Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:13

Ik heb laatst gedroomd dat de staart van mijn paardje in brand stond. Het arme ding was helemaal in paniek en riep naar me (vond het doodnormaal dat ze kon praten :+ ) 'Petra! Ik weet niet wat ik moet doen!' met een heel bang, kinderlijk stemmetje. Ik ben echt dagen naar geweest van die droom. Elke dag bang dat ik gebeld zou worden dat er iets met mijn paardje was.

Mijn overleden paardje komt me ook af en toe opzoeken in mijn droom. Dan staat ze ineens op een grote wei bij stal met een grote kudde paarden, of we ze is mee op vakantie. In mijn droom is ze altijd blij en vrolijk, en kan ze gewoon lekker rondrennen en spelen. Ik heb echt het idee dat ze dan even langs is geweest.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:21

Dat gevoel herken ik heel goed, mijn dromen kunnen vrij heftig zijn en 9/10 keer herinner ik me ze nog! Ik kan soms ook echt een dag er naar van zijn en mezelf afwezig voelen!

Lees hier ook over vliegen in een droom, dat herken ik ook, hoog de lucht in werkelijk door te flapperen met mijn armen, hoger en hoger een heerlijk gevoel. En de teleurstelling als ik dan wakker word he.. :')

Kennen jullie dat trouwens ook dat je wel eens wakker word en je zo onhandig hebt gelegen waardoor je arm zo heftig slaapt dat je deze niet omhoog krijgt, of dat je arm gewoon omklapt omdat je er geen controle over hebt? Ik droom wel eens dat mijn arm raar doet en dan word ik dus wakker en probeer ik mijn arm omhoog te doen en valt die zo pats in m'n gezicht.

En tanden die uitvallen vreselijk! Schrik altijd in paniek wakker en betast heel m'n mond haha!

Collie2008

Re: Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:59

Ik droomde laatst dat mn zusje op zolder bezig was een kastje in elkaar te zetten...Ik zou helpen, maar onderweg werd ik steeds afgeleid...Ik wist dat mn zusje met de minuut kwader werd...Eenmaal op zolder, struikelde ik over t kastje heen. Tegelijkertijd viel ik uit mn bed...Dus ik viel echt...Volgende ochtend dacht ik ís dit nu echt gebeurd'? Maar m'n nachtkastje, lamp etc. lagen allemaal om dus blijkbaar toch...Was bont& blauw :D

De hele dag zitten nadenken en dubben...zo raar....Doe wel vaker slaapwandelen in drukke periodes, dus dat zal dit ook zijn geweest (zit in verhuizing)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:33

Mm ja ik kan soms ook heel raar dromen en soms lijkt het ook net echt :\

Een droom die ik héél vaak heb, is dat ik ineens in een vreemd huis lig in een bed. Dan ben ik totaal de weg kwijt en het is dan midden in de nacht. Ik word dan heel bang dat iemand mij ondekt in dat bed, in die kamer en wil dan ontsnappen en naar huis, Meestal stap ik dan ook echt uit het bed en word ik wakker als ik eenmaal sta of bij de trap thuis ben. En dan is het echt even omschakelen dat ik gewoon veilig thuis ben en het alweeer die droom was :\ :\

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:47

Balou_k schreef:
Kennen jullie dat trouwens ook dat je wel eens wakker word en je zo onhandig hebt gelegen waardoor je arm zo heftig slaapt dat je deze niet omhoog krijgt, of dat je arm gewoon omklapt omdat je er geen controle over hebt? Ik droom wel eens dat mijn arm raar doet en dan word ik dus wakker en probeer ik mijn arm omhoog te doen en valt die zo pats in m'n gezicht.

Oja, zo herkenbaar dit _O-
Ik begon ook gelijk te lachen toen ik dit las, ik ben dus niet de enigste _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:54

Oooh herkenbaar!

In april is onze hond overleden, waarschijnlijk een vergiftiging of een inwendige bloeding. Die avond was hij niet helemaal lekker en zijn m'n vader en ik naar de veearts geweest met de hond. Daar is hij overleden helaas. Regelmatig droom ik dat hij dit toen heeft overleefd, maar dat hij opnieuw zo vreselijk ziek werd en we de veearts maar niet belden om hem uit zijn lijden te verlossen. VREESELIJK.
Ik ben er vaak een paar dagen heel erg naar van en droom het dan een paar dagen achter elkaar weer. Dan praat (en huil) ik er met iemand over en dan is het weer een poosje weg of komt onze hond in een mooie droom terug op een goede manier.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:36

Ik heb ooit eens gedroomd dat mijn vriend voor m'n neus vreemd ging met een oud klasgenoot van 'm. -O- 't is maar een droom maar sindsdien ben ik echt heel bang om hem ooit kwijt te raken.

happy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:17

ik had vannacht gedroomd dat ik maar nog 5 dagen te leven had en dat ik plotseling verlieft werd op iemand die ik niet ken :(

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:14

Ik heb een keer gedroomd dat m'n onderbenen eraf waren (geamputeerd) en daardoor zou ik nooit meer kunnen wijken... ik werd huilend wakker en heb de rest van die dag nog regelmatig de droom geprobeerd te begrijpen zonder succes helaas... maar nog tot de dag van vandaag kan ik me die droom haarfijn herinneren en heb ik groot respect voor de ruiters met een beperking gekregen _/-\o_

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:16

Ik droomde laatst dat ik mijn vader voor mijn ogen zag sterven. Ook al is hij in het echt al even dood, ben ik er toch een paar dagen van de leg door geweest.