Een dag in het leven van een filmster Update!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Re: Een dag in het leven van een filmster Update!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:18

Klinkt echt heeeel vet, Yasmine! :D

Figureren staat vanaf nu echt definitief op mijn to-do list. :P

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:46

Ik vind je updates zo leuk om te lezen, het klinkt echt als een fantastische ervaring :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:00

Gaaf hoor zo'n ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:03

Ik geniet ook nog steeds lekker met je mee, Yasmine! :D Vind het trouwens ook echt tof dat jullie zo goed en persoonlijk worden verzorgd en niet maar als een soort noodzakelijke dinges (kan het woord even niet bedenken :') ) worden behandeld. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:00

Ja precies Eef, ik vind het ook leuk dat we zo leuk opgevangen worden. :j Ze kennen allemaal onze namen en we kennen onze weg nu ook in het gebouw.

Oké, even een samenhangend verslagje :P

Om 5u ging de wekker :O Om 6u zaten we op de trein en om stipt 7u kwamen we aan bij de studio. Het viel meteen al op dat er veel meer drukte was dan anders. Filmcrews werken altijd met first unit en second unit - first unit is de regisseur en het "beste" deel van de crew (cameramannen etc.) en filmt altijd de hele belangrijke scènes, terwijl second unit geregisseerd wordt door iemand anders dan de regisseur. Vaak worden er op één dag op 2 verschillende locaties gefilmd, en dan gaat first unit naar plaats A en second unit naar plaats B. Tot nu toe hadden wij dus alleen met de second unit gewerkt, een kleinere maar erg gezellige groep. Maar vandaag was dus de first én second unit in de studio, wat betekende dat de crew van 30 naar 70 man was uitgebreid. Alles was erg gehaast, de costume meisjes leken wel geïrriteerd door ons en de make-up werd minder grondig gedaan. We waren ook met 6 nieuwe figuranten. Maar die first unit had wel als gevolg wel dat alles veel sneller en efficiënter verliep omdat ze met veel meer waren, dus dat was wel tof :j De vorige dagen moesten wij op de set komen wanneer alles nog in orde moest worden gebracht (inkleding van de set, belichting, positionering van de figuranten), wat vaak betekende dat je een uur zat te niksen voor alles in orde was gebracht.

De deur waar we steeds door moeten lopen, voelt nog altijd vreemd dat wij deel van de productie zijn :)) (let vooral ook op het onderschrift :') )
Afbeelding

's Ochtends in de make-up, heel professioneel allemaal, heerlijk :D Bij de meisjes wordt het haar allemaal getoupeerd, mijn medefigurante zag er prachtig uit 8-)
https://pbs.twimg.com/media/BEvNk6DCAAE9Jlo.jpg

Om 9u was iedereen klaar, opgemaakt en in costume en werden we naar de set gebracht. 2u klinkt overigens als heel veel tijd om mensen aan te kleden en op te maken, maar ik kan je verzekeren dat het echt rennen en je reppen was om klaar te zijn wanneer ze je nodig hadden. Maar goed, we mochten meteen de set op, stonden gelijk al 50 mensen ons te bekijken achter de camera ipv de gebruikelijke 20, wat best intimiderend was omdat wij tijdens de eerste scène naar de camera (en dus ook de crew) gericht waren. := De regisseur zelf was er ook (Bill Condon, heeft alle Twilight films, Babel etc. geregisseerd) dus dat was ook best indrukwekkend. Het was wel tof om te zien, want er waren fotografen en cameramannen die de hele tijd behind the scenes materiaal aan het filmen waren, ook van ons :D

Maar goed, we merkten wel meteen dat die first unit het niveau vandaag ook wat hoger legde. De vorige dagen was het altijd een keer of 5 rehearsal om te kijken of de background action (wat wij doen dus) wel goed zat, of er niet teveel mensen hetzelfde deden enz. Maar vandaag was het heel doelgericht: jij doet dit, jij doet dat, jij loopt naar je bureau, jij hangt aan de telefoon. Steeds een make-up en kledingcheck voor iedere take (de costume director werd heeeeel boos van alle jongens die hun broeken te laag hadden hangen waardoor je hun boxer zag als ze neerzaten _O- ), de hele tijd mensen die ongevraagd aan je komen pulken (ik schrok me steeds dood als die vrouw zonder aankondiging mijn shirtje langs achteren naar beneden trok :') ) dat je je afvraagt, hoeveel kan je make-up en costume veranderen op 1 minuut tijd? :+
Het tofste van al: Benedict en Daniel Bruhl, de 2 hoofdacteurs, zaten in alle scènes *\o/* We zaten in een soort van kantoorformatie, iedereen aan z'n eigen bureautje en helemaal vooraan Ben en Dan. Dat was één scène die dan steeds vanuit een ander standpunt werd gefilmd. De scènes volgden elkaar heel snel op, de tijd vloog voorbij, en voor we het wisten waren we 3 uur en 5 shots verder :oo Een paar keren kwamen wij niet in het achtergrondbeeld en mochten we toekijken terwijl Ben en Dan een scène filmden (wat heel uitzonderlijk is, want ze crew heeft helemaal niet graag dat wij rondhangen en als ze ons even een minuutje niet nodig hebben worden we van de set gestuurd). Echt heeeeel fascinerend! Als wij in de achtergrond zaten, hadden ze vaak een stuk of 5 takes nodig om het shot goed te krijgen, en dan was het vaak omdat één van ons iets fout had gedaan :') Maar als het alleen Dan en Ben waren, hadden ze soms het shot in één keer perfect. Heel bijzonder :j

's Middags kregen we heeeerlijke lunch! Weer één van de voordelen van de first unit die aanwezig was: iedereen werd verwend :D 's Ochtends hadden we ook al uitgebreid ontbijt gekregen met koffiekoeken, verse fruitsla, yoghurt, omeletten die ter plaatse naar wens werden gebakken. Ik heb me iig tonnetje rond gegeten vandaag :Y)
Afbeelding

De namiddag was iets minder spannend. We werden na de lunch nog één keer een uurtje op de set geroepen, weer voor een shot met Ben. Deze keer zat hij enkele bureaus voor mij en we moesten ons hoofd achter het computerscherm verstoppen van de camera, dus ik kon lekker ongegeneerd gluren O:) uiteraard terwijl ik braaf deed alsof ik aan het werk was :P Daarna was het gedaan maar werden we voor de veiligheid nog op de set gehouden, omdat de regisseur soms plots wil dat er één of 2 figuranten in de achtergrond zitten om het shot niet te leeg te laten. Uiteindelijk hebben we gewoon de hele namiddag spelletjes gespeeld en films gekeken, dus het was wel weer gezellig :D

Morgen filmen we weer alleen met second unit, dus dan zal het weer wat meer ontspannen en kleinschaliger zijn. Wat best jammer is, want ik vond die bedrijvigheid vandaag net tof en alles verliep erg snel en efficiënt. :) En het eten zal ik ook missen :+ En de sfeer vandaag was heerlijk ontspannen. Dinsdag was er maar één acteur (Benedict) en die was heeeel gespannen omdat alles erg snel moest gaan en hij best onder druk stond. Maar vandaag was Daniel er dus ook en wat een heerlijke vent is dat :D Terwijl Benedict echt moeite doet om ons te ontwijken (loopt een hele omweg om niet via ons te moeten komen, maakt geen oogcontact), komt Daniel ieder halfuurtje voorbijgelopen. Hij praat ook heel vriendelijk terug als je hoi zegt en hij heeft zelfs met ons even meegekeken naar Avengers :)) Ben was overigens ook wel beduidend meer ontspannen, ben hem een paar keren op de gang tegen gekomen en hoi gezegd en toen groette hij me lief terug en lachte hij, terwijl hij de vorige dagen echt alle oogcontact vermeed :+ (Overigens ga ik er nooit aan wennen dat ik wereldberoemde acteurs zomaar tegenkom als ik onderweg ben naar het toilet :') )

Dus, hééééél fijne dag vandaag, benieuwd naar de laatste dag morgen :D We moeten 9.00-20.30 op de set zijn en er gaan heel veel toffe scènes gefilmd worden, dus ik ben reuzebenieuwd :):)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:17

Tof verslag :D :D

Wat zul jij in een gat vallen als dit alles klaar is, je zit zo in een andere wereld nu! Maar wát een ervaring :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:29

Wauw wat een super verslag!! :D

Jij schrijft ook echt heerlijk! ik zie je gewoon zitten daar..

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:47

Blijf vooral updaten! Geweldige verhalen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 00:20

Ik wou dat ik nog veel kon updaten, maar morgen is de laatste dag -O- -O- Ik had nog gehoopt dat ik misschien in nog een andere figurantenrol mocht spelen in deze film, maar ze vertelden ons vandaag dat dat niet kon omdat we in deze rol al erg veel in beeld kwamen en ze willen geen problemen met continuity hebben als een hacker plots verschijnt onder de gedaante van een journalist ofzo :+ Aan de andere kant is dat natuurlijk positief want het betekent dat ik in beeld kom! 8-)
Maar om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat deze week overtroffen kan worden. We hebben zo'n toffe groep figuranten, zitten op een prachtige set, hebben een leuke crew, zitten dicht bij de acteurs, en ik denk dat het zo ongeveer overal veel onpersoonlijker is.

Berdien schreef:
Wat zul jij in een gat vallen als dit alles klaar is, je zit zo in een andere wereld nu! Maar wát een ervaring :D

Precies, ik zit echt in een soort roes en alternatief universum. Als je daar binnen bent, is het ook doodnormaal dat je Daniël Brühl tegenkomt onderweg naar het toilet, terwijl ik pas besef hoe bizar en surreëel het is als ik het aan vrienden vertel :D Maar ik vind het net tof dat iedereen zo gelijkwaardig is. De crew behandelt ons heel lief, de man die ons in de scène moet plaatsen en dus beslist wie wat doet is ook erg vriendelijk en constructief, noemt ons altijd "you lovely lady" en zegt ook altijd dat we het super doen. Je moet ook nooit bang zijn om even iets te vragen want ze beantwoorden je vragen altijd maar al te graag.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 01:15

Toch even een reactie, nu het helaas al bijna voorbij is voor je! :(:)
Maar wat gaaf om mee te maken zeg, dat wereldje! Zo met alle werkzaamheden en acteurs!
Ik lees nog even verder mee! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 11:14

Ben is er weer :D Make-up, haar en costumes zijn gedaan. We zitten nu te wachten op een groep van 10 kinderen die blijkbaar ook een scène moeten vinden :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 14:30

We hebben daarstraks een uur mogen filmen, wel met alleen figuranten en geen acteurs. Er zijn wel wat acteurs die later vandaag aankomen, maar ze zijn er nu dus nog niet. We hangen maar wat rond, nu zijn ze aan het filmen met 10 erggggg schattige heel blonde kindjes <3

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:48

Geniet er nog maar even van :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:15

Ik ben zo vreselijk jaloers! :D
Ik zou zo graag een keer mee willen lopen, hoef niet eens in beeld te komen. Maar bijvoorbeeld een aflevering van een serie, vanaf de eerste minuut dat ze het script krijgen tot de laatste minuut dat alles erop staat. Ik ben echt benieuwd hoe alles gaat.
En ja, ik ben nu ook al aardig groen van jaloerzie :D
Geniet nog van je laatste dagje!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 15:59

De regisseur Bill Condon stond hier net in de gang (hij was er al de hele dag niet) dus we hebben hem om een groepsfoto gevraagd :D Supervriendelijke kerel! Hij heeft oa. alle Twilights en Babel gemaakt. Dus wij: "thanks, we are big big fans of your work!" hij: "oh surely not Twilight?" :')

Afbeelding
Hij staat in het midden, hij is een beetje een klein ventje :))

Straks nog een paar scènes shooten! En ik ben naar de personal assistent van Ben gegaan en heb gevraagd of we een groepsfoto mogen maken omdat we hier toch al 4 dagen zitten, en ze zei dat het geen probleem is en dat Ben het graag doet. Dus die komt straks :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:06

Toffe foto en haaaaaaaaa dat laatste! *\%/*

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:09

Ik had in het begin van het topic al eens eens een berichtje geplaatst en ben blijven meelezen. Echt heel echt leuk zeg! :D Die groepsfoto is ook echt vet!! :D Ook echt super dat Benedict ook met jullie op de foto wil!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:12

Leuke foto! Echt een klein mannetje inderdaad. :))

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:15

Yasmine schreef:
De regisseur Bill Condon stond hier net in de gang (hij was er al de hele dag niet) dus we hebben hem om een groepsfoto gevraagd :D Supervriendelijke kerel! Hij heeft oa. alle Twilights en Babel gemaakt. Dus wij: "thanks, we are big big fans of your work!" hij: "oh surely not Twilight?" :')

Meende 'ie dat nou serieus of was dat meer een grap omdat iedereen 't zulke **** vind? :))

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 16:26

Hij zei het al lachend, ik denk dat hij wel snapt dat die films niet zo populair is bij onze leeftijdscategorie :+

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:32

Denk dat dat moeilijk was om te missen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:43

Haha geweldig! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:28

Geweldig leuke verslagen weer! En die regisseur, humor heeft hij wel :')
En wat leuk dat jullie met Ben op de foto mogen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:06

OOOOOOOOH DIE FOTO MET BEN! Je staat wel op de goeie plek, Yasmine! :D Ha! Ben helemaal blij voor je :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:11

Foto met Ben? Waar??