Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:32

Jeetje wat balen zeg!
Wat een vreselijke pech.
Heb zelf mijn elleboog op 3 plaatsen gebroken gehad na een val van een paard, ineens lig je in het ziekenhuis, zo gek.
Hoop dat de operatie goed gaat en je gauw wat minder pijn hebt.

Mocht je angst krijgen dan mag je mijn paard wel gebruiken, ik had ook vreselijke val angt en mijn nieuwe paard geeft zoveel vertrouwen!
Sterkte met je herstel

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:36

Wat een nare val heb jij gemaakt.
Ik heb afgelopen december een trap gekregen van een paard toen ik op mijn eigenpaard in het bos reed. Een dubbele onderbeen breuk was het gevolg. Ik voelde ook gelijk iets knakken en wist dat het niet goed zat.
Alleen zat ik nog op mijn paard en moest er nog af zien te komen met dat gebroken been. AU!
Bij mij zeiden ze ook dat het een half jaar tot een jaar duurde. ben nu ruim een half jaar verder en kan eigenlijk alles wel weer. Alleen opstappen gaat nog wat moeilijk.
Maar wat iemand al zei. Zoveel mogelijk spierkracht blijven trainen. Ik heb 5 weken gips gehad van enkel tot aan mijn lies, en mocht niet belasten maar wel mijn been optillen enzo.
Maar veel sterkte en succes. Meestal voelt het wanneer ze het weer aan elkaar hebben ''gezet'' en ''stabiel'' hebben gemaakt een stuk fijner.
Beterschap!! :(:)

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:40

Oeh wat een pech! Heel veel sterkte en beterschap!! Hoop dat je snel weer een beetje mobiel bent

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:41

Robijntjah schreef:
Jezus, een half jaar :'(
Zou gaan afstuderen komend half jaar...

Nou, ik heb dus momenten dat ik mentaal gewoon een dreun gehad heb en alleen maar kan janken maar ook momenten dat ik het maar over me heen probeer te laten komen...

De eerste kaartjes en bloemetjes komen binnen! Erg leuk!

Rustig, ik heb ook bijna niks van de studie gemist doordat ik veel vanuit huis gedaan heb. Na 5 weken was ik al weer 1 dag in de week een 2 lesuren naar school, week erna 2 dagen. Maanden erna steeds 2 dagen naar school en de rest vanuit huis.
Relax je hebt de zomer vakantie nog, na zulk slecht weer wordt augustus vast prachtig en ga jij lekker in de zon uitrusten en de fysio oefeningen braaf doen *\o/*

Na 4 maanden ben ik weer begonnen met paardrijden.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:46

Robijntjah schreef:
Jezus, een half jaar :'(
Zou gaan afstuderen komend half jaar...

Nou, ik heb dus momenten dat ik mentaal gewoon een dreun gehad heb en alleen maar kan janken maar ook momenten dat ik het maar over me heen probeer te laten komen...

De eerste kaartjes en bloemetjes komen binnen! Erg leuk!

Ik heb 5 weken geleden ook een week in het ziekenhuis gelegen na een trap van een paard. Hoop inwendige schade en gedoe. En dan lig je daar... laat die mentale klap maar lekker komen, erom huilen is helemaal niet erg iedereen doet zoiets op zn eigen manier. Ik heb ook wel even een flink potje liggen janken daar hoor. En nu thuis nog wel eens, maar herstellen moet je toch. Laat het gebeuren, ga vooral niet teveel over je grenzen heen want dat is ook niet goed. En die studie, ik zat midden in mn beoordelingsweken en ze hebben het heel netjes voor me opgelost. Er is altijd wel een manier te vinden.

Nogmaals heel veel sterkte ik weet een beetje hoe je je voelt nu :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:59

he gedverderrie zeg....wat een vervelende val heb je gemaakt.
wil je heel veel beterschap wensen en succes met je operatie.

en jank het maar lekker van je af, dat is heel normaal hoor,het is ook niet niks!

:(:)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:06

Gatverdamme wat balen! Heel veel beterschap toegewenst.

Wat raar trouwens dat je paard zo reageerde, keek even in je profiel en je hebt zat rij-topics, maar nog nooit zonder zadel dus?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:09

Heel veel sterkte! En succes met de operatie!!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:12

Wat een vervelende gebeurtenis. Heel veel sterkte.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:17

Weet je TS, dat half jaar. Dat is ontzettend snel voorbij ook al lijkt het nu zo lang. De eerste week is het moeilijkst en als die voorbij is. Dan ga je revalideren en herstellen en alles doen wat er bij komt kijken en voor je het weet, is dat halve jaar om. Je gaat momenten hebben dat je het kotsbeu bent en dat je boos bent op alles en iedereen (ook jezelf) en dat je het zou kunnen uit schreeuwen van frustratie maar je gaat nog meer momenten van vreugde en trots hebben, wanneer iets weer lukt. :)
Je gaat leren genieten van alle dingen die iedereen rondom je vanzelfsprekend vind en je gaat je ergeren aan mensen die klagen over dingen die het eigenlijk niet eens waard zijn om over te klagen. :)
Je gaat heel veel vloeken op jouw dokters want hoe goed ze ook zijn. Dokters vergeten standaard dat alles wat ze doen en bijhorende gevolgen, niet zo vanzelfsprekend zijn voor hun patient. ;)

Jank wanneer je verdrietig bent, roep en tier wanneer je denkt dat nodig te hebben en probeer er positief in te blijven. :)
En dat ijzerwerk, des te beter als ze het er vroeg of laat nog een keer uit halen ook. Zo geweldig is het nl niet, ijzer in je lichaam hebben. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-07-12 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:23

ach getver... beterschap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:24

Jeetje TS, heel veel sterkte! Welk ziekenhuis lig je?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:26

Heb wel ervaring met ijzerwerk in been en over lengte/duur van herstel. Dit wel na een aanrijding. Als je info wil of je ervaringen wil delen, stuur maar een PB. Mijn PB-box staat open. Sterkte :(:)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:28

Heel veel sterkte!!!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:33

JEZUS JOLIJN! Ik lees dit nu pas.

Wat dacht je? Die verhalen van Joyce zijn erg leuk op facebook, laat ik haar eens na gaan doen?
Wat ontzettend K*T dit voor je, ik wil je heel veel sterkte wensen!!

Heb niet alles gelezen maar laat die artsen je alsjeblieft heparine inspuiten, dat is tegen trombose.
Je ligt nu helemaal stil waardoor je heel makkelijk een trombo krijgt, mij zijn ze toen vergeten te injecteren en ik had met een week 2 tromboses.

Als je wat dichterbij had gewoond (of ik mijn rijbewijs had gehad) kwam ik je een fruitmandje en extra morfine pilletje brengen hihi.
Sterkte meis, laat je goed verzorgen door de verpleging!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:54

Opzich valt 6 maanden best mee. Normaal is het 6 a 7 weken gips plus paar weken fysio bij een simpele breuk dus je bent altijd 2 maanden kwijt.

De tijd gaat heel snel voorbij mijn herstel periode was 5 keer zo lang maar voor mijn gevoel duurde het echt geen 3 jaar voor ik weer op t paard zat, ik had een 3 jarige die dankzij mijn ongeluk genoeg tijd heeft gehad om uit te mogen groeien voor ie aan het werk moest. :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:56

Wat een ongelofelijke pech heb je gehad zeg, door net zo verkeerd te vallen...
Ik weet het, het kan zo snel gaan...

Hoop voor je dat de pijn snel minder wordt en dat het allemaal goed zal herstellen...
neem de tijd er voor, des te meer kans heb je dat het weer zo goed mogelijk in orde komt...

heel veel sterkte... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:58

Ik ga nu naar de ok! Tot later!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:58

sterkte, zal heel hard duimen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:59

Sterkte!!!

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:04

pff arme jij
hoop dat je na de ok minder pijn heb
suc6 en n knuf

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:04

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:06

Gespoten voor trombose ben en blijf ik al :) ben wel zenuwachtig!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:08

Gelukkig!

Succes straks!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:11

Ts het komt helemaal goed.
Na je operatie heb je minder pijn omdat je been stabieler is en na je operatie kun je beginnen met genezen.
Goed eten, veel slapen en de mensen om je heen even laten rennen voor wat entertainment op de bank.