Het leed wat PostNL heet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het leed wat PostNL heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:21

Toch nog een complimentje...
Gisteren is het pakje dat ik verwachtte keurig op tijd binnen gekomen :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:55

Er is bij mij ook een keer een pakket bijna kwijt geraakt, naar Asos. Stond ergens bij de grens en is wel boven water gekomen.
Ik heb gebeld, moest een mailtje sturen en kreeg een formulier wat ik in moest vulllen, daarna nog een enquete of ik tevreden ben geweest.

Ik kan mijn pakketten ook volgen op mijnpakket.nl ofzoiets, krijg zelfs een mailtje als er een pakket bezorgd gaat worden, en er staat soms ook bij tussen zo en zo laat, en ook staat er op welk nummer het dan wel is bezorgd of waar het dan wel heen is gegaan, als ik niet thuis was.

Edit: https://mijnpakket.postnl.nl
Hier kan je je aanmelden.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:05

Hier nog een postbezorger... De brievenbuspakketjes zijn hopeloos. Negen van de 10 keer passen ze niet! Ik bel altijd netjes aan, bij niet thuis gaat ie naar de buren, Is wel zo handig voor de mensen! Veel teveel rompslomp om het pakje mee terug te nemen. En met buren bedoel ik naaste buren of overburen etc.. Op dit moment zit ik op de sorteerafdeling en de donderdag was vandaag een gekkenhuis! HenM folder erbij.. Sommige postbezorgers hadden wel 10 tassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:06

Ik heb in ieder geval een brievenbus waar alles prima in past en dat gaat bij het nieuwe huis ook gebeuren.Dus daar kan het niet aan liggen :+

Ik hoop maar dat mijn verwachte post er vandaag is..

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:16

Ik heb nog nooit problemen gehad met PostNL en ze moeten hier behoorlijk vaak komen met een pakketje. Krijg altijd een nummer voor Track&Trace en ze komen altijd op de aflevertijden die op internet staan, dus ik heb niks te klagen over de service... En als ik niet thuis ben wordt het gewoon ergens anders in de straat afgeleverd en ligt er netjes een briefje in de bus. Dus van mijn kant ben ik tevreden met PostNL :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:18

Mareng schreef:
Hier nog een postbezorger... De brievenbuspakketjes zijn hopeloos. Negen van de 10 keer passen ze niet!

Ik snap het niet, je moet ze toch ook IN de brievenbus van de post krijgen als je ze verstuurt?
Tenzij ze bij zo'n postkantoor zelf zijn afgeleverd, oké.
Ik weet niet beter of mijn brievenbus is ongeveer net zo groot als zo'n postnl-brievenbus. Groter zelfs, volgens mij.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:23

Ja heel bij ben ik met ze.. niet dus!
wij hebben 3 weken geleden mijn pony laten onderzoeken, en er zijn monsters genomen; deze worden
via de DA naar een of ander lab gestuurd, maar na een week nog niks gehoord te hebben is de dierenarts
maar even naar dat lab gaan bellen; nee hebben we nog niet naar gekeken! Okè, prima we wachten het even af.
De week daarna weer gebeld, want we hadden nog niks gehoord. "Oh, maar dat hebben we helemaal niet binnen gekregen..?!" Dierenarts naar de post gebeld, ze zouden op zoek kunnen gaan maar dan zou het min. een maand duren.. Het is dus gewoon kwijtgeraakt bij de post.. Dus vorige week hele onderzoek weer opnieuw moeten doen, en nu maar een extra monster, en die nog niet opgestuurd zodat ze een 'reserve' hebben. Eergister hadden ze het nog niet binnen, dus ik ben benieuwd...

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:43

Nicolletje schreef:
Mareng schreef:
Hier nog een postbezorger... De brievenbuspakketjes zijn hopeloos. Negen van de 10 keer passen ze niet!

Ik snap het niet, je moet ze toch ook IN de brievenbus van de post krijgen als je ze verstuurt?
Tenzij ze bij zo'n postkantoor zelf zijn afgeleverd, oké.
Ik weet niet beter of mijn brievenbus is ongeveer net zo groot als zo'n postnl-brievenbus. Groter zelfs, volgens mij.

Bij de afleverpunten van PostNl worden veel pakketjes niet door zijn meetding gehaald... Daar ligt het aan.. De kleinere platte pakketjes zijn geen probleem..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:14

WenMLove schreef:
Het is dus gewoon kwijtgeraakt bij de post..

Beetje wantrouwend van mij misschien, maar dat excuus heb ik ook wel vaker gebruikt als ik iets vergeten of kwijtgeraakt ben := :o
Of een opgestuurd pasje van de verzekering ofzo "Nee, dat heb nooit gekregen?" en dan vind je het een jaar later ergens op een stapel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:18

nou,kreeg vandaag eindelijk een pakket wat er eergisteren al had moeten zijn volgens tracktrace.
zelfs op de doos zelf zit een sticker met "17-7".

lekker traag...

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:32

Nicolletje schreef:
WenMLove schreef:
Het is dus gewoon kwijtgeraakt bij de post..

Beetje wantrouwend van mij misschien, maar dat excuus heb ik ook wel vaker gebruikt als ik iets vergeten of kwijtgeraakt ben := :o
Of een opgestuurd pasje van de verzekering ofzo "Nee, dat heb nooit gekregen?" en dan vind je het een jaar later ergens op een stapel...

jaa ik snap het hoor! maar ze hebben het samen met het monster van een ander paard opgestuurd, en die moest dus ook opnieuw.. En ik vind dat je er wel vanuit mag gaan dat de daar bij VCHN goed opletten :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:48

:+ Of ze geven het pakketje bij de buren aan de andere kant van je af als op het briefje staat :')
Ik wacht op pakketje, zou afgegeven zijn bij buren links dus ik wachten tot ik ze zie. Al 2 dagen niets. Belt net mijn andere buurman dat er al een paar dagen een pakketje bij hem staat :+
Dus daar maar even langs straks. Aardige man wel hoor die buurman van mij :+:

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:23

Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het niet meer dan normaal om een keer aan te bellen met het pakketje.
Als ik zie dat iemand thuis is sta ik meteen voor zijn/ haar deur....

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:23

Alleen is mijn buurman ergens ver in de 80 en woog het pakketje ruim 8kg. Hij neemt wel vaker pakketjes voor me aan en dan haal ik het meteen op. Dus dat is hij gewend. Hij dacht nu dus dat ik misschien een paar dagen weg was. Dus super lief dat hij me erover belde :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:26

Oh en meestal heb ik niets te klagen over de pakketjes. Vaak dezelfde man en die is super correct en vriendelijk. Hij was het nu dus ook niet ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:31

Djilna schreef:
:+ Of ze geven het pakketje bij de buren aan de andere kant van je af als op het briefje staat :')
Ik wacht op pakketje, zou afgegeven zijn bij buren links dus ik wachten tot ik ze zie. Al 2 dagen niets. Belt net mijn andere buurman dat er al een paar dagen een pakketje bij hem staat :+
Dus daar maar even langs straks. Aardige man wel hoor die buurman van mij :+:

Dat ligt natuurlijk aan hoe je erop kijkt, kijk je naar het huis toe dan heb je een andere links dan wanneer je vanuit je huis kijkt!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:07

Eh, maar als je het verkeerde huisnummer opschrijft is dat toch echt wel onhandig. Er stond niet 'links' op het briefje maar het huisnummer van de buren links ipv rechts ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:04

dat is inderdaad niet erg handig.. onze pakketjes worden altijd op tijd gebracht en altijd door de zelfde bezorgster, erg fijn. ik heb dus niets te klagen tot nu toe over postNL

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:21

Djilna schreef:
Alleen is mijn buurman ergens ver in de 80 en woog het pakketje ruim 8kg. Hij neemt wel vaker pakketjes voor me aan en dan haal ik het meteen op. Dus dat is hij gewend. Hij dacht nu dus dat ik misschien een paar dagen weg was. Dus super lief dat hij me erover belde :)

Oh ja dat kan je die man niet aandoen dan :n

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:02

Gelukkig hebben wij hier echt een goede pakketjes bezorger. Ontvangen aan huis ook veel pakketjes voor de zaak.
Hij komt ondertussen gewoon door de achterdeur(die altijd open staat als we thuis zijn) en de honden kennen hem ook al, die normaal niet zomaar iedereen door het hekje laten.

Pas liep ik op de stoep voor mijn huis en reed een auto nogal hard door een plas. Ja hoor, ik nat.
Hoor ik achter me geroepen: wat een klootzak he!?
Ja hoor daar stond de pakketjes man met mijn pakketje :')

Wel andere post die niet aankomt of veel later dan gepland omdat het in de sorteercentra een zooitje is.. -.-'

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:21

Hier ook een postbode.

En ook hier is het een drama met buspakjes.
Ik heb echt het idee dat er bij de post.nl service punten veel "buspakjes" niet door een mal gehaald worden om te kijken of het past.
Daar gaat het in mijn ogen dan al vaak fout.
Maar bij H&M en bol.com, of bijv nechermann hebben we heel vaak dat het echt niet door de bus en dat het officeel gewoon een pakket is.

Zelf als ik iets bij de buren af geef zet ik op de post waar ik het pakje heb af gegeven, want ze hebben voor ons helaas niet van die speciale briefjes.
En anders als het echt niet past dan gaat het idd naar de pakket dienst, alleen daar gaat het soms ook al fout mee.
Zo had ik vd week bijv een Linda wat echt niet door die kleine bus paste, dus netjes zo'n sticker voor de pakketdienst er op en die moeten we dan in de normale (oranje) brieven bussen doen. Maar helaas had ik tot 2x toen die Linda weer bij het sorteren bij ons, terwijl die naar de pakket dienst ( op een andere lokatie) zou moeten. Ik ben er mee naar onze leiding gegaan en die hebben er voor gezorgt dat het wel goed zou komen.

Klachten worden bij ons zeker wel terug gekoppelt naar de mensen die bij ons werken, dus ik denk dat het per vestiging is of de klachten wel of niet terug gekoppelt worden ;)

Maar goed ik weet ook heel goed dat er door alle veranderingen die er gaande zijn veel mis gaat. En dan ook echt veel.
En dat er ook postbezorgers zijn die de post dus wel ophalen maar niet weg brengen. Maar helaas duurt dat vaak een lange tijd voor dat zoiets aan het licht komt.
Zo had mijn oma in de periode tussen kerst en april dat ze bijv haar tv gids minimaal kreeg of een ander blad, daar heb ik in feb al een melding van gemaakt, maar pas maanden later bleek dus dat de bezorger daar de post op kwam halen maar thuis in een schuur of ergens achter hield.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:17

Nou ik heb bijna al mijn brieven.

Pakjes gaan bij ons overigens meteen naar de cigo omdat onze bezorgeR weet dat we overdag niet thuis zijn en dat de buren niks aannemen :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:46

Ik ga in de zomervakantie een paar weekjes post bezorgen bij postnl, ben nog niet eens begonnen en lach me echt al rot om ze. :P
Eerst kreeg ik een mail, ze hadden me gebeld om een afspraak voor een sollicitatie te maken, maar hadden me niet te pakken gekregen dus of ik hen wilde bellen... Mijn telefoon was nooit over gegaan.. Een half uur later bellen ze me, jongen wist van niks van die mail.. Zegt verderop in het gesprek doodleuk dat ik naar Den Haag mag voor een sollicitatie, hoort mij verschrikt reageren en komt erachter dat ik toch beter naar het kantoor in Den Bosch kan gaan. :')
Voor de sollicitatie kom ik dat gebouw in, vraagt iemand 'Ben jij Manon?'. Ja.. die vrouw had ook een gesprek, maar stond niet ingepland, was tegen haar gezegd: Vang jij Manon maar op en dan komen jullie samen. Vreemd, vrouw voerde flink de boventoon over d'r kind, man uit Amerika en dat ze in de overgang zat. Nouja, prima, ik werd gewoon aangenomen, echt eisen stellen ze toch niet geloof ik.
Een week later krijg ik een brief.. zoals afgesproken ga je post bezorgen in Rosmalen. Uh? De naam Rosmalen is nooit gevallen tijdens het gesprek. Ik gebeld, die man had ook geen idee, ik moest de dag erop maar terugbellen. Ik ging op vakantie, dus dat niet gedaan.
Morgen is mijn eerste dag en ik heb nog steeds geen idee waar ik heen moet, hoe laat e.d.
Dus vanmiddag om 2 uur gebeld, vrouw ging alles uitzoeken en zou me terugbellen.. Net een half uur geleden nog maar eens gebeld, vrouw nummer twee ging het ook uitpluizen voor me.
Ze zijn tot zes uur open op het servicecentrum, dus ik hoop maar dat ik iets hoor het komende kwartier.. Het salaris voor juli heb ik al ontvangen, ik vind het best zo haha.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:54

haha manon,, nog niet gewerkt en gwoon al salaris gekregen? top!
inderdaad is alles daar erg chaotisch, onze tuinman heeft er ook gewerkt tijdelijk.. hij vond het er ook een zooitje..

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:19

Haha ja makkelijk verdiend toch. :')
Mijn broer heeft er een paar jaar geleden ook gewerkt, die zei ook al dat het een chaos is.
Maar ik was wanhopig en wilde toch wel vakantiewerk. (En nu heb ik per ongeluk twee banen. :') )