Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ghisje

Re: Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:43

als ik niet naar mijn werk ben dan 2x per dag tijdens de koffie. We hebben het geluk dat we 2 huizen op het erf van de boerderij hebben staan en de "oude garde" niet hoeft te verkassen naar het dorp. Mijn schoonouders wonen 50 meter naast ons, maar gaat helemaal super. Zijn niet opdringerig en we respecteren elkaars leven. Mijn eigen ouders zien we ong 1x per week. Maar die wonen ook wat verder weg.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:43

Denk dat we maximaal vier keer per jaar naar de schoonouders afreizen en dat zij ook nog eens iets van twee keer per jaar naar ons komen. Het zijn fijne mensen, maar we hebben elkaar gewoon niet zo heel veel te vertellen.
Nadeel vind ik ook dat als we dan naar schoonouders gaan, mijn zwager en schoonzussen ineens ook anwezig zijn met alles en iedereen die daar weer bijhoort (lees: onder andere een paar erg lawaaiige en zeer drukke kinderen waardoor een gesprek gewoon niet meer mogelijk is).
Schoonzussen en en zwager komen nog minder naar ons, dus voel me niet geroepen om daar dan wel heen te gaan. Dat geldt overigens voor mijn vriend ook.

Ik zie mijn ouders wel meer, omdat ik vaker gewoon even een dagje of 2 dagen naar mijn moeder ga. Even lekker bijkletsen en wat leuks doen. Mijn moeder komt ook regelmatig een dagje naar mij toe. Nu vooral om te helpen in huis (ben nogal beperkt op het moment), maar ik wil dan ook wel even iets leuks tussendoor. Ik bel haar ook bijna dagelijks, ben op zich heel zelfstandig en eigengereid, maar in sommige opzichten een ontzettend moederskindje. :o
Familie van mijn vriend belt ook eigenlijk nooit naar ons en in mijn familie wisselt dat verder.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:46

Momenteel zie ik mn schoonouders zo'n 5 keer per week.
Ik werk in het dorp waar zij wonen. Om geen "last" te hebben van de blauwe(schijf) zone parkeer ik mn auto bij hun voor de deur en pak ik daar de fiets naar werk. Smorgens dus ff wat drinken en kletsen, smiddags ff gedag roepen en de auto naar huis pakken.

Woensdag is mn vrije dag, en vriendlief bedacht de laatste tijd vaak op woensdag dat hij wel ff langs zn ouders zou gaan :+
Tja, ze zijn altijd vriendelijk en gezellig, dus dan ga ik ook wel mee.

Mijn eigen ouders zie ik veel minder vaak.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:48

Ik bezoek mijn schoonouder 1x in de 3 weken denk ik...ze wonen niet echt ver weg, maar ik heb nu eenmaal niet zo'n geweldige band met ze. Als ik daar kom worden er meteen een hoop verwijten naar mijn hoofd geslingerd en daar zit ik niet op te wachten.
Mijn eigen ouders zie ik bijna elke dag, mijn paarden staan er, ze passen op mijn dochter en wonen in hetzelfde dorp...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:52

InekeN schreef:
Maar voelen jullie je dan niet rottig als je je schoonouders 'ontloopt' of in de ban doet? Ik zou schoonzussen en zwagers graag deleten maar voel me daar dan toch kl.te onder. Ik lees dat sommigen van jullie dat wel doen, werkt dat en voelt dat dan beter? Krijg je dan geen gedoe met je eigen partner?

Waarom?
Als schoonfamilie meer energie kost dan dat het energie en plezier oplevert is er toch geen enkele reden om je rottig te voelen als je contact vermindert of beeindigt?

En ja, in mijn geval voelde dat fantastisch :D
En ja, ik kreeg zeker gedoe met mijn partner :+

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:57

Ben het volledig eens met goof, waarom er energie instoppen als het toch niets oplevert... Ik heb niet helemaal met ze gebroken maar ik vind zelfs die 1x in de 3 weken een opoffering..
En idd ook ik en mijn partner zijn het niet eens over het onderwerp "zijn ouders"

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:03

Ik woon in augustus een jaar bij ze, en het zijn de liefste schoonouders die ik me kan wensen!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:38

Hier weinig, ik denk 1x per 2 maanden? Mijn vriend gaat nog wel eens tussendoor als dat zakelijk zo uit komt. Ze wonen op 1 uur en een beetje bij ons vandaan..

Mijn eigen moeder zie ik ook zoiets, zij is in de weekenden altijd bij haar man en dat gun ik haar ook.

Mijn zussen de zussen/broers van mijn vriend zien we wel veel, iedere week tot 14 dagen. Echt heel fijn en gezellig. Met de (schoon)ouders heb ik ook minder te bespreken/ gezamenlijk iets ondernemen en dat is best lastig.

Waar ik ook niet van hou is bellen, alleen praktisch, maar niet uren kletsen. Zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn er dol op. Dit doen ze dus vaak samen :D. Verder weet ik dat min sm ook veel met de ex van mijn vriend belt. Soms maakt me dat onzeker of heb ik dan even een knoop in m'n maag maar eerlijk is eerlijk, ik heb geen zin in bellen en zij wel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:00

Nou ja ondertussen ben ik er ook wel een beetje klaar mee, ik al veel langer, maar vriendlief is ineens ook niet meer zo aardig tegen ze merk ik.
Noem het jaloezie of weet ik het, maar ze trekken vriend zijn zus en vriend gewoon voor en liegen hier dan vervolgens over :n "Nee hoor zij komen nooit bij ons en wij gaan ook nooit naar hun" Ja ammehoela, je kunt nog niet opkijken of ze zitten er al weer. Maakt mij verder niet uit hoor, lbij ons liever niet dan wel.
Nu was er tijdens de verjaardag van schoonzus een tweetal akkefietjes waar ik tijdens de verjaardag wijzelijk mijn mond over heb gehouden, maar het later toch even met vriendlief over gesproken en die zei alleen maar: "Dat is altijd al zo geweest, maar fijn dat het jou nu ook opvalt, maar ik maak me er niet druk meer over`

Verschil is ook dat vriendlief en ik heel veel werken, allebei een druk sociaal leven, sporten, hobby´s. Schoonzus is werkeloos en zit ziek thuis, haar vriend is elke dag om 16.00 uur vrij en heeft dus nog de hele avond de tijd om van alles voor mijn schoonouders te doen e.d.
Nou ja wij dus niet!! Mijn vriend vindt het wel moeilijk hoor, wil liever nog alles goedpraten e.d. Maar gaf later wel schoorvoetend toe dat het wel fijn is dat mijn ouders nooit iets verwachten en dat er inooit gedoe is tussen ouders en broers e.d.
Kijk, ik vind mijn schoonzussen (vriendinnen van mijn broers in dit geval) ook niet helemaal het einde en we zullen ook wel hnooit gezellig een middagje gaan shoppen :') , maar als mijn broers nou heel gelukkig met ze zijn, ben ik blij voor hun hoor :j

Maar ze zijn nu op vakantie en als ze terug komen zal ik een bosje bloemen in huis neerzetten, dat dan weer wel :')