Geplaatst: 27-01-13 20:06
Om mijn toekomstige huisje in te kunnen richten. En voor de vakantie naar Ierland (trektocht te paard) En voor het weekendje weg met me moeder en zus En een heel klein beetje voor een nieuwe auto
Sanned
Geplaatst: 27-01-13 20:08
Ik heb net een hele hoop spaargeld uitgegeven door een paard te kopen Maar gelukkig lang niet alles en nu spaar ik weer vrolijk verder. Ik spaar voor mijn studie die in september begint, voor een nieuw zadel en voor onverwachte uitgaven. En voor het geval dat ik tijdens mijn studie misschien wel eens een periode niet kan werken, om dan mijn paard te kunnen onderhouden.
Het sparen gaat mij redelijk goed af. Op het moment kan ik veel meer werken dan straks tijdens mijn studie en dat is een goede motivatie. Ik moet er niet aan denken om dan zonder geld te komen zitten en dus probeer ik een flinke buffer op te bouwen. Overigens heb ik één spaarrekening en daar gaan alle grote uitgaven af, ook vakanties en dergelijke. Ik heb een minimum bedrag dat ik altijd op de bank wil hebben staan voor noodgevallen, de rest mag uitgegeven worden, ook aan leuke dingen (al wil dat niet zeggen dat ik het ook echt uitgeef). Ik zou bijvoorbeeld ook best nu al een nieuw zadel kunnen kopen, maar dan kom ik onder het minimum bedrag te zitten, dus dat doe ik nog niet.
Ik heb ook geen heel strak spaarplan ofzo, ik zie wel hoeveel ik kan sparen. Maar op het moment heb ik naast stallingskosten niet zo heel veel vaste lasten, dus dat maakt sparen erg makkelijk.
om 1x per maand los te kunnen gaan op ebay nadat ik weer bijgelezen ben in het ebay topic hietr =)
nee, ik spaar eigenlijk om samen te gaan wonen en onze eerste vakantie dit jaar!
snoeppapier
Geplaatst: 27-01-13 20:57
Ik spaar niet met een bepaald doel, maar omdat ik het wel een heel fijne gedachte vind om altijd voldoende geld achter de hand te hebben mocht er iets stuk gaan en voor 'de toekomst'. Van m'n spaargeld blijf ik verder ook af, alleen bij grote vakanties haal ik er iets vanaf maargoed, daar stort ik dan ook m'n vakantiegeld voor naar de spaarrekening. Mocht ik ooit m'n huidige huisje verkopen en een restschuld overhouden, heb ik daar in ieder geval een spaarcentje voor staan
Ik spaarde altijd gewoon om wat achter de hand te hebben maar dat werkte niet zo goed. Dan kocht ik toch altijd veel leuke dingen onder het mom 'je moet nu genieten want je leeft maar 1 keer'. Maar nu heb ik echt een doel en een strak spaarplan voor mijn neus. Ik wil binnen nu en 2 jaar genoeg geld hebben om een paard te kopen. Ik werk nu om het weekend zaterdag en zondag maar vind dit niet genoeg omdat ik ook nog geld wil overhouden voor leuke dingen dus ben op zoek naar een extra baantje!
Hvelreki
Geplaatst: 27-01-13 21:51
- Werchtercombiticket - Weekje vakantie in september
Ik kan niet tegen legen rekeningen, dus ik spaar 'voor als het ooit echt nodig is'!
Sinds mijn ouders verhuisd zijn en er veel geld in de verbouwing gaat zitten ben ik met mijn spaarrekening het financiële vangnet geworden voor als er iets groots en onverwachts met paardlief gebeurt. Mocht ze lang en gezond blijven leven, of mocht ik een hele vette baan krijgen ( ), dan kan het geld altijd nog op aan reizen/eigen auto/tweede peerd.
Heb niet trouwens niet echt een spaarsysteem, al zou dat slim zijn. Alle centjes die over blijven op de lopende rekening worden doorgeschoven naar de spaarpot
Sadira
Geplaatst: 28-01-13 01:06
Spullen voor in mijn eigen huis wanneer ik op mezelf ga (zsm). Een eigen paard. Een potje achter de hand voor allerlei noodgevallen...
Ik spaar momenteel om weer meer geld op me rekening te krijgen.
Heb in 2012 een auto gekocht en een maand later overleed mijn paard en weer een maand later heb ik een nieuw paard gekocht. Heb in die periode dus een hele smak geld uitgegeven. Kon het gelukkig betalen, maar nu is het echt op.
Yellomofoon
Geplaatst: 28-01-13 02:57
ik spaar voor mijn veulen en de toekomst met mijn vriend samen (huisje ed)
Jorinda
Geplaatst: 28-01-13 03:02
De vakantie van aankomende meivakantie en daarna een nieuwe camera
Mi_Amore
Geplaatst: 28-01-13 10:16
Een nieuwe keuken en slaapkamer maar die moeten echt nog gebouwd worden (de ruimtes).
Dus ik spaar nu voor €50.000
magriet
Geplaatst: 28-01-13 10:20
Ik heb een vangnet voor als mijn auto of zo stuk gaat. verder spaar ik voor de aflossing van mijn huis. Dat zijn redelijke bedragen per jaar. Alles wat ik na een maand over heb op de spaarrekening gaat er hee Ook als ik wat extra geld heb door een avond of weeken te werken gaat erheen. Verder spaar ik automatish 450 eruo per maand
MMIDV
Geplaatst: 28-01-13 10:23
Wij willen een huis kopen (hebben nu vrije sector huur) en willen zoveel mogelijk eigen geld hebben voor de extra kosten. In feite willen we alleen een hypotheek voor de aankoop (nieubouw) en de rest zelf financieren. En we willen nogal een hoop dus zullen ook erg veel moeten sparen Waarschijnlijk zullen sommige dingen pas later gedaan worden maar de maandlasten worden daar goedkoper dus kunnen we ook weer flink gaan sparen
Leuk topic bir wij sparen voor vakantie, voor nieuwe dingen in ons huis, voor als er onvoorziene kosten komen, voor iets leuks voor jezelf te kopen/uit eten gaan ennnn pensioen! Dat laatste is vooral heel belangrijk