Niet één shirtje/truitje/vestje kunnen kopen van 150 euro? Woooow.
Als mijn moeder mijn kleren zou kopen dan had ik nooit merkkleding gekregen. Dan zou zij degene zijn die bepaald had wat de kledingstukken mochten kosten. Dit zou ik zelf heel vervelend gevonden hebben. Nu kon ik zelf bepalen hoeveel ik aan iets uitgaf en op is op. Ik denk echt dat je daar goed van leert hoe je met geld om moet gaan.
Ik denk inderdaad ook dat je het daar goed van leert Ik vind het ook niet normaal hoor wat hier allemaal wordt uitgegeven, ben soort van buitenbeentje van het gezin.
Janne_ABC
Geplaatst: 25-08-12 12:18
Ik ben 14 en ik krijg sinds kort kleedgeld. Eerst kreeg ik zakgeld (20 per week) maar dat is nu gestopt. Ik betaal alles van mijn kleedgeld (muv mobiel abonnement) en dat is 250 per maand.
hier kregen ze ook vanaf hun 12de een bankpasje en we storten hierop 10 euro zakgeld en 10 euro beltegoed per maand op. Op = op! Ze hoeven verder niks van dit (zak)geld te doen.
Mijn zoon is nu 16 en krijgt nog steeds hetzelfde. Hij had toen ie 15 was een baantje als vakkenvuller. Hij jaagde al zijn geld er iedere keer doorheen (vooral aan snoep/broodjes/blikjes drinken, echt zonde imo).
Meneer had geen zin meer om te werken en is gewoon niet meer op komen dagen, hij werd dus ontslagen. Hij krijgt van ons ook geen cent meer dan dat hij nu krijgt, want hij vertikt het om te gaan werken, daar heeft ie geen zin in en dan denk ik: geen werk is geen geld! Ik moet tenslotte ook hard werken voor mijn geld...
Om te voorkomen dat kleedgeld opgemaakt wordt aan andere dingen: een aparte rekening openen voor het kleedgeld en afspraken maken. Zo werkte het bij mij destijds. Ik mocht deze rekening alleen gebruiken om kleding te kopen.
Florale
Geplaatst: 25-08-12 12:52
Mijn zoon en dochter krijgen allebei 7,50 per maand.Zoon is 10 dochter 8,wordt in december 9. Mijn zoon zit qua niveau als mijn dochter. Ze doen ook alles samen(afzwemmen enz.)Zitten ook bij elkaar in de klas. Hij geeft het meestal direct uit aan speelgoed/boeken. Dochter is juist heel bewust,let ook goed op wat ze koopt. Ze mogen er van mij geen snaaiwerk van kopen. Ik zit te denken om in groep 8 voorzichtig met kleedgeld te beginnen. Ik vind het belangrijk dat ze bewust met geld om leren gaan en keuzes te leren maken.
Ik kreeg ook kleedgeld, maar ik potte het gewoon op en dan kocht ik gewoon veeeel minder kleding dan waar ik geld voor kreeg dus dan is het ook niet zinvol, op zich. Denk dat het niet voor iedereen werkt.
Lessie
Geplaatst: 26-08-12 11:45
Ik ben nu 16, over 3 maanden 17 en ik krijg alleen 6 euro zakgeld per week. Kleding wat ik wil kan ik zelf kopen van me salaris maar eigenlijk betaalt mama alles nog
En ik vind dit eigenlijk veeeeel beter dan dat ik kleedgeld zou krijgen. Ik koop nu maar een enkele keer kleding, maar dat komt ook omdat mijn moeder, zusje en ik samen doen met al de kleren!
toen ik 12 was kreeg ik 12,50 euro zakgeld op mijn betaal rekening en 2,50 op mijn spaar rekening (sparen voor later)
lies_sparkle
Geplaatst: 26-08-12 15:34
Toen ik 8 was kreeg ik soms wat spaarcenten in mijn spaarvarken En soms wat verjaardsgsgeld of rapportgeld ofzo.
Toen ik 12 was kreeg ik 2 euro per week.
Toen ik 15 was kreeg ik kleedgeld. 12 jaar is naar mijn mening veel te jong. Aangezien jij al aangeeft dat hij heel zuinig is, zal hij het geld opsparen en in versleten kleding rondlopen verwacht ik...
Ik denk inderdaad dat 10 euro een prima bedrag is en kleedgeld raad ik af. Ook omdat de btw weer omhoog gaat naar 21%!