denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 23:48

@karuna, had verteld dat de eigenaar de kat had, dus het was duidelijk waar hij heen was.
@blensink, ben best wel bang dat ik er vannacht weer van droom, maarja helaas doe je daar niks aan.
Zie het gelukkig niet meer de hele tijd voor me.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:27

Yinnar schreef:
Volgens mij opende ze het topic omdat ze ervan baalde dat dit broekkie zo op zijn strepen ging staan...

Strepen? denk eerder dat het een eenstreper is geweest die de quota moest halen .:j

Een agent die al ' verder" is ziet zoiets een stuk sneller ' door de vingers"

verder in t algemeen oer de ' hele" politie
Er zijn n heleboel goede agenten, En ja helaas ook n paar rotte appels(goh net de gewone mens haha <-grapje)
Wel komen de vervelende agenten wel steeds vaker in de media waardoor het wellicht lijkt of er heel veel van dit soort zijn.
Dat is niet waar. er komt alleen meer in media door smartphones blog sites etc...

Ik heb positieve maar ook negatieve ervaringen met politie,

Je kan natuurlijk niet zoals ik hier toch voorbij zie komen de hele politie af gaan schilderen als onmenselijk want dat klopt niet Ja er zijn etters hele erge etters die eigenlijk geen agent zouden moeten zijn, maar ik denk dat het grootste deel gewoon goed werk verricht :) en dat soms een heel goede agent iets verkeerd aanpakt omdat hij net een heftige melding heeft afgewerkt, Agent zijn is echt niet makkelijk zeker deze tijd niet...

@TS ik vind dat je super gehandeld hebt erg lief ook :D eer de bekeuring binnen komt duurt het even dus wellicht kan je dan alsnog langs die mensen , dan is ook bij hun de ergste schrik eraf :(:)

Ik hoop dat het goed komt:) heb je wel de agent zn naam en nummer gevraagd ?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 08:06

@crypto, nee totaal niet aan gedacht.
Was zo kwaad dat ik ben weggerden omdat ik bang was anders een paar heelfoute dingen tegen hem te zeggen en dan heb je dr ook nog 1 voor beldiging van een amptenaar in functie ofzo. Maar er is vast wel achter te komen wie het geweest is.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:50

Heel goed van je dat je bent gestopt. Bij ons zijn tot nu toe alle katten die we gehad hebben helaas aangereden.. we wonen langs een drukke dijk, met een mooie tuin achter ons huis( genoeg ruimte en gedoe, ze hebben geen reden om over te steken eigenlijk ) maar toch steken ze altijd over, over de dijk.
Eigenlijk reden mensen altijd door, getuigen stopte dan vaak en belde dan aan....wij zijn daar altijd zo blij mee geweest, omdat helaas, onze katten altijd nog leefde.... ( een enkele was wel gelijk overleden ). We moesten dan altijd gelijk haast maken en naar de dierenarts, dan zat onze kat 6weken in een bench gespalkt....

een reden ook waarom we nu nog maar 1 kat hebben, die we binnen wilde houden, maar niet lukte. We vinden het zo rot, om die beesten dit aan te doen, al zijn we gek op katten thuis. Een kat binnen houden vinden we zielig, een ras kat weer te duur, maar ja we zijn daar nu onderhand wel op zoek naar.

Ik vind het dus SUPER!! van je dat jij gestopt bent en opzoek ben gegaan naar de eigenaar en gekeken hebt hoe het met die kat ging.

van die bekeuring is gewoon belachelijk, en ik zal ook in hoger beroep gaan. Die politie agent doet het weer lekker volgens het boekje en totaaaal niet begrip vo; :roll:

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:02

Dat zijn echt van die verschrikkelijke agentjes die dan een machtsgevoel heeft door dit te doen. Zitten altijd van die rotte appels bij, erg jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:08

Kan het ook geen onzekerheid geweest zijn bij de jonge agent? Ik weet niet hoe jullie waren toen je net in de beroepspraktijk kwam, of op je eerste stage, dan wil je alles goed doen, volgens de regels, en dan denk je er niet aan om bijvoorbeeld in deze situatie over je hart te strijken: bang dat je daarop afgerekend wordt juist omdat die straat echt verboden parkeren blijkt te zijn.

Een meer ervaren agent zal eerder over zijn of haar hart strijken, die heeft gewoon veel meer praktijk ervaring.

Tuurlijk heb ik ook wrange momenten gehad met de politie, waren 6 autoruiten ingeslagen op een parkeerterrein, waaronder de onze, maar ondanks dat konden ze niet komen want er waren geen bloedsporen in de auto. Dat er dingen weg waren uit andere autos (airbags) en dat de wijk bekend staat om zijn airbagroofbendes-op-bestelling deed er niet toe. Geen bloedsporen = geen mogelijkheid tot onderzoek. :n Toen was ik ook absoluut not pleased, er heeft verdomme iemand mijn auto gemold (ik heb geeneens airbags >;) ) maar ik dacht wel meteen daarna aan de goede dingen die de politie voor mij gedaan heeft: gestolen telefoon opgezocht, geholpen toen er voor mijn neus een ongeluk gebeurde etc.

Desalniettemin vind ik wel dat TS gerust bezwaar aan mag tekenen, is niet alleen voor TS een "leermoment" maar ook voor de agent, want ze kunnen aan de hand van de boete zien wie hem uit heeft gedeeld (als het goed is wordt daar naam of nummer op genoteerd van de agent).

Wil je een voorbeeldbrief voor bezwaar TS? Ik heb ook ooit eentje voor parkeren gehad, alleen kwam het bij mij niet door een aanrijding en fout parkeren, maar voor de auto parkeren bij blauwe zone bij mijn ouders. Was een flinke boete (50 euro) maar toen ik netjes met bezwaar kwam hebben ze hem alsnog ingetrokken. De vergunning was op de grond gevallen namelijk..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:15

Ik hoor toch vaak: de agent deed zijn werk. Hij heeft het goed gedaan. Maar... volgens mij is het ook zijn werk om te luisteren naar iemand die je verteld dat ze een dode kat in de berm heeft gelegd. Daar hoort hij toch ook wat aan te doen? Of is het de bedoeling dat die daar gewoon kan blijven liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:17

Officieel hoor je daar de dierenambulance voor te laten komen geloof ik. Die hebben namelijk ook de ontheffing om hun auto ergens neer te zetten, buiten gevaar, waar het officieel niet mag.

Agent moet inderdaad ook wel luisteren, maar wat ik denk is dat deze agent nog in opleiding was en het allemaal "goed" wil doen en het daardoor niet helemaal goed doet :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:30

Crypto schreef:
Yinnar schreef:
Volgens mij opende ze het topic omdat ze ervan baalde dat dit broekkie zo op zijn strepen ging staan...

Strepen? denk eerder dat het een eenstreper is geweest die de quota moest halen .:j

Ach één, twee of drie strepen het blijft een muggezifter...en je heb ook agenten met meer strepen die niets door de vingers zien. Vaak wat gefrustreerde mannetjes om wat voor reden dan ook.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:36

Voor degene die zei; " hij doet alles volgens het boekje en totaal niet begripvol " ..

Nee, het MOET volgens het boekje. Zodra daar een parkeerverbod geld, mag je daar niet parkeren. Doe je dat wel, krijg je een boete. Iedereen weet dat het zo werkt, hou je er dan ook aan. Of niet, maar dan niet mekkeren als je een boete krijgt.

En de politie kan wel naar iedereen zijn verhaal gaan luisteren, maar er zit overal vast een reden achter volgens die mensen. Je moet ergens een lijn trekken en gewoon straffen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:36

ohja, goed gehandeld voor de kat trouwens :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:44

intral schreef:
Voor degene die zei; " hij doet alles volgens het boekje en totaal niet begripvol " ..

Nee, het MOET volgens het boekje. Zodra daar een parkeerverbod geld, mag je daar niet parkeren. Doe je dat wel, krijg je een boete. Iedereen weet dat het zo werkt, hou je er dan ook aan. Of niet, maar dan niet mekkeren als je een boete krijgt.

En de politie kan wel naar iedereen zijn verhaal gaan luisteren, maar er zit overal vast een reden achter volgens die mensen. Je moet ergens een lijn trekken en gewoon straffen.

Dat is lekker menselijk, bij iedereen op je werk heb je welleens een uitzondering, en gaat er welleens wat anders.....

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:55

intral schreef:

Dan heb ik dus geboft met zo'n aardige politieagente die niets zei van mijn auto die op de stoep stond geparkeerd maar mij hielp met de aangeredenn kat.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:06

Volgens mij ben je verplicht dieren in nood te helpen. Je zou dit kunnen aanvoeren in je bezwaar. Deze is dan helaas overleden. Het was wel verstandig geweest om nadat het diertje was overleden je auto te parkeren op een plek waar het wel mag en vervolgens op zoek te gaan naar de eigenaar (dit zou ik niet in je bezwaar neerzetten).

http://www.ombudsmanvoordieren.nl/?page_id=23

Dus dat je voor je wettelijke verplichting het parkeerverbod genegeerd hebt. Lijkt me toch wel een redelijke afweging waard.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 11:21

Jans schreef:
Kan het ook geen onzekerheid geweest zijn bij de jonge agent? Ik weet niet hoe jullie waren toen je net in de beroepspraktijk kwam, of op je eerste stage, dan wil je alles goed doen, volgens de regels, en dan denk je er niet aan om bijvoorbeeld in deze situatie over je hart te strijken: bang dat je daarop afgerekend wordt ..

Toen ik mijn eerste stage liep gingen mensen bij mij voor regeltjes als het zo uitkwam, en dat werd altijd bijzonder gewaardeerd. En dat doe ik nog steeds, tuurlijk probeer ik me aan de regels te houden en anderen dat ook te laten doen, maar het kan altijd een keer anders dan anders gaan.

Of het onzekerheid was weet ik niet, maar ik vond het een arrogante kwast. Nogmaals, dat is MIJN mening, en ik scheer dus niet de hele politie over 1 kam. ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:25

Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht. :(:)
Er gaat bij mij steeds door mij hoofd heen wat er gebeurd zal zijn als je doorgereden was.
Misschien kun je dat ook nog aangeven in je bezwaar.
Als je zo´n aanrijding als diervriend gezien hebt heb je waarschijnlijk even een moment dat je niet goed word en dus gewoon je auto moet parkeren direct.
Jij hebt volgens mij heel normaal gehandeld en inderdaad op het moment je hele auto vergeten.
Ik blijf erbij dat meneer agent dit wel door de vingers had kunnen zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:30

Jans schreef:
Agent moet inderdaad ook wel luisteren, maar wat ik denk is dat deze agent nog in opleiding was en het allemaal "goed" wil doen en het daardoor niet helemaal goed doet :)

Dat had ik ook al aangehaald inderdaad :)

Als agent heb je een hele grote verantwoordelijkheid, als je jong bent en je begint net kan dat je echt wel onzeker maken. Zo komt het echt op mij over namelijk, niet als een bullebak maar als een jong en onervaren beginnende agent.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-07-12 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:38

Mijn autorij instructeur vertelde mij dat je bij alles groter dan de gemiddelde hond moest stoppen, en alles kleiner gewoon door moet rijden. Correct me if im wrong, maar voor mij klinkt het best logisch

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 11:40

@blensink, dank je wel voor je medeleven. Gelukkig wel geslapen vannacht, maar toen we in bed stapten moest ik er wel weer steeds aan denken, brrr zo'n rotgezicht was het, ik hoop echt voor het diertje dat hij op slag dood was en dat ik die laatste stuiprekkingen gezien heb waar ze dan niks van voelen.

Ik moet er ook niet aan denken hoe het eruit gezien had als hij op die weg was blijven liggen, het is best drukke weg, dus waarschijnlijk had er dan nog een hele tijd een volledig geplette kat op de weg blijven liggen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:41

intral schreef:
Mijn autorij instructeur vertelde mij dat je bij alles groter dan de gemiddelde hond moest stoppen, en alles kleiner gewoon door moet rijden. Correct me if im wrong, maar voor mij klinkt het best logisch

Oh dus als een kat ligt te kramperen van de pijn gewoon lekker doorrijden? :roll:

Ik vind die mensen die zo denken echt zoooooooo vreselijk

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 11:57

intral schreef:

Ik moet zeggen dat ik ook wel eens gestopt ben om een vogel van de weg te halen... (was op een flinke meeuw, was op vanantie op Ameland) en netjes naar de vogel opvang gebracht.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:00

Dat is niet logisch, misschien voor je eigen veiligheid, maar niet mbt het dier.

Ik moest even zoeken hoe het ook alweer heette. Maar dit is wat ik heb gevonden ter aanvulling van mijn vorige post.

Wettelijk voorschrift
Niet strafbaar is, degene die een feit begaat ter uitvoering van een wettelijk voorschrift. Het kan voorkomen dat iemand een wettelijk voorschrift volgt, maar daarmee de strafwet overtreedt. Bijv. een agent die een verdachte klemrijdt met de auto. Hij volgt een wettelijk voorschrift, maar is niettemin strafbaar voor de vernieling van de auto van de verdachte. In dit geval kan de agent zich beroepen op 'wettelijk voorschrift'.
Bron http://wetenschap.infonu.nl/recht-en-we ... onden.html

Je hebt je auto op een plek geparkeerd waar het niet mocht om je verplichting om een dier in nood zsm hulp te verlenen. Als je bezwaar dan niet wordt toegewezen weet ik het ook niet meer....

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:06

xMarloes schreef:
intral schreef:

Oh dus als een kat ligt te kramperen van de pijn gewoon lekker doorrijden? :roll:

Ik vind die mensen die zo denken echt zoooooooo vreselijk

Als je kan en mag stoppen dan wel.
Kan het niet , mag het vaak ook niet.
Zal wat zijn als iemand even op de snelweg stopt om een kat daar weg te halen.
Of zoals ik meegemaakt heb iemand voor me, die zomaar midden op de rotonde in een keer op de rem stond om eendjes te laten oversteken. Dat soort mensen vervloek is dus, je brengt jezelf en andere weggebruikers ingevaar. Ik ben een kattenliefhebber en als het kan stop ik altijd maar helaas soms kan het gewoon echt niet.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:36

Prima gehandeld TS. Als je straks aan je kind dezelfde waarden meegeeft voor omgang met dieren en medemensen wordt dat een hartstikke leuk kind.

Onvoorstelbaar dat er nog zoveel mensen zijn die roepen dat regels regels zijn en dat iedereen zich daar gewoon altijd aan heeft te houden. Wat een ongelooflijke nonsens. Regels staan ten dienste van de mens en zijn bedoeld om het leven veiliger en gemakkelijker te maken, het is geen vrijbrief om te stoppen met zelf na te denken, zelf situaties te beoordelen en eigen verantwoordelijkheid te nemen! En dat is ook meteen de reden dat het mogelijk is om bezwaar te maken, als immers daadwerkelijk elke regel zonder enige uitzondering te allen tijde strikt gevolgd dient te worden, dan bestaat er geen situatie waarin bezwaar kan worden toegewezen. De wetgever erkent door die bezwaarmogelijkheid dat er een grijs gebied is tussen terechte toepassing van de regel en onterechte toepassing ervan. Dus TS, ga er eens rustig voor zitten en teken netjes bezwaar aan. Plaats en tijdstip noemen is ongetwijfeld voldoende om te achterhalen om welke agent het ging en verder zou ik niet teveel ingaan op de houding van de agent in kwestie. Dat is verder ook niet zo relevant. Punt is dat jij onder de op dat moment heersende omstandigheden een parkeerverbod hebt geschonden en van mening bent dat die omstandigheden die schending van dat verbod rechtvaardigden. En dat je daarom verzoekt om intrekking van de bekeuring, dan wel kwijtschelding van het boetebedrag.

Als ik het om mijn kat zou zijn gegaan zou ik het overigens heel erg vervelend vinden dat je door je poging om mij en mijn kat te helpen een bekeuring had gekregen. En dan zou ik, als je bezwaar maakt en dat wordt afgewezen, die boete voor je willen betalen of in elk geval willen bijdragen. Wat dat betreft hoef je je volgens mij absoluut niet bezwaard te voelen om die mensen te benaderen om je bezwaar te bevestigen o.i.d., al kan ik kan me ook voorstellen dat je daar helemaal geen behoefte aan hebt.

Wat betreft je nachtmerries, ik hoop voor je dat die gauw weer weggaan. Misschien helpt het om je te realiseren dat bij acuut letsel het lichaam wordt volgepompt met adrenaline en dat adrenaline er dan onder andere voor zorgt dat pijnprikkels niet doordringen. Mocht het dier de aanrijding wél overleefd hebben, dan zou het pas na enkele minuten echt pijn hebben gehad. Of de kat dus op slag dood was of niet maakt voor het lijden niet veel uit, je kunt er gerust vanuit gaan dat hij in die halve minuut tussen dat jij ‘m zag kronkelen en dat je er naast stond niet geleden heeft :(:) .

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:38

maura ben het helemaal met jou post eens :)