Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Re: Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:03

Dankjewel Squawk. dat klopt. maar ik waardeer de hulp. en het ergste wat mij momenteel veel pijn doet is dat dit maar een deel is van alles wat er eigenlijk aan de hand is..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:05

Squawk schreef:
Ik ben tot nu toe bij pagina 3, het valt me op dat er heel veel goedbedoelde reacties zijn. Echter dnek ik niet dat er veel mensen zijn die weten wat TS door maakt, geloof me, zo makkelijk is het echt niet.

Dat geloof ik ook, want dit is niet normaal voor een 18 jarige...vandaar dat ik haar een Maatschappelijk werker adviseer, want hier speelt veel meer ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:06

Ik zou inderdaad sowieso profesionele hulp zoeken :j er moet duidelijk wat veranderen...
Sterkte!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:08

Dankjewel :) dankjewel voor iedereen. ik waardeer de hulp heel erg. voel me wat vreemd nu na deze reacties allemaal maar dat komt wel weel goed

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:09

Tja dat zei ik dus net;) We kunnen je lastig adviezeren en helpen als we niet het verhaal er achter weten:) En dus roepen we wat om te hopen dat we je kunnen helpen:) En dat je je weg vind hoe dan ook;) Je bent een mens en hebt recht op een goed leven en wat we ook al zeggen, jij bent de enige die jezelf kan helpen op deze leeftijd het te laten veranderen hoe moeilijk ook;) En we kunnen geen adviezen geven als we maar een half verhaal hebben maar willen toch graag helpen om oplossingen te zoeken:) Dus haal er uit wat je kan gebruiken;) Dat is het belangerijkste.

En als erg lastig wordt kan je misschien daarna ver weg van alles gaan onderduiken om tot rust te komen en je eigen leven te ontdekken. Makkelijk nee...maar als jij geen stap zet..veranderd eht nooit meer;) Pak hulp aan waar je hem krijgen kan en wat goed lijkt:)

Hou je taai! En wordt sterker! Je komt er wel als je wil:)

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:11

ik zal alle hulp aan pakken. maar ik kan moeilijk alles wat er gebeurt open en bloot op bokt zetten.. mischien via een PM zou zoiets kunnen maar dan alsnog voor zulke dingen is professioneel hulp nodig. ik waardeer dit allemaal heel erg veel en ik hoop dat dat zichtbaar is.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:14

Ik heb nog niet eerder gereageerd maar heb het topic net wel gelezen.
Topicstarter: Ik hoop dat je snel hulp kunt vinden, via maatschappelijk werk of via een andere weg, want je thuis situatie is alles behalve ideaal.
Laat je even weten hoe het gaat?
Ik kom uit de buurt van Tilburg, dus als er wat dat betreft iets is wat is wat ik voor je kan doen, dan laat het maar weten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:15

Wat zou het ergste zijn wat er zou kunnen gebeuren op het moment dat jouw ouders zouden weten wat je zou gaan doen?
En dan niet zaken als, zakgeld inhouden en laptop afpakken want daar kun je rekening mee houden en ze een stapje voor zijn.
Serieus TS, ik denk dat jij niet in deze situatie terecht bent gekomen door ''last van je rug'', imo ben je psychisch zeer labiel en wellicht zelfs wel onderontwikkeld.
Hier kun je soms niets aan doen, de situatie maakt het ernaar...
Zoek alsjeblieft ,snel, persoonlijke hulp bij in eerste instantie je huisarts, laat je niet doorverwijzen naar een psycholoog maar probeer concrete instanties te bereiken zoals het GGZ die je verder kunnen helpen en in een traject van bijv begeleid op kamers wonen kunnen plaatsen.
Succes!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:19

Zeg dat je naar je tante gaat?
Ik mocht een paar jaar geleden ook niet zo veel tot ik gewoon zei, ik ben weg morgen weer thuis doei, paar keer gedaan nu geen probleem meer. Mag overal heen hoelang ik wil wanneer ik wil. Ouders moeten ook gaan accepteren dat je ouder word en dingen ZELF wilt gaan doen zonder andere mensen en zonder mensen bovenop jouw zaken zitten.. Opvoeding is ook fouten laten maken...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:20

Zeker niet alles open zetten:) ook niet als het daarna goed zou gaan. Want dan komen dit soort dingen altijd weer boven op internet als je het niet kan gebruiken:) InHet verleden kan je via internet weer inhalen vaak;) En he..ook niet zomaar met iedereen mailen en pb doen want je weet nog steeds niet van iedereen ook op Bokt niet wie ze zijn in het echt;) Ook heir kan je een nepprofiel bouwen zoals op heel internet;) Je ziet de personen achter het toetsenbord niet;) Daar moet je altijd mee oppassen.
Internet is leuk:) Maar met voorbedachten raden zeg ik altijd;) Niet teveel info van jou. hoewel ik er ook weleens intrap:)

Haal uit je leven wat er nog in zit! Maak er iets van. En als is dat een jarenlange weg naar je geluk toe. Het zal het waard zijn als je er iets van maakt. Je leeft maar 1x en iemand anders kan je leven niet lijden;) Dus moet je het zelf doen en er iets van maken. Jij bent de enige die de knoop om kan gooien naar een mooi leven al is het dan met veel proffesionele hulp! Kop op..je kan het..en met wat steun in de rug van mensen die het goed met je voor hebben kan het alleen maar mooier worden. Blijf niet achterom kijken kijk naar wat de toekomst voor je zou kunnen betekenen of doen:) Zodat je recht krijgt waar je al zo lang voor op de wereld bent;) MOrgen kan het over zijn dat weet niemand vooraf gelukkig.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:20

Ik wil best helpen hoor! Ik woon in Tilburg, en als ik de mogelijkheid heb wil ik je best helpen!
Maar dat is meer als je al weg bent (een oogje in het zeil houden enz ;) )
Lastig TS! Maar misschien wel eens tijd om erop uit te gaan..
Wat verwacht je dat er gaat gebeuren als jij iets doet waar je ouders het niet mee eens zijn?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:25

Wildgirl ik kan niet goed antwoord geven omdat het natuurlijk wel gewoon een forum is. en niet alles kan open en bloot op internet worden gezet. en hulp zal ik zoeken maar ook daarvan weet ik de reactie van mijn ouders niet dus weet echt niet goed wat te doen ik wil hulp, heel graag. maar mijn ouders gaan dit niet leuk vinden..

mijn moeder en tanten gaan niet goed samen vandaar ook dat hoe graag ze me weg wilt halen en wilt helpen ik er niet goed heen durf.

Saintelette met woorden kunnen ze al veel tegen me doen. en ook lichaamstaal. zoals ik zei veel kan ik niet op internet zetten.
en hulp zal ik nu zeker gaan zoeken. ik heb al een mail gestuurd naar traversen als het zo heete. en zal morgen ochtend de dokter bellen. en mischien straks kijken of de kindertelefoon (voor ouderen) iets kan betekenen.. al betwijfel ik het want toen alles echt fout ging kwam daar ook niet veel vandaan ik waardeer alle hulp echt waar en wil niet disrespectvol of ontdankbaar klinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:25

Wildgirl schreef:
Wat zou het ergste zijn wat er zou kunnen gebeuren op het moment dat jouw ouders zouden weten wat je zou gaan doen?
En dan niet zaken als, zakgeld inhouden en laptop afpakken want daar kun je rekening mee houden en ze een stapje voor zijn.
Serieus TS, ik denk dat jij niet in deze situatie terecht bent gekomen door ''last van je rug'', imo ben je psychisch zeer labiel en wellicht zelfs wel onderontwikkeld.
Hier kun je soms niets aan doen, de situatie maakt het ernaar...
Zoek alsjeblieft ,snel, persoonlijke hulp bij in eerste instantie je huisarts, laat je niet doorverwijzen naar een psycholoog maar probeer concrete instanties te bereiken zoals het GGZ die je verder kunnen helpen en in een traject van bijv begeleid op kamers wonen kunnen plaatsen.
Succes!

zit al vanaf het begin mee te lezen

ben het eens met bovenstaande reactie

probeer in te zien waar je inzit en probeer wegen te vinden om er uit te komen en een volwassen zelfstandige en zelfdenkende vrouw te worden

ts ik wens je heel veel sterkte met de keuzes die gaan komen

zo zie je dat een topic voor een smoesje een grote stap in je toekomst kan worden!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:30

Meid hartstikke goed.. en je geeft daar ook gewoon aan dat je hulp en advies nodig hebt omdat je er alleen niet uitkomt. En nu een schop onder je kont, rondje om het huis lopen en een frisse neus halen. En als ze je raar aankijken dan zeg je maargewoon dat je er zooooo behoefte aan had. weer opnieuw leren buiten komen zonder dat er een jongen staat te wachten in Tilburg.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:32

Dankjewel ceriadwen. echt waar heel erg bedankt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:32

meid, laat die jongen in Tilburg even voor wat het is. Jouw behoeftes liggen op een heel ander vlak, als je daar aan gaat werken (en we blijven je gewoon achter je vodden zitten tot je ergens geweest bent :) ) dan komt de rest vanzelf.

En zo'n maatschappelijk werker is al heel fijn om mee te praten en die weet beter waar jij wat aan hebt dan die jongen.

Ik wens je enorm veel sterkte toe en ik hoop dat je de kracht hebt om te gaan leven

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:58

Ik denk dat je toch echt iets samen met je Tante moet gaan bedenken. 2 staat sterker als 1?!
Werken je ouders en zus? Dan kan je misschien dan eens langs een instantie gaan?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:04

Yom, dat heb ik haar ook gezegd :j

De eerste prioriteit ligt nu bij jezelf. Zorg dat je sterk in het leven en in je schoenen komt te staan, de rest komt vanzelf!
Je stappenplan is helder en je hebt hier al meteen een hele club mensen die om je lijken te geven!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:15

Ik heb dit topic verplaatst van WWW naar LZP.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:32

Kun je niet zeggen dat je naar de bieb gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:36

Jeetje, ondanks de weinige informatie, vind ik het toch een heftig topic.
Ik zit echt met een zwaar gevoel in mijn maag en ben heel blij om te lezen dat er van Bokkers uit Tilburg een aanbod is om eventueel hulp te vragen als dat nodig mocht zijn.
Ook ik ben bang voor de bedoelingen van degene waar je mee afspreekt, maar wie weet is het echt wel een leuke jongen die het beste met je voor heeft. :)
Dat hoop ik echt voor je.

Na het lezen van dit topic heb ik het idee dat je erg geïsoleerd wordt, dan is het ook logisch dat je constant verantwoording af moet leggen, terwijl je een volwassen meid bent met recht op een eigen leven en eigen geluk.
Als je je hart wilt luchten, mag je me altijd pb'en.
Heel veel sterkte en succes.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:00

Heel erg bedankt :) Bokt to the rescue haha er is een afspraak gemaakt met de dokter voor aanstaande Maandag

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:12

Goedzo!! Goed gedaan!!!
Mijn pb box staat ook altijd open, maar dat had je al ontdekt ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:28

Heel goed dat je naar de dokter gaat !

Heb zelf op internet zitten kijken of er binnenkort wat te doen is in Tilburg.
Agenda evenementen oktober 2012
Oktoberfest: van donderdag 11 oktober t/m zondag 14 oktober.
Koopzondag Tilburg: 28 oktober.

Ik denk dat oktoberfest geen goede smoes zal zijn, maar misschien koopzondag wel ?
Lekker dagje shoppen met je tante bijvoorbeeld?

Ik woon zelf dichtbij Tilburg, dus mocht het nodig zijn wil ik ook best daar wat " rond hangen " , voor het veilige gevoel misschien?
Moet ik alleen wel weten waar, wanneer en hoelaat.
Mijn aanbod staat !

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:37

Pfoe, jij hebt het niet makkelijk TS! Ik hoop dat er een mogelijkheid is om op een veilige manier naar Tilburg te komen zodat jij ook je moment kan pakken waar je gewoon recht op hebt :)

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met de dokter, dapper!
Als je je ei kwijt wil o.i.d., mijn PB staat voor je open evt :)