Wat doen rijke mensen de hele dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:09

Toch wel dagbesteding zoeken :P , ach metdat geld heb ik zoveel peerden daar ben ik wel zoet mee!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:21

Ik zou een pensionstalletje bij mijn huis zetten van zo'n 10 pensionplekken, mooie 20x60 binnenbak en 2 buitenbakken met perfecte altijd-te-rijden bodems. Solarium, wasplaatsen, poetsplaatsen, prachtige zadelkamer... Overdekte longeerbak en een buiten-longeerbak, stapmolen... Voor de 10 pensionklanten grote buitenstallen van 5x5 met een verharde uitloop van 5x5. Zomers lekker op een grote heuvelachtige weide met een ondiep meertje erin, bomen etc. en 's winters in een mooie grote paddock paradise. Ook nog stuk of 10 stallen voor mijn eigen paarden :)) DIe staan dan steeds in groepjes van 2 in groooooote stallen, en verder gewoon bij de pensionpaarden.

Ik zou ook nog een opfok bedrijf beginnen, waar de jonkie's in gemengde groepen staan. De oudere dieren zijn dan ex-manegepaardjes die anders maar naar de slager zouden gaan :j Grote gemengde kuddes dus van zo'n 30 paarden per groep, stuk of 4 groepen. 's Winters grote uitloopstal met dikke laag stro en een enooooorme paddock eraan, onbeperkt hooi en iedere dag een klein strookje gras. Wilgenboom erin, speelattributen en juist een rustig hoekje...

Dus ook (oude) manegepaardjes opvangen en ze een goede oude dag bieden in de grote kuddes, af en toe een buitenritje of wandelingetje.

Genoeg te doen dus, aangezien in dus 10 talentvolle paarden van mezelf heb staan :)) En uiteraard ook nog een konijnenopvang heb, 2 honden 4 katten en een visvijver, zeer grote volière met 2 papegaaien... Hihi

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:25

Ik zou iets heel anders doen

Vertrek naar noorwegen om daar een flinke lap grond te hebben en daar een ieniemini boorderijtje op te zetten maar daarnaast wel fatsoendelijke stallen voor paarden een zelfvoorziende boerderij wel te verstaan wat je dan de hele dag doet in de moestuin en op het land werken en met de paarden bezig zijn

Ik neem mee mn nu eigen pony isabelle dan 3 schatlanders die ik ken die zoeken alledrie een nieuw baasje dan koop ik mn lieveling manege pony van vroeger (vonna manege brunsummerheide) die mogen daar allemaal komen wonen

Als ik alles op een rijtje heb dan geef ik me op voor boer zoekt vrouw (zie yvonne al naar noorwegen komen haha) en dan word ik oud en gelukkig

Charles

Re: Wat doen rijke mensen de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:12

Ik zou eerst mijn rijbewijs (eindelijk :+ ) gaan halen, een leuke auto kopen, een compleet nieuwe garderobe aanschaffen want oei wat is dat hard nodig := En een eigen huis kopen.

Vervolgens zou ik een paar keer per jaar naar Los Angeles gaan om mijn vrienden en kennissen op te zoeken, ik zou mijn studiegeld in 1 keer betalen en mooie paardensport evenementen bezoeken door heel de wereld.

Ik was sowieso al van plan om na mijn studie een aantal weken vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid Afrika en dat zou ik nog steeds doen, alleen dan hoef ik er niet voor te sparen :') Verder zou ik gewoon verder leven zoals ik nu doe, studie afmaken en vervolgens een baan zoeken want wat moet je anders doen met je tijd?

En tot slot zou ik mijn ouders en mijn broer een flinke smak geld geven. :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 18:22

Ik zou trouwens ook een hele luxe stal beginnen voor oude manege en wedstrijd paarden.
Penny meisjes mogen daar komen poetsen en knuffelen en leren van alles over voeren, toileteren, longeren etc.
Uiteraard komen mijn eigen paarden daar ook te staan. Lekker gezelschap voor ze.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:25

Sowieso inderdaad lekker mezelf laten verwennen met beautybehandelingen, het liefst in mijn eigen spa natuurlijk. :))

Verder denk ik toch een dagbesteding zoeken, hele dagen thuis zou ik gek van worden...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:37

- De hypotheek grotendeels afbetalen (wel een klein beetje overhouden voor de hypotheekaftrek-voordeel :+)
- Naar de boerende buurmannen gaan en dermate smak geld voor hun weilanden bieden dat ze dat eigenlijk niet kunnen weigeren, zodat de paarden lekker het hele jaar door aan huis kunnen staan.
- Mijn huis geheel laten opknappen en restylen terwijl hubs+kids+ik op een langdurige vakantie zijn.
- Mijn baas mededelen dat ik echt geen 35 uur per week meer ga werken, eerder iets van max. 20 uur ofzo (denk niet dat ze er blij mee zijn maar who cares? :+)
- Nieuwe(re) auto's kopen
- Een professionel (buiten)bak laten aanleggen
- en verder gewoon doorleven zoals we nu al doen alleen dan zonder er bij na te hoeven te denken of we ons wel iets kunnen veroorloven (nog een nieuwe auto, zwembad aanleggen, spontane dure vakanties, etc.).

:z

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:51

Pensionstal beginnen, zelf nog een paar pony's en een paard erbij kopen. Voor de rest pensionstalling. Met 20 stallen en een binnenmanege. Dit is ook mijn enige droom. Daarnaast zou ik wel een keer op een luxevakantie willen.
Ik ben tevreden met wat ik heb, enigste wat ik mis is liefde en dat is helaas niet te koop. Oja en nog een mooie auto met trailer :D
Ik hou van eenvoudig, alles hoeft niet luxe te zijn voor mij, ik zou me dan erg schamen voor alle mensen in de wereld en in Nederland die in armoede leven. Ik zou dan ook mensen die bijvoorbeeld in de bijstand zitten geld geven om leuke kleding te kopen of rijles aanbieden aan meisjes die niet op paardrijden mogen, omdat hun ouders het niet kunnen betalen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:56

Een mooi plekje kopen voor mijn paardjes. Maar ik zou evengoed blijven werken (maar dan wel vier dagen), dat salaris storten op een goed doel. :+

Als ik zou stoppen met werken zou ik een natural-manege beginnen vlak bij Amsterdam ofzo }>

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:02

precies als nu alleen dan in mijn eigen huis wonen. misschien geen 6 dagen meer werken.
aantal mensen wat geven die mij ook geholpen hebben.. wat is dan een ton als je miljoenen hebt.

maar het liefst ben ik gezond en happy.. de periode die ik heb. inclusief familie.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:04

Uhm leren paardrijden huisje paardje stal kopen. Op vakantie gaan met dolfijnen zwemmen en verder hele leuke dingen doen :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:04

Dromen waarmaken
Niet persé de mijne, danwel die van anderen. Die stichting van Doe een Wens steunen, en dat soort dingen. Dagen vullen met vrijwilligerswerk :j
En natuurlijk dan wel een mooi huisje met een handvol stallen vlakbij de veluwe ofzo :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:06

Verhuizen naar USA of GB en daar een groot stuk grond met een leuk boerderijtje kopen en daar paarden houden. Ik zou daarbij ook een mini manege oprichten voor gehandicapte en autisten die heerlijk met de ponies bezig kunnen zijn.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:14

Weer gaan studeren (kunstgeschiedenis, archeologie), leren pianospelen en zangles nemen, een eigen professioneel zeep-imperium a la Lush opstarten, lekker vrijwilligerswerk gaan doen met verstandelijk gehandicapten.
Een zoektocht starten naar een reusachtig antiek carrouselpaard, en een eerste druk van Black Beauty 8-)
En ohja een opnamestudio voor m'n vriend laten bouwen, ergens ver van huis ipv hier bij ons, midden in de woonkamer :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:59

ooh ik hou van dit soort dromen :D allereerst een aantal goede doelen steunen, en iedereen in de familie wat zakgeld geven :Y) wat is een ton op een paar miljoen inderdaad _O-
ik zou meehelpen met mijn eigen bedrijf om toch bezig te zijn en mezelf nuttig te voelen. Ik zou een huisje voor mezelf kopen met een hele flinke lap grond er bij voor stallen. Een mooie tuin bij mijn huisje met een terrasje. De tuin moet maandelijks bijgehouden worden door de tuinman, want ik ga toch niet op mijn knieën onkruid wieden. En natuurlijk een zwembad!
Er zou 3x per week een schoonmaakster komen, en ik zou iedere week naar de beautysalon gaan, en heerlijk zorgeloos shoppen! Van die mooie rijbroeken kopen zonder eerst naar het prijskaartje te hoeven kijken en steil achterover vallen :')

Ik zou een deel van mijn terrein gebruiken voor de manegepony's die het werk niet meer aan kunnen maar nog wel gezond zijn, om hun ouwe dag te slijten. Er zou ruimte zijn voor ongeveer 16 pony's. Pennymeisjes mogen dagelijks komen knuffelen, wandelen, helpen met voeren en borstelen onder begeleiding. Alle paarden in een mooi paddock paradise, met een grote inloopstal die met de tractor leeggehaald kan worden. Op het andere gedeelte van mijn terrein komt een mooie 35x65 binnenbak, met aan de kopzijde een gezellige kantine met buiten een terras, dat uitkijkt op de binnenbak en aan de andere kant de 40x80 buitenbak. Aan de andere kant 2 paddocks/longeerbakken van 20x20 waarvan 1 overdekt. Door de weilanden heen komen verschillende cross hindernissen.
naast de binnenbak komt een mooi ruim opgezette privé unit van 6 stallen. Alle stallen zijn 4x5m met uitloop buiten van 8x5 (met een drempeltje zodat ze niet al teveel stro naar buiten lopen) , waarvan de zijdes open kunnen zodat je een soort loopstal-idee krijgt. Ik zou een prachtige ruime zadelkamer hebben met een grote kast voor alle spullen. Op de ruime poetsplaats wil ik warm en koud water en een solarium. Aan de andere kant van de bak zouden 16 pensionstallen komen, allemaal ook met uitloop en 4 poets/spuitplaatsen en 2 solariums.
Ook wil ik een mooi parkeerterrein met een apart stuk weide om de paarden die op wedstrijd komen de gelegenheid te geven om te grazen. En om zelf in stijl op wedstrijd te gaan een mooie vrachtwagen voor 4 paarden met een living om droog te kunnen zitten als het regent. Om het hele terrein zou ik een pad aanleggen zodat je met je paard om het hele terrein kan rijden.

een mens mag dromen, niet dan :')
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 19-09-12 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:08

Reizen, mijn ouders blij maken met een stille plek met mooi uitzicht en toch dicht bij hun werk, een eigen droomhuisje realiseren..
Een kerkuil, slang, afrikaanse witbuikegel en 2 extra paarden nemen, en mijn zussen permantente donaties doen :)

Verder veel geld in goede doelen investeren en daarin ook mijn werk maken, al reizend :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:21

Ik zou in Zuid Frankrijk een huisje kopen, heerlijk voor de zomer.
En een huisje in Zweden, om daar dan 's winters te kunnen skieën.
Natuurlijk ook een huis in Nederland, zo'n mooie woonboerderij. Met mooie stallen en genoeg land om een aantal paarden te houden.
In de tijd dat ik in Frankrijk of Zweden ben, heb ik iemand in dienst voor de paarden.
Waarschijnlijk nog een paar interessante studies volgen.
Dat allemaal voor mezelf en ik zou 1 of 2 goede doelen uitzoeken waar ik echt achtersta en die ondersteunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:34

Ik weet dat ik niet gelukkig wordt van niks doen...

Ik ga gewoon een Bed en box beginnen..mooie buitenbakje aanleggen en binnenbakje voor de meer verwende ruiter...*zucht*

En de rest van het geld op de bank..

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 01:02

Ik zou zeker mijn studie afmaken, en misschien daarna nog een studie! Maar dat is dan wel ook de enige verplichting ik die ik wil hebben ;)
Dus schoonmaakster, niet meer werken, goede bijles voor studie zodat ik ook goede cijfers haal :D
Daarnaast veel sporten, een personal trainer die me helemaal af kan beulen meerdere malen per week.... Als ik daarna nog energie heb, veeeeel lunchen (uiteraard wel gezond :+ ), gezellig koffie drinken, en beetje shoppen.

Daarnaast een leuk vakantiehuisje waar je elk moment naar toe kan. Want ach, als ik toch geld genoeg heb, maar die studievertraging/langstudeerboete toch niet meer uit!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 01:17

ik zou denk ik stoppen met deze studie en een andere studie oppakken.
Daarnaast eerst me ouders geld geven zodat ze eindelijk uit de schulden zullen zijn.

Dan een mooi boerderijtje met luxe uitloopstal en genoeg weiland voor paard lief en 2 kleine vriendjes. Groot bos op 5 min afstand. De rest van het geld toch wel bewaren voor het shoppen, tripjes over de wereld en om me ouders nog te sponsoren. Miss een personal trainer om het afvallen wat sneller te laten gaan.

Wil natuurlijk wel dan 2 dagen in de week werken, juist om niet gek te worden.

maar ja helaas zijn dat alleen maar dromen :P

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 01:23

Ik zou m'n droomhuis laten bouwen, met stallen en alles er op en eraan.
En die dan gaan gebruiken om zielige/mishandelde/oude paarden op te vangen :)
En tussen de bedrijven door lekker shoppen en leuke dingen doen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:13

Suzanne F. schreef:
Miljoenen blijven nooit zomaar vanzelf binnenkomen dus rijke mensen werken vaak de hele dag of zijn in ieder geval bezig om hun geldzaken te beheren.

Meestal zijn het de vrouwen van de rijke mensen die het leven kunnen leiden wat jij schetst.
Jeetje wat zou ik dan doen?? Dat ligt er ook aan hoe mijn levenstijl mocht zijn. Hoeveel heb ik te besteden en welke verplichtingen heb ik?

Het topic ging erover ervan uit gaande dat het geld wél altijd binnen blijft stromen

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:25

Als eerst zou mijn vader een smak geld krijgen zodat hij financieel het een stuk ruimer krijgt.
Daarna zou ik een leuk, goed paard kopen en een mooie auto.
Mijn vriend krijgt dan van mij ook een kado en dat zal ook wel een mooie auto worden. Een Amerikaanse pick-up ofzo.
Voor de rest zou ik gewoon me studie afmaken maar wel genieten. Wat vaker op vakantie, weekendjes weg en meer winkelen zonder dat ik alleen maar in de sale hoef te kijken.
Voorlopig blijf ik nog wel thuis wonen, denk ik, maar als vriend en ik een leuk huis tegen komen met stallen of waar we stallen kunnen bouwen wordt dat zeker wel gekocht. :)
Ooh en natuurlijk zouden mijn naaste familie en vrienden ook een keer goed verwend worden.
Maar voor de rest zou mijn leven hetzelfde blijven, het zou alleen fijn zijn dat ik me geen zorgen hoef te maken om geld.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:32

poeh.....ik héb een mooi huis, stallen aan huis, een dikke auto en twee lieve paarden en een ezel....
Ik hóef niet te werken als ik niet zou willen...Wat ik nog meer zou willen ?????

Gewoon een huishoudster !!!!! niks meer aan schoonmaakwerk ín huis hoeven doen, hahaha, lekker de hele dag buiten bezig zijn.

En verder: hypotheek helemaal aflossen, de tuin inrichten en afmaken en voor mijn vent een nieuwe motor kopen!!!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:35

Hihi vakantie. Weet je dat ik daar echt geen behoefte aan heb := vind het onzin, je geeft super veel geld uit voor een paar daagjes weg te zijn. Dan blijf ik liever thuis met (dan) mijn paardjes en honden :D

Wat me dan weer wel leuk lijkt is een huisje te kopen bijv. in de Ardennen met een paddock en stalletjes erbij, een vrachtwagen waar de paarden van mij en mijn vriend op kunnen, en daar dan af en toe een weekendje/weekje heen gaan om in de bergen te rijden :)