Levensdoel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Levensdoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:17

Is ons levensdoel eigenlijk niet hartstikke simpel? Wij zijn hier om te overleven én ons voort te planten. Meer is er niet aan eigenlijk :=

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:17

Vjestagirl schreef:
Ik leef omdat mijn ouders seks hadden en daarna niet vergeten zijn me eten te geven. Een doel? Heb ik niet, net als de rest van de mensheid. :)

Jij haalt 2 dingen door elkaar.
Een levensdoel hebben, en het doel van het leven.
Wat betreft het doel van het leven heb je gelijk, het is er niet, of we zijn er nog niet achter wat het is. Het beste wat je ervan kan maken is ''overleven''.
Wat betreft het levensdoel niet, dat kan ieder mens voor zich hebben. Zo kan je het bijvoorbeeld tot je levensdoel maken om miljonair te worden, etc.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:18

vuurneon schreef:
Is ons levensdoel eigenlijk niet hartstikke simpel? Wij zijn hier om te overleven én ons voort te planten. Meer is er niet aan eigenlijk :=

Maar de mensen die geen kinderen willen dan...? Die zijn hier voor janjoker? :p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:19

Vivian__ schreef:
vuurneon schreef:

Die vormen een leuke opvulling der aarde, maar zijn wel de zwakke schakel der natuur en sterven uit (logisch... Er vormt zich geen stamboom onder hun).

Ze handen de mens wat minder hersenfunctie moeten geven wat dat betreft :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:20

Ik heb geen religie :o religie is een levenswijze waarin regels en wetten staan waar je zogenaamd aan moet houden.

Ik heb Jezus in mijn hart aangenomen wat het voor mij mogelijk maakt te kunnen praten met God.
Voor mij is dat gewoon een vriendschapsrelatie die ik ook met mensen heb.
Door Jezus in mijn hart te accepteren heeft mijn leven ook zin en heb ik een doel in mijn leven.
Ik voel en ervaar dagelijks zijn aanwezigheid.

Natasja de persoon die tegen jou heeft gezegt dat dieren niet naar de hemel gaan is er vanuit gegaan dat dit niet gebeurd maar nergens staat daar iets over geschreven dus men kan dat niet weten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:22

Je hebt wel een religie :j

Onder religie (van het Latijn religio, zie verder Etymologie) wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat. In bredere zin duidt het woord 'religie' op een algemenere vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven.

Doordat Jezus onderdeel is van je zin van het leven, is het een religie :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-01-13 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:22

OsMo schreef:
Door Jezus in mijn hart te accepteren heeft mijn leven ook zin en heb ik een doel in mijn leven.
.

Deze zin begrijp ik niet helemaal.. Want wat is dan het doel in je leven? En wat heeft Jezus daar mee te maken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:23

Citaat:
is een levenswijze waarin regels en wetten staan waar je zogenaamd aan moet houden.

Dat doet jouw geloof ook hoor. God heeft wetten gegeven en Jezus heeft ook trouwens ook regels geven. ;)

Maar goed. Ik hoop toch stiekem dat dit niet een geloofstopic gaan worden. Die eindigen toch vrijwel allemaal op dezelfde manier :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:24

Jullie halen allemaal ''doel van het leven'' en ''levensdoel'' door elkaar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:25

Sammie;
En met een beetje pech komt en zelfs Godwin's Law ook nog voorbij :')

Anoniem

Ik geloof alleen in mezelf, zal het toch echt met mezelf moeten doen :D

Ik bedoel het echt niet banketstaaf maar iemand die zegt dat ie met God praat vind ik zo raar klinken. Ik bedoel, wie houd je voor de gek?

Mavelle

Ik denk dat haar doel dan Jezus dienen is Vivian.

Mijn levensdoel is de wereld een beetje beter achter te laten dan die is, door mijn eigen leven zo goed mogelijk te leven.

vuurneon

44Myrthe44 schreef:

Wat is het verschil?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:26

vuurneon schreef:
Sammie;
En met een beetje pech komt en zelfs Godwin's Law ook nog voorbij :')
:D

44Myrthe44 schreef:

Nee hoor ts vraagt naar beiden

Citaat:
Wat is jullie levensdoel? Waarom leven jullie? En wat willen jullie échtnog eens een keertje doen in het leven?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:27

Maar als je Jezus 'dient', dan heb je toch wel een religie.. een levenswijze waarin regels en wetten staan..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:27

Sammie schreef:
44Myrthe44 schreef:

Nee hoor ts vraagt naar beiden

Ze vraagt naar beiden, maar dat betekent niet dat je ze door elkaar moet halen!

Over wat het is:
44Myrthe44 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik leef omdat mijn ouders seks hadden en daarna niet vergeten zijn me eten te geven. Een doel? Heb ik niet, net als de rest van de mensheid. :)

Jij haalt 2 dingen door elkaar.
Een levensdoel hebben, en het doel van het leven.
Wat betreft het doel van het leven heb je gelijk, het is er niet, of we zijn er nog niet achter wat het is. Het beste wat je ervan kan maken is ''overleven''.
Wat betreft het levensdoel niet, dat kan ieder mens voor zich hebben. Zo kan je het bijvoorbeeld tot je levensdoel maken om miljonair te worden, etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:28

Levensdoel is toch doel van het leven? Hoe moet ik dat los zien van elkaar?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:30

vuurneon schreef:
Levensdoel is toch doel van het leven? Hoe moet ik dat los zien van elkaar?

Jouw levensdoel is het doel van jóuw leven, maar niet van hét leven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:30

44Myrthe44 schreef:
[
Ze vraagt naar beiden, maar dat betekent niet dat je ze door elkaar moet halen!
Als er naar beiden gevraagd wordt lijkt het mij logisch dat je op beiden antwoorden krijgt en dat dat door elkaar heen loopt.

Maak je niet druk ;) (mooi doel om te bereiken in het leven :D )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:31

Ik zou er ook op een makkelijke manier achterkomen; gewoon een keer naar een paranormale beurs vragen of zij dat voor mij kunnen zeggen :P

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:36

Vivian__ schreef:
Veel mensen hebben het maar over 'genieten', maar wat is genieten nu echt? Leven naar de regels van de maatschappij? Huisje boompje beestje, doen alsof je ongelofelijk gelukkig bent (wanneer andere mensen vragen hoe het gaat altijd goed zeggen natuurlijk, want het interesseert niemand werkelijk), de man of vrouw van je leven vinden (uiteraard van dezelfde leeftijd en 'klasse')?

Dit vind ik een hele goede vraag! Wat is genieten nu eigenlijk?
Misschien is dat voor ieder mens ook heel iets anders.
Ik kan genieten van, zoals vanmorgen, de eerste zangvogeltjes die de lente in hun koppie hebben en overal zitten te fluiten (hier in Portugal wordt het nu echt al lente), de mimosa staat op springen en 1 van de komende dagen zijn ze allemaal knalgeel.
Die mimosa hebben we in de afgelopen jaren allemaal aangeplant en nu krijgen we een schitterend resultaat.
Eh... de gekke bokkesprongen van de jonge poezen... hoe trouw ze zijn als je b.v. naar het kippenhok loopt om te gaan voeren.
Van niet hanteerbare schuwe mormeltjes zijn ze allebei een paar aanhalige mooie halfwas poezen geworden die ons overal vergezellen op het terrein.

1 van onze paarden, die vijf dagen zielig was en kreupel liep vanwege een hoefzweer.... komt vanmorgen op mijn gefluit met een noodvaart rond de heuvels galopperen... machtig gezicht om hem aan te zien komen stormen... lekker enthousiast en kennelijk weer pijnvrij.

Genieten is niet het leven volgens de regels van de maatschappij, maar wél proberen te leven zoals jij denkt dat het goed is.
Proberen het zo goed mogelijk te doen voor jezelf... maar ook voor je medemens. En je hebt gelijk dat als je iemand vraagt: hoe gaat het?
Je automatisch zowat altijd 'goed' als antwoord krijgt. Omdat dit nu eenmaal een soort standaardantwoord geworden is... Maak ik me net zo goed schuldig aan.
het is meer een beleefdheidsvraag als échte belangstelling. Dat klopt. Maar ook dit kun je zelf veranderen.
Door gewoon nogmaals te vragen: hoe gaat het nu écht met je?

De man of de vrouw van je leven vinden... tsja, daar heb je een punt. Ik denk dat je geluk hebt als je dat overkomt.
Dat je met 1 en dezelfde partner oud mag worden. En of dat iemand van dezelfde klasse of leeftijd is... vind ik persoonlijk niet belangrijk.
Het gaat erom hoe jij je voelt bij die partner. Al is diegene pimpelpaars, oud en/of versleten.... het maakt niet uit.
Als dat de persoon is waarvan jij denkt: daar hoop ik samen oud mee te worden... nou, dan heb je heel veel geluk.

Ik denk dat genieten misschien wel een levenskunst is. Dat je heel bewust van kleine dingen gaat genieten en geleidelijk aan ga je gewoon steeds meer ervaren en zien. Wat kan helpen, als je denkt dat je leven saai is.... is iedere avond opschrijven wat je die dag leuk vond en waarvan je genoten hebt. Dat kunnen kleine dingetjes zijn, maar ook grote. Je zult zien dat er veel meer leuke dingen gebeuren als je zelf nu denkt.

Weet je wat ook genieten is? Om dit hele topic te lezen.... en van iedere persoon de totaal verschillende opvattingen en filosofieën te lezen!
Dát brengt mij heel vaak een glimlach!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:39

Vivian__ schreef:
vuurneon schreef:

Nee hoor.... sex, drugs en rock 'n roll! *\o/* *\o/*

(is een grapje en nee... ik heb bewust geen kinderen!)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:48

Doel in het leven en levensdoel.? Nooit over nagedacht, ook toen ik nog jong was niet. Het leven bestond en bestaat voor mij uit leuke en minder leuke dingen, meestal is mijn glas halfvol. Ik ben niet gelovig in de zin dat ik in god en jezus geloof, mij maak je niet wijs dat het leven pas 2000 jaar geleden begon. Ik geloof wel in iets wat we niet kunnen zien maar soms wel voelen(vaag). In ieders leven zijn er kansen, de ene grijpt ze, de ander laat ze aan zich voorbij gaan. Er is voor mij maar één zekerheid, je word geboren en je gaat weer dood, alles er tussenin is wat je er zelf van maakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:52

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:00

countrygirl schreef:
Dit vind ik een hele goede vraag! Wat is genieten nu eigenlijk?
Misschien is dat voor ieder mens ook heel iets anders.
Ik kan genieten van, zoals vanmorgen, de eerste zangvogeltjes die de lente in hun koppie hebben en overal zitten te fluiten (hier in Portugal wordt het nu echt al lente), de mimosa staat op springen en 1 van de komende dagen zijn ze allemaal knalgeel.
Die mimosa hebben we in de afgelopen jaren allemaal aangeplant en nu krijgen we een schitterend resultaat.
Eh... de gekke bokkesprongen van de jonge poezen... hoe trouw ze zijn als je b.v. naar het kippenhok loopt om te gaan voeren.
Van niet hanteerbare schuwe mormeltjes zijn ze allebei een paar aanhalige mooie halfwas poezen geworden die ons overal vergezellen op het terrein.

1 van onze paarden, die vijf dagen zielig was en kreupel liep vanwege een hoefzweer.... komt vanmorgen op mijn gefluit met een noodvaart rond de heuvels galopperen... machtig gezicht om hem aan te zien komen stormen... lekker enthousiast en kennelijk weer pijnvrij.

Genieten is niet het leven volgens de regels van de maatschappij, maar wél proberen te leven zoals jij denkt dat het goed is.
Proberen het zo goed mogelijk te doen voor jezelf... maar ook voor je medemens. En je hebt gelijk dat als je iemand vraagt: hoe gaat het?
Je automatisch zowat altijd 'goed' als antwoord krijgt. Omdat dit nu eenmaal een soort standaardantwoord geworden is... Maak ik me net zo goed schuldig aan.
het is meer een beleefdheidsvraag als échte belangstelling. Dat klopt. Maar ook dit kun je zelf veranderen.
Door gewoon nogmaals te vragen: hoe gaat het nu écht met je?

De man of de vrouw van je leven vinden... tsja, daar heb je een punt. Ik denk dat je geluk hebt als je dat overkomt.
Dat je met 1 en dezelfde partner oud mag worden. En of dat iemand van dezelfde klasse of leeftijd is... vind ik persoonlijk niet belangrijk.
Het gaat erom hoe jij je voelt bij die partner. Al is diegene pimpelpaars, oud en/of versleten.... het maakt niet uit.
Als dat de persoon is waarvan jij denkt: daar hoop ik samen oud mee te worden... nou, dan heb je heel veel geluk.

Ik denk dat genieten misschien wel een levenskunst is. Dat je heel bewust van kleine dingen gaat genieten en geleidelijk aan ga je gewoon steeds meer ervaren en zien. Wat kan helpen, als je denkt dat je leven saai is.... is iedere avond opschrijven wat je die dag leuk vond en waarvan je genoten hebt. Dat kunnen kleine dingetjes zijn, maar ook grote. Je zult zien dat er veel meer leuke dingen gebeuren als je zelf nu denkt.

Weet je wat ook genieten is? Om dit hele topic te lezen.... en van iedere persoon de totaal verschillende opvattingen en filosofieën te lezen!
Dát brengt mij heel vaak een glimlach!

maar waarom zou je met iemand oud willen worden? Omdat het zo hoort?