn, kan ik mij niet voorstellen dat een derde daar tussen kan komen.

Al weet ik uit ervaring dat heeel veel mannen vreemd gaan en daar simpel weg ook een ander idee over hebben dan vrouwen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:56

Marcella_e schreef:
Milou Deel je toevallig ook mijn mening dat er in een goed huwlijk sowieso niet te stoken valt? Wat een derde ook probeerd?

Ja, dat denk ik wel.
Als het van beide kanten helemaal goed zit dan kan een ander op z'n kop gaan staan, maar gebeurd er niets denk ik.
Als in de relatie aan alle behoeftes van beide partners voldaan wordt, tsja, dan wens ik een buitenstaander succes.

Dat is hoe ik het nu zie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:58

milou123 schreef:

Dat wil ik echt geloven. écht waar. :)
Maar toch zou het bij mij wel meespelen.. :)
Iemand die nooit vreemd gegaan is, kan dat ook nog altijd gaan doen, voor alles wat je doet is er een 1e keer. Maar toch vind ik de risico-factor bij iemand die een vorige al bedot heeft hoger. :)
Hetzelfde voor iemand die vriendin A dumpt voor meisje B omdat het met meisje B allemaal veel makkelijker loopt. (tuurlijk, met B leef je nog niet samen)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:00

milou123 schreef:
Marcella_e schreef:

Ja, dat denk ik wel.
Als het van beide kanten helemaal goed zit dan kan een ander op z'n kop gaan staan, maar gebeurd er niets denk ik.
Als in de relatie aan alle behoeftes van beide partners voldaan wordt, tsja, dan wens ik een buitenstaander succes.

Dat is hoe ik het nu zie.

Precies wat ik bedoel! bedankt voor je antwoorden.

Ik denk dat als we ons minder foccusesen op derde en ons meer met ons zelf en eigen relaties etc bemoeien iemand van buitenaf daar niet zo maar tussen komt.

Indien een relatie al bar slecht is zou het anders kunnen lopen. Maar ik vind ook dat men rekening moet houden met het feit dat mensen in een slechte relatie:
- vaak samen blijven uit gewoonte
- sneller verliefd kunnen worden op een ander
- dat zo'n verliefdheid op een ander juist kan zetten tot het wijselijke besluit zo'n slechte relatie te beeindigen
- vreemdgaan ook simpelweg in het aard van het beestje kan zitten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:03

Ayasha schreef:
milou123 schreef:

Dat wil ik echt geloven. écht waar. :)
Maar toch zou het bij mij wel meespelen.. :)
Iemand die nooit vreemd gegaan is, kan dat ook nog altijd gaan doen, voor alles wat je doet is er een 1e keer. Maar toch vind ik de risico-factor bij iemand die een vorige al bedot heeft hoger. :)
Hetzelfde voor iemand die vriendin A dumpt voor meisje B omdat het met meisje B allemaal veel makkelijker loopt. (tuurlijk, met B leef je nog niet samen)

Tsja, wanneer mag je dan wel een relatie beëindigen?

Greentea01

Re: In love op een kerel met een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:05

meisje a dumpen voor meisje b is wel erg zwart wit. Vaak is daar al een heel traject aan vooraf gegaan

Dat mensen elkaar niet via het boekje ontmoeten wil niet zeggen dat ze niet gelukkig kunnen worden.

Ik vind alleen wel dat hij tegen over meisje A wel de plicht heeft dat eerst netjes af te handelen voordat meisje B echt serieus in de picure komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:14

milou123 schreef:
Tsja, wanneer mag je dan wel een relatie beëindigen?

zoals ik al zei: omdat het niet werkt, er geen gevoel meer is, whatever..
Ik heb mijn ex "gedumpt" (gemeen woord maar goed) omdat er niks meer was.. Ben toen door omstandigheden een jaar vrijgezel geweest (ik was niet echt in staat om een ander te zoeken) en heb daarna mijn huidige vriend leren kennen die ongeveer even lang vrijgezel was (rond dezelfde periode de relatie beëindigt. We zaten toen al op één lijn. _O-)
MAar toen het net gedaan was, ik was helemaal over hem (anders had ik het niet uit gemaakt als er nog iets was waar ik voor had kunnen vechten) maar toch was ik nog niet op zoek. IMO is een korte rustpauze na een verbroken relatie alleen maar goed voor de volgende relatie...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:21

Jizzie schreef:
Jis_ schreef:

nouja dat is wat TS zegt, en of dit geprimed is omdat ze heb leuk vindt of de relatie echt slecht is... dat staat even terzijde.
Ik vind het gewoon over het algemeen niet kunnen als je (lees:)serieus gaat flirten met iemand die een relatie heeft, kijk als (en zo ben ik net zo goed) je gewoon flirt voor de lol, zonder dat je er echt iets mee wil bereiken prima, maar als je verliefd bent zoals TS en je wil het echt proberen vind ik het persoonlijk niet kunnen dat je dat ik een relatie doet. Hoe zou jij het vinden als een ander dat met jou vriend zou doen? Laten we eerlijk zijn, vind jij dat wel een goede basis? Ik vind het niet pessimistisch, eerder realistisch.

Marcella: tja als je je echt zo voelt moet je dat doen, als je het voor jezelf gaat houden en maar met iemand om blijft gaan heb je daar alleen jezelf maar mee. Dan ben je alleen jezelf maar aan het kwellen toch>?

Als een jongen of meisje het uitmaakt voor een ander zonder dat daar voor van alles gebeurd is, daar zie ik geen probleem in en het is doodzonde als je je dan druk gaat maken dat dit zich zou kunnen gaan herhalen.

Ik zou zelf niks zeggen, heb ook nooit in zo'n situatie gezeten, maar als iemand dat wel wil doen op een nette manier moet zij hij dat zelf weten.

Misschien heeft mijn man wel eens een liefdes verklaring gehad de afgelopen jaren, zou me niks verbazen in ieder geval, hij is namelijk een erg charmante man. Zonde als ik me daar druk om ga maken terwijl we het zo goed hebben samen.

swoeky

Re: In love op een kerel met een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:36

ik kan alleen maar zeggen wachten, heb ik ook gedaan 11 jaar (natuurlijk wel relaties gehad)lang en nu zijn we dan alsnog toch nog bij elkaar gekomen, ik was vrijgezel, hij hoorde dat en heeft mij meteen een sms gestuurd en nu zijn we samen echt gelukkig

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:52

_Micha_ schreef:
Winged schreef:
Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf. Afblijven dus!

Dit is toch wel echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

Je mag contact met hem hebben toch? Dat is niet verboden.
Ik zat in dezelfde situatie als jij ts alleen was ik de bezette en mijn vriendin jou. Mijn relatie liep al voor geen meter meer. En toen was daar ineens mijn huidige vriendin, ik had al eerder op het punt gestaan om er mee te kappen. Een keer wat gaan drinken met mijn vriendin (gewoon onder het mom van elkaar beter leren kennen, niks geen onzedelijke handelingen) en de volgende dag heb ik mijn relatie van toen beëindigd. Sommige dingen horen gewoon zo te zijn.

Ik vind niet dat je per direct geen contact meer met hem ma hebben maar gooi je ook niet als een goedkope dame voor zijn voeten. Als zijn relatie niet goed loopt gaat die toch wel uit zonder dat jij met hem hoeft te zoenen oid. En hem gewoon direct vragen naar zijn relatie kan ook geen kwaad. Dan kun je daar je conclusies op baseren.

Ik zou zo niet amused zijn als mijn vriendin wat met iemand zou gaan drinken om die persoon 'beter te leren kennen'. Ze mag met alles en iedereen vriendjes zijn, mag gaan en staan waar ze wilt. Maar als een andere meid/vrouw wat met haar wilt gaan drinken die haar leuk vind maar die ze verder niet kent?

En nee hoor ik ben niet de jaloerse vriendin.. Zij heeft namelijk een vriendin die ik ook ken, schat van een meid waarvan wij beide weten en die vriendin het zelf ook zegt dat ze gek is op mijn vriendin. Deze situatie is echter heel anders. Mijn vriendin voelt niks voor haar, die vriendin zal nooit wat proberen en is ook vriendschappelijk verbonden met mijn vriendin.

Maar iemand die je enkel van het stappen kent daar maar wat mee gaan drinken? Nee!