Ik denk dat je de eerste stap al hebt gezet door het hier te vertellen
De volgende stap is denk ik je ouders maar ik kan me ook voorstellen dat het een drempel is.
Het is zo jammer wat pesten kan doen met je zelfbeeld en zelfvertrouwen. Jammer ook dat de school niet een pestprotocol heeft of er meer aandacht aan besteedt. Er is op dit moment zoveel aandacht in de media over pesten en dan spreekt iedereen er schande van. En toch gebeurt het zoveel

gezien alle ervaringsdeskundigen. Het verbaast me eerlijk gezegd ook dat leraren niks door lijken te hebben.
Er lijkt ook niks te veranderen, ik ben vroeger in de eerste 3 klassen ook gepest al was het niet zo erg als wat ik hier allemaal lees.
Het ging over toen ik het "stuk" van de school had versierd, goh wat was ik toen populair ineens
Terug slaan zou ik je niet aanraden het kan goed uitpakken maar ook helemaal verkeerd.
Ik geef kanjertraining op mijn basisschool, we proberen kinderen zoveel mogelijk handvatten te geven om gedrag te herkennen en de mogelijke oplossingensstrategieen toe te passen. Zowel pesters als de gepesten en niet te vergeten de meelopers.
Maar ik weet niet goed of de basischoolskills nog afdoende zijn in H4.
Zorg dat je niet ergens alleen in een hoekje staat maar zorg dat je zoveel mogelijk tussen de mensen blijft. Ben jij de enige die gepest wordt? Kijk eens goed rond naar leerlingen waar je bij zou kunnen gaan staan.
En raap je moed bij elkaar en maak het bespreekbaar of dat nou met je ouders, iemand van school, een vriendin of hier op bokt is.