Die Deutschen hose voller scheisse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:14

Zo, dat hebben we ook weer besproken, klalalaar -O- ...

SteffiiY schreef:
Und ich were gleich!!!

:?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:14

Gisteren de hele dag in duitsland geweest, weliswaar maar n uur over de grens maar iedereen wensde ons een 'gute mannschaft' en zeiden dat nederland normaal een sterk team is, dus dat ze ook best een kans zagen dat wij van hen zouden winnen, en dat het ons dan gegunt was.. wij uiteraard verteld dat wij er bijna van overtuigd zijn dat duitsland zou winnen. Hihi.

Echt ik vind die duitsers allemaal zoveel sportiever!

edit: Wat ook opvallend was, was dat de duiters allemaal zoveel rustiger waren voor de wedstrijd, en dat ze niet hun overwinning gingen vieren voordat de wedstrijd uberhaupt begonnen was :') Dat doen nederlanders wel... Ze vonden oranje supporters wel heel gaaf, zo gek als een deur, maar wij moesten eerst eens leren om te wedstrijd af te wachten voordat we onze overwinning vieren...

Cassidy

Re: Die Deutschen hose voller scheisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:33

Is het echt een overwinning vieren of gewoon een reden zoeken om een feestje te bouwen? Nederland laat met zijn Oranje gekleedde vloedgolf aan supporters (en dan maakt het niet uit bij wat voor sport) toch iedere keer weer een blijvende, al dan niet positieve indruk achter. Als je alleen maar ziet wat er voor aantallen aan oranje supporters nu weer was afgereisd, en hoeveel Duitsers er zaten....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:50

Inderdaad, het is gewoon het feestje bouwen waar we goed in zijn, tof toch? En natuurlijk wil iedereen dat we winnen, en vooral in die feestende massa is men positief, maar dat moet toch ook wel, anders geen feestje ;) .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 08:30

als vrouw was het dan wel weer jammie om te zien dat de shirts gewisselt werden :~

:D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:34

Dat je gek verkleed en het gezellig maakt wil niet zeggen dat je denkt dat de winst al binnen is hoor, dat heet stemming en sfeer maken en ik vind het leuk dat een hoop Nederlanders dat doen. Ik baal nog steeds van gisteren, maar ik vond de Duitsers compact spelen en ik gun ze het ook om ver te komen (goed voor mijn pool, heb de finale tussen Duitsland en Spanje). In Nijmegen liep ook mega veel ME vertelde een teamgenoot. Er komen hier altijd veel Duitsers en Duitse studenten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:40

Ja, maar het is ook een onderdeel van supporten, dat je erin gelooft en positief bent. En ook het geinen richting de tegenstander (zeker als het Duitsland is), hoort er gewoon bij. Iedereen is het er over eens dat Duitsland gewoon de betere partij was, zo nuchter zijn we dan ook wel weer.

Het positivisme is bij mij nu wel even ver te zoeken, moet ik toegeven. Maar als ze zondag goed spelen, ben ik zo weer om!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:58

quartel schreef:
als vrouw was het dan wel weer jammie om te zien dat de shirts gewisselt werden :~

:D

Wij zijn echt even erg als mannen }> Helaas voor mij heb ik niks gezien :(

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:08

Het kattenkind van vanLotje heet dus nu Gomez :)) !!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:10

Of super mario :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:14

:')
Eerlijk is eerlijk, het vooral tweede doelpunt van Gomez was erg mooi!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:14

Gomez zelf is ook wel mooi :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:18

een veld vol heerlijkheden.........

*vraag me af waarom ik ook al weer zo een hekel aan voetbal had* :Y)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:19

Ik woon direct aan de grens (100 m), en als Nederland tegen Duitsland speelt (of zoals nu, samen in een poule), dat is echt geen pretje! Hier wordt alles dicht gemaakt, 2x zo veel politie als normaal, ME busjes staan klaar ivm rellen etc. Ontzettend zonde dat van een 'spel' zo'n drama wordt gemaakt, vaak door een klein groepje fanatiekelingen. De meeste mensen hebben inderdaad zoiets van 'Joh, jammer, maar goed gespeeld', maar er zijn er genoeg die met elkaar op de vuist willen gaan, of elkaar provoceren.

Vind het altijd leuk om EK of WK te kijken, maar ik ben blij als het dit jaar voorbij is!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:23

Jammer van Nederland,heb ook een hekel aan Duitsland maar ben geen Nederland supporter.
Kreeg al het commentaar van ja 'Belgie doet niet mee dus je moet niet zo'n commentaar geven.' als ik zeg dat ik het allemaal wat overdreven vind van NL'se supporters/
Das waar,Belgie doet niet mee maar zelf als Belgie meehad gedaan,dan nog had men hier niet zo fanatiek gesupporterd,wij zijn niet zo nationalistisch als meeste Nederlanders. Kijk maar naar hoe jullie helemaal gek worden op Koninginnedag :+ 3/4 van Belgie weet niet eens wat de nationale feestdag is,laat staan de verjaardag van de Koning _O-

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:32

Volgens mij heeft dat niet zo zeer met nationalisme te maken hoor :n
Nederlanders zoeken gewoon graag een excuus om een feestje te bouwen en zich gek te kunnen verkleden :+

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:37

eenitraM schreef:
Nederlanders zijn arrogant. Kijk naar het voetbal dat vorige week heeft plaatsgevonden tussen Nederland en Denemarken. "Ooh, dit wordt een eitje. In tha pocket!" Maar nu komt men met het excuse van: "Denemarken is de underdog". Amahoela! Daarnaast denken de spelers van Nederland (Persie, Robben, Bommel) alleen aan zichzelf. Kijk naar de kansen die ze alleen hebben gemaakt! Alles was mis omdat de voetballers hun eigen hachje wouden redden.

Laten we het maar niet hebben over "Alle Duitsers zijn homooooo". Wat zijn de Nederlanders wel niet? Juist, arrogante klootzakken die alleen aan zichzelf denken. Wat ga ik toch lachen als we worden afgemat. En terecht! Wij worden geen kampioen… Zet dat maar uit je hoofd. Schade Holland, alles ist vorbei!

Je neemt me de woorden uit de mond!

Heb namelijk ook door een belofte in het oranje de wedstrijd gekeken - public viewing. Ik ben voor Duitsland, maar was een cadeautje van een Nederlandse vriendin, moest de belofte doen hem gisteren ook aan te trekken. Als ik in NL in een Duitsland shirt naar de kroeg was gegaan was ik uitgescholden en misschien wel gewelddadig behandeld. Hier de een of andere vreemde blik maar geen opmerking niks! Alleen 'succes, moge de beste winnen'! Ik meen het: dat was in Nederland NOOIT gebeurd, daar ben ik zeker van. Hier speelt die absolute haat tegen NL totaal niet, die er andersom wel is.
Kortom, ik ben blij hier lekker in m'n thuisland ongestoord te kunnen juichen voor Die Mannschaft. Nooit meer terug naar Nederland!!
(OK, nog 1 jaar voor m'n studie := )
Laatst bijgewerkt door Dirndl op 14-06-12 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:37

Het is meer chauvinistisch dan nationalistisch. Nationalistisch heeft zo'n negatieve klank.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:41

Das waar,maar NL's zijn echt HUP HOLLAND HUP terwijl de Belgen eerder 'moh,spelen ze vanavond?' zijn :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:59

ik ben voor duitsland, mijn vriend voor nederland.
hij was gister ook niet echt in de stemming en is halverwege gestopt met kijken :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:03

Quebelle schreef:
Das waar,maar NL's zijn echt HUP HOLLAND HUP terwijl de Belgen eerder 'moh,spelen ze vanavond?' zijn :')

Ik denk - zonder arrogant te willen klinken :o - dat dat misschien een beetje met het succes van de beide ploegen te maken heeft. België heeft al een tijd geen successen gehad op grote voetbaltoernooien. Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met het Songfestival en Nederland...daar vinden wij inmiddels ook geen reet meer aan, haha! :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:05

mylittlejoy schreef:
.... Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met het Songfestival en Nederland...daar vinden wij inmiddels ook geen reet meer aan, haha! :')

:))

Wat zeg ik: ´t is gewoon weggegooid geld :roll: !!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:48

mylittlejoy schreef:
Quebelle schreef:

Ik denk - zonder arrogant te willen klinken :o - dat dat misschien een beetje met het succes van de beide ploegen te maken heeft. België heeft al een tijd geen successen gehad op grote voetbaltoernooien. Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met het Songfestival en Nederland...daar vinden wij inmiddels ook geen reet meer aan, haha! :')

:j
Dat denk ik idd ook. Songfestival volg ik ook nooit, omdat we toch nooit wat winnen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:59

Nee precies,Belgische voetbalploeg is geen succes (hoewel dat nu aan het beteren is!) maar zelf dan!
Zelf als Belgie matchen speelt dan nog zullen onze straten niet zwart-geel-rood kleuren :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:49

Dat laatste is puur merchandise waar iedereen een graantje van mee wil pikken: voetbal en koninginnedag is gewoon geld verdienen :$
We hebben een soort van 'geluk' dat ons oranje zo herkenbaar en multi-inzetbaar is.

Kijk maar naar 1988:
http://www.youtube.com/watch?v=qVvG-jfrTG4

Een totaal onvoorbereid maar spontaan volksfeest en nauwelijks oranje.
Was ook bijna niet te koop, er waren wel wat hup holland hup dingetjes maar dat was het, geen complete oranje pakken en vrouwenjurkjes en bij elke krat bier een t-shirt en in alle winkels hoeden, leeuwpruiken en oranje brillen.
Ik was 15 en heb het dus redelijk meegemaakt, iedereen rende de straat op en feestte tot in de late uurtjes, dat was echt wel leuk.

Sindsdien is het een compleet apparaat geworden dat EK, waar iedereen aan wil verdienen.