Lange vrouwen, waar halen jullie je broeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Lange vrouwen, waar halen jullie je broeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:36

Oooh op die manier, dat begreep ik niet helemaal, sorry. :)
Heb ik ook nog nooit geweten, dat is ook kleding die niet bij een Wehkamp of Zalando is??

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:40

C en A. Soms even zoeken naar de goede lengtemaat en dan zonder bouwvakkersdecollete, maar ze zijn er! Vorige week nog 1 gehaald. Was een gewone "Jessica" (dus geen clockhouse), bootcut en verder heel donker. Zat een bruine riem bij en aws 39 euro. Koop er al jaren broeken! :D

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:57

Ben dan niet een vrouw haha, maar denk via internet het makkelijkste is :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:51

Sorry, late reactie op jou Janine. Of die ook via Wehkamp etc te bestellen zijn.. geen idee. Dat heb ik nog nooit onderzocht. Weet niet hoe strikt ze 'eshop only' hanteren :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:38

TinePine schreef:
@magrathea: Hoe zit het daar met de lengtematen daar dan? staat het erop. Ik zal binnenkort weer eens een kijkje nemen daar. Al jaren niet geweest, omdat ze mijn maat niet hadden.
Welke lengtemaat jeans heb je? dan heb ik een idee voor mezelf.

Beetje late reactie, sorry :D

Ze hebben verschillende lengtes, zegmaar klein middel en groot. En dan de gewone maten. Je moet even bij het rek kijken, elke broek heeft een sticker met de 'gewone' maat (S, M, L, XL) en dan een klein om aan te geven welke lengte het is . Dat staat er dan weer naast.

Lengtemaat heb ik geen idee van. Even mijn been opmeten :)

... Of niet want ik vind mijn meetlintje niet -O-
Misschien ter indicatie: mijn binnenbeenlengte is ongeveer 5 cm onder de hoogte van mijn aanrecht. Hoop dat je daar iets mee kan :=
(En volgens mij heb ik een vrij standaard huis).

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:53

Ik kom iets verder boven het aanrecht uit :-)
De broeken in maat lang zijn voor mij vaak te kort. Dit is meestal te vergelijken met de lengtemaat 36- Ik moet 38 hebben. Weet je echt je spijkerbroeken lengtemaat niet?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:56

Kuyichi heeft ook altijd wel hele lange (ook smalle) broeken. Kwaliteit is prima, zelfs met zoveel fietsen als ik doe (40km per dag) gaan deze broeken bij mij een maandje of twee langer mee dan het gemiddelde (drie à vier maanden...) en dan ook alleen daar versleten waar ze tegen het zadel schuren.
Prijs ligt geloof ik lager dan Gstar en het extra voordeel is dat het een biologisch kledingmerk is :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:01

Nee ik trek het labeltje eruit en ik blijf zo ver mogelijk bij alle kledingwinkels vandaan :') Sorry.

Maar je kunt het altijd een keer proberen :) De broeken onderling verschillen ook nogal, volgens mij heb ik nu een 'normale' lengtemaat aan (skinny achtig) maar daar loop ik op met mijn hielen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:19

Gosh maf_fay, dat heb ik ook heel fijn. Ik fiets dan niet zo ver maar na een goed half jaar is bij mij ook altijd het kruis versleten, daar waar je broek inderdaad over het zadel schuurt. Ook een reden waarom ik geen broeken van 100+ euro meer haal :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:27

Je hebt overigens ook nog "Pretty Tall"... Speciale winkel voor lange vrouwen :D
Zit hier in Apeldoorn eentje. Alles is net wat langer tot veel langer, schoenen ook in grotere maten te krijgen etc.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:59

Voor de dames die veel fietsen en dan het kruis "door" hebben: het scheelt nogal wat voor zadel je hebt op je fiets. Bij mijn oude fiets was ik ook zo door het kruis heen, bij mijn nieuwe (2e hands) fiets gaat het een stuk minder snel! :) Dus verschilt niet alleen per broek, maar ook per zadel :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:17

Sting schreef:
Voor de dames die veel fietsen en dan het kruis "door" hebben: het scheelt nogal wat voor zadel je hebt op je fiets. Bij mijn oude fiets was ik ook zo door het kruis heen, bij mijn nieuwe (2e hands) fiets gaat het een stuk minder snel! :) Dus verschilt niet alleen per broek, maar ook per zadel :).

Ik had meer de indruk dat het verschilt per kilo... :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:53

Ook :').

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:13

Ik heb ook altijd problemen met lengte van mouwen en broekspijpen... Maar ik kan vaak wel goed terecht bij de H&M. Het is dan wel veel passen, maar heb er al een aantal broeken die voor mij echt goede lengte zijn! Vaak bij andere broeken is het nét te kort (kan nooit ergens langer dan lengtemaat 34 vinden, terwijl 36 al veel zou schelen...) Maar goed, met een laarsje erover valt het vaak niet op! Met mouwen heb ik meer last, heb maar 1 winterjas die echt goede lengte voor mij is, maar dan is het eigenlijk voor mijn lichaam te breed...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:17

Iepoetjuh schreef:
Ik heb ook altijd problemen met lengte van mouwen en broekspijpen... Maar ik kan vaak wel goed terecht bij de H&M. Het is dan wel veel passen, maar heb er al een aantal broeken die voor mij echt goede lengte zijn! Vaak bij andere broeken is het nét te kort (kan nooit ergens langer dan lengtemaat 34 vinden, terwijl 36 al veel zou schelen...) Maar goed, met een laarsje erover valt het vaak niet op! Met mouwen heb ik meer last, heb maar 1 winterjas die echt goede lengte voor mij is, maar dan is het eigenlijk voor mijn lichaam te breed...

Ik zag onlangs ook dat H&M inderdaad ook een lengtemaat had. Geen 36. :(

Maar ga eens langs de iets andere winkel, hier in de buurt heb je bijvoorbeeld een Leads, Joy. De wat kleinere winkels waar ze moderne merken als LTB, Esprit (EDC), Vero Moda, Vila, G-Star, Diesel etc. verkopen. Vaak kunnen zij je heel goed helpen op zoek naar een broek met een lengtemaat 36, deze winkels zijn ook niet te beroerd om een broek speciaal voor je te bestellen!