MirandaFuego schreef:Het zijn ook dingen als: Te lief zijn, naïef, al bij voorbaat snappen wat er bedoeld wordt, onmiddellijk doorhebben als iemand tegen je liegt, veel verder zijn qua denkwijze en woorden kennen waar andere kindjes niks van begrijpen, kinderlijk zijn op sommige vlakken (dat is niet stoer)...dat zijn niet echt dingen die je 'zomaar' veranderd.
Die horen bij je persoonlijkheid.
Maar anders wordt nu eenmaal al snel als niet goed beschouwd.
Dat is ook zo en ook in die omschrijving herken ik zowel mezelf van vroeger als mijn HB-kind. Tegenwoordig ben ik niet meer lief en naief. Ik kan een tijger zijn als je aan mijn welpen komt
En toch kun je dan nog een sociaal kind hebben. Misschien heeft mijn kind gewoon veel geluk met haar school en haar klas. Ik had zelf vroeger inderdaad wel gerelateerde problemen (pesten etc).
Citaat:
En we doen er alles aan om te helpen, maar meer kun je niet doen.
En het neemt ook geen grote proporties aan, maar ik kan iet zeggen dat ik het zo geweldig vind dat mijn kind het heeft, er zijn op deze leeftijd vooral veel nadelen.
Nee nou, dat is wat ik volgens mij al aan het begin van dit topic zei: ik heb er geen moeite mee, maar het is niet iets om trots op te zijn of om graag te willen ofzo. Het is niet zo dat je leven er makkelijker van wordt.
Citaat:
Mijn man plukt nu hij 36 is de vruchten, kan een studie doen naast z'n drukke baan en toch hoge cijfers halen.
Maar vooral als kind zijnde is het soms lastig.
Mijn hb's zijn allebei van nature heel sociaal.

Gelukkig maar
Mijn dochter en ik gelukkig ook 
@Sammyoo; valt wel mee hoor, althans, mijn tenen hebben eelt