Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:46

zap schreef:
Wat ik me afvraag aan de efficiënte rijders (om het zo maar even netjes te zeggen). Hoe voegen jullie in? Geven jullie dan wel even flink gas of proberen jullie met 80 in te voegen en laten vervolgens een hele streep auto's achter jullie 'het maar uitzoeken'? :+

Ik voeg zoveel mogelijk in met mijn doelsnelheid, in mijn geval 100/110 km.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:47

Oh ik heb nog wel iets. Het is druk en je rijdt de snelweg op in een streep auto's. De auto voor je blijft gruwelijk irritant zo hangen dat jij geen kant op kan en de auto achter vliegt gelijk de snelweg om vervolgens jouw ruimte in te pikken, waardoor jij zwaar de sjaak bent.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:48

troi schreef:
zap schreef:
Wat ik me afvraag aan de efficiënte rijders (om het zo maar even netjes te zeggen). Hoe voegen jullie in? Geven jullie dan wel even flink gas of proberen jullie met 80 in te voegen en laten vervolgens een hele streep auto's achter jullie 'het maar uitzoeken'? :+

Ok, maar geef je ff een dot gas of haal je (pas) op het einde van de invoegstrook die 100/110 km/h?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:50

Winged schreef:
Ook leuk: Ik rij 130 op de snelweg waar je 120 mag, linkerbaan en voor mij rijd een auto met dezelfde snelheid. Komt er zo'n op hol geslagen manager aan die HAAST blijkt te hebben (meneer het is vrijdagmiddag 5 uur...) en die gaat dan zitten kleven. WAAR THE fiets WIL HIJ HEEN? Er rijdt toch nog een auto voor mij? En voor die auto nog één, en nog één en nog één....
Uiteindelijk ga ik dan wel aan de kant en ga achter hem rijden. Stom gedoe -O- (en op vrijdagmiddag sta je vaak in 1 keer stil, dan wil ik die persoon niet in mijn kofferbak hebben :Y) )

Zoiets heb ik ook een keer gehad, ik kon echt geen kant op (reed op de linkerbaan, in de middag-spits en met mij 100derden auto's welke ook op de linkerbaan reden), zit er zo'n audi-pannekoek achter me te drukken (ik kon echter geen kant op, gezien het op de rechterstrook ook smoor druk was) en met groot lich te seinen van dat ik aan de kant moest. Jeeesus, zag geen flikker meer zo hard als ik werd verblind. Maar mooi niet dat ik voor zo'n idiote pinokkio aan de kant ga hoor (wat overigens ook niet lukte, gezien het friekking druk was op zowel de linker als de rechterstrook :+ ).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:51

ja das idd ook superirritant zap!vooral als de rest die daarop volgt ook meteen invoegd en wat er voor je zit een rij vrachtwagens is.

Of wat dacht je van een vrachtwagen die een colega vrachtwagen in gaan halen.ja ja dat schiet op ..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:52

zap schreef:
troi schreef:

Ok, maar geef je ff een dot gas of haal je (pas) op het einde van de invoegstrook die 100/110 km/h?

Mijn yaris haalt met die dot gas aan het einde van de strook 110.. Tja, tis geen racemonster natuurlijk..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:55

troi schreef:
Mijn yaris haalt met die dot gas aan het einde van de strook 110.. Tja, tis geen racemonster natuurlijk..

Niet -O- . Ik heb ook een yaris en die kan er wel wat van hoor *\o/*

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:55

Heel irritant is als mensen tegen het verkeer in gaan rijden.
Dat gebeurt hier heel vaak.
Allemaal eenrichting verkeer en mensen willen niet omrijden.
Stel je voor dat je één minuut langer moet rijden, dat kan niet hoor.
Ik heb al zo vaak gehad dat ik hier met de auto rijd en dan weer zo'n spookrijder tegenkom.
Dat houdt alleen maar op want die ander moet weer naar achteren rijden. :(

Edit
Ik rijd nooit zo snel want ik heb een stokoud peugeotje die ook langzaam optrekt.
Dus ik zal daarom ook irritant zijn voor anderen. :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:59

troi schreef:
Tja, mensen die bumperkleven en daar ook nog trots op zijn vind ik aso, je brengt andere mensen bewust in gevaar enkel en alleen omdat je geirriteerd bent, daarnaast is het ook nog eens verboden. Alle andere vlotte rijders die zich niet zo gedragen vallen idd niet in dat vakje. Wie de schoen past...

Compromis zou nog wel eens lastig kunnen worden omdat ik weiger meer geld uit te geven en mijn man een andere auto te kopen dan de zeer comfortabele en relatief zuinige, want lpg, doch trage oldtimer die hij nu rijdt..

je hebt mij nergens horen zeggen dat ik bumperkleef?
dat ik slome automobilisten irritant vind betekend niet dat ik ook bumper kleef..
alleen als ze EINDELIJK aan de kant zijn, dan kijk ik even boos opzij. dan overtreed ik geen regels!

maargoed, er zijn blijkbaar nog al veel mensen aan het bezuinigen tijdens het autorijden.. nogal irritant!
maar ik weiger ook om niet te schelden als er een debiel geen richting aanwijzer aan doet of er een idioot met 100 km pu een vrachtwagen gaat inhalen waar je 120 mag en dus iedereen op zijn rem moet duwen!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:02

@mika:echt niet,ik blijf gewoon stilstaan,spookrijder moet maar achteruit.

bij ons in de straat mag bijvloofrbeeld niemand parkeren,maar t gebeurt wel.wil degene weer wegrijden en ik of mijn vader komen er net asan,dan zetten we de auto lekker even stil in de uitgang van de straat.zo wacht maar even tot wij zin hebben om aan te rijden!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:03

Ik vind denk ik t vervelendste en gevaarlijkste dat je dan zelf afstand houd en dat een auto zich daar tussen propt, moet je zelf weer gas minderen of soms zelfs remmen om weer voldoende afstand te krijgen

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:04

Bumperklevers! En echt, ik rijd altijd door, ben gemiddeld genomen zelfs een assertieve bestuurder, maar toch presteert men het altijd om in mijn kofferbak te kruipen terwijl ik al 130/140/150 rijd op de linkerbaan, vaak alleen om in te halen. En je kan aan het type auto op afstand al zien wie gaat zitten 'douwen' en wie niet. Altijd van die glimmende (lease?)bakken, Audi's, BMW's, die nieuwe, verchroomde modellen Volkswagen en Renault. Af en toe een verdwaalde Volkswagen Polo van één of ander gastje dat net z'n rijbewijs heeft. Vaak vreselijk verveelde mannen in dito overhemd met nota bene autostoeltjes achterin. Vreselijk. Ga ook altijd expres heeeeel langzaam rijden, relax in godsnaam. En zeker als je kinderen hebt, doe een beetje voorzichtig! Of rijd je dood tegen de volgende boom, ook goed }>

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:07

Komt 'ie dan:

- Mensen die niet in de regen durven te autorijden |o Pak dan alsjeblieft het OV!!!!
- Onnodig linksrijden
- Als er in de verte een verkeerslicht in zicht is het gas al loslaten want stél je rijd netjes door dat juist dan het verkeerslicht op rood springt en je moet remmen... :roll:
- Geen gebruik maken van je knipperlicht
- Heel langzaam rijden op de snelweg en natuurlijk zo lang mogelijk links blijven rijden nadat je een vrachtwagen hebt ingehaald
- Met 10km door een bocht gaan
- Voor niks op de rem staan
- Je précies aan de snelheid houden, dus waar je 50km mag 50 op de teller rijden, teller loopt min. 3km achter

Overigens rijd ik best netjes, ben alleen een 'sportieve' autorijder maar doe niet aan bumperkleven, is imo levensgevaarlijk en rechts inhalen doe ik zelden.
Heb zelf ook maar een oud bakkie maar die haalt écht wel de 120 hoor, en trekt ook redelijk op.

ivy_power89

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:10

en een aanvulling,
mensen die doorrijden terwijl er secondes eerder een ongeluk is gebeurd.

afgelopen zondag op de A7,in friesland nog mee gemaakt.
zwaar ongeval, mensen voor ons slingeren tussen de brokstukken door en vervolgen hun weg.
(uiteraard ben ik de auto uit gesprongen en eerste hulp verleend)

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:15

_JTM schreef:
Komt 'ie dan:

- Als er in de verte een verkeerslicht in zicht is het gas al loslaten want stél je rijd netjes door dat juist dan het verkeerslicht op rood springt en je moet remmen... :roll:

Hihi dat doe ik vaak :') Maar niet al kilometers van te voren en alleen als er al een auto staat te wachten (zodat het stoplicht 'weet' dat er iemand staat te wachten). Heb het ook zo geleerd in het kader van de groene rijstijl. Maar zal de volgende keer aan je denken :P

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:21

xMaritt schreef:
_JTM schreef:
Komt 'ie dan:

Hihi dat doe ik vaak :') Maar niet al kilometers van te voren en alleen als er al een auto staat te wachten (zodat het stoplicht 'weet' dat er iemand staat te wachten). Heb het ook zo geleerd in het kader van de groene rijstijl. Maar zal de volgende keer aan je denken :P

Haha dat zou lief van je zijn! Vind dat zó vervelend als mensen dat doen...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:42

Ik heb niet eens een rijbewijs, maar als passagier word ik al monsterlijk chagrijnig van inhalende vrachtauto's, (les)auto's die afslaan voor het stoplicht/de spoorwegovergang/de brug als er boten liggen, lesauto's in het algemeen, auto's zonder cruisecontrol in de tunnel (zodat je moet remmen en jouw CC uit gaat...), kinderen die zomaar voor auto's langs schieten (vanmiddag nog zo'n snotjong op de motorkap van een dikke BMW zien eindigen, vond het sneu voor de bestuurder dat die moeder hem verrot schold terwijl ZIJ dat jong dus niet goed opgevoed heeft, kind had verder niks dus als ik hem was geweest was ik weggereden, dag hoor :evaw:)

Als ik fiets: hybrides die je ineens inhalen op een smal weggetje! Omdat ik ze niet hoor schrik ik me dan kapot, doe mij maar een brullende slurper!
Verder: auto's op de fietsersbrug (is een gevaarlijke brug, daarom mogen er sinds kort alleen nog maar fietsers en bussen over) en auto's die ineens achteruit van een oprit of parkeerplek af komen, soms gaat het maar net goed. :=
Oh en als ik loop: mensen die niet remmen voor het zebrapad of direct achter je langs weer doorschieten, dat je nog bijna je hielen kwijt bent!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:48

Ik vind het zéééér vervelend als mensen bumperkleven.
Als iemand dat doet bij mij, ga ik op het midden van de weg rijden en laat ik mijn gas lekker los zodat ik in vaart minder.
Vaak begin ik dan ook nog in mezelf te lachen, omdat ik weet dat het zo zwaar irritant is als iemand slomer rijd dan de toegestane snelheid. Mijn tactiek werkt wel want op het gegeven moment houden ze allemaal afstand of ze slaan ergens eerder af zodat ik geen last meer heb van deze personen.

Jes

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 01:36

- Mensen die 80 rijden waar je 90 mag.
- Op de linker baan blijven rijden (of middenste baan) terwijl rechts niets rijd.
Een keer hier in Frankrijk gehad, 4 banen, rechts helemaal vrij, en op de derde baan een auto _-:( Ben er achter gaan rijden en heb groot licht gegeven.
- Bumper klevers, laatst op een 90km weg een vrachtwagen achter me, ik reed 92, vrachtwagen kon werkelijk waar mijn rem licht niet meer zien -:(- Ja sorry, maar dan laat ik na een tijdje mijn gas los.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 01:46

Konstantine schreef:
Ik heb niet eens een rijbewijs, maar als passagier word ik al monsterlijk chagrijnig van inhalende vrachtauto's, (les)auto's die afslaan voor het stoplicht/de spoorwegovergang/de brug als er boten liggen, lesauto's in het algemeen, auto's zonder cruisecontrol in de tunnel (zodat je moet remmen en jouw CC uit gaat...), kinderen die zomaar voor auto's langs schieten (vanmiddag nog zo'n snotjong op de motorkap van een dikke BMW zien eindigen, vond het sneu voor de bestuurder dat die moeder hem verrot schold terwijl ZIJ dat jong dus niet goed opgevoed heeft, kind had verder niks dus als ik hem was geweest was ik weggereden, dag hoor :evaw:)

Als ik fiets: hybrides die je ineens inhalen op een smal weggetje! Omdat ik ze niet hoor schrik ik me dan kapot, doe mij maar een brullende slurper!
Verder: auto's op de fietsersbrug (is een gevaarlijke brug, daarom mogen er sinds kort alleen nog maar fietsers en bussen over) en auto's die ineens achteruit van een oprit of parkeerplek af komen, soms gaat het maar net goed. :=
Oh en als ik loop: mensen die niet remmen voor het zebrapad of direct achter je langs weer doorschieten, dat je nog bijna je hielen kwijt bent!

Tegen de tijd dat je echt moet remmen in een tunnel gaat er bij jullie al iets mis, namelijk de veiligheidsafstand. Ik houd dusdanig veel afstand in een tunnel juist zodat ik enkel gas los hoef te laten en zeer zelden moet remmen. En come on, het zijn kinderen hoor. Die denken daar niet bij na. Dan kun je ze nog zo goed opvoeden, maar kinderen kunnen nog steeds impulsief handelen. En dan kun je daar van vinden wat je wil, maar als bestuurder hoor je daar donders goed rekening mee te houden. Jij hebt een vet probleem als je er één dood rijdt. Kun je natuurlijk zeggen dat dat snotjoch de weg niet had moeten op rennen maar je straf wordt er niet minder op. Daarbij, denk maar zo dat er ook een hoop mensen zich zullen ergeren aan jou als je eenmaal met het lessen begint, iedereen moet het leren.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 03:50

troi schreef:
Hihi ik vind vooral het kleven op mijn achterbumper vervelend. Ik probeer mijn lieve nog wat onopgevoedde mede weggebruikers dan wat op te voeden door extreem traag naar de rechterbaan te gaan (ik heb ontdekt dat een paar seconden precies op het midden rijden daarin een extra boost geeft). Vooralsnog niet heel veel resultaat, tenzij je woeste gebaren en wat gymnastisch middelvinger gebruik meetelt, maar ik geef nog lang niet op!

Waarom zou jij je medeweggebruikers gaan opvoeden. Dat is toch niet jouw taak?

Je kunt ook op het verkeer anticiperen en op tijd naar rechts gaan als je ziet dat er iemand aankomt die harder rijdt dan jij.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 05:18

En ziehier de reden waarom deze 17-jarige geen rijles wilt tot ze de ADHD wat ontgroeid is..

Als passagier ben ik al verschrikkelijk agressief qua taalgebruik richting andere mensen.
-Rijbewijs cornflakes, dit is een zone 70 niet 50 HALLO DAAR ACHTER HET STUUR?!
- Het heet optrekken voor een reden, duw die gas in of moet ik het komen voordoen?
- De snelweg. SNELweg. Als mijn broer 170 wilt rijden is dat zijn probleem, maar ga in godsnaam van die rechterrijstrook met uw 100 verdekke toch!
- Optie achterruitenwisser of pinkers zeker.
- Doe geen moeite, wij trekken sneller op dus mokt dat ge van mijn rijvak bent!

Alhoewel ik zelf maar een klein hartje heb als het op vrachtwagens aankomt, al helemaal als je ernaast rijdt en ze zetten hun knipperlicht aan jou kant op, vind ik het zalig om er zelf in te zitten. Vrachtwagenchauffeurs zijn de hoffelijkste chauffeurs.

Maar, wat wil je als je opgroeit met 'nieuwe remmen, laten we die testen op 100 meter soort van snelweg tot het licht en dan alles dichtgooien. Hebben wij geluk dat ze werken, haha, je had bang hè zusje!'

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 06:33

TeckTonie schreef:
- De snelweg. SNELweg. Als mijn broer 170 wilt rijden is dat zijn probleem, maar ga in godsnaam van die rechterrijstrook met uw 100 verdekke toch!

Het is idd maar goed dat je nog even wacht met praktijklessen.... begin eerst maar met het leren aan welke kant je hoort te rijden en inhalen.
En denk even na ober de gevolgen van dat belachelijke gedrag van jouw broer.... ga jij de nabestaandem van degene die hij aanreed vertellen dat er een begravenis aan komt?

Echt ongeloflijk wat je zegt.... ben blij dat je geen rijbewijs hebt... en dat je in België woont.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 06:45

Daphne__ schreef:
TeckTonie schreef:

Het is idd maar goed dat je nog even wacht met praktijklessen.... begin eerst maar met het leren aan welke kant je hoort te rijden en inhalen.
En denk even na ober de gevolgen van dat belachelijke gedrag van jouw broer.... ga jij de nabestaandem van degene die hij aanreed vertellen dat er een begravenis aan komt?

Echt ongeloflijk wat je zegt.... ben blij dat je geen rijbewijs hebt... en dat je in België woont.

Rechts en links wissel ik wel vaker om, ik bedoel hier ook eigenlijk links.
Niet beginnen van 'ben blij dat je niet in mijn land woont' want dan kan ik ook gaan beginnen ;)

Zoals ik al zeg ga ik dus nog even wachten, maar ik merk wel dat ik de laatste maanden meetbio de weg Let ipv het gedrag dat mij stoort en dan zie ik regelmatig mijn leven voorbijflitsen. Dieptezicht is al evenmin aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 07:33

Mensen die niet snappen hoe ze een grote rotonde moeten nemen staat bij mij op 1!! Elke dag last van...