Vraag aan mensen die geloven(voorkeur christelijk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:46

tante_trien schreef:
Dat mag je absoluut vinden, maar nee ik snap het echt niet. Jezus is voor mij niks meer dan een loos woord, net als appelflap. En als ik vloek, roep ik hooguit de verdoemenis over me zelf af, wat zal een ander dat schelen? :D

Loze woorden bestaan niet :) elk woord heeft een betekenis en met woorden kun je veel aanrichten.
En je roept niet de verdoemenis over jezelf af (wat ik ook raar zou vinden om te doen) maar over God. En met Jezus verzoek je Jezus om iets, dat vind ik raar als je er toch niet in gelooft.
Daarbij ben je niet de enige op de wereld en kan het geen kwaad om wat rekening met anderen te houden als je weet dat je er mensen mee kwetst.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:51

Ik ben niet gelovig en mijn familie ook niet ik scheld heel af en toe wel eens maar dan alleen met en K*T of SH*T . Ik zou nooit met Godver-en-wat-er-na-komt, Jezus of met kank*r schelden, omdat mensen bij bijv. mijn sportclub gelovig zijn en omdat ik weet hoe pijn ik mensen ermee kan doen. Ik irriteer me er ook echt aan als mensen dit wel voortdurend doen.
Ik snap heel goed dat je als gelovige het vervelend vind als mensen met voor jou geloof beledigende dingen zeggen, maar als je af en toe een keer scheld ach dat moet kunnen toch?
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 18-11-12 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:52

Ik vind het niet erg om rekening met iemand te houden, maar dan wil ik wel weten waarom. Voor Jou bestaan loze woorden dan misschien niet, voor mij wel. God en jezus en al dat soort bijbelse figuren, bestaan voor mij niet. Is voor mij net zoiets als sneeuwwitje :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:56

tante_trien schreef:
Ik vind het niet erg om rekening met iemand te houden, maar dan wil ik wel weten waarom. Voor Jou bestaan loze woorden dan misschien niet, voor mij wel. God en jezus en al dat soort bijbelse figuren, bestaan voor mij niet. Is voor mij net zoiets als sneeuwwitje :)

Maar dan zul je nooit het 'waarom' begrijpen, en dat maakt me niet uit, het wordt hier meermaals uitgelegd dus je zou het kunnen begrijpen als je wil. Doe het dan voor iemand anders, je vloeken omwisselen voor iets gezelligere woorden. :)

hunter87

Re: Vraag aan mensen die geloven(voorkeur christelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 03:37

zwaar vervelend die mensen die bij elke zin schelden.

misschien een beetje offtopic, mijn vriend en ik lagen in scheveningen op het strand. heerlijk, totdat dr een groepje (zn stuk of 10) jongens aankwamen van een jaar of 15/17. ze gingen vlak bij ons liggen, best irritant vind ik al als het hele strand leeg is. maar in elke zin, echt elke zin, kwam het woord kanker voor. en dan niet gewoon 1x, mee soms meerdere keren. wij irritatie hebben wij onze spullen gepakt en zijn maar 100m verder op gaan liggen.. :S

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:00

tante_trien schreef:

In mijn geval (ik ben ook christelijk) vind ik het niet zo erg als iemand eens een keer godver.... of jezus o.i.d. zegt. Het gaat me niet zo zeer om de woorden die er gebruikt worden, ik vind het veel erger als iemand met k*nker scheld als dat iemand een keer jezus ofzo zegt, maar ik vind het als iemand veel vloekt en scheld wanneer dat eigenlijk geen nut heeft (ik kan best begrijpen dat als je je pijn doet of als iets vreselijk mislukt dat je dan een keer vloekt, dat doe ik zelf ook wel eens), vreselijk asociaal, kinderachtig en respectloos.

Als mensen mij vragen of ik het erg vind als ze vloeken (meestal omdat ze zien dat ik een kruisje draag) dan zeg ik altijd dat ik het niet erg vind als het maar een goede reden heeft en dat ik het vervelend vind als iemand de hele dag vloekt. Maar ik kan het best begrijpen dat als er iets gebeurd je er af en toe wat uit floept. Dat is menselijk en er zijn héél veel gelovige mensen die er ook wel eens wat uitfloepen (van wie ik er één ben).

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:07

Ik ben christen en vind het altijd heel vervelend als mensen vloeken, zeker met woorden die voor christenen juist heel veel waarde hebben. Ik snap dat je als niet-christen geen of weinig waarde daar aan hecht, maar toch doet dat altijd wel een beetje pijn bij mij. Zeker ook op tv, je komt er bijna niet onderuit en ze zeggen gvd of J.ezus. Ik zap niet weg, maar het stelt me altijd teleur en meestal vind ik het programma ook een stuk minder leuk omdat ze in mijn ogen weinig rekening houden met hun gelovige kijkers.
Vloeken als k*nker en andere ziektes vind ik dat dat niet iets te maken heeft met het christendom of andere religies. Dat zou je sowieso niet moeten zeggen, ookal ben je niet of wel gelovig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:37

verootjoo schreef:
tante_trien schreef:
Dat mag je absoluut vinden, maar nee ik snap het echt niet. Jezus is voor mij niks meer dan een loos woord, net als appelflap. En als ik vloek, roep ik hooguit de verdoemenis over me zelf af, wat zal een ander dat schelen? :D

Loze woorden bestaan niet :) elk woord heeft een betekenis en met woorden kun je veel aanrichten.
En je roept niet de verdoemenis over jezelf af (wat ik ook raar zou vinden om te doen) maar over God. En met Jezus verzoek je Jezus om iets, dat vind ik raar als je er toch niet in gelooft.
Daarbij ben je niet de enige op de wereld en kan het geen kwaad om wat rekening met anderen te houden als je weet dat je er mensen mee kwetst.

GVD is niet het verdoemen van god...
God verdoem mij in de vertaling, niet ik verdoem god. of de andere sterke oorsprongs vertaling, het afroepen van verdoeming over hetgeen je overkomt , dus mep met hamer op duim, het aanroepen van god om de pijn te verdoemen

en met het uitroepen van ene naam verzoek je niets :n als ik kak roep omdat ik mijn teen stoot, verzoek ik kak toch niet tot het ondernemen van iets?(even heel simplistisch voorbeeld)