Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:45

Ik denk dat ik bij toekomstige relaties ook vanaf de eerste date alles bij ga houden.
Reiskosten, uurloon, alles wat ik uitgegeven heb, de kosten voor de anticonceptiepil, wasmiddel van het beddengoed, afschrijving omdat het bed harder slijt als je samen slaapt... :')

karuna
Drukke kabouter

Re: Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:56

Als hij je geld heeft geleend zou ik dat terug betalen, op de een of andere manier. Dat zou voor mij toch wel belangrijk zijn, voor mijn eigen gevoel ook. Heeft hij het stalgeld betaald omdat je het zelf niet kon betalen of omdat hij het wilde? En hoeveel spullen heeft hij voor je paard gekocht. Gaat het om duizenden euros of een paar honderd? Hoe lang hebben jullie een relatie gehad trouwens?

Maar geld voor pizza oid. Wat sneu om dat terug te moeten betalen, om er uberhaupt aan te denken dat terug te vragen. Dan ben je wel erg gehecht aan je centjes.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:03

Belachelijk. Wat een dramaqueen zeg! Wettelijk kan hij niks, want alles wat hij je geeft is schenking (is mijn juridische opleiding toch nog ergens goed voor :Y) ) En verder als je je er beter door voelt kado's terug geven maar verder ook niks. Mocht het gedreig niet ophouden zal ik een melding maken bij de politie en natuurlijk je ouders even op de hoogte stellen:). Sterkte er mee en weg met die vent.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:05

TS, je hebt hem goed gekwetst denk ik :P

Belachelijk dat ie het allemaal terug wilt zeg...
Mocht je er echt last van krijgen, gewoon naar de politie stappen :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:18

Konstantine schreef:
Ik denk dat ik bij toekomstige relaties ook vanaf de eerste date alles bij ga houden.
Reiskosten, uurloon, alles wat ik uitgegeven heb, de kosten voor de anticonceptiepil, wasmiddel van het beddengoed, afschrijving omdat het bed harder slijt als je samen slaapt... :')

_O-

- Eten
- Lingerie
- Make-up
- Extra verzorgingsproducten
- Boekjes ''Hoe kom ik los van mijn moeder in 3 stappen'' en ''Testosteron opbouw van puber tot man''
- Ruggengraat (ander materiaal dan rubber)
- ***-gerelateerde materialen...

:+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:22

Oh ja, en tandpasta, want hij heeft z'n tanden ook wel eens bij mij thuis gepoetst.
Waterrekening, douchegel, shampoo, want hij heeft ook gedoucht.

Als die gast van TS mijn ex was wist ik het wel. }:)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:27

Kijk en luistergeld....
Afschrijving fototoestel
Emotionele schade door alle spullen terug te eisen waar je zoveel waarde aan hecht.... O:)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:28

Telefoonrekening en afschrijving telefoon, zelfde voor je laptop als je met hem hebt geskyped.
Gevarengeld, omdat je zijn pitbull-moeder hebt moeten trotseren. :')

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:33

- Potentieel misgelopen relatie/PINO-kandidaten-schade
- Therapie ''Hulp bij ontoerekeningsvatbare gezinsleden''

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:37

Is wel lachwekkend om te lezen maar laten we wel opletten dat ts niet te veel in een lachstuip schiet, dit soort mannetjes altijd serieus nemen. Je weet nooit hoe achterlijk ze kunnen reageren, vooral als hij erachter komt dat ook nog eens belachelijk (en terecht) gemaakt word.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:37

Pak een grote doos doe de spullen er in en gooi die vandaag nog voor zijn voordeur
Geld hoef je niet te doen hij was er zelf bij toch.
Mocht hij nog meer te zeuren hebben dreigen met aangifte.
Niet je leven laten vergallen door zo'n loser die zelfs zijn mama voor zijn karretje spant.
Succes ermee en laat je niet op de kop zitten meid

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:38

bigone schreef:
Is wel lachwekkend om te lezen maar laten we wel opletten dat ts niet te veel in een lachstuip schiet, dit soort mannetjes altijd serieus nemen. Je weet nooit hoe achterlijk ze kunnen reageren, vooral als hij erachter komt dat ook nog eens belachelijk (en terecht) gemaakt word.

Ik maak me over het algemeen pas zorgen als ik weet dat er meer dan 3 haren groeien daar beneden..... :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:45

Mijn eerste reactie was ook serieus, maar intussen mag TS hem best ook een beetje uitlachen omdat 'ie zo kansloos is. :')

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:49

Maar om hoeveel geld gaat het dan nu? Want las iets over een lening die hij toen niet terug wilde en nu wel? Anders neem je gewoon al je paarde troep mee naar t werk, niet wassen en geeft het terug :') Dan zoekt hij het maar uit waar die t laat daar :P

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:00

"Vroegah" was het normaal dat je alle tastbare dingen teruggaf, omdat een relatie toen zo ongeveer per definitie leidde tot een huwelijk en het meestal dingen voor de uitzet betrof. Maar kom dat was zelfs voor mijn jeugd (en ik ben nu 54). Dus dit soort gedrag is ronduit belachelijk, pathetisch en zielig. Als het gaat om een lening ja dat is een ander verhaal, maar dit??

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:03

Maar goed dat dit mijn ex niet is, die had geweten ook dat hij die spullen terug eist.
Ik heb bijvoorbeeld nog heel veel oude paardenspullen liggen, hij zou het allemaal krijgen, bij de voordeur, beschimmeld en al. Pizza's? Ergens een boel over de datum diepvries pizza's inslaan, laten ontdooien en ze in de voortuin leggen. Een mooie lange lijst maken met alle bovenstaande schade die je het geleden met totaalsom onderaan. Idd een aantal zakken met paardenmest voor de voordeur, de overblijfselen van de stallingskosten.

Oh nee, die jongen zou echt voorlopig niet van me af zijn :n

Krijg er spontaan zin in :')

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:03

Ik zou de eer aan mezelf houden, alle vieze paarden spullen in een doos. Die halve maand paarden stalling er bij en een weel lang iedere avond een pizza bij hem laten bezorgen :D . Het zijn maar spullen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:19

Ik denk dat ze dan bij de plaatselijke Domino's ook nog eens kunnen lachen, als je belt, bestelt voor een week (en dan echt een vieze pizza, met een crème fraiche-bodem, kilo's pepers, uien en knoflook erop of zo) en uitlegt waarom. :')
Is 'ie niet toevallig allergisch voor één of ander pizza-ingrediënt? Dat je zeker weet dat 'ie er geen lol van heeft omdat 'ie ze niet kan opeten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:25

Dat je geen drankjes en pizza's enzo terug hoeft te betalen, dat is natuurlijk duidelijk :P

Maar zoals ik wel eens bij een jongeman heb gezien jaren geleden...die jongen was veels te lief, had een vriendinnetje dat nog op school zat terwijl hij al werkte.

Vriendinnetje vond het heel normaal dat hij alles voor haar betaalde, hij wilde graag met haar verder en wilde zijn geld best in haar investeren en zo samen wat opbouwen. Kocht apparatuur en spullen zodat ze samen leuk filmpjes konden kijken, kocht een scooter voor haar zodat ze daarmee ook naar hem toe komen (in plaats van hij altijd naar haar / haar ophalen) zolang ze nog geen rijbewijs had, voor allebei een mooie telefoon zodat ze goed contact konden houden....

En vriendinnetje ging er met een andere jongen vandoor en zei net zoals heel veel bokkers hier: eens gegeven blijft gegeven, al die spullen heb je voor mij gekocht, aan mij gegeven dus die zijn van mij :j

Ik snap het idee dat zo'n meid denkt dat zij recht heeft op al die spullen....maar toch vind ik het niet kloppen en zou ze die dure dingen naar mijn mening gewoon terug moeten geven. Beetje die jongen berooid achterlaten en zelf met een ander liggen krikken -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:27

Vandaar dat ik zelf de eer aan mezelf zou houden en leningen en dure producten zou teruggeven. Gewoon om er zelf geen nare bijsmaak van te krijgen. Of zou dat leeftijdsverschil zijn?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:28

Maar daar zou je je zelf toch ook niet prettig bij moeten voelen?
Als je vriend alles haalt en je nooit wat kunt terug doen en het dan ook nog eens houden.
Dan ben je gewoon een aso-wijf hoor. Geleend geld ed hoor je naar mijn inziens ook gewoon terug te betalen na het verbreken van een relatie. Maar pizza's.......................................... :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:34

Ja, dat van die pizza's is natuurlijk zielig :P

Tenzij hij net vorige week op een feestje voor haar voor 50 man pizza's voorgeschoten heeft :P

Ik vind ook dat je dure dingen best terug kunt geven, het was immers een investering in de relatie en die is er niet meer.... zou dat zelf ook doen tenzij de ex zegt dat het echt niet hoeft en je op een "goede" manier uit elkaar gaat.

Op een slechte manier zou ik sowieso niks meer van zo'n lül willen hebben.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:46

Pizza's en drankjes is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
geld, en andere gekochte spullen zou ik voor mijn eigen gevoel teruggeven dat is natuurlijk persoonlijk.
En verder succes ermee, ik denk dat je zoals al vaker gezegd beter af zonder hem !;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:20

Maar Ts geeft niet aan wat van paardenspullen het zijn. Bv een zadel zou ik wel terug geven of betalen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:33

kohtje schreef:
Maar Ts geeft niet aan wat van paardenspullen het zijn. Bv een zadel zou ik wel terug geven of betalen.

Als het een cadeau was, kon hij er mooi naar fluiten.....

Anders is het geen cadeau maar een leen-object