leuk weekend! tot we thuis kwamen (diefstal)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: leuk weekend! tot we thuis kwamen (diefstal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:33

Jeetje wat een verhaal dit gun je niemand, gelukkig is de auto wel weer gevonden..

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 12:56

ja boetes of dergelijke moeten we niet betalen na diefstal... maar er is nog zoveel anders dat we moeten doen, rekening mee houden,... we moeten ook nog verschillende keren naar de politie... het is een heel gedoe en geloop...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:55

Diep triest dit zeg. :n Heel erg! Hoop dat ze snel gevat worden en dat je nog wat van je spullen (heel) terug krijgt.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:01

Jeetje wat een verhaal zeg! Heel veel sterkte. Hoop dat jullie je spullen terug krijgen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:14

Denk je je vrienden te helpen.... Ze weten niet wat voor gouden vrienden ze nu aan de kant hebben gegooid...
Spullen zijn erg, en vervelend, maar dat dit vertrouwen zo neer getrapt is lijkt me moeilijker

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:39

Wat fijn dat de auto is gevonden. Nu hopen dat zij ook snel worden gevonden!

Gelukkig waren de diertjes ongedeerd :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 21:44

de auto is vandaag getakeld, nu is het wachten op bestek, we moet wel zelf alles voorschieten tot de rechtzaak, de verzekering komt ook hierin niet intussen... we hebben ondertussen ook al 3 boetes/rekeningen gekregen... het is zwaar maar het begint te betere...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:15

en al bekend waar ze nu zijn? En waar de rest van jullie spullen zijn?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:33

Poeh, wat een ellende. Denk je mensen te helpen, krijg je dit op je dak.

Ik hoop dat jullie het uiteindelijk tot een goed einde kunnen brengen en dat de schade (fysiek en financieel) uiteindelijk toch mee blijkt te vallen en dat je wat kan gaan verhalen op de 2 "vrienden".

:(:)

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:46

Jeetje wat een verhaal! En dat van je "vrienden".. Maar vraag me inderdaad ook af of niemand uit je omgeving weet waar deze mensen nu uithangen en waar ze mee bezig zijn?

Kan me wel heel goed voorstellen dat dit emotioneel een grote klap voor jullie is.. Gelukkig is de auto gevonden en hopen dat de daders snel hun verdiende straf krijgen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:51

Wat erg. Hoe dat mensen tot zoiets in staat zijn. Dat je steelt is een ding, maar dat je dat dan nog doet van mensen die je zo veel geholpen hebben. Onbegrijpelijk gewoon hoe ze zoiets konden ondernemen.
Hopelijk komt alles terug op zijn plooi en worden ze snel bij de kraag gevat. Wat een ondankbare wezens, crimineel gewoon. Gelukkig zijn je dieren verder gezond :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:29

ze hebben hem en haar samen opgepakt met een andere betrokkene, dit zat bij het verslag dat we gekregen hadden bij de inbeslagname van de auto maar ik kon en mocht hier niks over zeggen ivm het onderzoek maar het heeft ook al in de krant gestaan en hij en zij hebben ook andere misdaden gepleegd de periode dat ze bij ons verbleven, wij hebben een deel van onze spullen terug, zoals kledij en doucheproducten, van de elektrische toestellen gaan we waarschijnlijk niks meer terug zien omdat hij een opkoper heeft gecontacteerd... ook mijn goud krijg ik misschien niet terug, ik hoop van wel maar de juwelier heeft de correcte goudprijs betaald dus is hij eigenlijk de eigenaar... de onderzoeksrechter moet beslissen of we dit terug krijgen of niet :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:43

Oef, wel fijn dat ze opgepakt zijn.
Ik neem aan dat julle wel via de verzekering nu iets krijen?
Heel veel sterkte!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:10

Ik zou inderdaad het proces verbaal naar de verzekering toesturen. Wellicht krijg je zo toch nog wat terug.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:35

Wat erg zeg dat je dit allemaal moet meemaken, maar oh wat fijn dat die lui gepakt zijn!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:19

Fijn dat ze in ieder geval gepakt zijn en nu maar hopen dat jullie het meeste nog terug krijgen of vergoed krijgen.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:33

Pff dit is niet niks nee.

Wel fijn dat ze nu opgepakt zijn.

Maar als je al die spullen niet terug krijgt, moeten hun dan alles aan jou terug betalen of ?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 18:41

ja het gaat allemaal moeten voorkomen, ze zouden ons normaal moeten vergoeden (denk ik) maar ze hebben niks... dus dan kunnen ze ook niets vergoeden, de verzekering zorgt wel voor een advocaat maar de andere schade wordt niet gedekt :( we wachten nu het bestek af van de garage...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:47

Tja als ze nergens welkom zijn en geen baan hebben dan moet je ze niet toelaten, dat is niet voor niks. Ook al ken je ze wel.

Ik zou zeggen sorry.......ga maar verder zoeken, hun familie horen ze op te vangen en als ze daar niet welkom zijn en dan weet je wel hoe het ervoor staat, toch.

Je bent te goed geweest voor ze, helaas.

Wel erg hoor.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:50

Sjonge, zo zou je niemand meer durven vertrouwen! Heel veel succes met alle rompslomp. :(:)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:51

Wat verschrikkelijk zeg, wat zal jouw vertrouwen in de mensheid een opdonder gekregen hebben.. denk je mensen te helpen, flikken ze zoiets. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan, ik hoop dat jullie nog wat financiële genoegdoening krijgen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig..

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 21:57

t' is weeral een maand geleden maar het slijt niet, de auto staat nog altijd in de garage, te wachten op expertise en op de 'voorlopige' herstelling zodat we al terug kunnen rijden. Ookal komt hier veel bij kijken, nieuwe plaat aanvragen, opnieuw laten keuren,...

We krijgen nog steeds vervelend nieuws zoals dat hij meerdere malen s nachts de auto heeft gestolen als wij lagen te slapen... En hierdoor waarschijnlijk ook meerdere boetes heeft gekregen (hebben nog maar 1 aangekregen)

t is weeral een maand geleden maar dat wil ook zeggen dat hij 'op voorwaarde' kan vrijkomen als het voorarest en het onderzoek is afgelopen, ze kunnen het verlengen maar het kan ook stop worden gezet... dat wil zeggen dat hij dan volgende week op vrije voeten is en dan zal hij waarschijnlijk de benen nemen en zo misschien zijn straf ontlopen en misschien andere slachtoffers maken...

Door deze gedachte word je weer moedeloos, alles komt terug boven, je herbeleeft het elke dag, je gaat het huis uit en denkt al voor je vertrekt, hoe ga ik terug thuis komen...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:05

He bah, wat vervelend dat het niet echt beter gaat. Heel veel sterkte!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:01

update, ze zijn allemaal vrij, voorarrest is afgelopen, meneer is gaan winkelen in Amsterdam! Heeft nieuwe kleren gekocht (dure) en post dit dan op facebook, hij heeft ons nu verwijderd maar het is zeer frustrerend wetende dat hij 'zogezegd' niks heeft en dan gaat winkelen in Amsterdam en daarbij ook nog coffeeshops gaat bezoeken... waarschijnlijk van onze centen terwijl wij het hoofd net boven water kunnen houden...

de auto is nog steeds niet gemaakt, achterste steekas was stuk! bestekken zijn ook nog steeds niet binnen, expert is al 3 keer langs geweest! hopleijk is hij snel rijklaar maar dan is hij nog niet in orde, in de staat waarin hij zich bevond...

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:05

So he wat een verhaal wat verschrikkelijk :\