We hadden een rivertrip geboekt en zaten in een dorpje vanwaar we de volgende dag met de boot zouden vertrekken. Rond 18.00 kwamen we (vriend en ik en nog een stel) uit onze kamers en zouden we even het dorpje gaan verkennen.
Beneden aangekomen werd gevraagd of ze daar zouden eten of ergens anders, want dat wouden ze wel NU weten, ivm voorbereiding etc.
Oke, we zouden daar eten en dan zou het om 19.00 klaar zijn. Wij zouden zorgen dat we om 19.00 terug waren. Meteen besteld dus.
Om 19.00 waren we terug in het restaurant en de andere reisgenoten van onze trip, en wat andere toeristen die ook in het hotelletje zaten, zaten ook te wachten.
En het duurde maar, en duurde maar... pas om 22.00 (!!!) kregen we ons eten. Mijn kip was rauw van binnen, de stukjes vlees waren ver te zoeken.
Er was niet genoeg eten/voorraad voor iedereen, een van onze reisgenoten at die avond dus spagetti au beurre (schrijf je dat zo in het frans? gewoon spagetti met boter
)want dat was het enige dat ze nog hadden.... maar ook hij heeft van 19.00 tot 22.00 moeten wachten op zn eten...Het eten was niet te vreten, er hebben eigenlijk 4 uur zitten wachten hierop en achteraf deden ze nog moeilijk om de rekening ook. Dingen verkeerd, en te veel op de rekening etc.
?
Ik werk zelf nu zo'n 8 maand in de horeca, heb hiervoor 3 jaar lang bij de HEMA gewerkt, dus qua klantentevredenheid en contact ben ik heel wat gewend en ben ik naar mijn weten daar ook redelijk goed in. Het restaurant waar ik werk is een iets 'hoger' restaurant, zeg maar net onder Michilen niveau. De gasten die bij ons komen zijn vaak volwassenen, heel af en toe wat kids of zomer's op het terras. Afijn. Ik zal echt nog niet alles weten, maar je zal mij nooit chagerijnig kortaf aan een tafel zien staan, ben duidelijk in uitleg bij de kaart en handel eventuele klachten van gasten naar mijn mening vrij netjes af.
En als je dan iets tegen de ouders zegt kan je een "Ja..wij willen ook rustig eten"