Post doorsturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Post doorsturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:57

Die doorstuurservice is maar een beperkte tijd, alles wat daarna komt gaat dus gewoon weer naar het oude adres.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:38

Ik vind zelf 'retour afzender' de handigste optie. Dan zoekt de betreffende instantie maar uit wat het nieuwe adres is. Maar dan krijg ik iig geen post van die instantie meer voor vorige bewoners. Kleine moeite om even wat door te strepen en op de post te doen als je toch langs een brievenbus loopt. Gooi je het bij het oud papier, dan houdt het nooit op natuurlijk.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:41

Mams en ik krijgen na 3,5 jaar nog steeds regelmatig post voor de oude bewoner.
Wij doen er niks mee, gooien het gewoon weg. Het eerste jaar wel doorgestuurd en ook regelmatig oude eigenaar over gebeld. Deze vindt het blijkbaar niet belangrijk, jammer dan! :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:57

Sammie schreef:
Tja mews maar dat verklaart nog niet dat ik zes maanden nadat ik daar woon opeens een blad op de deur krijg op naam van de vorige bewoner :D Tenzij ’t een grapje is van iemand anders, maar zes maanden niks en dan opeens dat blad :D (bedenkt zich nu dat de verhuisservice misschien maar max zes maanden is – maar ja heb ook nog wel andere post waar onder belastingpapieren ontvangen)

Maar goed... ik vind terugsturen een kleine moeite. Hoop dat andere mensen bij mij ook die moeite zouden nemen :)

Ja, in dat geval is het wel vreemd ja. :+ Je zou haast denken dat ze per ongeluk hun oude adres hebben ingevuld uit gewoonte ofzo. :P En ik stuur idd ook door, of retour afzender, omdat ik hoop dat iemand anders dat ook voor mij zou doen. Ik kwam er bij een van mijn dingen ook pas erg laat achter dat mijn adres nog niet gewijzigd was, omdat ik daar gewoon echt nooit post van kreeg, bij de laatste verhuizing.

Aan de andere kant vind ik het ook netjes dat als de nieuwe bewoner dan je spullen doorstuurt, dat je dan denkt "ohja, die ben ik vergeten" en het gelijk even wijzigt... Helemaal als het om zoveel post gaat als bij TS het geval. Floor_x, jammer dat jullie het fatsoen hadden netjes door te sturen en zelfs contact op te nemen, en oude bewoner er niks mee heeft gedaan. :\ Kan me voorstellen dat je dan maar gaat weggooien ja.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:59

Even een schopje in een oud topic..
Ik ben nu net verhuisd en krijg post van de oude bewoner, ze heeft gevraagd of ik het door wil sturen want ik ben niet zo vaak thuis voor ophalen...
Kan ik het dan gewoon met het nieuwe adres erop op de bus doen of moet je het dan opnieuw frankeren? Daar heb ik niet zo'n zin in namelijk....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:01

Zeker niet opnieuw frankeren :) Je kan het beste even naar het postagentschap gaan sticker erop met verhuisd of iets dergelijks. Als je het adres weet zet je dat er gelijk op, anders terugsturen naar afzender :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:24

Ja ik weet het adres, bedankt voor je antwoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:20

Ik werk bij de post xd , even over het gedoe rechtsonder (code zeg maar)een paar penkrassen zetten anders kan je hem terug krijgen. Misschien een sticker over het adres en dan daar het nieuwe adres op , niet frankeren is niet nodig :)