Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jankeke

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:16

Okeeej.......maar het is zoveel leuker om erachter te komen waarom je bepaalde dingen droomt, want het is toch je onderbewuste dat dmv je dromen dingen verwerkt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:17

Haha ik realiseer me dat ik al kan luchtzwemmen in m'n dromen en dat ik dat redelijk vaak doe. Alleen niet 'bewust'. Het zou leuk zijn als ik dit bewust kan doen want ik vind het altijd heel gaaf als het gebeurt. :+

Ontdekken inderdaad, terwijl je lekker in je warme bedje ligt te slapen, best wel een ideale combi als je het zo stelt. 'Ontdekkingsreis voor luiaarden'

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:18

@ Jankeke, dit soort signalen en dergelijke krijg je ook als je lucide droomt, alleen denk ik dat je ze dan vaker onthoudt of dat je tijdens je droom al kan begrijpen wat het betekend of wat je verwerkt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:24

Ik ga zo maar slapen.. Twijfel alleen of ik de wekker ga zetten rond 2u en dan op ga schrijven wat ik tot dan toe gedroomd heb (als ik dat me al herinner) of dat ik gewoon morgenochtend probeer iets te herinneren..

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:26

owkeee... ben nu een beetje bang doordat slaapverlamming...
zijn dat echt dromen of ben je dan wakker? en je kunt toch je ogen dchtdoen dan zie je het toch niet meer?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:28

Wedden dat half bokt vannacht gaat proberen om lucide te dromen. :')
Laatst bijgewerkt door PeerAppel op 17-07-12 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:31

oké, ik ben nu echt doodsbang...
dat slaapverlamming krijg je neit zomaar TOCH?

ben beetje paronormaal(denk ik, maar geloof er niet in) en krijg regelmatig dingen naar me toegegooid als ik op bed lig of spullen gaan zomaar verplaatsen(zonder dat er iemand in de kamer is)...

als er iemand bij me is(dier of mens) voel ik me veilig _/-\o_ had ALTIJD me kat bij me op bed liggen en dan gebeurde er niks... helaas is kat poosje geleden overleden...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:33

Slaapverlamming kan je alleen gaan verwarren met lucide dromen als je geestelijk niet helemaal oke bent, als je het lastig vind om werkelijkheid van onwerkelijkheid te onderscheiden. Niks om je zorgen over te maken dus. ;)

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:36

Captain schreef:
Slaapverlamming kan je alleen gaan verwarren met lucide dromen als je geestelijk niet helemaal oke bent, als je het lastig vind om werkelijkheid van onwerkelijkheid te onderscheiden. Niks om je zorgen over te maken dus. ;)

maar Eenhoorns zijn echt toch :')

maar ff serieus... ik ben vaak best wel warrig en onthoud meestal 5 á 6 dromen per nacht :D
en heb gelukkig nooit nachtmerries, die had ik 10 jaar geleden veel en die herinner ik me nu nog |( precies elk detail...

maar ben je wakker tijdens die slaapverlamming of is het meer een droom? wan in een lucide droom kun je het dan allemaal weghalen toch?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:40

Slaapverlamming is heel wat anders, treed op tussen het wakker zijn - in slaap vallen of het slapen - wakker worden, en dus niet echt in de remslaap (wanneer je droomt) :) in de remslaap zijn je spieren verlamd tijdens het dromen (anders zou je acties uit je dromen echt uitvoeren ;) ) bij slaapverlamming ben je dus in je hoofd nog wel wakker, alleen je spieren zijn verlamd. Is een slaapstoornis dus en geen droom :)
Het is wel verbonden met de remslaap, daardoor kun je ook hallucinaties krijgen en die zijn vaak niet fijn zeker in combi met het niet kunnen bewegen. Je zit dus eigenlijk tussen dromen en waken in - je lijf zit nog in die droomtoestand, maar de rest niet ;)

Dus gekke dingen zoals stemmen, geluiden, bewegingen in je kamer ed kunnen allemaal optreden bij slaapverlamming.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:13

Ik ga ook meedoen. Die site ziet er heel interessant uit en ik ben benieuwd hoe het is om te vliegen!
Die slaapverlamming klinkt iets minder, maar ach, je gaat er niet dood aan. :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:21

Oeeh ik wil ook meedoen!
Alleen ik snap het niet echt hoe je dat nou precies kunt doen hahaha. Ik begrijp niet zoveel van de site.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:03

1. Jezelf voor je in slaap valt herinneren aan het feit dat je gaat dromen, zodat je je daar bewust van wordt.
2. In je droom kun je beseffen dat je droomt. Op de site staan een aantal kenmerken waardoor je dat kunt testen, zoals bijvoorbeeld naar je hand kijken (als je droomt, ziet je hand er niet natuurlijk uit) of naar een klok, die zal als je droomt raar doen. Je kunt ook door een spiegel lopen, iets wat in het echte leven niet kan.
3. Als je hebt gecheckt dat je droomt, moet je zorgen dat je in je droom blijft. Dit kun je doen door je bijvoorbeeld aan denkbeeldig gras vast te houden. Dit is lastig en je kunt wakker schrikken.
4. Als je eenmaal in je droom bent gebleven, kun je je droom gaan sturen. Dat is lucide dromen.

Ik hoop dat dit duidelijk is, ik heb dit van een paar sites die ik tot nu toe ben tegengekomen en ga ik zelf zo ook proberen. :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:07

Mijn dromen eindigen altijd meteen of vrij snel als ik door heb dat het een droom is (wat helaas niet zo vaak gebeurt). Meestal krijg ik dan niet zoveel meer voor elkaar. En alles wat ik wil veranderen, verandert nooit precies zoals ik het wil. Het wordt altijd een slap aftreksel ervan (voorbeeld: ik wil een paard en ik krijg een soort rare shetlander waar ik niet op kan zitten). Kan ik dat verbeteren? :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:09

Ik wil het ook graag gaan proberen, ga morgen vast mijn dromen opschrijven en dit de hele vakantie volhouden.

Als het goed is kun je weten of ej droomt door op horloge, wekker, een boek , getallen of naar je handen te kijken, die zijn in dromen altijd anders !

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:29

Ooooh echt super bedankt! Ik ga het straks gelijk proberen !

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:48

Vroeger droomde ik wel eens semi-lucide. Ik weet nog goed dat ik in een droom naar school toe vloog en toen bij mezelf dacht dat dat tof was en dat ik het nog een keer wilde proberen, maar toen lukte het lang niet zo hoog & lang ;(

Nu heb ik vaak dat wanneer ik besef dat het een droom is, ik wakker word.. Een enkele keer lukt het dan om gauw weer in slaap te vallen.. Op zo'n moment heb ik dan wel het besef, maar niet de controle.. :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:50

Dat heb ik inderdaad ook wel eens !

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:04

Ik ben in mijn dromen bewust dat er veel dingen niet waar zijn/niet kunnen. Het gaat wel niet zover dat ik weet dat ik droom. Ik weet ook elke dag waarover ik heb gedroomd als ik er snel genoeg over praat of schrijf.

Voor mij is prima zo, ik wil niet mijn dromen kunnen sturen net omdat ze heel belangrijk zijn om dingen te verwerken. Wel interresant concept.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:30

Ik heb laatst zoiets per ongeluk gehad denk ik, ik droomde dat ik ergens was met mijn vriend en ik zei vanalles tegen hem (wat doet er verder niet toe) en opeens 'dacht' ik (dat droomde ik dus niet echt, ook al sliep ik), 'waarom zeg ik dit? dit slaat nergens op, dit doe ik alleen omdat dit een droom is!' Daarna ben ik ook 'weg gegaan' uit dat gesprek, en dat was echt een soort bewuste keuze, ook al sliep ik nog steeds. Het was in ieder geval niet zoals wanneer je droomt dat je ergens afstand van neemt, ik koos er echt voor. Daarna ging m'n droom wel verder, maar dat rare gesprek met m'n vriend had ik wel achter me gelaten. Zo gek!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 06:04

Goedemorgen. :D

Nou, van vannacht kan ik me niets meer herinneren hahaha. Morgochtend kans 2. :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 06:13

Celiien schreef:

Haha dat heb ik heel vaak als ik wakker word :') Verdorie wat is dat eng! Inmiddels weet ik wel wat het is maar het blijft altijd raar.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:10

Nou in ieder geval mijn droom onthouden vannacht, geen uitvallende tanden :D Wel een locatie waar ik al eerder over had gedroomd.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:11

Wat betreft 't wakker schrikken: ik heb ooit gelezen dat heel snel rondjes draaien goed werkt om in de droom te blijven, en bij mij werkt dat altijd heel goed. :D

Century: ik herken dat wel. Ik heb vaak als ik ga vliegen dat ik ga luchtzwemmen, en ik moet dan echt bedenken "Nee, ik kan ook vliegen a la Superman, want dit is een droom." Het is -bij mij- een stukje wilskracht en richten op wat ik wil, dan lukt het meestal wel.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:26

vannacht niks onthouden...

heb het ook niet echt geprobeerd was gewoon moe...
ik droom echt 9 van 10 keer iets bij mij thuis op dezelfde plek! en daar gebeuren continu andere dingen...

had zo graag vannacht eens willen vliegen(op mijn eenhoorn)...

de eerste keer datt ik lucide droomde werk ik meteen wakker omdat ik beetje enthausiast was............