Cursus tegen spinnenfobie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:00

Dit topic voelt als thuiskomen :')
Ik raak al helemaal in de stress als ik een heeeeel klein spinnetje zie..
Laat staan grotere spinnen, ik vind ze echt allemaal eng..
Ook op plaatjes in tijdschriften oid, dan durf ik dat plaatje niet eens aan te raken..
Laatst moest ik door de tuindeur, nou er zat een spin op zn web voor de deur, en mooooi niet dat ik daar langs ga! Mams wakker gemaakt :o en die heeft hem weggehaald..
Ook in de schuur, hadden we een hele grote spin zitten in een hoekje, maar als hij daar braaf in z'n hoekje zat vond ik hem niet eng, of als hij wegkroop als hij me zag vond ik hem ook niet eng, maar nu zit hij daar dus nooit meer, ofterwijl hij zit ergens anders in de schuur :') En nu loop ik dus nooit meer zomaar de schuur in, eerst inspecteer ik de ingang en of hij niet boven me zit.. Daarna ren ik de schuur in met mijn fiets, gooi hem neer, zet hem op slot en ik vlucht de schuur weer uit, en dan heb ik het weer overleefd *\o/*

Ik durf ze ook echt niet zelf weg te halen/op te zuigen oid.. Ik moet er niet aan denken :o

Docent met een vogelspin op school.. Ik ben de klas al uitgevlucht bij het woord spin..

Ook zo mooi, lig je ziek op de bank, zit er een grote spin in de gordijnen, ik mn moeder op haar werk gebeld, maar die kon niet komen, die werkt een stuk verderop :') Toen heeft ze gelukkig de buurman gebeld, die is me komen redden _/-\o_

Op cursus durf ik niet, ik ben dus al bang voor plaatjes van spinnen, laat staan als ik er daarna 1 vast moet houden..

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:53

Ik ben een paar dagen geleden een stapje dichterbij om van mijn angst af te komen.
Een vriendin van mij heeft reptielen, maar ook vogelspinnen als 'huisdier'.
Ik heb m zelf niet aangeraakt, maar mijn vriend wilt graag een spin, en moest hij dus ook even proberen vast te houden.
Nou, hij heeft een grote mond, maar vond t wel errruug spannend ook!

Ik had zelf verwacht dat ik veel enger zou vinden, maar van dichtbij zijn t best mooie beestjes.
Vond het fascinerend hoe hij loopt over je handen, heel rustig en beheerst.
Eerst voelen bij hij kan staan, en je kunt hem ook zelf sturen door een beetje over zijn pootjes te 'aaien'.

Heb er een foto van, die zet ik graag in link.
Let op: foto is van dichtbij genomen!
Voor de geïnteresseerde onder ons:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3743_n.jpg

@Blarhiminn: jouw schuur verhaal is zo herkenbaar!

Samiyah

Re: Cursus tegen spinnenfobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:14

Hier ook iemand met een spinnenfobie. Gek genoeg weet ik ook precies wanneer het begonnen is, als klein meisje van een jaar of 5 had ik ooit eens een spin in m'n broodtrommel zitten.. toen ik op school mn broodje pakte om op te eten zat die spin erop, ieeww!

@Hazira: lijkt me lastig dat je vriend een spin wil als huisdier.. of misschien kan het je juist helpen eroverheen te komen :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:24

Samiyah; ik vond t eerst geen goed idee. Toen ben ik er meer gaan over opzoeken, en opzich valt t best mee. Zoals iemand anders al aangaf in t topic, ze zoeken gelijk liever een stil veilig plekje dan dat ze jou lastig gaan vallen. Mocht hij toch ontsnappen, ik ga hem niet zoeken. Dat gaat me wat te ver.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:28

Hoi, ik ben ook thuis. Spinnen, bah ben daar zo bang voor.
Vogelspinnen zijn niet eng, die aai ik nog rustig net als langpoten maar die huisspinnen, kruisspinnen enz. vind ik zoooo eng.

Zeker nu het spinnentijd is, overal waar je kijkt in de bosjes spin spin spin. Ik durf zelfs niet eens meer door t bospas (is redelijk smal en door t bos) want daar zitten ze misschien ook wel.

Dit plaatje freakte me helemaal out, bedoel, ik doe liever het 2e:
http://weknowmemes.com/2012/08/would-yo ... h-this-or/

Bah bah bah *rilt verder*

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:13

Ik ben echt vreselijk bang voor spinnen ...
Maar van die hele dikke vogelspinnen vind ik op een of andere manier al een stuk minder eng (op plaatjes dan, heb dr nog nooit een in het echt gezien := ) , :') Spinnen met van die ene lange dunne poten vind ik veel enger...
Als er een spin in een kamer zit waar ik ben ga ik echt altijd gillen :') en dan heel snel ergens heen rennen waar mn vader zit en die gaat ze dan heel dapper vangen en naar buiten gooien *D
Laatst zat ik lekker op een stoel in de huiskamer en ik draaide me blijkbaar naar de muur om , en wat zat er ? Een spin met een best klein lijfje maar vrij dikke en heeeele lange poten en hij had bij zn kop 2 tanden? van ong 2 cm lang, awh vreselijk ..
Maar de laatste tijd is het zo erg dat als ik nog maar een kriebeltje voel word ik al helemaal gek of laatst stond ik bij mn raam en ik zag iets bewegen, ik schiet naar andere kant van mn kamer, zat er een heel lief vlindertje :')
Hmmmm misschien moet ik ook maar is zo'n cursus doen -O-