[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:29

Mag ik ook een pb?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 21:29

Ja maarja laten we eerlijk zijn sammie het risico is wel een stuk groter dan normaal om een gehandicapt kindje te krijgen dan normaal.. Maarja ze zullen dan bestwel wat testen en dingen kunnen doen om dat een beetje te voorkomen de technologie is enorm tegenwoordig ...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:30

Ja natuurlijk is de kans veel groter. Mijn zus en zwager hebben vrienden die getrouwd zijn en neef en nicht van elkaar zijn. Ze hebben 3 kinderen, de oudste is meervoudig gehandicapt. Ik vind dat tamelijk egoïstisch.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:30

Klopt, maar goed! je weet nooit hoe iets gaat lopen!
Ik denk dat Nederland wel een land is dat er heel nuchter voor is, als ik kijk naar andere landen!
Hetzelfde geldt wel redelijk voor het bi/lesbi/homo zijn :)!

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:32

Elke mens is drager van een aantal lethale genen. Op zich is dat helemaal geen probleem want de kans dat je kinderen krijgt met iemand die net ook drager is van die genen is heel klein.
Bij familie is die kans véél groter omdat ze gedeeltelijk hetzelfde erfelijk materiaal hebben, en de lethale genen dat tot uiting komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:32

knetterhard schreef:
Maar de kans is wel groter denk ik :).

Op een 'ongezond' kindje? Exacte cijfers heb ik natuurlijk niet, maar ik denk dat je alleen die kans groter hebt als er in de familie een bepaalde ziekte voorkomt dat dat bij dat kind bijv. dus sowieso eerder of sterker naar voren komt. Maar in een 'verder gezond' gezin denk ik dat die kans statistisch gezien nog even laag is dan bij andere aanparingen. (om het maar ff zo te noemen :+ ) Blijf je dichte familie met elkaar kruizen dan wordt de kans steeds groter. Niet voor niks waren de kleine dorpen vroeger zeer blij met 'vers' bloed of soldaten of reizigers die langskwamen. :+

Quellian schreef:
Ze hebben 3 kinderen, de oudste is meervoudig gehandicapt. Ik vind dat tamelijk egoïstisch.

Om te zeggen dat dat door het verwantschap komt is wel erg kort door de bocht. Het kan nl. ook 'toeval' zijn. Maar omdat ouders familie zijn zal het daar wel door komen. 3 kinderen. 1 kind niet gezond, 2 wel. 66 procent is dus gezond.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-03-12 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:34

Ik krijg al rillingen als ik er alleen maar aan denk :brr: , zo vies! :+ Ik vraag me wel af wat wat hun kant van het verhaal is en hoe het zo ver gekomen is dat ze elkaar zo zijn beginnen zien. Ik bedoel maar, als ouder ga je dat toch echt niet aanmoedigen. 8)7

Mag ik ook een pb?

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:37

Sammie schreef:
SaskiaLucia schreef:
is de kans heel groot dat er een ongezonde baby uitkomt met alle gevolge van dien |( .

Onzin. Als dat keer op keer op keer gebeurd kan dat.. Maar bij één keer nee hoor. Er zijn zat voorbeelden van kinderen wiens vader hun opa is, of kinderen die inderdaad uit volle broer/zus zijn geboren. En die zijn stik gezond! Die achterneef/nicht waar ik het overhad hebben ook een kind. Pienter kereltje ;)

Dit is helaas geen onzin. Gelukkig ''mislukken'' ze niet allemaal, maar ik heb geen respect voor degene die bewust dat risico nemen. Ik ken een meisje die met geestelijk gehandicapte werkt en het is voor sommige van deze kinderen eigenlijk sneu dat ze leven. De ouders zijn bijna altijd bloedverwanten (neef+ nicht of broer+ zus). Sommige proberen het idd keer op keer met het gevolg dat ze bijvoorbeeld 3 zwaar gehandicapte kinderen hebben. Ik kan het niet onderbouwen, maar het lijkt mij sterk dat er zat voorbeelden zijn van wiens kinderen vader hun opa is etc.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:39

Sammie schreef:
Quellian schreef:
Ze hebben 3 kinderen, de oudste is meervoudig gehandicapt. Ik vind dat tamelijk egoïstisch.

Om te zeggen dat dat door het verwantschap komt is wel erg kort door de bocht. Het kan nl. ook 'toeval' zijn. Maar omdat ouders familie zijn zal het daar wel door komen. 3 kinderen. 1 kind niet gezond, 2 wel. 66 procent is dus gezond.

Ze hebben onderzoek laten doen, geen toeval.
Dit kind wordt overigens ook niet bepaald gezien als lid van het gezin hoor, het hangt erbij, leeft niet, maar bestaat. Kan net zo weinig als een plant.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:40

Ik heb er zelf eens een boek over gelezen, vond ik wel heel indrukwekkend, en ik begreep het toen ook beter. Maar ik zie het zelf niet echt voor me ofzo. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:41

ik denk dat mensen hier niet snel zullen toegeven als ze het doen want dit forum is een stuk minder anoniem dan het andere waar TS op doelt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:44

klinkt als een swbtopic.

je hebt natuurlijk mensen die wel goed met hun familie kunnen opschieten.
en dan heb je nog puberteit met alle hormonen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:45

goed geraden minikatje

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:46

shilady schreef:
Ja maarja laten we eerlijk zijn sammie het risico is wel een stuk groter dan normaal om een gehandicapt kindje te krijgen dan normaal.. Maarja ze zullen dan bestwel wat testen en dingen kunnen doen om dat een beetje te voorkomen de technologie is enorm tegenwoordig ...

Heb ik toevallig gisteren nog gevraagd met anatomie. Dat kinderen met bijvoorbeeld Down Syndroom 1 chromosoom teveel hebben (iedereen heeft 46 chromosomen in 1 DNA als het goed is, er zitten 23 in een spermacel en 23 in een eicel, wat tot 46 in een bevrucht eicel komt. Dus ik vroeg me af hoe het dan komt dat als broer en zus samen een kind zouden krijgen, waarom die per definitie "iets" moest hebben. Maar dat komt dus, dat ieder persoon recessief (dus niet op de voorgrond, niet dominant) "iets" met zich mee draagt. Als broer en vriendin samen een kind krijgen, is de kans veel kleiner dat hun kind "iets" heeft, dan wanneer broer en zus samen een kind krijgen, omdat dit recessieve gen dan dubbelop is en bij broer en vriendin is dit vaak niet het geval.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:46

broer en zus, nee bedankt..moet er niet aandenken..

anderszijds...heb ik wel wat met mijn neef gehad
:o

Kinderen vind ik wel echt volledig uit den boze, en zoals al gezegd idd, vrij egoistisch

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:47

Najoveh schreef:
Elke mens is drager van een aantal lethale genen. Op zich is dat helemaal geen probleem want de kans dat je kinderen krijgt met iemand die net ook drager is van die genen is heel klein.
Bij familie is die kans véél groter omdat ze gedeeltelijk hetzelfde erfelijk materiaal hebben, en de lethale genen dat tot uiting komen.

Ja... Dat dus :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:48

set_elkol schreef:
goed geraden minikatje

heb ik in mijn jonge dagen ook rondgezworven :')

het verschil met bokt is dat mensen daar kiezen al voor een forum over voorlichting en seks.
bokt heeft een andere prioriteit.

vuurneon

Het heeft voor mij echt een te hoog; jakkes gehalte :')
Het idee alleen al.... Bah! :')
Ik hou van mijn broer en zus, maar niet op die manier hahaha, goddank is dat ook wederzijds.

Jorinda

Sammie schreef:
knetterhard schreef:
Maar de kans is wel groter denk ik :).

Op een 'ongezond' kindje? Exacte cijfers heb ik natuurlijk niet, maar ik denk dat je alleen die kans groter hebt als er in de familie een bepaalde ziekte voorkomt dat dat bij dat kind bijv. dus sowieso eerder of sterker naar voren komt. Maar in een 'verder gezond' gezin denk ik dat die kans statistisch gezien nog even laag is dan bij andere aanparingen. (om het maar ff zo te noemen :+ ) Blijf je dichte familie met elkaar kruizen dan wordt de kans steeds groter. Niet voor niks waren de kleine dorpen vroeger zeer blij met 'vers' bloed of soldaten of reizigers die langskwamen. :+.

Maar mijn broertje heeft PDD-Nos, en ik niet. Toch draag ik waarschijnlijk wél het gen voor PDD-Nos (om het zo maar even te zeggen) bij me, maar recessief.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:49

Ik vind het trouwens zelf geen probleem. Ik bedoel, ik kan het me verder niet echt voorstellen, maar als 2 mensen verliefd zijn, waarom niet? Ze storen er toch niemand mee?
Mij maakt het niet echt uit eigenlijk.. Ik zou het een beetje vreemd vinden maar dat vinden mensen van homoseksualiteit soms ook.

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:49

Mag ik ook via pb het topic weren? :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:51

*rillingen lopen over rug* Broertje is heel lief.... maar dat... euhm... nee bedankt! :D

Ik heb wel een verhaal op tv gezien van een vrouw die haar vader nooit heeft gekend, toen op zoek is gegaan naar haar vader, die gevonden heeft. Ze zijn toen op elkaar verliefd gewonen en euh... ze leefde nog lang en gelukkig. Schijnbaar komt 't júist doordat ze familie zijn oid dat er daardoor extra aantrekkingskracht is (zoiets zeiden ze in dat programma). Maar ik vind 't nog steeds echt brrr...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:52

Ooooo bah :') als ik erachter kwam dat mijn vriend mijn broer was, was het direct over met de intieme liefde :') gillend weggerend hahaha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:52

SaskiaLucia schreef:
maar het lijkt mij sterk dat er zat voorbeelden zijn van wiens kinderen vader hun opa is etc.

Laten we hopen dat het niet 'zat' voorbeelden zijn. :) Maar ze zijn er helaas wel. Die Fritsel bijv. Kennis van me werkt bij de 'kinderbescherming', hij mag niet vertellen in details wat voor gezinnen hij tegenkomt, wat ik af en toe hoor is meer dan genoeg. Twee dochters onder de 18 met allebei een kind van eigen pa rondlopen + zwanger zijn van hun eigen vader bijv. Dorp hier verderop..incestkind. Vader heeft eigen dochter misbruikt en is zwanger geraakt. (kind(eren) zijn gezond trouwens)

Overigs.. misschien een intressant vraagstuk of de kansen op een gehandicapt kind anders liggen als je het hebt over vader/dochter of broer/zus. Dochter heeft nl. nog een genenpoel van moederskant. Broer/zus natuurlijk niet.

Jorinda__ schreef:
Maar mijn broertje heeft PDD-Nos, en ik niet. Toch draag ik waarschijnlijk wél het gen voor PDD-Nos (om het zo maar even te zeggen) bij me, maar recessief.
Ik weet niet waar PDD-NOS (broertje van autisme toch?) ligt en wat voor gen het precies is/ hoe het uit, maar heel basic zijn er drie kansen voor jou. Je hebt het, je draagt het óf je draagt het niet. In de eerste twee gevallen kun je het doorgeven, in het laatste geval niet.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-03-12 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:53

Gatverdamme, je moet er toch niet aan denken. Ik heb er wel eens meer van gehoord, maar dat mensen daadwerkelijk dat doen, Brrrr.

Mag ik ook een linkje per PB