Je hoofd zit inderdaad te vol met gewoon...alles!
Ik had op een bepaald moment zelfs moeite met Engels...
Wat ik al sinds mn 11e vloeiend spreek -.- dus ik snap het helemaal!
En ja, nu een paar jaar later kan ik het wel zeggen...maar toen der tijd zag ik ook het licht niet meer en dat heeft ook heel lang geduurd...ik hoop dat het bij jou sneller zal gaan.
Het is geestelijk allemaal heel slopend en ik hoop dat je snel ergens terecht kan om te praten.
Heb je niet iemand in je vriendenkring die je vertrouwt het te vertellen?
Ik snap dat je niemand lastig wilt vallen met je problemen...zo ben ik zelf ook

En ja...iedereen heeft wel ergens problemen mee...
Maar al heb je maar 1 persoon waar je verbaal mee kan praten, dan scheelt dat heel veel!
Ik had/heb ook 1 persoon die ik al jaren ken.
En ik weet zeker dat zij en haar moeder me er deels doorheen hebben gesleept.
Je kan hier ook altijd alles zeggen!
Je valt er niemand mee lastig, het is jouw topic

En steeds als je weer iets post hoop ik op iets positiefs, zo niet dan denk ik..
Kom op meid! Doorzetten! Als ik het kan, kan jij het ook!

Ik hoop dat mijn reacties en die van de anderen je een beetje helpen

Over een paar jaar kijk je terug en denk je... "zo dat heb ik even goed gedaan zeg!"

Je bent t waard lieverd!
*knuffel*
-en ja die krengen in mn keel
Jouw moeder is een volwassen vrouw, die haar eigen keuzes maakt wat betreft haar huwelijk. Het is heel erg dat haar keuzes jou en je broer zeker geen goed doen, maar het blijven haar keuzes. Ga dus alsjeblieft niet denken dat jij niet genoeg aan je moeder denkt en dat je egoïstisch bent! Jij kan haar situatie niet voor haar oplossen, dat kan ze alleen zelf. Als zij onvoldoende aan jou denkt, zul je dat zelf moeten doen, lieve meid. Heeft je school een vertrouwenspersoon waar je bij terecht zou kunnen om jouw verhaal te vertellen en om hulp en raad te vragen? Je bent nog zo jong, het is wel heel erg veel om dit allemaal in je eentje op te willen lossen. Kun je een heel goede vriendin in vertrouwen nemen, zodat je je hart uit kunt storten? Een vertrouwenspersoon/maatschappelijk werker zou je misschien kunnen helpen een begeleid kamerproject te vinden, zodat je een tussenstap maakt en op jezelf leert wonen. Het belangrijkste is denk ik echt: zoek hulp!