Figureren staat vanaf nu echt definitief op mijn to-do list.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Vind het trouwens ook echt tof dat jullie zo goed en persoonlijk worden verzorgd en niet maar als een soort noodzakelijke dinges (kan het woord even niet bedenken
) worden behandeld.
Ze kennen allemaal onze namen en we kennen onze weg nu ook in het gebouw.
Om 6u zaten we op de trein en om stipt 7u kwamen we aan bij de studio. Het viel meteen al op dat er veel meer drukte was dan anders. Filmcrews werken altijd met first unit en second unit - first unit is de regisseur en het "beste" deel van de crew (cameramannen etc.) en filmt altijd de hele belangrijke scènes, terwijl second unit geregisseerd wordt door iemand anders dan de regisseur. Vaak worden er op één dag op 2 verschillende locaties gefilmd, en dan gaat first unit naar plaats A en second unit naar plaats B. Tot nu toe hadden wij dus alleen met de second unit gewerkt, een kleinere maar erg gezellige groep. Maar vandaag was dus de first én second unit in de studio, wat betekende dat de crew van 30 naar 70 man was uitgebreid. Alles was erg gehaast, de costume meisjes leken wel geïrriteerd door ons en de make-up werd minder grondig gedaan. We waren ook met 6 nieuwe figuranten. Maar die first unit had wel als gevolg wel dat alles veel sneller en efficiënter verliep omdat ze met veel meer waren, dus dat was wel tof
De vorige dagen moesten wij op de set komen wanneer alles nog in orde moest worden gebracht (inkleding van de set, belichting, positionering van de figuranten), wat vaak betekende dat je een uur zat te niksen voor alles in orde was gebracht.
(let vooral ook op het onderschrift
)
Bij de meisjes wordt het haar allemaal getoupeerd, mijn medefigurante zag er prachtig uit
De regisseur zelf was er ook (Bill Condon, heeft alle Twilight films, Babel etc. geregisseerd) dus dat was ook best indrukwekkend. Het was wel tof om te zien, want er waren fotografen en cameramannen die de hele tijd behind the scenes materiaal aan het filmen waren, ook van ons
), de hele tijd mensen die ongevraagd aan je komen pulken (ik schrok me steeds dood als die vrouw zonder aankondiging mijn shirtje langs achteren naar beneden trok
) dat je je afvraagt, hoeveel kan je make-up en costume veranderen op 1 minuut tijd?
We zaten in een soort van kantoorformatie, iedereen aan z'n eigen bureautje en helemaal vooraan Ben en Dan. Dat was één scène die dan steeds vanuit een ander standpunt werd gefilmd. De scènes volgden elkaar heel snel op, de tijd vloog voorbij, en voor we het wisten waren we 3 uur en 5 shots verder
Een paar keren kwamen wij niet in het achtergrondbeeld en mochten we toekijken terwijl Ben en Dan een scène filmden (wat heel uitzonderlijk is, want ze crew heeft helemaal niet graag dat wij rondhangen en als ze ons even een minuutje niet nodig hebben worden we van de set gestuurd). Echt heeeeel fascinerend! Als wij in de achtergrond zaten, hadden ze vaak een stuk of 5 takes nodig om het shot goed te krijgen, en dan was het vaak omdat één van ons iets fout had gedaan
Maar als het alleen Dan en Ben waren, hadden ze soms het shot in één keer perfect. Heel bijzonder 
's Ochtends hadden we ook al uitgebreid ontbijt gekregen met koffiekoeken, verse fruitsla, yoghurt, omeletten die ter plaatse naar wens werden gebakken. Ik heb me iig tonnetje rond gegeten vandaag 

uiteraard terwijl ik braaf deed alsof ik aan het werk was
Daarna was het gedaan maar werden we voor de veiligheid nog op de set gehouden, omdat de regisseur soms plots wil dat er één of 2 figuranten in de achtergrond zitten om het shot niet te leeg te laten. Uiteindelijk hebben we gewoon de hele namiddag spelletjes gespeeld en films gekeken, dus het was wel weer gezellig 
En het eten zal ik ook missen
En de sfeer vandaag was heerlijk ontspannen. Dinsdag was er maar één acteur (Benedict) en die was heeeel gespannen omdat alles erg snel moest gaan en hij best onder druk stond. Maar vandaag was Daniel er dus ook en wat een heerlijke vent is dat
Terwijl Benedict echt moeite doet om ons te ontwijken (loopt een hele omweg om niet via ons te moeten komen, maakt geen oogcontact), komt Daniel ieder halfuurtje voorbijgelopen. Hij praat ook heel vriendelijk terug als je hoi zegt en hij heeft zelfs met ons even meegekeken naar Avengers
Ben was overigens ook wel beduidend meer ontspannen, ben hem een paar keren op de gang tegen gekomen en hoi gezegd en toen groette hij me lief terug en lachte hij, terwijl hij de vorige dagen echt alle oogcontact vermeed
(Overigens ga ik er nooit aan wennen dat ik wereldberoemde acteurs zomaar tegenkom als ik onderweg ben naar het toilet
)
We moeten 9.00-20.30 op de set zijn en er gaan heel veel toffe scènes gefilmd worden, dus ik ben reuzebenieuwd
Ik had nog gehoopt dat ik misschien in nog een andere figurantenrol mocht spelen in deze film, maar ze vertelden ons vandaag dat dat niet kon omdat we in deze rol al erg veel in beeld kwamen en ze willen geen problemen met continuity hebben als een hacker plots verschijnt onder de gedaante van een journalist ofzo
Aan de andere kant is dat natuurlijk positief want het betekent dat ik in beeld kom!
Berdien schreef:Wat zul jij in een gat vallen als dit alles klaar is, je zit zo in een andere wereld nu! Maar wát een ervaring
Maar ik vind het net tof dat iedereen zo gelijkwaardig is. De crew behandelt ons heel lief, de man die ons in de scène moet plaatsen en dus beslist wie wat doet is ook erg vriendelijk en constructief, noemt ons altijd "you lovely lady" en zegt ook altijd dat we het super doen. Je moet ook nooit bang zijn om even iets te vragen want ze beantwoorden je vragen altijd maar al te graag. 
Make-up, haar en costumes zijn gedaan. We zitten nu te wachten op een groep van 10 kinderen die blijkbaar ook een scène moeten vinden

Supervriendelijke kerel! Hij heeft oa. alle Twilights en Babel gemaakt. Dus wij: "thanks, we are big big fans of your work!" hij: "oh surely not Twilight?" 

Die groepsfoto is ook echt vet!!
Ook echt super dat Benedict ook met jullie op de foto wil!
Yasmine schreef:De regisseur Bill Condon stond hier net in de gang (hij was er al de hele dag niet) dus we hebben hem om een groepsfoto gevraagdSupervriendelijke kerel! Hij heeft oa. alle Twilights en Babel gemaakt. Dus wij: "thanks, we are big big fans of your work!" hij: "oh surely not Twilight?"

Ha! Ben helemaal blij voor je