Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:56

Pfff, ik snap het niet meer. Ik verkoop een dressuur singel. Dee Dee Heast, 6 keer gebruikt maar veel te groot. Je ziet er gewoon niet aan dat het gebruikt is geweest. Nieuwprijs was 50 en ik vraag er nog maar 25 voor. Maar nee hoor, ook al heb ik deftige foto's en is al de helft van de prijs. Net zoals met een wedstrijdjasje, ook maar 4 of 5 keer gebruikt, weg wegens nieuw, ook voor de helft van de prijs maar ik krijg het maar niet verkocht.

Grrr!!!!!!!! Heb onlangs een bod gehad op een paard van mij. Heb er een jaar geleden zelf 10.000 voor gegeven. Nu 5000 inclusief zadel etc. Nou ik ben echt van plan ze zelf te houden. Weet dat de markt slecht is maar ik doe me geen 7000 verlies...

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:57

Niet via marktplaats, maar een ander forum.

Iemand zocht een bepaald gewicht springschoenen. Toevallig had ik die nog ongebruikt liggen, dus berichtje gestuurd. Kreeg toen gelijk een berichtje terug met de vraag wat ik er voor wilde hebben. Dus een bedrag terug gestuurd (waar nog over te onderhandelen was), nooit meer wat van gehoord...

Laat dan even weten dat je het te duur vind of ze al ergens anders vandaan hebt!

Misschien moet ik ze toch maar op marktplaats zetten ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:57

molen hoek welke maat is de singel ?

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:03

Ik ben weleens (niet via Marktplaats maar via Ebay) naar ergens in Duitsland gereden (1,5 uur heen en 1,5 uur terug) om servies op te halen voor mijn ouders. Die hadden in de mail nog aangegeven dat ik geen Duits spreek maar alleen maar Engels, en dat was geen probleem. Sta ik voor het huis, aangebeld, man die van niets weet en ook geen Engels spreekt. Ik mijn vader opgebeld, die op dat moment in Londen zat, en hij in het Duits uitgelegd aan die man wat ik kwam doen. Man wist van niets. Ook de buren op huisnummer+a wisten van niets. Die mensen hebben mij dus 3 uur in de auto laten zitten, willens en wetens voor niets...

Waarschijnlijk hoopten ze dat we via de bank zouden betalen en dan konden ze nooit meer iets van zich laten horen, nu hebben ze een fake adres opgegeven... Ik kon ze wel wat doen, was zo boos, had zo'n hoofdpijn.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:06

Mayflower_ schreef:
Ik zou gister mijn zonnebril ophalen, stond ik voor een niet-bestaand huis. :') Was een bouwkavel te zijn. En bedankt! Heb ik dus voor niks 20 km gereden. Kon ze wel wat doen. :')

Euh had je al betaald of niet?.

Tipje Google eerst ff het huis....:D.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:06

maar ebay is toch vaak wel betrouwbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:08

Ebayis betrouwbaar met betalen via paypal etc, dit was ophalen en dus pas bij de deur afrekenen ....

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:08

niek_aaron schreef:
....ze neemt de broek toch niet terug. Alsof ze dat wel echt had willen doen.
Heb gemaild dat ik t schandalig vind, dat je een versleten broek op MP durft te zetten....antwoordt ze dat ik t verschil tussen zalando en Mp maar moet googlen.......mijn reactie En jij tussen MP en Leger des Heils.... ~~}> ~~}>

Je kunt in ieder geval een melding bij Marktplaats maken, wie weet flikt deze persoon dit vaker. Daarnaast gewoon melding maken bij opgelichtophetinternet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:09

Vjestagirl, hebben je ouders daarna nog contact kunnen krijgen met die lui??
Wat zou ik daar ook van balen zeg!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:11

Kentaro schreef:
Vjestagirl, hebben je ouders daarna nog contact kunnen krijgen met die lui??
Wat zou ik daar ook van balen zeg!!

Nope, geen enkele reactie meer gehad. Ze hebben nog wel gemaild, maar uiteraard geen antwoord meer gekregen.

Enige geluk was dat ik met de lease auto reed, en dat het dus niets kostte...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:12

koelkast te koop voor 140- maar begint me nu in de weg te staan
wilde net voorstellen om hem naar boven te dragen tot hij verkocht was toen ik een mail kreeg
Ik gemaild dat ze hem voor 50.- mochten hebben omdat hij in de weg stond, prima, veel interesse, wilde dinsdag meteen komen
Gisteren niemand gezien, en niks gehoord gRRRR

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:13

Ik heb ook verschillende spulletjes te koop staan via marktplaats en bokt, Ik heb mijn scapa setje denk ik wel 6x verkocht (ging akkoord met het bod) Nog gevraagd of het opgestuurd moet worden, zo ja wat het adres was zodat ik het pakketje al klaar kon zetten. bijna elke keer netjes het adres gekregen en werd beloofd het geld snel over te maken. je raad al, setje staat nog steeds te koop, nog steeds geen geld ontvangen... als ik dan na een aantal dagen een mailtje stuur met de vraag of ze het geld al hadden overgemaakt, gewoon niet meer antwoorden. Dat vind ik dus zo onbeschoft!

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:14

Ik koop en verkoop ook vaak via marktplaats en vaak proberen mensen ook dat ik het eerst opstuur en dan geen geld over te maken. Je kunt niet iedereen vertrouwen, gelukkig heb ik meestal 'fatsoenlijke' mensen die gewoon betalen en ik stuur het altijd direct daarna op zoals het hoort. Heb zelf (nog) nooit een miskoop gedaan gelukkig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:14

vestjagirl, Ik kan me er gewoon echt geen voorstelling van maken waarom je mensen dat zou flikken hoor!!
Ik dacht inderdaad ook dat ebay 'veiliger' handelen was :P

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:15

jacqueline_Y schreef:
Ik heb ook verschillende spulletjes te koop staan via marktplaats en bokt, Ik heb mijn scapa setje denk ik wel 6x verkocht (ging akkoord met het bod) Nog gevraagd of het opgestuurd moet worden, zo ja wat het adres was zodat ik het pakketje al klaar kon zetten. bijna elke keer netjes het adres gekregen en werd beloofd het geld snel over te maken. je raad al, setje staat nog steeds te koop, nog steeds geen geld ontvangen... als ik dan na een aantal dagen een mailtje stuur met de vraag of ze het geld al hadden overgemaakt, gewoon niet meer antwoorden. Dat vind ik dus zo onbeschoft!

dit bedoel ik dus, heb ik ook altijd

Anoniem

Ik zoek op dit moment boeken voor mn nieuwe studie, belt er net een man.
De prijs wat hij vraagt is nog duurder dan als ik ze nieuw bij van dijk bestel...

roxiie

Die filmpjes :')

Vanavond komt er ( althans laat ik het hopen) iemand voor mijn auto..

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:17

ja als je iets koopt vragen ze de hoofdprijs en als je iets verkoopt willen ze het bijna gratis

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:17

banketstaaf schreef:
jacqueline_Y schreef:

dit bedoel ik dus, heb ik ook altijd

Aan de andere kant heb ik ook weleens gehad dat ik eens geld over wilde maken, bleek het niet te kunnen naar dat bankrekening nummer. Heb wel 5x gevraagd om een ander nummer, en ze bleef het eerste nummer maar herhalen, en de vraag of ik het echt snel over wilde maken. Toen heb ik uiteindelijk ook niets meer van me laten horen.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:30

Heb mijn spiegel reflex erop gezet, ben benieuwd wat voor reactie's ik nu krijg. :=

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:31

Vjestagirl oh dat is ook maar vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:34

Net een nieuw bod, 2000... Merrie is wel een De Niro dochter. Man, ik ga ze zelf houden!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:35

amykimmie schreef:
Ik zoek op dit moment boeken voor mn nieuwe studie, belt er net een man.
De prijs wat hij vraagt is nog duurder dan als ik ze nieuw bij van dijk bestel...

Kijk eens bij deslegte.nl daar staan ook veel 2e handse boeken voor redelijke prijzen. Voor Engelstalige boeken is amazon.co.uk een aanrader.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:36

Maare DeMolenhoek; Niet om sneu te doen hoor; maar als 10.000 de vp voor je paard is zou ik toch echt betere foto's plaatsen.
Je paard komt niet totz'n recht. Dus ik vind de biedingen op basis van de info in je advertentie icm de foto's echt niet vreemd :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:36

Heb je bieden vanaf ingevuld?
En anders zelf even een bod doen van 4.900,00 euro O:)