Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar waren ook totaal niet verbaasd toen ik enthousiast naar beneden kwam stuiteren met het bericht dat ik dan en dan naar een veulen ging kijken 

....En daar ben ik op overgestapt. Ze staan heerlijk bij huis, ik kan ze zien wanneer ik wil. Ik moet echt iets paardachtigs hebben anders komt het niet goed. De minipaarden vervullen mijn behoeftes qua paard helemaal. Alleen niet rijden natuurlijk.
Dus beter kan niet. EngeltjeS schreef:Ik voel een lichte paniek op komen als ik mezelf die vraag stel
"Wat doe je, als je nu direct stopt met de paardensport en alles verkoopt?"
ik denk... dat ik héél lang ontroostbaar en down ben.
Het is meer, dan een sport/hobby, het is een manier van leven
hier kan ik (nu) niet mee stoppen.
moos24 schreef:Ik eb in oktober 2010 mijn Fries verkocht. Pensionstallen was ik al meer dan zat, en ik kwam er gewoon niet aan toe om elke keer weer weg te moeten gaan. Bij huis heb ik een lapje grond met 4 kleine stallen en een dijkweide wat dus niet geschikt is voor grote paarden........maar wel mini's....En daar ben ik op overgestapt. Ze staan heerlijk bij huis, ik kan ze zien wanneer ik wil. Ik moet echt iets paardachtigs hebben anders komt het niet goed. De minipaarden vervullen mijn behoeftes qua paard helemaal. Alleen niet rijden natuurlijk.
Heb zelfs al een paar keer gedroomd dat mijn paard na 3 jaar nog ergens verstopt stond met spullen en al en ooo wat was ik blij
hahaOptiwolk schreef:Hoe zal ik het formuleren ...
De laatste keer dat ik 6 dagen niet gereden had (vakantie), ging ik op de koffer op wieletjes van vriendjelief door de huiskamer sjeezen...
Ik vrees dat stoppen geen optie is

Biskwie schreef:Paarden zijn voor mij echt niet alleen wedstrijdsport. Maar helaas kun je in Nederland gewoon geen paarden houden, zonder dat je van anderen afhankelijk bent of dat anderen betrokken zijn. Momenteel is die invloed (weer) zo groot dat mijn hele plezier in paarden in het algemeen helemaal weg is. Ik geniet niet meer van de kleine dingen. Tuurlijk ik hou van mijn paard en ik het is mijn grootste passie, maar de nadelen wegen niet meer op tegen de voordelen. Ik heb dit ruim een jaar laten kabbelen en verschillende dingen geprobeerd. Maar ik kom niet meer terug bij de basis.
De basis wat echt basis is. Ik kom niet meer bij het pure plezier. En daarmee doe ik mijn paardje ook tekort.
Of bokken
_Nancy schreef:__PSM__ schreef:_Nancy, hoe zou jij dat willen gaan combineren?
Ik heb een baan 40 uur in de week, en weet soms van gekheid niet wanneer ik tijd heb voor paard en daarbij vriendlief ook nog zijn verdiende aandacht moet geven
Weet ik nog niet![]()
Misschien wel helemaal niet, haha!
Daar moet ik dan nog even naar kijken, hoe ik dat ga doen..
Maar het lukt jouw wel dus??
Biskwie schreef:Het leven zonder paarden, lijkt me het perfecte plaatsje voor dit topic...
Letterlijk!
Stoppen in de paardensport, radicaal. Hoe leef je verder zonder paarden?
Hoe vul je in vredesnaam alle tijd die overblijft?
Hoe zorg je dat je onder de mensen blijft en waar vindt je nieuwe vrienden om leuke dingen mee te ondernemen?
Hoe hebben anderen deze uitdaging volbracht?