vriendje in Egypte... dringende vraag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:38

Er gaan bij mij allemaal belletjes rinkelen.
Ze moet een contract tekenen waarin staat dat zij bij/van hem is.

Misschien zijn we met zijn alle wel allemaal te achterdochtig, maar het klinkt niet goed.
Wel een beetje apart.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:38

Wel makkelijk gezegd laat hem maar hier komen, hebben jullie enig idee hoeveel moeite het kost om iemand uit zo'n land hierheen te halen?

Splash_

Re: vriendje in Egypte... dringende vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:41

Ik zou nooit, maar dan ook nooit zoiets ondertekenen. En mijn dochter ook echt niet laten gaan.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:43

Tjah voor je geliefde moet je wat over hebben....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:44

xNicolx schreef:

Om vervolgens niet meer thuis te komen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:46

xNicolx schreef:

Dit is wel heel makkelijk denken, sorry hoor. :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:46

Heel vreemd verhaal. Goed dat ze niets tekent.
Egypte is echt anders dan hier, en zelfs hier zou ik niets zomaar tekenen en zeker niet als ik niet begrijp wat er staat.

*Mijn (niet rijke) schoonzus is 10 jaar geleden tijdens een kameelrit in Egypte ontvoerd voor verkoop of losgeld. Klinkt als iets uit een film, maar echt gebeurd. Na betaling van losgeld gelukkig goed afgelopen.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:47

Splash_ schreef:
xNicolx schreef:

Ik reageerde op Captian. Dat het voor hem lastig zou zijn om naar Nederland te komen.

@ Captian: idd heel makkelijk. Maar nog veel dommer om gewoon zo naar Egypte af te reizen, ALLEEN.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:50

Ja, daar zullen de meningen over verschillen.. Ik ben ook alleen naar Egypte gegaan terwijl ik mijn vriend kende van 2 weekjes vakantie en twee maanden Skype. :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:51

ik hoop dat dit goed af gaat lopen

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:01

Ben erg benieuwd naar de afloop. Heb inderdaad ook al wat vreemde verhalen gehoord de keren dat ik in Egypte was. Je kunt wel gewoon contact opnemen met de ambassade en even navraag doen.
Dat ze alleen naar Egypte is gegaan lijkt me in deze ook niet de meest verstandige beslissing. Hou aan de andere kant maar een jonge verliefde vrouw van 25 tegen als ouder zijnde..
Maargoed, dat ligt nu in de verleden tijd, ze is daar nu toch al. Misschien wel verstandig om haar proberen over te halen om gewoon lekker in een hotelletje te verblijven?? Ze kennen elkaar in real life immers pas net, je weet niet wat die man van plan is, een raar papiertje, het blijft allemaal erg vreemd. In een hotel heeft ze in elk geval een reden om de nachten gescheiden door te brengen:)
Succes, ben erg benieuwd hoe het afloopt!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:02

Ik zou je vraag ook even stellen in het topic Relatie over de grens. Daar zitten meerdere bokkers met (een succesvolle) relatie uit Egypte! Zij kunnen je vast specifieker advies geven.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:13

RosiePosie schreef:
Heel vreemd verhaal. Goed dat ze niets tekent.
Egypte is echt anders dan hier, en zelfs hier zou ik niets zomaar tekenen en zeker niet als ik niet begrijp wat er staat.

*Mijn (niet rijke) schoonzus is 10 jaar geleden tijdens een kameelrit in Egypte ontvoerd voor verkoop of losgeld. Klinkt als iets uit een film, maar echt gebeurd. Na betaling van losgeld gelukkig goed afgelopen.

dat is dan mazzel!!!

een ver familielid is zo`n 40jr geleden verdwenen
ze was met haar man op vakantie en werd een auto ingetrokken en er is nooit meer wat van haar vernomen :n

huppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:22

Oei...wat een eng verhaal.
Ik wil dit verhaal wel even volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:31

Splash_ schreef:
Ik zou nooit, maar dan ook nooit zoiets ondertekenen. En mijn dochter ook echt niet laten gaan.

Dochter van 25 heb je echt niet meer zoveel over te zegen dat je dat kan tegenhouden. Meer dan advies geven zit er dan helaas niet meer in.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:39

xNicolx"
[quote="Splash_ schreef:
xNicolx schreef:

Ik reageerde op Captian. Dat het voor hem lastig zou zijn om naar Nederland te komen.

@ Captian: idd heel makkelijk. Maar nog veel dommer om gewoon zo naar Egypte af te reizen, ALLEEN.[/quote]

Feit is nou eenmaal dat een visum krijgen voor Nederland zo makkelijk niet is. Daar gaan maanden en maanden papierwerk in zitten, terwijl je als Nederlander gewoon op 't vliegtuig kan stappen.

25 is inderdaad een leeftijd waarop je je kind niet meer kan tegenhouden. Ze is in ieder geval verstandig genoeg om niet meteen te tekenen, dus ik denk dat ze ook niet meteen in zeven sloten tegelijk loopt.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:41

Mijn advies zou zijn om linea recta naar huis terug te keren en je niet verder in te laten met deze man.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:47

25 of niet, als ik zoiets van plan was zou ik linea recta vastgeketend worden en gemarteld tot ik bij bezinnen kwam.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:49

Wist je dat in egypte man wel van de vrouw mag scheiden.. Maar de vrouw niet van de man? En de vrouw het land niet mag verlaten zonder de man zijn toestemming?. Eh alarmbellen! Wegwezen bij die creep!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:50

Mijn eerste gedachte bij dit twijfelachtige verhaal: Die zien we nooit meer.. terug..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:54

Niets tekenen en vooral niet gaan!!! maar ze is al daar.

Oh Oh wat een domme meid, ik zou niet eens over na gaan denken wel of niet en of t wel klopt en of t normaal is of niet. Maar gewoon nee zeggen en niets tekenen en direct terug naar huis.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:57

ik volg dit ook even, ik heb een vriendin met een vriendje uit tunesie waar ze binnenkort weer heen gaat.. en ook ik maak me ontzettende zorgen

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:57

soeraya schreef:
Wist je dat in egypte man wel van de vrouw mag scheiden.. Maar de vrouw niet van de man? En de vrouw het land niet mag verlaten zonder de man zijn toestemming?. Eh alarmbellen! Wegwezen bij die creep!

Precies!

@TS, Sonjaja, als je verstandig bent zorg je dat de dochter van jouw vriendin dit a.s.a.p. te weten komt, met het advies om bij die man weg te blijven. Liefst direct naar huis. Doen hoor, dit is heel gevaarlijk!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:00

Ik denk dat er genoeg (waargebeurde) films en boeken zijn over dit onderwerp om te weten dat je dit dus NEVER NOOIT moet doen.
Op het allereerste vliegtuig naar huis en zo ver moeglijk weg van deze griezel! :oo

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:00

Wie gaat er nu iets tekenen als je niet weet wat er staat. Sorry hoor... maar als je dat doet heb je toch niet helemaal vooraan gestaan bij het uitdelen van het (gezond boeren) verstand.