Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:46

Ja maar soms is het hier wel eens 6 weken niks. En dan om de paar maanden eens een actieve week (2 of 3 keer *\o/* ). Dus gemiddelde ligt mss wat lager.
Maar daarom is het juist een gemiddelde en ligt het dus bij velen anders (en bij ons dus heel wat er onder)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:47

Shirley

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:50

Ach triest :(:) maar het zou wel kunnen dat daardoor je hormonen van slag zijn ..

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:51

Ja, voor een stuk wel, maar het speelt toch wel al een tweetal jaar eigenlijk.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:53

Nouwe fleur, ik wist niet dat je nog een topic hiervoor had geopend, gaat eigenlijk nog steeds over t zelfde probleem denk ik?
Wat ik denk, enja dat is best zonde maar als je zo erg twijfeld, is deze relatie wel goed voor je?
Immers jij moet ook gelukkig zijn, en ik denk dat je nu gewoon echt niet meer weet wat je moet doen.
Bij hem blijven omdat "het zo hoort" ?
Of inderdaad voor jezelf kiezen...?

Moeilijke keuze, maar ik denk toch dat je wel voor je eigen geluk moet gaan, jullie hebben nog geen kinderen dus, dus dat geeft toch minder verplichtingen...
Zo oud ben je nog niet...zie je jezelf tot je dood ben met deze man en ben je dan gelukkig geweest?
dat is denk ik het belangrijkste wat je jezelf moet afvragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:54

betadine schreef:
Shirley schreef:
Er zijn ook middelen om je libido te verkleinen, misschien ook een optie voor TS :))

Dacht ik ook al aan. De media proberen ons wijs te maken dat we 4x per week seks moeten hebben om en goede relatie te hebben, maar serieus, na jaren vaste relatie is seks echt niet meer zo whaaw en wordt er al gemakkelijk kwaliteit gezocht in plaats van quantiteit. Het moet niet volledig wegvallen, maar volgens mij wordt seks toch wel overrated en helpen al die naakte en vrijende mensen op televisie echt niet om een realistisch beeld te krijgen. Het moet toch leuk en spannend blijven.
Nu zijn er anticonceptie middelen, maar stel je voor als vroeger seks zo een plaats kreeg in het dagelijkse leven ? Dan hadden we nu allemaal 20 broers en zusjes... elk jaar een nieuwtje bij...

Volgens mij heeft shirley gelijk en kun je eventueel uitkijken om jouw libido onder controle te krijgen. Mischien is het wel een hormonale onbalans ofzo.

Lieve TS. Drie keer per week seks willen is echt heel normaal. Mensen die zeggen dat na jaren vaste relatie de seks niet meer zo geweldig is ... die zeggen dat om zichzelf gerust te stellen.
Ook na jaaaaren kan de sex nog helemaal top zijn ( zeg ik 40 jaar , getrouwd, kinderen etc ). Dat het er soms wat minder van komt ( en dan heb ik het dus over minder niet over amper ) met drukke banen en kinderen... kan gebeuren, maar dat de zin in elkaar ophoud dat is gewoon niet goed. Dat is gewoon omdat je relatie minder is geworden , dat je niet meer je best voorelkaar doet etc ..

Het kan uiteraard dat er iemand in de relatie a seksueel is ( dat is volgens mij wel zeldzaam, maar mogelijk ) dan vind ik dat je het je partner dan ook moet gunnen om dat ergens anders te zoeken. Juist omdat sex voor de een onbelangrijk is. Als je het onbelangrijk vindt , is het dus ook niet belangrijk als je partner het met iemand anders doet.

Voor mij persoonlijk is het een belangrijk onderdeel van mijn relatie en dus is het met een ander doen ook een belangrijke aanslag op mijn relatie.
Maar ik vind dat het in jouw situatie anders is , natuurlijk loop je de kans dat je verliefd wordt op een ander, maar die kans loop je minstens net zo hard als je dit wegdrukt en ontkent.

In gesprek dus, wellicht valt het mee en kan hij onder bepaalde voorwaarden akkoord gaan.

Weet je wel zeker dat je verder wil met iemand die sex zo onbelangrijk vindt ? Juist omdat het voor jou wel belangrijk is. ( en je bent ook nog best jong een vrouw is op haar 35 volgens mij op haar seksuele top ... dus het wordt alleen maar lastiger :) )

Succes

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:55

Kan het ook aan je pil liggen? Ik heb sinds dat ik weer aan de pil ben (daarvoor mirena) ook een heel ander libido. Eerder was het een beetje zoals jij beschrijft en nu is t gewoon gewoon :)

En tja als ik je andere verhaal lees ben je altijd heel braaf geweest :D ik was vroeger ook heel braaf tot ik ging studeren, daarna van alles uitgevreten gefeest lol gemaakt enz. Ben blij dat ik dat gedaan heb en nu weet hoe dat was en blij kan zijn met wat ik nu heb.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:56

Goh, het is net of ik mijn verhaal hier lees. Mijn man heeft ook weinig zin en ik veeeel meer. Het is ook een probleem in onze relatie. Verder is hij echt de man voor mij, ik ben verder erg gelukkig met hem.

Maar idd 2 misschien een keer 3x per maand is vaak. Ik word er gek van. Ik voel me niet gewaardeerd en onzeker op die momenten. Als ik dan met stappen aandacht krijg van anderen dan geeft dat een goed gevoel en kan me ook goed voorstellen dat ik dan een keer de fout in ga. Ik heb dit al vaak met mijn man besproken, maar het lijkt hem niet echt te interesseren. Hij zegt dat hij het niet leuk zou vinden, maar verder eigenlijk weinig actie.

Als we sex hebben is het vaak omdat ik het wil en ik het initiatief neem. Das ook niet echt de fijnste sex vind ik. Weinig verschillende standjes, weinig plezier, weinig creativiteit. Vroeger was dat wel anders, maar echt de sex is gewoon oersaai.

Ik ben al zo ver dat ik het heb opgegeven. Dan maar niet. Des te gevoeliger ik ben voor aandacht van andere mannen.

Ik weet wel zeker dat ik bij mijn man blijf...we blijven praten over dit probleem.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:59

Dank je iedereen.
Inderdaad, ik zit hier toch wel heel erg mee, ook omdat ik schrik heb verliefd te worden op een ander. Maar ik wil geen verliefdheid, ik wil gewoon gelukkig zijn met wat ik heb. En dat ben ik ook, maar ik voel me niet helemaal compleet :(

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:01

Ik snap je gevoel helemaal. Ik ben er best wel is wat depri over. Maar als ik vreemd zou gaan dan leg ik de schuld niet bij mezelf en dan heeft hij dat ook maar te accepteren. (Klinkt hard) maar ik accepteer hem ook met "mankement".

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:02

wreckh schreef:
Goh, het is net of ik mijn verhaal hier lees. Mijn man heeft ook weinig zin en ik veeeel meer. Het is ook een probleem in onze relatie. Verder is hij echt de man voor mij, ik ben verder erg gelukkig met hem.

Maar idd 2 misschien een keer 3x per maand is vaak. Ik word er gek van. Ik voel me niet gewaardeerd en onzeker op die momenten. Als ik dan met stappen aandacht krijg van anderen dan geeft dat een goed gevoel en kan me ook goed voorstellen dat ik dan een keer de fout in ga. Ik heb dit al vaak met mijn man besproken, maar het lijkt hem niet echt te interesseren. Hij zegt dat hij het niet leuk zou vinden, maar verder eigenlijk weinig actie.

Als we sex hebben is het vaak omdat ik het wil en ik het initiatief neem. Das ook niet echt de fijnste sex vind ik. Weinig verschillende standjes, weinig plezier, weinig creativiteit. Vroeger was dat wel anders, maar echt de sex is gewoon oersaai.

Ik ben al zo ver dat ik het heb opgegeven. Dan maar niet. Des te gevoeliger ik ben voor aandacht van andere mannen.

Ik weet wel zeker dat ik bij mijn man blijf...we blijven praten over dit probleem.

Je neemt me de woorden uit de mond. Dit is echt hoe het bij ons is....

Weet je, soms ben ik zelf nog altijd verliefd op mn man. Dan krijg ik echt kriebels in mn buik. Bv als we samen naar een feestje gaan of als ik hem bezig zie met mn familie en mn neefjes en nichtjes. dan weet ik gewoon dat het een juiste keuze is om bij hem te blijven.
Laatst bijgewerkt door espiga1984 op 13-11-12 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:04

Ja maar fleur, op je man zou je toch ook verliefd moeten zijn...
Als je verliefd ben, en de kriebels enzo krijgt dan ben je pas echt gelukkig denk ik dan...
Mijn ouders zijn nu nog steeds verliefd op elkaar en hun sexleven is op en top en hun zijn al boven de 50 :=
Dus denk dat je daarin toch de juiste partner moet vinden, waarom jezelf wegcijferen? omdat "het zo hoort"?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:06

Sammy_xxs schreef:
Ja maar fleur, op je man zou je toch ook verliefd moeten zijn...
Als je verliefd ben, en de kriebels enzo krijgt dan ben je pas echt gelukkig denk ik dan...
Mijn ouders zijn nu nog steeds verliefd op elkaar en hun sexleven is op en top en hun zijn al boven de 50 :=
Dus denk dat je daarin toch de juiste partner moet vinden, waarom jezelf wegcijferen? omdat "het zo hoort"?

ow ja, dat was ik dus net aan het typen.
Goh hormonen, gevoelens, knappe mannen, aandacht, ik word er helemaal gek van (in de slechte zin dan)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:19

Ja dat maakt het wel nog moeilijker voor jezelf...

Maar je hebt dus nu eigenlijk meer een broer zus relatie, terwijl je juist wel die spanning en kriebels wilt hebben...
Dan zou ik toch nadenken over wat je echt wilt voor jezelf.

Bij mij is het toch anders, ik heb ook geen verliefde gevoelns voor mn vent geen kriebels enzo...maar dat heb ik ook niet van andere mannen ( of vrouwen mn vent vroeg laatst nog aan mij of ik geen lesbie ben := ) dus heb ook niet de behoefte om verder te zoeken...
Mn vent heeft wel echte kriebels van mij, en z'n hormonen slaan regelmatig op hol van mij, dus of hij een andere vrouw gaat zoeken denk ik ook niet...mja het kan altijd dus ik zeg nooit nooit ;)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:23

Sammy_xxs schreef:
Ja dat maakt het wel nog moeilijker voor jezelf...

Maar je hebt dus nu eigenlijk meer een broer zus relatie, terwijl je juist wel die spanning en kriebels wilt hebben...
Dan zou ik toch nadenken over wat je echt wilt voor jezelf.

Bij mij is het toch anders, ik heb ook geen verliefde gevoelns voor mn vent geen kriebels enzo...maar dat heb ik ook niet van andere mannen ( of vrouwen mn vent vroeg laatst nog aan mij of ik geen lesbie ben := ) dus heb ook niet de behoefte om verder te zoeken...
Mn vent heeft wel echte kriebels van mij, en z'n hormonen slaan regelmatig op hol van mij, dus of hij een andere vrouw gaat zoeken denk ik ook niet...mja het kan altijd dus ik zeg nooit nooit ;)

goh ik heb nog kriebels hoor. ik zie het niet echt als een broer -zus relatie. maar ik heb meer kriebels, en ook buiten mn relatie.
Goh, nu klink ik echt oversekst }>

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:30

hahahaha nogal :')
Maarja dit is mijn visie, maar k ben geen psychiater :+

Maar hoor vaak van dit soort relaties in mn omgeving, en vroeg of laat gaan ze uiteindelijk wel uit elkaar...
Omdat ze toch niet juist voor elkaar zijn.

Ja je kan er een open relatie bij hebben, maar ik vind dat zelf persoonlijk niks, dan liever iemand zoeken die je behoeftes kan vervullen zodat je geen kriebels hebt buiten je relatie om...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:38

Op het moment dat jij verliefd kunt worden op een ander zit het in je eigen relatie fout. Anders word je niet verliefd. Wil je met je man oud worden dan je twijfels doorspreken en naar de huisarts gaan. Medische redenen uitsluiten en dan serieus er over nadenken of je met je beste vriend oud wilt worden of een paar jaar stomende sexpartijen wilt. Geld sparen en naar de prutsmutsen is ook een optie, doen mannen ook dus waarom vrouwen niet, als het je relatie kan redden. Misschien vreemde vraag maar is je vriend geen homo, het zal niet de eerste keer zijn dat ze er pas erg laat achterkomen.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:49

bigone schreef:
Op het moment dat jij verliefd kunt worden op een ander zit het in je eigen relatie fout. Anders word je niet verliefd. Wil je met je man oud worden dan je twijfels doorspreken en naar de huisarts gaan. Medische redenen uitsluiten en dan serieus er over nadenken of je met je beste vriend oud wilt worden of een paar jaar stomende sexpartijen wilt. Geld sparen en naar de prutsmutsen is ook een optie, doen mannen ook dus waarom vrouwen niet, als het je relatie kan redden. Misschien vreemde vraag maar is je vriend geen homo, het zal niet de eerste keer zijn dat ze er pas erg laat achterkomen.

Dat vind ik nogal kort door de bocht. Het kan IEDEREEN overkomen dat hij/zij verliefd wordt, zelf al is je relatie perfect (al geloof ik niet in de perfecte relatie)

Ja, ik zie mijzelf oud worden met hem, nee, hij is geen homo (wij hebben homo's in onze vriendenkring dus dat onderwerp komt wel eens ter sprake).
Zoals ik al zei:
a. we hebben seks
b. voor hem is 2 keer per maand voldoende
c. hij geeft geen interesse in andere vrouwen
d. hij is niet voor de mannen

Conclusie: zijn libido is kleiner als dat van mij.

Ik denk trouwens dat ie dat van zn vader heeft. Ik durf ervoor mn hand in het vuur steken dat zijn ouders buiten de twee keer om kinderen te verwekken quasi geen seks hebben gehad.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:53

Ok, maar als je jezelf dus oud ziet worden met hem, Ben je dan oud en gelukkig of oud en een gefrustreerd mevrouwtje }>
Maak dr een beetje een grap van, maar is wel iets waar je aan moet denken.

Maarals jij een open relatie een optie vind, en hij gaat ermee akkoord denk je dan niet dat je nog eerder verliefd word op een ander? aangezien je dan toch alles mag doen, deel je toch intieme gevoelens met een andere man waar je waarschijnlijk dan verliefd op word.
En dan? Blijf je nog steeds bij je man omdat het zonde is om 9 jaar weg te gooien?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:55

Het speelt een grote rol in je leven en als ik eerlijk ben, denk dat ik dat je er elke keer weer tegenaan gaat lopen; niet alleen nu maar ook de komende jaren. Is het die teleurstelling elke keer waard? Hoe stom het ook klinkt; er loopt echt nog wel zo'n super kerel rond die net zo geweldig is en een vergelijkbaar libido heeft tov jou. Dit blijft en heikel punt.

Mijn vent heeft ook een veel kleiner libido, maar ik vind het niet zo'n groot probleem. Natuurlijk kom ik ook wel eens een kerel tegen die mijn hart ook sneller doet kloppen, maar behoefte om fysiek te worden heb ik totaal niet.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:56

Fleur1984 schreef:
1.Geef ik hiervoor een relatie van 9 jaar op? Een relatie waarin ik me voor de rest super voel? Ik wil al de rest niet kwijt?
2. Moet ik de seksuele verlangens blijven negeren? Hoe lang kan ik dit nog?
3. Geef ik toe aan het verlangen, wetende dat ik hem kwets?

optie 1 valt in mijn ogen weg. Het gras is niet groener aan de andere kant
optie 2 en optie 3 (open relatie) overweeg ik dus wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:58

1 troost; vanaf een bepaalde leeftijd zakt het libido bij jou ook vanzelf :+
Tegen de tijd dat je bij de grijze muizen club hoort, dan vind je de Bingo opwindender dan de liefde bedrijven :D

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 18:03

holy s***. Misschien maar best ook, stel je voor dat het niet over geraakt en ik daar zit met knappe verplegers :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:05

Als ik jouw reacties lees dan heb ik het idee dat je je besluit hebt genomen alleen nu nog een manier zoekt om het voor jezelf goed te praten..

Niemand hier kan voorspellen wat voor een gevolgen het heeft voor jou je man je relatie of een toekomstige relatie of je het nu wel doet. Wat je ook doet je kan er gelukkig of ongelukkig van worden, het is alleen de vraag waar jij het ongelukkigst van wordt. Weinig sex of een vent die bij je weg wilt als je met anderen sex hebt..

En heeft je man het alleen over zoenen wat ie ok vind of ook over sex?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:08

Als je een open relatie aan wilt gaan, ben je er ook van bewust dat je vriend dan ook mag snoepen van andere dames? Wie weet komt hij een keer een toffe meid tegen die hem wel weer enthousiast krijgt. Zou je daar ook problemen mee hebben?