Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:32

Ik ben niet blij met hitte...
Ik kan er niet goed tegen.

Tegen kou kan ik me tenminste kleden.
Met hitte... Tja, je kunt niet meer uit trekken dan wat je aan hebt _O-

De blaadjes aan de bomen vind ik wel heerlijk.
De langere dagen ook.

Maar ik vind de sfeer zo rond kerst ook geweldig hoor, de lampjes, etc.

CrazyCat

Berichten: 4733
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:32

Ik hou echt niet van dit hele warme weer. Gisteren de schuilstal uitmesten en dan met de kruiwagen tegen de berg omhoog....pfff.
Ik was vanmiddag in Lienz met de bijnaam Sonnenstadt dat was echt niet te harden. Ben dan blij dat ik weer omhoog kan naar ons koelere dorp.

Afgelopen winter was onze eerste winter hier in Oostenrijk en het was heerlijk. Prachtig zonnig weer tot ruim in November en toen direct begin December sneeuw tot eind Maart. Doordat hier de hele winter sneeuw ligt en het niet steeds smelt en weer opvriest is het ook niet echt glad en de sneeuwschuivers doen hun werk hier erg goed en snel. Echt koud was het ook niet, toen jullie -20 graden hadden, was het hier maximaal -13. Ik heb vrijwel de hele winter met een dikke fleecetrui rondgelopen/gereden zonder jas.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:39

Ik ben een lente/zomer mens :j
De lente ben ik dol op, mits het een échte lente is en niet een "3 maanden lang regen en geen zonnetje te zien lente" Alle blaadjes komen weer aan de bomen, de jonge dieren worden weer geboren, de zon schijnt, de dagen worden weer langer <3 Daarna nog lekker genieten van een heerlijke zomer (zonder veel regen en die stomme temperaturen van 13 graden, want dat is geen zomer) En dan nog een mooie nazomer die overgaat in een prachtige herfst...
De winter vind ik opzich wel leuk, maar de korte dagen vind ik helemaal niks :n
Vorig jaar voor het eerst echt een beetje depri geworden ervan, en dat heb ik anders nooit :n
(maar ja toen hadden we ook geen zomer gehad ervoor :') )

Sodeletuut

Berichten: 21315
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:48

Zwerte schreef:
Sodeletuut schreef:
Ik ben benieuwd of je de winter nog steeds zo leuk vindt als je elke dag 3x naar de paarden moet gaan om het ijs door te trappen en te lopen zeulen met water om bij te vullen, om vervolgens met hooibalen te zeulen en omdat je vingers zo verkleumd zijn het touwtje er niet af te kunnen krijgen...... Nou, doe mij maar lekker de zomer hoor. :')

Ikke wel :-) paardjes aan huis en volop genieten, zelfs van het extra werk! En nee ik heb geen verwarmde waterbakken ofzo dus dat is waterbak kapot maken, met hooi zeulen (heb kleine opslag)... Verkleumde vingers hebben ze handschoenen voor uitgevonden! (ik haal ijs met blote handjes er uit...)

Met paarden aan huis zou ik het ook niet erg vinden nee. :D Maar hier is het een complete wereldreis voor de paarden een keertje water hebben. :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6704
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:02

Sodeletuut schreef:
Met paarden aan huis zou ik het ook niet erg vinden nee. :D Maar hier is het een complete wereldreis voor de paarden een keertje water hebben. :')

zo'n reactie had ik al verwacht! Sommige mensen kunnen niet geloven dat er mensen zijn die zich werkelijk niet storen aan extra werk in de winter.... Ik heb ze dit jaar voor het eerst aan huis en heb hierdoor relatief weinig werk.
Hiervoor had ik verzorgpaarden, in aantal varierend van 5 tot 15. Een deel op stal, de jonkies altijd buiten. Stallen mesten, met emmers zeulen voor op stal, tig jerrycans voor de kuddes buiten... En die dan met een kruiwagentje over ongelijke bevroren ellende of in de auto voor de weides die verderop lagen. Lekker in open velden met snijdende wind :-) de eigenaresse was maar wat blij met mij, hoefde zij die winterellende niet te doen! en geloof het of niet, dit heb ik nooit erg gevonden en vaak juist heel lekker! Ik geniet gewoon enorm van vrieskou en vind het dan juist heerlijk om extra werk te doen!

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:07

Weet je wat perfect zou zijn... Echt zomer. Twee/drie maanden lang, zonnetje erbij, max 30 graden, wel lekker vochtig 's nachts. Met zo nu en dan een bui. Dan krijgen wij de tijd om eraan te wennen, maar dat krijgen wij in Nederland nooit! :+ Het is altijd zo ineens *boem* warm. Of ineens *boem* koud. Zo was het in februari +15 graden, twee weken later werd hier in de buurt -24 gemeten.
En dan ook echt winter, max 5 graden, lekker zonnetje erbij. Twee/drie maanden lang, kunnen we er lekker aan wennen en ervan genieten. En als het in de lente en in de herfst geleidelijk warmer/kouder wordt, met niet te veel regendagen, zou het helemaal perfect zijn.

Maaar, zo is het niet in Nederland. Dusss moeten we ophouden met zeuren en van iedere dag genieten, want we kunnen er toch niks aan veranderen. En dat is maar goed ook, zouden we alleen maar ruzie van krijgen. :D

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:14

Zwerte schreef:
Sodeletuut schreef:
Met paarden aan huis zou ik het ook niet erg vinden nee. :D Maar hier is het een complete wereldreis voor de paarden een keertje water hebben. :')

zo'n reactie had ik al verwacht! Sommige mensen kunnen niet geloven dat er mensen zijn die zich werkelijk niet storen aan extra werk in de winter.... Ik heb ze dit jaar voor het eerst aan huis en heb hierdoor relatief weinig werk.
Hiervoor had ik verzorgpaarden, in aantal varierend van 5 tot 15. Een deel op stal, de jonkies altijd buiten. Stallen mesten, met emmers zeulen voor op stal, tig jerrycans voor de kuddes buiten... En die dan met een kruiwagentje over ongelijke bevroren ellende of in de auto voor de weides die verderop lagen. Lekker in open velden met snijdende wind :-) de eigenaresse was maar wat blij met mij, hoefde zij die winterellende niet te doen! en geloof het of niet, dit heb ik nooit erg gevonden en vaak juist heel lekker! Ik geniet gewoon enorm van vrieskou en vind het dan juist heerlijk om extra werk te doen!

Ondanks dat ik geen wintermens ben, heb ik het nooit erg gevonden om de paarden te voeren en water te geven in de winter. Hier moest ik namelijk ook met emmers zeulen en met de kruiwagen het hooi ophalen.

Sodeletuut

Berichten: 21315
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:30

Oké, haha nouja dan zijn jullie inderdaad wintermensen. :') Ik doe het met liefde voor mijn paarden, echt waar, maar die kou hoeft van mij niet. :D

suus_toes

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:35

ik ben een 'echt' zomer mens en een 'echt' winter mens.

dus zomers lekker warm weertje, eigenlijk zo dat je verplicht bent om naar het water te gaan om af te koelen. (ideaal als je een boot hebt :D )

en 's winters ijs ijs en nog eens ijs, dik pak sneeuw... Heerlijk!

en alles wat er tussen in zit, al dat zeurderige weer... dat mag van mij een eind weg blijven.. haha :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:57

Sodeletuut schreef:
Ik ben benieuwd of je de winter nog steeds zo leuk vindt als je elke dag 3x naar de paarden moet gaan om het ijs door te trappen en te lopen zeulen met water om bij te vullen, om vervolgens met hooibalen te zeulen en omdat je vingers zo verkleumd zijn het touwtje er niet af te kunnen krijgen...... Nou, doe mij maar lekker de zomer hoor. :')


Heb ik nog liever dan hele lange regenperiodes waar bij mijn pad naar de stal omgetoverd is tot klei zuigende ellende :')
Al glibberend, vastzitten en hartstikke smerig naar de paarden worstelen om dan nog te beginnen met de verzorging.

Al vervloek ik het openhakken van de sloot ook wel hoor O:) dan wil ik ter plekke zomer!

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:04

Carmen schreef:
Weet je wat perfect zou zijn... Echt zomer. Twee/drie maanden lang, zonnetje erbij, max 30 graden, wel lekker vochtig 's nachts. Met zo nu en dan een bui. Dan krijgen wij de tijd om eraan te wennen, maar dat krijgen wij in Nederland nooit! :+ Het is altijd zo ineens *boem* warm. Of ineens *boem* koud. Zo was het in februari +15 graden, twee weken later werd hier in de buurt -24 gemeten.
En dan ook echt winter, max 5 graden, lekker zonnetje erbij. Twee/drie maanden lang, kunnen we er lekker aan wennen en ervan genieten. En als het in de lente en in de herfst geleidelijk warmer/kouder wordt, met niet te veel regendagen, zou het helemaal perfect zijn.

max 30 :wow: max 25 zal je bedoelen!

Crista

Berichten: 3030
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:37

ik ben gek op alle seizoenen! Al geef ik wel toe dat ik in de winter net wat meer moeite heb om op te staan in de ochtend.

Maaar ik kan niet wachten tot er weer een dik pak sneeuw ligt en het -10 is hoor. Lekker in me dikke kleding naar buiten, klooien in de sneeuw, met de hond wandelen, sleeen met de paarden. Heeeeerlijk! Al moet ik wel bekennen dat ik het bijna ALTIJD koud heb haha

Maar in de zomer kan ik juist ook weer heel erg genieten van het lekkere warme weer (kan ook erg goed tegen hitte).

En zo verlang ik richting het einde van de zomer naar de winter en aan het einde van de winter wil ik toch ook wel weer graag zomer.

Als ik ook mag kiezen tussen wintersport vakantie of een strandvakantie, weet ik het niet! Vind het allebei HEERLIJK!

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 00:03

Elk seizoen heeft wat leuks, toch??
En ach.. 's winters slaap ik met 4 dekens, 's zomers met 2, dus zoveel verschil maakt het niet voor mij..

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 03:34

Ik hou van alles Canadeze seizoenen :)

De zomer is warm 30-35 graden. Maar niet heel erg vochtig en dat maakt het heel erg veel beter!
En de winters veel sneeuw en ook heerlijk koud. Maar ook dan is het niet vochtig! Ik heb het in nederland met -15 veel en veel kouder gehad als hier met -30 :) En ze er ook wel mee om te gaan natuurlijk :) Het hoeft er niet allemaal mooi uit te zien zolang je maar warm bent! :)

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 04:11

ik hou niet van de zomer gewoon om een simpel feit, ik zweet enorm hard. in de winter heb ik een jeans broek aan met een topje en een winterjas, na het voeren en de stallen uitmesten breekt bij mij het zweet al uit en doe ik mijn jas uit, ook al sneeuwt het dan sta ik met een topje de stal uit te mesten :+ (is een medisch probleem dat ik wil gaan aanpakken ;) ) een paar dagen geleden was ik mijn kamer aan het opruimen en stofzuigen na een half uur liep er gewoon een straal langs mijn gezicht en mijn rug was helemaal nat (was toen ook 38 graden buiten) geweldig vies dus

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:01

Colway schreef:
Ik geloof dat ik een vol-jaar mens ben, ik ben gek op de lente, zomer, herfst en winter

heerlijk toch :D

Ik ook! Ik kan in de zomer echt verlangen naar de winter en andersom! Alles heeft gewoon wat. De winter is gewoon heerlijk om in die vrieskou te wandelen, de feestdagen enzo. De lente is heerlijk om lekker buiten te lopen. De zomer kan je lekker zwemmen en de herfst is ideaal om flinke boswandelingen te maken :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:36

Ik kan maar heel slecht tegen kou. Me "er tegen kleden" wil niet zo goed want zelfs met 4 lagen over elkaar heen kan ik het gewoon nog koud hebben. Dat blijft echt de hele winter door zeuren, vreselijk. Doe mij maar lente en zomer. Ik kan ook niet goed tegen de hele erge hitte, maar die houdt hier meestal toch niet zo lang aan :+ dus die paar dagen wil nog wel.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:41

Davinia_ schreef:
Colway schreef:
Ik geloof dat ik een vol-jaar mens ben, ik ben gek op de lente, zomer, herfst en winter

heerlijk toch :D

Ik ook! Ik kan in de zomer echt verlangen naar de winter en andersom! Alles heeft gewoon wat. De winter is gewoon heerlijk om in die vrieskou te wandelen, de feestdagen enzo. De lente is heerlijk om lekker buiten te lopen. De zomer kan je lekker zwemmen en de herfst is ideaal om flinke boswandelingen te maken :D



Ik ook :j
Ik vind extreem weer (dus heftig onweer of hele harde storm, dikke lagen sneeuw e.d. ) ook altijd geweldig :j
Maar mijn beste weer dag van afgelopen jaar was toch in februari met mijn schaatsjes onder en 30 km schaaatsen in een heerlijk zonnetje met een klein beetje wind. Overal kraampjes op het ijs en dan van dorpje naar dorpje!!

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:50

Graag -10 en een pak sneeuw, blauwe lucht en t zonnetje erop!

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:57

40 graden en gaan met die banaan!
doe mij maar 365 dagen zomer!!
haha kan gewoon niet goed tegen die kou... gedver:(

labyrinth

Berichten: 1752
Geregistreerd: 05-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:16

Carmen schreef:
Weet je wat perfect zou zijn... Echt zomer. Twee/drie maanden lang, zonnetje erbij, max 30 graden, wel lekker vochtig 's nachts. Met zo nu en dan een bui. Dan krijgen wij de tijd om eraan te wennen, maar dat krijgen wij in Nederland nooit! :+ Het is altijd zo ineens *boem* warm. Of ineens *boem* koud. Zo was het in februari +15 graden, twee weken later werd hier in de buurt -24 gemeten.
En dan ook echt winter, max 5 graden, lekker zonnetje erbij. Twee/drie maanden lang, kunnen we er lekker aan wennen en ervan genieten. En als het in de lente en in de herfst geleidelijk warmer/kouder wordt, met niet te veel regendagen, zou het helemaal perfect zijn.

Maaar, zo is het niet in Nederland. Dusss moeten we ophouden met zeuren en van iedere dag genieten, want we kunnen er toch niks aan veranderen. En dat is maar goed ook, zouden we alleen maar ruzie van krijgen. :D


Baaaah! Dat is juist de reden dat ik warmte in Nederland zo slecht trek! Ik heb een paar vrienden uit Australie die hier een keer waren met 30 graden,die trokken de warmte hier echt niet. Terwijl ze daar geen problemen hadden met hogere temperaturen. In nederland is het altijd zo benauwd warm :p

PrinsesJ

Berichten: 826
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:55

Ik ben ook een echte wintermens!! ..

Laat die coltruien, warme choco, sneeuwballen gevechten maar komen..

Heb heeeeel weinig met de zomer. Als het zo warm is verstop is mijn eigen het liefste de hele dag voor een airco ofzo..

Kom maar op met die winter!

Rachelle_K
Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:58

Ik had altijd liever zomer maar op een of andere manier wil ik nu zo snel mogelijk winter! Ik vind de winter ook veel gezelliger, lekker iedereen binnen, eindelijk een goed excuus om binnen te zitten! :P En natuurlijk sneeuw, lekker warme kleren en dikke sjaals. Jaa geef mij nu maar winter hoor!

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:58

Hier ook deels:
Ik houd van de winter, maar ook van de zomer. Ik houd dus van de kou, maar ook van de warmte. Sneeuw en storm/wind ook niet zo veel problemen mee.
Alleen die ellendige regen.........

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:38

labyrinth schreef:
Carmen schreef:
Weet je wat perfect zou zijn... Echt zomer. Twee/drie maanden lang, zonnetje erbij, max 30 graden, wel lekker vochtig 's nachts. Met zo nu en dan een bui. Dan krijgen wij de tijd om eraan te wennen, maar dat krijgen wij in Nederland nooit! :+ Het is altijd zo ineens *boem* warm. Of ineens *boem* koud. Zo was het in februari +15 graden, twee weken later werd hier in de buurt -24 gemeten.
En dan ook echt winter, max 5 graden, lekker zonnetje erbij. Twee/drie maanden lang, kunnen we er lekker aan wennen en ervan genieten. En als het in de lente en in de herfst geleidelijk warmer/kouder wordt, met niet te veel regendagen, zou het helemaal perfect zijn.

Maaar, zo is het niet in Nederland. Dusss moeten we ophouden met zeuren en van iedere dag genieten, want we kunnen er toch niks aan veranderen. En dat is maar goed ook, zouden we alleen maar ruzie van krijgen. :D


Baaaah! Dat is juist de reden dat ik warmte in Nederland zo slecht trek! Ik heb een paar vrienden uit Australie die hier een keer waren met 30 graden,die trokken de warmte hier echt niet. Terwijl ze daar geen problemen hadden met hogere temperaturen. In nederland is het altijd zo benauwd warm :p


+1.

Of beter gezegd, +2568. Dat benauwde is zo vreselijk, terwijl ik gewone warmte idd heel goed kan hebben.