Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kaatje89 schreef:Wij keken op de basisschool altijd, ik mik Loreland? Nouu ik vond het doodeng.. Die vaste dag dat we dat altijd keken, kon ik 's avonds nooit slapen... En als ik nu een plaatje terug zie krijg ik alweer de kriebels...
En ooit eens op tv een filmpje gezien, en daarna zo vaak over gedroomd.. dat waren hele rare poppetjes, die alle vervelende kinderen meenamen, naar een of ander eiland waar ze dan rot klusjes moesten doen... En dan droomde ik telkens dat ik met m'n broer en moeder in de trein zat en vervelend was, dat ze dan ineens de trein binnen kwamen, mij over de schouder gooiden en mij meenamen... Brrr doodeng...
_lauraaa_ schreef:brr dat programma vond ik ook altijd doodeng
moonfish13 schreef:_lauraaa_ schreef:brr dat programma vond ik ook altijd doodeng
Ik vond het ook altijd doodeng, nu ik dit allemaal van jullie hoor vraag ik me af waarom ze het lieten zien?
Mijn vader is ook eens een potloodventer tegen gekomen trouwens, daar heeft hij onze Bouvier op af gestuurd toen.![]()
Die kerel is in zijn nakie door 3 sloten gegaan uit angst.
melody7 schreef:kaatje89 schreef:Wij keken op de basisschool altijd, ik mik Loreland? Nouu ik vond het doodeng.. Die vaste dag dat we dat altijd keken, kon ik 's avonds nooit slapen... En als ik nu een plaatje terug zie krijg ik alweer de kriebels...
En ooit eens op tv een filmpje gezien, en daarna zo vaak over gedroomd.. dat waren hele rare poppetjes, die alle vervelende kinderen meenamen, naar een of ander eiland waar ze dan rot klusjes moesten doen... En dan droomde ik telkens dat ik met m'n broer en moeder in de trein zat en vervelend was, dat ze dan ineens de trein binnen kwamen, mij over de schouder gooiden en mij meenamen... Brrr doodeng...
ooo, nu je het zegt wij ook! en een van de laatste kapte die band ermee, was groep 3 en ik baalde zooo erg! nooit vergeten, en toen heb ik ong. 2 jaar heel de rest af zitten kijken op youtube
ElineS schreef:1) We hadden thuis een ren vol kippen en 's avonds dan gingen mijn zusje en ik de ren in om de kipjes graan te voeren.. Elke keer kregen we de waarschuwing van moeders, die niet wilde dat we achter de kippen aan zaten te rennen en te doen, dat we ze niet mochten oppakken, want kippen konden niet worden opgetild. Dan gingen ze dood. We luisterden en pakten ze nooit op. Tot we wat ouder werden en zoiets hadden van, wat een onzin. Volgens mij liegt mama.. En dus hebben we één kip opgepakt, op schoot gehad en heel veel geaaid.
De volgende dag was diezelfde kip dood.
Gewoon toeval natuurlijk, maar op dat moment dachten we dat het onze schuld was. Wat heb ik me schuldig gevoeld, zeg. Jarenlang. We hebben nooit durven zeggen dat we de kip hadden opgepakt en vervolgens was ik zeker tot mijn tienerjaren heilig overtuigd dat je kippen niet mocht oppakken![]()
2) Ik en mijn zusje zouden spelen bij ons buurmeisje. We gingen altijd gewoon naar binnen via de achterdeur.. Dus wij lopen naar binnen en zien we een vriendinnetje van ons op de grond liggen in de gang en het buurmeisje staat boven haar, met geen onderkleding aan, over haar heen te plassen. Ik en mijn zusje waren helemaal in shock en zijn er snel weer vandoor gegaan. Ze hadden ons niet gezien, gelukkig, en we hebben er nooit met haar over gepraat. Dat durfden we niet. Maar vergeten zal ik nooit.
3) Sowieso was buurmeisje een geval apart. Ik speelde eens bij haar thuis, met de barbies en toen liet ze de twee barbies seks met elkaar hebben. Nouja, oké, prima. Ik speelde wel mee. Tot ze voorstelde om de barbies in het echt na te doen. Ik heb snel gezegd dat ik vroeger naar huis moest vanwege iets en vloog de deur uitOndanks dat bleven we met elkaar spelen tot op latere leeftijd.. Maar de vriendschap was over toen ik haar met mijn grote berenknuffel zag en ze daarmee zogenaamd aan het seksen was..
4) Achter ons huis is een park en daar hebben we ook het nodige beleefd. Zo liep er inderdaad wel eens een potloodventer rond, maar wat me het meeste is bij gebleven is een man die daar altijd rondliep met alleen een luier en slippers aan. Meer niet.. En dan waren we de honden aan het uitlaten en dan rende meneer met de luier weer langs. Hij deed geen kwaad, ook geen seksuele dingen, hij liep en rende gewoon constant rond daar. Klom in bomen en zat ook zo een keer in onze boomhut een flesje bier te drinken. Van de één op andere dag was meneer met de luier er niet meer. Waarschijnlijk opgehaald door mensen in witte jassen![]()
5) Een jongen van rond de 16 (ik was 10) had ruzie met zijn ouders en was het huis uitgeschopt. Vervolgens had die een baksteen door hun raam gegooid. Hij was daarna op de vlucht geslagen voor de politie, die hem zocht. Ik weet nog wel dat ik op het pleintje stond met alle kinderen uit de buurt, die best wel bang waren, want het was een crimineel, een voortvluchtige. Even eng als een moordenaar in onze ogen. Iets daarvoor hadden een paar meisjes slakken verzameld en één meisje met een paar van die slakken in haar hand, liep heel trots naar voren en zei "Als hij hier komt, dan stuur ik mijn slakken op hem af! Die beschermen ons wel!" Iedereen knikte instemmend en schaarde zich achter dat meisje.
Eenmaal thuis kwam ik erachter dat de jongen een vriend van mijn oudere broer was en zich verschool in mijn boomhut in het park en of ik, zei mijn broer, hem even wat eten en drinken wilde brengen. Vond ik een heel avontuur natuurlijk. Ik dat eten in een plastic zakkie, onder mijn jas, mijn missie tegemoet.
Zat ik daar bij hem in de boomhut en de jongen was behoorlijk overstuur, want hij wist niet wat hij nu moest doen en hij had spijt.. Heb ik hem als 10jarige overtuigd om zich gewoon aan te geven bij de politie. Zijn we samen hand in hand naar de straat naast het park gelopen, waar een politieauto geparkeerd stond, omdat ze in het park naar hem aan het zoeken waren. Ik weet dat hij in ieder geval nooit meer bij zijn ouders is komen wonen. Gelukkig maar, want dat waren echt verschrikkelijke ouders en met de jongen zelf was niet heel veel mis. Hij was gewoon een beetje radeloos op dat moment, en kwaad.
MiSsY_Me schreef:Het vreemdste...Dat ik als klein meisje met mijn moeder in de supermarkt stond, en met dat we eruit liepen we uit 2 verschillende straten een sinterklaas zagen komen. 1 met een koets met paarden en 1 lopend. Tot zover mijn geloof in sinterklaas