Psychose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:06

Bloempjebokt schreef:
Nee hij heeft hiervoor nooit klachten gehad. Ja dat is voor mij wel een 'geluk' want merk wel dat ik er daardoor echt veel beter mee om kan gaan. Dank je wel.

graag gedaan maar ik hoop echt dat het snel weer beter gaat.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:19

Veel herkenbare dingen. Helaas zelf ook ervaring met deze nare ziekte... en je kan soms alleen maar machteloos toe kijken.
Hoe ermee om te gaan, pff kan het je niet vertellen. Wel 1 ding, pas ook goed op jezelf. Klinkt gek want je hebt zoveel zorgen om je vriend maar je kan pas voor iemand zorgen als je ook voor jezelf zorgt. Als je meer zou willen weten hoor ik het wel maar vind het nu beter om aandacht voor jou verhaal te hebben.

pniekepnak

Re: Psychose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:22

Gefeliciteerd met jullie 4-jarig samenzijn TS!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:33

Hoe is jullie dag verlopen.
Ik hoop zo dat jullie toch nog wat konden genieten.

Bloempjebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 03:33

We hebben een erg leuke dag gehad :j
Had allemaal lekkere dingen meegenomen en een leuke film.
Heerlijke bosche bollen maar wat een drama met eten haha.
Hij is op dit moment erg stabiel gedurende de dag dus dat is fijn!
Misschien mag hij maandagavond een nacht thuis slapen ( zijn 3 weken gedwongen opname zijn dan voorbij en dat word zoals het er nu uitziet niet verlengd) maar dat is nog even afwachten.
Heb ook een goed gesprek gehad met mijn vriend, zijn PB'er en zijn psychiater.

Dank jullie wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 04:33

Fijn dat het zo'n goede dag was! Probeer dat gevoel vast te houden!

Bloempjebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 02:57

Vandaag had hij een mindere dag, er is ook een arts bij gekomen om zijn medicatie te verhogen.
Waarschijnlijk gaat hierdoor zijn gedwongen opname nog wel langer duren hij is nog te wisselend.
Erg vervelend voor hem maar ben bang dat ze hem anders met een week weer op konden halen omdat hij bij hun de laatste dagen behoorlijk helder was alleen bij mij was hij wel wisselend omdat hij nog steeds alleen mij helemaal vertrouwd.
( daar wisten ze ook wel van maar als hun het niet zien word het wel lastig).

Hij had me wel opgegeven voor een familiecontact avond maar moet even kijken hoe ik met mijn werk zit anders ga ik er denk ik wel even naartoe..

Verder nog leuke avond bij vriendin gehad, was wel even lekker meiden onder elkaar lekker kletsen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:11

Jammer dat het weer wat minder gaat. En als zijn gedwongen opname verlengd wordt dan zou ik daar persoonlijk alleen maar gelukkig mee zijn het is immers voor zijn eigen bestwil. Familiecontact avond zou ik zeker heen gaan. Misschien kun je wat lotgenoten vinden want misschien heb je dat nu wel niet nodig maar later wel. Heel veel sterkte voor jullie!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:45

Hoe gaat het nu???

Bloempjebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 12:56

Sorry ben de laatste dagen erg druk geweest, had geen tijd door al het reizen om te reageren.

Het gaat wisselend.
Zaterdagavond had hij weer een iets mindere dag.
Gister ging het heel goed, was een beetje nerveus want een goede vriend van hem zou mee gaan.
Was de eerste keer dat hij iemand anders op bezoek wilde.
Maar het was echt super leuk.
Ik had als verrassing onze hondjes mee genomen en die vriend buiten laten wachten met ze toen ik mijn vriend ging halen.
Had het daar al besproken maar het niet gezegd tegen mijn vriend dus dat was een grote verrassing toen ik hem mee nam om een stuk te gaan wandelen.

Het is nu alleen heel erg afwachten of zijn RM word verlengd.
Heb net zijn advocate gesproken.
Vind het soms zo raar wat voor een vragen er aan mij worden gesteld.
Net alsof ik alles moet weten, waardoor het precies is gekomen enz.
Ik ben bang dat het niet verlengd word. Kreeg beetje rare antwoorden van haar.
Laatste dagen gaat het inderdaad wel beter is hij wat stabieler maar moet dat dan meteen betekenen dat alles oke is?
Krijg dat gevoel namelijk wel.
Komt ook omdat hij nu eindelijk wel zijn medicatie in wil nemen.
Misschien is de zitting morgen al en anders vrijdag of de dinsdag erop maar dat wist ze nog niet.
Nou als het morgen is zou het wel fijn zijn dat ik erop voorbereid ben als hij naar huis zou komen zei ik ook tegen haar .

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:03

Vervelend he, al die vragen maar geen antwoorden krijgen. Ik hoop in jou en zijn geval wel dat het verlengd word want hij klinkt verre van stabiel. Ik hoop dat je gauw uit je onzekerheid word gehaald wbt de situatie.

Bloempjebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 13:07

Ja dat vind ik het lastigst ze vragen zoveel maar ik weet niet alles ( soms denk ik ik ben hier toch niet de arts? ) maar op mijn vragen krijg ik ook weinig antwoord want dat weten ze ook niet.
En volgens de advocate staat er nu in zijn rapporten dat hij erg stabiel is, terwijl er de laatste dagen ( behalve gister) toch wel wat dingen zijn gebeurd en ze tegen mij zeggen het zou echt beter zijn als hij nog even blijft.
Had namelijk een briefje in zijn prullebak gevonden met dat hij zich wel kon ophangen want dat maakte niks uit en dat zeg je dan daar en ze doen er niks mee ( was zaterdag).
Neem aan dat je dan wel kan zien dat iemand nog niet stabiel is.
Word zo gefrustreerd dat ze dus het ene zeggen maar het andere noteren....

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:17

Ik begrijp je helemaal, hoop dat de rechter wel in ziet dat het beter is dat hij blijft, heb je het briefje nog??? En laat je er niet door frustreren, het brengt je helaas nergens. Ik zou me voor kunnen stellen hoe je je voelt. Been there. Maar het enige wat je kan doen is jou bevindingen bij vp personeel aangeven. Die vragen en geen antwoorden ken ik. Maar soms is het zo dat zij ook niet weten het hoe of wat, iedere patiënt is weer anders. Heeft bij ons 5 jaar geduurd voordat ons familielid op juiste plek zat. (Niet om je te ontmoedigen) maar bij hem leek het ook vaak goed te gaan.... bij je vriend vind ik het zorgelijk dat hij geen medicatie wil nemen. Bij ons moest familielid iedere maand bloed prikken om te controleren of hij zijn medicatie wel in nam. Noem hem even familielid voor zijn privacy btw, klinkt beetje afstandelijk.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:18

Mijn familielid is trouwens chronisch psychotisch.

Bloempjebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 13:23

De laatste 3 dagen neemt hij zijn medicatie wel in.
Heb het briefjes ook aan hun gegeven maar ze hebben er geeneens een aantekening van gemaakt.
Hoop dat vanavond zijn pb'er er is want wil nu wel even een goed gesprek.
Ik geef alles wat ik merk enz door aan hun maar ik hoor van de advocate dat er bij de laatse week ongeveer geen 'gekke' dingen staan dat hij behoorlijk stabiel is. Nou not.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:39

Hmmm dat is jammer maar wel een bekende muur waar je helaas tegen aan loopt. Mag jij zijn dossier lezen??? Zou ik daar eens naar vragen. De laatste rapportages uit zijn zorg plan. Zou het gewoon vragen. Geeft jou misschien duidelijkheid in wat ze wel en niet rapporteren.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:11

vervelend dat ze er geen eens een aantekening van hebben gemaakt! sterkte TS!

Bloempjebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 01:31

Heb dat inderdaad vandaag gevraagd of ik dat van de week mag inzien.
De begeleiding zegt overigens dat het niet zo is dat ze hem stabiel vinden en dat dat genoteerd staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:42

Jeetje, wat een heftige situatie voor jou en je vriend zeg.

Hier ervaring met psychoses vanuit werk en prive sfeer(niet zelf gehad).

Je komt over als een sterke vrouw ts. Maar vergeet niet dat het voor jou ook een flinke belasting is he..probeer je niet groter en sterker voor te doen dan je bent.
Ook jij hebt hulp nodig om je gevoelens kwijt te kunnen,al hoeft dat niet zo frequent te zijn..
Kunnen praten met zijn behandelaar(s)kan al prettig zijn.

Het is idd wel zo dat begeleiding goed moet rapporteren,want die rapportages worden wel meegenomen in een besluit als het goed is.
Een RM wordt niet zomaar gegeven/verlengd maar als ik zo lees dat je vriend nog verre van stabiel is,hoop ik voor hem dat ze het wel verlengen.
gewoon omdat hij dan toch nog wat extra veiligheid en grenzen heeft.

Succes en sterkte.

Bloempjebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 01:09

De zitting is toch vanmiddag geweest en gelukkig met 2 maanden verlengd.
Hij heeft zijn urine moeten geven om te kijken of er geen drugs e.d. inzitten.
Hij krijgt nu ook meer vrijheden, mag zelf een half uurtje naar buiten zonder begeleiding om te kijken of hij zich aan de afspraken kan houden.
Zondag mag hij misschien een paar uurtjes met verlof.

Ben hier ( en hun daar) erg blij mee, zo kunnen we geleidelijk aan naar zijn 'thuiskomst' werken.
Mijn vriend heeft zich nu wel overal bij neergelegd en neemt nu ook zijn medicatie goed in en werkt goed mee met gesprekken. Dus dat is al een goede vooruitgang.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 01:42

Goed nieuws... ook voor jou.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 06:57

Ben je bekend met de stichting Ypsilon? Kijk ff op www.ypsilon.org , zij kunnen je ook goed bij staan en je een hoop info geven. Ik heb er veel aan gehad. Mijn stiefbroer is ernstig paranoide schizofreen. Ik herken een boel in je verhaal! Heel veel sterkte! Pb staat altijd open!